Kissamaisia juttuja

Re: Kissamaisia juttuja

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 17 Heinä 2010 23:42

Meillä oli yhden muuton aikana kaksi kissaa ja siirrettiin ne viimeiseksi. Kyllä ne oli ihan maailmanlopun tunnelmissa, että mitä helvettiä tapahtuu, kun kaikki kamat viedään ympäriltä. Lähtiessä toinen ei millään meinannut tajuta, ettei lähdetä sitä normaalia ulkolenkkiä, kun valjaat laitettiin. Karkasi sylistä jokseenkin väkivaltaisesti, kun autoon pyrittiin siirtämään.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 21 Heinä 2010 07:21

En osaa!! :pillitys:

Kissa on vammaillu ja tehny ilkeyttä koko päivän. Joskus neljän jälkeen aamulla tuli mun sängyn alle raapimaan sitä pohjaa ja nyt kun oon istunu aamukahvilla sohvalla niin sama on jatkunu sohvan kanssa. Sohvasta lähtee vaahtomuovin silppua irti ja mulla menee hermot. Enkä haluais olla vihainen kissalle kun ei se tajua sitä kuitenkaan.

En tajua mitä se on vailla! :pillitys:
Oon huono kissan emo! :pillitys:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ke 21 Heinä 2010 12:18

Miä oon kyllä sitä mieltä että kissat vaan välillä sekoaa ihan ilman syytä, tai vaan piruuttaan.
En usko että olet huono emo, tai ehkä siinä mielessä ettet oo synnyttäny ja imettäny sitä... :pahis: :keijo:
annastindeli

ViestiKirjoittaja Crux » Pe 23 Heinä 2010 14:01

Suihkepullo on hyvä keksintö tuommosia tilanteita varten ;)
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Crux

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 18 Elo 2010 18:30

Belgia suunnittelee kaikkian maatiaskissojen steriloimista.

Rotukissoihin ei luonnollisesti kosketa. :friikki:

No saattaahan se olla hyvä vähän säädellään kissojen määrää, jos niitä kerran liikaa on. Mutta että niinkö kaikki? :friikki: Rotukissatko pitävät hiiri-/myyräkannat kurissa?
Ainakaan ne eivät tapa pikku-lintuja. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja skray » To 19 Elo 2010 08:17

No veikkaanpa, että sitten jos tulee kissoista puute, niin ei se niin hankalaa ole niitä tuoda maan ulkopuolelta lisää..
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 19 Elo 2010 13:50

Noin miljoonan kissan leikkaamisessa on melkoinen homma. Tuskin ne millään kaikkia maatiaisia saa kiinni, vaikka kuinka yrittäisivät. Sinällään ymmärrän tuon suunnitelman, jos kulkukissat ovat oikeasti ongelma ja löytyeläintalot täynnä eläimiä, joille ei kotia löydy. Suomessa kissoista ei taida samanlaista riesaa muodostua, kun talven pakkaset karsii kulkureita. Vaikka riittäähän niitä kodittomia kissoja ihan liikaa täälläkin. :(

Jännää, etteivät aiemmin ilmeisesti ole leikanneet löytöeläintarhojen kissoja. Eikös se täällä ole aika lailla tavallista, että eläimet leikataan joko ennen uuteen kotiin siirtymistä tai uuden omistajan toimesta? Paikallinen löytöeläinsuoja leikkuuttaa ainakin vanhemmat kissimirrit.

Uutisessa mainittu eri vaiheiden vaikutusten arviointi kuulostaisi minun korvaan siltä, että ei ne välttämättä niin ehdottomia ole. Kunhan pyrkivät kutistamaan kissakantaa, eivät hävittämään belgialaista maatiaiskantaa kokonaan.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 15 Marras 2010 10:02

Temppu-Moukarin rokotuskeikka meni nyt häneksi. Verta pissassa, pitää tutkia. :(
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 19 Tammi 2011 20:26

Kissa on nyt keksinyt taas, että sängyssä pitää olla 24/7. Ei muista/tajua, ettei ainakaan yöllä mahduta samaan. Eilen nostin kahdesti putkeen tuoliin, että ole siinä, mutta ei millään jäänyt. Kyllä se sitten sängystäkin lähti, kun riittävästi sai jalkaliikkeestä.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 24 Helmi 2011 01:29

Saako tuolta nyt vääntää niskat nurin? Kusi mun makuuhuoneen seinälle, ja ihan silmien alla. :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 11 Maalis 2011 08:17

Myyyy :hymyhali:

Mykinen on tässä parin päivän aikana aivan villiintynyt.
Huutelee ikkunasta ihmisille jotka kävelevät tiellä :virne:
Kyttää kaikkea mikä ulkona liikkuu ja pinkoo pitkin kämppää minkä tassuistaan pääsee :virne:
Vaanii laatikoiden ja huonekalujen takana milloin mitäkin ja makoilee sitten vastapainoksi keskellä lattiaa maha pystyssä :virne:
Eilen oli kuitenkin kaiken huippu, kun Myyy huusi makuuhuoneen ovella aamulla epätoivoisesti ja surullisen oloisena. Lopulta avasin oven ja hän hiipi sisään. En ehtinyt sitten enää myöhemmin metsästämään häntä pois sieltä, vaan jätin sinne. Laitoin oven kiinni, koska en halua että nämä valopäät hilluvat siellä koko päivän. Pidän muutenkin nykyään makuuhuoneen oven kiinni päivisin.
Kun tulin kotiin, kurkkasin josko Myyy olisi ollut tulossa pois sieltä. No ei ollut. Näki mut, eikä liikkunut senttiäkään. Painoi päänsä takaisin alas ja kävi ilmeisesti nukkumaan sinne piiloonsa. On siinä mulla kanssa katti :virne: Viihtyy suljettujen ovien takana.

Ja toistaiseksi nämä kaksi muuta valopäätä ovat niin pahvilaatikkokissaa, että ei niille voi kuin nauraa :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 30 Heinä 2011 09:50

:virne:

Ystäväni saapui luokseni pidemmälle visiitille ja on luonani pari yötä. Hänellä on selkä vielä huonommassa kunnossa ja yritys päästä lattialta ylös on sen verran epätoivoisempaa, että annoin hänelle paikan vuoteestani ja siirryin itse lattiamajoitukseen.

Noh :keijo:

Illalla oli kolme aivan hämillään olevaa tyyppiä. Selkeästi eivät tienneet mitä tehdä kun kävimme nukkumaan.
:isosilmä: :isosilmä: :epäilevä: - ryhmittymä kävi ensin haistelemassa meidät molemmat. Nellu tuijotti meitä molempia omalta paikaltaan, Shinya vaihtoi paikkaa, kun ei tiennyt mitä tehdä ja Myyyy ratkaisi ongelman jäämällä punkkien väliin :virne:.

Yöllä vieraan oloa oli häiritty nukkumalla päällä, tuijottamalla ja jäämällä alle. Minä sain nukkua ihan rauhassa :virne:

Kyllä pienen kissan mieli sekoitetaan helposti.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 03 Elo 2011 11:23

Taas mä olen täällä

Eilen tuli kuluneeksi kolme vuotta siitä, kun olen nähnyt Myyyyyn ensimmäistä kertaa. Siellä Vaasassa!
Ensi tiistaina on sama aikapyykki Myyyyn saapumisesta etelään :hymyhali:
Sain eilen teatteriseurueen jäseneltä lahjaksi ison kissanminttuvalaan :D
Illalla oli pientä "matsia" valaasta. Shinya halusi makoilla sen päällä, kun taas Myyyy olisi halunnut antaa sille oikeen kunnolla takatassuja. Neidit tuijottelivat toisiaan pöllyissään ja vähän mätkivät toisiaankin siinä. Aina se päättyi kuitenkin niin, että Shinya makasi valaan päällä ja Myyy repi takatassuillaan valasta ja Shinyan häntää. Sitten taas tuijotettiin, kunnes lähtivät juoksemaan toistensa perässä.
Juoksun aikana kissanmintun vaikutukset saivat aikaan minussa huutonauru-kohtauksia. Ihan ei ollut nuo tassujen hallinnat kondiksessa ja keskittyminenkin siihen toisen jahtaamisen herpaantui aika helposti :virne:
Kaikkea tätä seurasin itse sohvalta ja Nellu paheksui touhua keittiön pöydällä, hyvin tuomitseva ilme kasvoillaan.
Siihen olisi voinut liittää puhekuplan "senkin moukat" :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 04 Elo 2011 11:09

Seuraan aktiivisesti paria kissablogia ja haluaisin jakaa teidän kanssanne yhden, jossa kissain elämää kuvataan kuvin ja värikkäin sanoin.

Herra Mäykynen ja Elli neiti.
Blogi raportoi kahden bengalikissan elämää ja olemista.
Kuvat on hyvälaatuisia ja usein oivaltaviakin, eikä vain ihmisperspektiivistä otettuja räpsyjä vanhalla pokkarikameralla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja shaana » La 19 Marras 2011 12:00

Kisut tulivat uuteen kotiin ja siis minun kanssa samaan talouteen vuoden tauon jälkeen toissapäivänä. :tilt:

Edelliseen asuntooni en saanut viedä kissoja, joten siskoni lupasi hoitaa niitä. Hänellä kuitenkin mielipide ja tilanne muuttui, ja hän antoi kissat yhdelle ystävälleen. Tämä puolestaan totesi, ettei Typy tule muiden kissojen kanssa toimeen (no onhan se vähän dominoiva..) ja Typy palautui siskolleni. :friikki: Kisut ovat siis olleet öö, varmaan puolisen vuotta erossa toisistaan ja nyt ne ovat taas saman katon alla.

Ei olla palauduttu vielä vanhalle sisarusasteelle, ei sinne päinkään. Harmittaa, koska Poitsu on muutenkin pikkuveljenä semmonen stressiherkempi, ja nyt uusi paikka ja samalla tuo päsmäröivä tyttö vielä isottelemassa. Ekana iltana Typy vaelteli ja oli melkolailla oma itsensä, Poitsu nyhjötti saunassa, josta se kyllä ilmeisimmin tykkää. Eilen istuin sen kanssa lauteilla ja paijailin, vähän rentoutui ja söikin jotain - illalla se tuli viereen nukkumaan ja Typy kähisi lattialla. Kai tää tästä suttaantuu, toivottavasti - ei ne kuitenkaan tappele, välttelevät vain toisiaan ja vähän tuo tyttö kähisee jos ihan liki ovat.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Annis » La 19 Marras 2011 12:09

Mä alan olla huolissaan meidän kissojen ruokahalusta :hullu:
Kyllähän mä sen tiedän, että ne haluis tankata talvea varten, mutta se, että ne syö nykyään kaiken.
Mitään ei voi jättää pöydälle, ne syö pullaa ja tuulihattuja ja sinihomejuustoa näin niinku esimerkiksi,
vähän huolestuttaa, että miten niiden maha kestää ton :hullu:

Ja jos niille antaa jotain kissakarkkei, ne menee ihan sekaisin ja vaan rääkyy koko illan.
Toista kissaa käytin tuossa joku aika sitten ulkona ja se rääkyi seuraavat kaks viikkoa ulko-oven edessä,
vaikka se ei näyttänyt nauttivan siitä ulkona olostaan tippaakaan vaan oli menossa sisälle koko ajan.
Annis

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 19 Marras 2011 12:19

Annis kirjoitti:Mä alan olla huolissaan meidän kissojen ruokahalusta :hullu:
Kyllähän mä sen tiedän, että ne haluis tankata talvea varten, mutta se, että ne syö nykyään kaiken.
Mitään ei voi jättää pöydälle, ne syö pullaa ja tuulihattuja ja sinihomejuustoa näin niinku esimerkiksi,

Joo.
Nelluhan tekee tota. Syö kaiken! Se vaan villiintyy kun ikää on tullut lisää.
Yks päivä se oli naama ananaksissa, kun unohdin peittää ne hetkeksi.
Mutta ei sen maha ole mennyt miksikään. Ei, vaikka se syö kukkiakin.
Mutta se on semmonen. Pullahiirikissa. Croissantit on ehkä pahimmasta päästä, koska se himoitsee niitä.
Olen tullut siihen tulokseen, että se vain tykkää syömisestä :keijo:

Shaanalle tsemppiä kissojen totuttamisessa toisiinsa.
Toivottavasti pahin terä laantuu Typyltä, eikä Pojun tartte sitten stressata niin paljoa.
:hullu:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 19 Marras 2011 12:34

Feliwaytähän ne suosittelevat noihin tilanteisiin, joissa kaks kissaa ei meinaa tulla toimeen keskenään. Meillä on se haihdutin jatkuvassa käytössä, koska Temppu stressaa jo sen kanssakin niin paljon, että ilman Feliwaytä en henno toista pitää ollenkaan.

Meillä on näköjään kans hotkimisaamu. Tyyppi on vedellyt jo kaks lautasellista tonnikalaa kastikkeessa.
Me ollaan siis löydetty märkä ruoka, joka kelpaa sattumineen. :woohoo:
Toivottavasti tuo vaan ei sisällä ihan mitä sattuu. (Olen hieman skeptinen markettiruokia kohtaan.)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja shaana » La 19 Marras 2011 22:13

Kibaya kirjoitti:Toivottavasti pahin terä laantuu Typyltä, eikä Pojun tartte sitten stressata niin paljoa.

Eiköhän se siitä tylsy. Poju on vaan tosiaan semmone herkkis kaiken suhteen, että mua
kyllä ottaa päähän tosi rankasti, että ne erotettiin toisistaan ja Poju jäi asumaan eräänlaiseen
hullun myllyyn, monen kissan ja muun tohinan keskelle, ei sille sovi sellainen elämä yhtään.
Jo siitä palautumiseen sillä varmaan menee tovi, plus nyt sitten uus paikka ja nää tähän kans.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 19 Marras 2011 23:07

:paijaus: Pojulle!

Mun ressipallo-Myyyy ei enää ole yhtään niin ressipallo :D
Se on aika letkeä takajalkojen heiluttelija.

Mun Tuusi on yökylässä ja Myyy kävi leikkimässä sen kanssa. :täpinä:
Myyy! Leikkimässä! Äää! Lapsen kanssa! Ää-Ääää!
Shinyakin leikki, kävi myöhemmin Tuusin viereen istumaan tuoliin ja käpertyi siihen kun neiti katsoi Late Lammassea. Sitten kun se kissa nukkui siinä niin neiti selosti sille kokoajan mitä siinä Lammaksessa tapahtuu. Koko ajan jatkuva pöpinä kävi ja se oli aika liikuttavaa :hullu:
Shinya myös antoi Tuusin rapsutella itseään pitkät pätkät. Samaan aikaan mun serkun tytön kanssa. Likat rapsutti niin että karva pöllysi ja kissa oli aivan taivaassa. Kehräs sen minkä ehti ja hymyili.

Nellu sen sijaan vaan haisteli ja kyttäs hyllystä. Pelästytti tyttöjä hyppäämällä niiden viereen kirjahyllystä :virne:
Ja sähisemällä Myyylle.

Nyt kun neiti nukkuu niin kissat käy vähän väliä makkarin ovella raaputtamassa että josko mä päästäisin ne sinne.
Ja mä kun luulin että nää kissat ei perusta lapsista yhtäänkään.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Annis » Ke 01 Helmi 2012 12:22

Kai sitä huomenna pitää soitella eläinlääkäri aikaa :(

Meidän vanhempi kissa on alkanut oksentelemaan. Joo on se oksentanut ennenkin, jos se on syönyt jotain vihreää (heinää tai viherkasveja) ja karvapalloja. Ja välillä heti ruuan jälkeen, kun se on ahminut, mutta nyt se on parina päivänä oksentanut monta tuntia ruokailun jälkeen, mitä se ei oo ennen tehnyt, eikä oksennuksessa ole ollut karvoja tai mitään vihreää.
No, tulee ainakin laiettua taas kortisonipiikki (sillä on jokusen kerran laitettu sellainen, koska sen hengitys pitää aika kamalaa ääntä, siihenkään ei mitään syytä ole löytynyt, jokainen eläinlääkäri väittää sen asian johtuvan aina ihan eri asiasta, eikä siihen näytä olevan mitään apua, kortisoni auttaa aina vähäsen, mä oon aatellut antaa sen asian olla, kun ei se näytä kissaa itseään niin paljon vauvaavan), jos muuta vikaa ei kissasta löydy. Toivottavasti ei nyt ois mikään sisäelinvaiva, mitä google tarjos syyksi..
Annis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 21 Helmi 2012 23:18

Meillä oli tänään historiallisia hetkiä :hullu:

Makoisin sohvalla Nellun kanssa. Nellu pötkötti mun tyynyn vieressä ja mä sitä siinä puhelimessa puhuessa silittelin rauhassa. Semmosta lepposta kissansilittelyä puhelun ohella.
Myyy ei paljoakaan Nellun lähistöllä saa olla. Nellun ja Myyyyn suhde on vähän sellainen etäinen ja joskus Myyyy ärsyttää tahallaan ja kärsii sitten nahoissaan. Nellu ei ole leikkisä kiva kaveri. Ei, se on jörrikkä, joka on kuitenkin heikkoina hetkinään äärimmäisen hellä.
Myyyhän tykkää köllötellä mun vieressä kun makaan sohvalla. Nyt mun ollessa kipeä se on aika paljon mun lähistöllä.
Myyy huomasi että mä makoilen sohvalla. Juoksi sohvan viereen. Halusi selkeästi tulla siihen kompleksiin ja tulikin. Nellu ei reagoinut mitenkään, ja Myyyy kävi siihen viereen köllöttämään :tipahdus: Ja sai olla siinä :D

Myyyy jopa nuolaisi pari kertaa Nellun otsaa ja Nellu vastasi siihen omilla lipaisuillaan.
:sydän:

Siinä ne sitten makoili kunnes mä liikahdin ja Myyy singahti omille teilleen.
Kurrr - sanoi siihen N.
:sydän:
Nää tyypit :hymyhali:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 16 Huhti 2012 14:28

Joudun luopumaan kissoista. :huoh:

Muutto muualle tuo mukanaan myös luopumista; syksyllä mulla ei ole enää asuntoa etelässä ja itse pitäisi olla.
Kaikki vaihtoehdot olen käännellyt ja niistä jokainen on huono kisujen kannalta, reissaamista, epävakautta ja pysymättömyyttä.
Kisut muuttavat Varkauteen, eläkkeellä olevan mummelin luo. Niillä tulee olemaan oma piha ja pieni kisukaveri.
Porasin eilen, tänään yritän olla kasassa ja huomenna lähdetään ajelemaan. Yritän vakuutella itselleni, että tämä on
epäitsekkäin ratkaisu ja kissoille paras tarjolla olevista.

:huoh:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja skray » Ma 16 Huhti 2012 15:45

Kuulostaa kyllä erinomaiselta ratkaisulta tilanteeseen nähden. :hymyhali:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 18 Kesä 2012 19:31

Pieni kissa ei syö :( Eilen ei syönyt käytännössä mitään ja tänäänkin yhden kinkkusiivun tähän mennessä. Kuulemma helteillä voi tehdä tuota ja kyllä meillä yksi entinenkin kissa söi tosi niukasti kuumilla keleillä. On se vettä latkinut kuitenkin sentään.

Iso kissa syö normaalisti.

--

Nyt illemmalla se söi sentään vähän rahkaa. :)
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä