Muuttohöpinää

Re: Muuttohöpinää

ViestiKirjoittaja Triple H » Ma 25 Loka 2010 18:44

Muutto lähestyy vääjäämättömästi. Pakkaaminen on hyvällä mallilla. Neljä laatikkoa on jo pakattu ja muuttoon on tasan viikko. Muuttomiehetkin on saatu houkuteltua. Kolme isoa ja yksi keskikokoinen äijä on muuttokokoonpano. Ainut pieni ongelma on nuo astiat. Mä en vielä ymmärrä logiikkaa, miten sanomalehdellä saa suojattua kaikki juomalasit. Onhan tässä aikaa vielä opetella logiikka.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 25 Loka 2010 21:22

Käärit ne tarpeeksi tiukkaan pakettiin. Sanomalehti auttaa niitä kolisemasta toisiaan vasten.
Silti pitää sanoa isoille miehille, että käsittelee niitä astialaatikoita hellävaroen. :tilt: Itse käytin
sanomalehtien lisäksi pehmusteena pyyhkeitä muuttaessani.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 27 Loka 2010 13:11

Galileo kirjoitti:Hommat menevät nopeasti kun on muutama tyyppi ja kaikki valmiiksi pakattuna. Juurikin se, ettei muuttaja ole nähnyt tarpeelliseksi varautua muuttoon mitenkään ja alkaa sitten muuton aikana improvisoimaan jotain pieniä muovipussinyssäköitä muutettavaksi ja sitten taas kannetaan vaikka tyhjiä säilytyslaatikoita, se jos joku saa otsasuonen tykyttämään.

Paikallinen Gali tulee ilmeisesti varmistamaan tänään, että on pakkaukset kohillaan. Ainakin melkonen sattuma, että tulee muutaman päivän sisällä käymään siitä kun kysyin muuttoavuksi. Välimatkan takia ei käy kun muutaman kerran vuodessa vierailuilla nykyään. No ei siinä mittään, kämpillä on melkein kaikki jo pakattu. Ainoastaan pakolliset käyttötavarat on pakkaamatta.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 27 Loka 2010 18:17

Poika irtisanoi tänään itsensä. Alivuokralaissopimus on tehty (mutta ei vielä allekirjoitettu) ja laatikoita on jo jonkin verran tuotu kämppääni. Onneksi meillä on yksi porukoitten auto käytössämme, niin ei tarvitse tyyliin yhtenä päivänä muuttaa. Organisointikykyä tämä kyllä vaatii ja esimerkiksi astioita on ihan hullut määrät. Pitäis varmaan myydä osa pois, kun molemmilla on paljon astioita, jotka ovat vielä avaamattomissa pakkauksissa. Toivon totisesti, että emme saa kihla- tai häälahjaksi yhtään astiaa. :p
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Ke 27 Loka 2010 21:08

marenkienkeli kirjoitti:Toivon totisesti, että emme saa kihla- tai häälahjaksi yhtään astiaa. :p

Ai kihlat? ;)
Aina voi koittaa vihjailla, että tässä jo asutaan yhdessä ja muutenkin on tuota kamaa, että ei sitä tartte. Mieluummin vaikka rahaa, et voitte sit ostaa jotain isompaa kotiinne, vaikkapa uuden sängyn tai kirjahyllyn tai keittiönpöydän tms. :tilt:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Triple H » Ma 01 Marras 2010 19:03

Muutto on ohi. Lihakset on täysin maitohapoilla. Väsyttää ja tekisi mieli vaan oikaista ruotonsa, mihin vaan. En kyllä rehellisesti sanottuna muistanut miten rankka laji tämä muuttaminen onkaan.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 11 Helmi 2011 19:51

Sain asunnon alatasosta :keijo:
Ei yhtään portaita!
:sydän:

Höhöhöö.

Josko siihen känppään saisin pidettyä ne tuparit :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 11 Helmi 2011 22:17

Ekat muuttolaatikot viety uuteen kotiin, tai oikeastaan sen varastoon. Jee!
Mulla on joku ihme fiksaatio siitä, että muutettava koti on siivottava lattiasta
kattoon putipuhtaaksi ennenkuin sinne voi viedä omia tavaroita :friikki:
Ajatus edellisten asukkaiden elämisen jäljistä ällöttää, joten suursiivous on
nyt suoritettu ja tavaraa voi siis pikkuhiljaa jo viedä asuntoon.

Kävi hyvä tuuri, että ko. asunto on ollut tyhjillään alkuvuodesta asti, joten
olemme päässeet jo hyvissä ajoin aloittelemaan muuttoa. Ensin oli ajatuksena
muuttaa tämän kuun vika viikonloppu, mutta toisaalta viikon päästä sunnun-
taikin olisi mahdollinen ajankohta. Täytyy vielä vähän voidella tuota miestä
tämän ajatuksen kannalle :p
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 11 Helmi 2011 22:52

Kyllä mäkin joka kerta hinkutan kaikki nurkat niin puhtaaksi kuin mahdollista ennen kuin alan omia tavaroita tuoda / asetella paikoilleen. Ja aina on löytynyt ties mitä paskaa, jota edellinen asukast ei ole vaivautunut siivoamaan. Tän kämpän kohdalla ei ilmeisesti pari sitäkään edeltävää.... Vielä parin vuoden asumisen jälkeenkin pinttyneitä nurkkia saa hangata puhtaaksi.. :p
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 12 Helmi 2011 00:08

Mustaki ois ihana saada hinkuttaa kaikki nurkat puhtaaksi ennen tavaroiden sisäänkantamista, mutta ainakaan viimeisimmän muuton kohdalla se ei ollut mahdollista. Oli kesän kuumimman päivän aatto, ja hiki virtasi muutenkin ihan tarpeeksi. Plus että muuttojuhtina oli 2,5 ihmistä. (Siis kolme, joista yksi oli kuumeessa.) Oishan se ollut luksusta saada hinkata paikat tiptop, varsinkin kun edellinen asukas ei ollut viitsinyt kauheasti panostaa, mutta minkäs teet. Saunakin on vielä edellisten jäljiltä pesemättä. (Tai mistä minä tiedän onko ne sitä pesseet lähtiissä, mutta vähän epäilen, kun uuni oli putsaamatta ja seinissäkin ties mitä tahroja.) Kun tässä joku kerta ehtis ja sais semmosen hetkellisen mielenhäiriön, että pesis saunan. Piti jouluksi, mutta eäähhh..

Enivei, voimia Sippuralle ja perheelle muuttoon. Se on aina yhtä stressaavaa ja rasittavaa touhua.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 15 Helmi 2011 21:40

Hyvä ystäväni, joka auttoi muutossa Helsingistä Turkkuseen, sanoi "muutto tekee meistä erilaisia ihmisiä".
Liekö todempia sanoja kuultu vähään aikaan; ennen muuttoa, muuton aikana ja välittömästi muuton jälkeen tein sekä sanoin asioita joita muulloin en olisi. Osa niistä oli sellaisia että toivon ajan parantavan haavat ja osan taas toivoisin aina säilyvän muistoina jossain.

Lopputuloksena kuitenkin sain kaiken maallisen siirrettyä uuteen kämppään, mutta en millään haluaisi toistaa tuota ihan tällä vuosikymmenellä (toiveajattelua... :virnu: )
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 16 Helmi 2011 11:45

Onnea muuttoa puuhaileville! :hymyhali: Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Mä en ole ollut ihan noin tarkka siivoamisen suhteen. Viimeisen muuttoni yhteydessä ei olisi edes ollut mahdollista olla tarkka. Muutto tehtiin melkoisella tahdilla ja välillä oli samassa kämpässä sekä mun että entisen asukkaan kamoja.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 17 Helmi 2011 13:36

Nännännnääää!

Tein eilen uuden vuokrasopparin ja sain avainmet. Kävin tänään kassomassa miltä siellä näyttää :D

Remontti-Keijo riehuu siellä huolella pesten ja maalaten seiniä. Edelliset keijot tupakoineet sisällä :epäilevä: Vaikka siellä on parveke! Edelliset keijot on myös pistäneet seinää sisään tässä ja naapuriasunnossa. Älynjättiläiset!

Sielä on vaatehuone!
Ja se on ehkä enemmän mun näköinen mitä nykyinen.

Muuttoa odotellessa. Ehkä tänään tai huomenna saan muuttolaatikot!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Sippura » To 17 Helmi 2011 14:11

No kyllä se muutto nyt sitten tapahtuukin viikkoa etuajassa, eli tulevana pyhänä
(eikä Miestä tarvinnut edes voidella mitenkään ihmeemmin). Lauantaina käyn
suorittamassa vessan tehopesun ja lattioiden suurinpiirtein-puhdistuksen ja sit-
ten sunnuntaina voikin roudata tavaraa sisään oikein urakalla. Saatiin onneksi
ko. päiväksi lainaan kuorma/rekka/isoauto ja siihen umpikaappi kyytiin, joten
kaikki tavarat saadaan kerralla ja kuivina & puhtaina perille.

Täällä nykyisessä kodissa ei vielä pahemmin muutto näy, mitä nyt jotkut kaapit
on jo tyhjennetty ja toisen makkarin nurkassa nököttää muutama pahvilaatikko.
Tuo pieni muuttomies on välillä vähän liiankin avulias, jos tavaroita ottaa pois
kaapeista niin ne on levitettynä alta aikayksikön pitkin kämppää :virne: Hän pääsee
onneksi varsinaisena muuttopäivänä mummun hoiviin, niin täällä on sen puolesta
helppo touhuta sunnuntaina.

Aika hurjaa ajatella, että me ollaan tässä asunnossa enää 3 yötä :kauhistunut: Tää on ollut
kuitenkin kaikkein pitkäaikaisin koti sitten kotoamuuton. Haikeus tulee olemaan
varmasti jotain tajutonta kunhan sunnuntai saapuu :(
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Sippura » To 24 Helmi 2011 11:24

Muutto suoritettu sunnuntaina ja tässä ollaan oltu maalaisia nyt neljättä päivää :D

Itse muutto sujui sutjakkaasti: sunnuntaiaamulla 2 tuntia loppujen tavaroiden
pakkaamista ja siivoilua, sitten tuli muuttoauto. Sitä lastattiin aika tarkkaan
2 tuntia, sen jälkeen oli kämppä tyhjä ja viimeisetkin valaisimet irrotettu ka-
tosta. Melkoinen rutistus, eikä olisi onnistunut ilman ahkeria työmiehiä ja -nai-
sia :hymyhali:

Kun vanhan paikan ovi oli suljettu viimeisen kerran, ei kuitenkaan itkusta mei-
nannut tulla loppua :( En olisi uskonut että lähteminen tuntuisi niin pahalta...
Siinä asunnossa ennätti tapahtua niin paljon, että tuntui ylitsepääsemättömältä
ajatukselta kuvitella sinne jotkut muut asumaan. Ensin me rempattiin se Miehen
kanssa lattiasta kattoon, mentiin naimisiin, oltiin raskaana, tuotiin Poika kotiin,
Poika kastettiin siellä olohuoneessa, oppi kääntymään, ryömimään, konttaamaan
ja lopulta kävelemään siinä samaisessa olohuoneessa - ihan liikaa kaikkea rakas-
ta :itku: No, nyt on uusi asunto ja uudet muistot, mutta aikansa menee että joku muu
paikka saa saman kodintunteen kuin tuo koti.

Oho, meni vähän ohi aiheen.

Täällä uuden asunnon päässä tavaroiden purku sujui yhtä nopeaan mitä vanhassakin
paikassa, ja jo sunnuntai-illalla suurin osa laatikoista oli purettuna ja laitettuna oi-
keille paikoilleen. Oli vähän pakkokin, kun Poika tuli takaisin kotiin. Silloin ei kan-
nattanut enää pitää mm. pesuaineita ja muita sopimattomia tavaroita pienten kä-
sien ulottuvilla.

Nyt on jäljellä vielä verhojen ripustelua, valaisinten asennusta ja tietysti taulujen
ja muiden seinälle laitettavien juttujen asentamista. Onneksi kaikki seinät on be-
tonia, joten naapureille on tiedossa monia mukavia hetkiä proppailua kuunnellessa :virne:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 24 Helmi 2011 11:53

Ei mennyt ohi aiheesta. :paijaus:
Noi on tärkeitä juttuja muutossa. Kyllä omaan kotiin kiintyy, eikä sille mitään voi. Ja teille tosiaan tapahtui kaikkea suurta siiinä asunnossa aseuessanne. Se on ihan ymmärrettävää, että itku pirahtaa. On mullakin aina vähän haikea muuttaa uuuteen. Mutta mua yleensä auttaa se, että ei se enää tyhjänä näytä mun kodilta. Että vilkaisee sitä paikkaa vielä kertaalleen läpi, ja jättää sen muiden kodiksi. Voihan sen ajatella niiinkin, että tekee muut iloiseksi, antamalla heille hyvän kodin. :tilt:

Mutta hei, kutsuit jo uuttakin piakkaa kodiksi! ("Poika tuli takaisin kotiin") Joten ihan hyvinhän tää sopeutuminen on alkanut. :)

Onnea uuteen kotiin Sippuralle ja perheelle. :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Sippura » To 24 Helmi 2011 12:22

Lyyra :hymyhali:

Lyyra kirjoitti:Mutta mua yleensä auttaa se, että ei se enää tyhjänä näytä mun kodilta.

Tää on totta. Tyhjänä se näytti ihan erilaiselta ja jotenkin yritin ajatellakin sitä vaan
meidän vanhan kodin kuorena. Kodin kuitenkin tekee ensisijaisesti ne siellä asuvat
ihmiset ja ne onneksi tuli mukana tänne uuteen paikkaan.
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 24 Helmi 2011 19:33

Mielestäni ei ole ollenkaan omituista, että tuollaisessa tilanteessa tuntuu haikealta ja itkettää. Mulla ainakin oli melkoisen haikea fiilis, kun suljettiin miehekkeen entisen kämpän ovi. :hullu: Vaikka kyseinen kämppä ei edes ollut minun, oli se jollain tapaa tuntunut kodilta, sillä olimme viettäneet siellä enemmän aikaa kuin kämpässäni muuttoa edeltäneen vuoden aikana. Kyllä siinä tuli pari kyyneltä tirautettua...

Ihanaa, että olette kotiutumassa hyvin! :hymyhali:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 25 Helmi 2011 13:26

marenkienkeli kirjoitti:Ihanaa, että olette kotiutumassa hyvin! :hymyhali:

Pikkuhiljaa :hymyhali:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 02 Maalis 2011 08:57

Tulin lukemaan Sippuran muutosta rauhoittaakseni itseäni.
Siellä on muutettu pidempi matka ja mä hermoilen jotain parin metrin siirtymää :epäilevä:

Noin puolen tunnin kuluttua pitäisi muuttoäijien alkaa hiipimään ja homma lähtee käyntiin. Silti musta tuntuu että mä olen huonosti varustautunut, koska esim. tietokone pitää purkaa ja sänky kiertää suojamuoviin :hullu: Ei, sänkyä ei siirretä metriäkään ilman sitä muovitusta!

Kaappien yläosissa on vielä jotain tavaraa, koska en saa niitä pois ja eilen pakkaamisessa avustanut kaveri jätti pari laatikkoa pahasti, etten pääse viimeistelemään paria paikkaa, kuten oli tarkoitus.
:huoh:

Ja viime viikolla tuli fysioterapeutilta ohjeistus "et sitten nosta yhtään mitään mikä on litran maitotölkkiä painavampi, kun sun selkä on tässä kunnossa" :huoh: sekin vielä.

Muttaettäpianmäoonuudessakodissamissämullaonhienolattiajasinnepääseevaikkeijalatkaantoimisi :täpinä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 03 Maalis 2011 00:15

Koti :sydän:

Oon aivan peeaskana tästä päivästä ja selän kaikki lihakset huutavat hoosiannaa. En itse nostanut, kantanut, ojentanut enkä muutakaan, mutta onnistuin jännittäään itseäni huolella. Alkuun köpöttelin ilman keppiä, mutta sitten oli pakko tarttua kepakkoon. Kokovartalokipsi.

Kantamassa mulla oli semmoseita työllistettyjä, jotka joi röökitauoilla kaljaa :virne:
Oikeesti mietin onko tämä edes todellista, mutta kyllä se oli. Karhumiehiä.

Kirjahyllyt mulla on täällä pystyssä, sänky missä voi nukkua ja suurin osa hallussa :)

Pikkupikkuyksityiskohtia vielä viilattavana. Kuten vaatteet tuonne vaatehuoneeseen.

Saa tulla kahville, jos eksyilee täällä päin!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ti 26 Huhti 2011 12:35

Tänään iski hirveä halu etsiä uusi kämppä. Nykyinen on hyvällä paikalla, todella tilava ja siihen nähden edullinen. Mutta kun tämä on niin vanha, niin täällä alkaa hajoilla kaikki ja se alkaa pikkuhiljaa ottamaan päähän. Tämän aamun kiva ylläri oli lämminvesivaraajan rikkoutuminen ja kylppäri lainehti vedessä. Nyt tässä putkimiestä odotellaan... Edellinen jota olen joutunut vaivaamaan oli lukkoseppä, kun kotoa lähtiessä huomasin, ettei mun ovi mene enää lukkoon ja naapuri kommentoi vain "semmosia nää vanhat lukot on, meilläkään ei aina toimi...". Kiva.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 26 Huhti 2011 13:06

Mulla ei oo mitään intoa muuttaa, mutta pakko kai se on. Uusi kämppä on siis vuokrasopimusta vaille valmis, ja sit pitäis vaan alkaa puuhastelemaan muuttoa. Pakkailut ja autovuokrasäädöt ja jätteiden hävitykset (vanha pesukone pitäis saada heitettyä johonkin) ja siivoilut ahdistaa. Tässä on ollut kiva asua. Ja jotenkin hirvittää, että seuraavaan sitten jämähtää. Tää on ollut ihan väliaikainen ratkaisu alusta asti, mutta seuraava tuntuu paljon pysyvämmältä. En halua jämähtää tänne takapajulaan.

Katsotaan nyt kuitenkin, mitä tästä tulee.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja kermit » La 14 Touko 2011 20:03

Nyt on tunnustettava, että minusta muuttaminen on i-h-a-n-a-a. :sydän:

Niin rakastan uuden kodin etsimistä. Vertailua, arviointia, miettimistä, suunnittelua. Niin tykkään heittää puolet vanhoista kamoista hittoon, on niin vapautunut tunne kun kaikki vanha tauhka ja painolasti jää.

Vähän kuin olisi puhdas, tyhjä elämä, josta lähteä liikkeelle. Uusi kotimatka, uusi lähikauppa, mahdollisuus ihan uuteen elämään, uusiin ideoihin.

Tänään muutin ystävän. Entinen työkaveri, nykyinen ystävä. Jotenkin onnellista, kun joku on pitkän hakemisen jälkeen saanut unelmien työpaikan. Hei vaan kaikki määräaikaisuudet. Hei vaan epämääräiset työtehtävät. Hei vaan entinen kotikaupunki. Kuullessani uutisen olin itse tirauttaa tipan silmäkulmaan. Vanha tunteellinen hölmö.

Puoli tuntia meni nuoren parin muuttoauton purkuun, kun säännöt oli meille muuttoavuille selvät: punaiset laatikot kellariin, kaikki muu ylös asuntoon.

Itse olen tupannut ulkoistamaan omat muuttoni niin, että olen vain pakannut ja purkanut itse, ammattilaiset ovat hoitaneet kaiken muun. Ovat olleet stressittömimpiä ja nopeimpia näkemiäni muuttoja. Viikonlopun pakuvuokraan ja muuttoavun muuttosapuska- ja -kaljakustannuksiin nähden ulkoistetun muuton kustannukset menevät suunnilleen samoihin. Säästö on puhtaasti aika ja hermot. Ei rikkoutuneita tavaroita. Ei pysäköintiongelmia. Ei rikkoutuneita selkiä ja raajoja. Ei kiristyneitä ystäväsuhteita.

Viimeisin muuttoni ei ollut ulkoistettu malli, vaikka viimeiseen asti sitä yritin. Toisaalta, ennen muuttoa myin ja lahjoitin lähes koko omaisuuteni, joten muutettavaa jäi suhteellisen vähän. Siitä on nyt aikaa reilu puoli vuotta. Huomenna ajattelin ryhtyä sisustamaan. :jaaha:
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 15 Touko 2011 10:15

Mulla on ehkä samantyyppinen fiksaatio mitä kermitillä.
Muuttamisen ihanuus on käydä kaikki tavarat läpi ja sitten heittää niitä pois.
Tosin, nämä kaksi viimeistä muuttoa ovat olleet sellaisia sekopää-muuttoja, että viikossa tavarat kasaan, kantoon ja toiseen kämppään. Siinä ei kyllä kateltu mitä meni mihinkin laatikkoon, kun oli vain pakko saada kaikki pakattua.

Purkamisessa olenkin sitten hi-das. Nytkin olen heittänyt tavaralaatikoita suoraan roskiin, kun totesin etten ole n. viiteen vuoteen käyttänyt mitään siitä laatikosta. Vuoden 2005 työvuorolistat oli siellä :friikkipeukku:
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä