Lemmikkiaiheista ilmoittelua

Re: Lemmikkiaiheista ilmoittelua

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 17 Heinä 2009 10:17

Walker kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Söpön kanssa on meinannu mennä hermot. Se on saanut päähänsä alkaa rummuttamaan jalallaan keskellä yötä.

Antaa tahtia Emilian treffikumppanille ? :pahasetä: :aukku:
Heh :D Treffi oli kyllä melkoisen hypnotisoitunut Söpöstä. Olis mieluummin hypnotisoitunut musta... :epäilevä:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 17 Heinä 2009 15:49

Emilia kirjoitti:Söpön kanssa on meinannu mennä hermot. Se on saanut päähänsä alkaa rummuttamaan jalallaan keskellä yötä. Ei ole mikään pieni ääni. :O: Muuten se on kuin eri pupu tuolla uudessa asunnossa, juoksentelee ja on sosiaalinen ja hyppii ja on utelias. Lopettas vielä sen yöriehumisen niin tykkäisin siitä tosi paljon.

Pidätkö häkkiä öisin peitettynä viltillä tai vastaavalla? Sisko hommasi tässä vähän aikaa sitten jänikän, ja se kuulemma aloittaa öisin elämöinnin, mutta kun häkki peitellään, se ymmärtää että on yö, ei riehuta - nukutaan.
On muuten sekin oikein lysti veikko. Harvinaisen utelias ja sosiaalinen. Juoksentelee ympäriinsä ja pompahtelee sinne tänne.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 17 Heinä 2009 20:11

Emilia kirjoitti:Treffi oli kyllä melkoisen hypnotisoitunut Söpöstä. Olis mieluummin hypnotisoitunut musta... :epäilevä:

Laitat ens treffeille niukan ja tiukan pupuasun päälle niin johan alkaa Treffi
hypnotisoitumaan sinustakin :juoni:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Deni » Pe 17 Heinä 2009 23:25

Emilia kirjoitti:Söpön kanssa on meinannu mennä hermot. Se on saanut päähänsä alkaa rummuttamaan jalallaan keskellä yötä.

Kuva

:pepsodent:

Mä alan pikkuhiljaa toipua Piian diagnoosista seuranneesta järkytyksestä. Jonkin aikaa piti kytätä koiraa, että onhan se nyt varmasti kunnossa ja leikkiihän se normaaliin tapaan ja pärjäähän se... tänään uskalsin jo vähän karjua sille kun se oli taas repinyt mun balleriinasta pohjan irti. Ja karkasi rappukäytävään, mistä se piti kantaa takaisin.

Elämä jatkuu. :)
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 20 Heinä 2009 13:38

Emeritus kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Söpön kanssa on meinannu mennä hermot. Se on saanut päähänsä alkaa rummuttamaan jalallaan keskellä yötä. Ei ole mikään pieni ääni. :O: Muuten se on kuin eri pupu tuolla uudessa asunnossa, juoksentelee ja on sosiaalinen ja hyppii ja on utelias. Lopettas vielä sen yöriehumisen niin tykkäisin siitä tosi paljon.

Pidätkö häkkiä öisin peitettynä viltillä tai vastaavalla? Sisko hommasi tässä vähän aikaa sitten jänikän, ja se kuulemma aloittaa öisin elämöinnin, mutta kun häkki peitellään, se ymmärtää että on yö, ei riehuta - nukutaan.
On muuten sekin oikein lysti veikko. Harvinaisen utelias ja sosiaalinen. Juoksentelee ympäriinsä ja pompahtelee sinne tänne.

Joo, mä koitin sitä vilttijuttua, mut siitäkös se innostui. :p Mikä lie tylsistymisjuttu koska nyt se ei oo tehnyt sitä taas muutamaan päivään, kun oon "leikkinyt" sen kanssa iltaisin ennen nukkumaan menoa.
Emilia

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 20 Heinä 2009 14:47

Emilia kirjoitti:Mikä lie tylsistymisjuttu koska nyt se ei oo tehnyt sitä taas muutamaan päivään, kun oon "leikkinyt" sen kanssa iltaisin ennen nukkumaan menoa.

Miten pupujen kanssa leikitään? :O:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 20 Heinä 2009 15:11

Nugat kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Mikä lie tylsistymisjuttu koska nyt se ei oo tehnyt sitä taas muutamaan päivään, kun oon "leikkinyt" sen kanssa iltaisin ennen nukkumaan menoa.

:D Hyvä kysymys, jäin itekin miettimään! Mut oon vaan antanut sen hyppelehtiä ja silitellysylitellyt ja syöttänyt herkkupaloja. Ei kai kanit leluja käytä... En oo ainakaan kuullu.

Valjaita oon miettinyt kanille, jos veisi sitä ulos joskus nätteinä päivinä, mutta eläinsuojeluystävä sanoi, ettei kannata, kun se pääsee niin helposti luikertelemaan karkuun valjaista. Tuo yksilö kyllä pärjäisi citykanina ihan varmasti, mutta mieluusti pitäisin kuitenkin itelläni. :virne:
Emilia

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 20 Heinä 2009 15:15

Emilia kirjoitti:
Nugat kirjoitti:

:D Hyvä kysymys, jäin itekin miettimään! Mut oon vaan antanut sen hyppelehtiä ja silitellysylitellyt ja syöttänyt herkkupaloja. Ei kai kanit leluja käytä... En oo ainakaan kuullu.

Valjaita oon miettinyt kanille, jos veisi sitä ulos joskus nätteinä päivinä, mutta eläinsuojeluystävä sanoi, ettei kannata, kun se pääsee niin helposti luikertelemaan karkuun valjaista. Tuo yksilö kyllä pärjäisi citykanina ihan varmasti, mutta mieluusti pitäisin kuitenkin itelläni. :virne:

Sitähän on oikein kanien agiliti-kisoja, mutta en tiedä sitten kuinka reippaasti ne siellä oikeastaan hyppelee. :virne: Kai se on leikkiä sitten. :friikki:

Meillä on aikoinaan myös ollut kaneja, mutta mulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa, että kuinka niiden kanssa leikittiin.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja heartless » Ma 20 Heinä 2009 15:36

Nugat kirjoitti:Sitähän on oikein kanien agiliti-kisoja, mutta en tiedä sitten kuinka reippaasti ne siellä oikeastaan hyppelee. :virne: Kai se on leikkiä sitten. :friikki:

Meillä on aikoinaan myös ollut kaneja, mutta mulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa, että kuinka niiden kanssa leikittiin.

http://citykanit.livejournal.com/ Tuolta oon lueskellut välillä noista kanien estehypyistä yms. Ihan kiinnostavaa! :)

Tosin silloin, kun itsellä oli kani niin se viihtyi itsekseen eikä juuri antanut silittää saati sitten ottaa syliin..
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja damn » Ma 20 Heinä 2009 15:48

Emilia kirjoitti:Valjaita oon miettinyt kanille, jos veisi sitä ulos joskus nätteinä päivinä, mutta eläinsuojeluystävä sanoi, ettei kannata, kun se pääsee niin helposti luikertelemaan karkuun valjaista. Tuo yksilö kyllä pärjäisi citykanina ihan varmasti, mutta mieluusti pitäisin kuitenkin itelläni. :virne:

Höpöhöpö, ei sen mihinkään pitäisi karata jos valjaat on tarpeeksi tiukalla. Itselläni on ollut kaneja viimeset 15 vuotta ja kesäisin valjaissa niitä olen ulkoiluttanut, eikä kertaakaan oo yksikään luikerrellut karkuun. Mukavaa vaihtelua kanille päästä välillä uloskin jaloittelemaan.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja damn » Ke 27 Tammi 2010 21:47

Voi kurjuus. Kani on telonut jalkansa ja näyttää nyt kovin apealta. Ei kyse mistään kamalan vakavasta voi olla, yritin paikantaa vamman ja oletan, että takajalassa on haava. Häkissä tämä haava on saanut alkunsa, joten yritin etsiä onko sinne joutunut mitään terävää, mutta eipä näytä olevan. Toivottavasti ei tarvitse pikkuista lähteä eläinlääkäriin kiikuttamaan, kun ulkona on niin kamala pakkanen ja kani kerkeää matkalla kylmettyä. Pitikin sattua just nyt, kun olen loppuviikosta tosi vähän kotona, enkä voi tarkkailla mihin suuntaan tuo on menossa. :(
damn

ViestiKirjoittaja damn » Pe 04 Helmi 2011 16:29

Minulla tulee näköjään triplapostaus, kun ei ole kauhean vilkasta keskustelua täällä :D .

Ostin kanin!!! :täpinä: . Melkoisen pianhan tämä on, kun edellinen kanivanhus siirtyi ajasta ikuisuuteen viime kuussa. Kotona on kuitenkin kauhean tyhjää ja olen tottunut siihen että täällä on kanimaista menoa ja meininkiä. Ohimennen kävin eläinkaupassa "katselemassa" minkälaisia elukoita on myynnissä ja tässä se lopputulos taas nähtiin. Rakastuin sachsengold-rotuiseen söpöläiseen ja pakko se oli saada. Kani odottaa nyt eläinkaupassa että saan joku päivä autokyydin. Omaa ottamaa kuvaa ei vielä ole, mutta kyseisen rotuiset kanit näyttää suurinpiirtein tältä:

Kuva
damn

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 04 Helmi 2011 18:59

Onnittelut uudesta pupusta! :D

Pakko oli googlata tuo rotu, kun ei minulle tuttu entuudestaan ollut. Ja vuiii pentele miten suloisia poikaskuvia rodusta löytyikään erään kasvattajan sivuilta. Onneksi on oma lemmikkikiintiö täynnä, niin ei tule houkutuksia. :p
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja damn » La 05 Helmi 2011 21:26

Kiitos :D .

Tänään kävin noutamassa pupusen kotiin. Aivan ihana tapaus! Pikkusen ujo ja varautunut ihmisten suhteen, mutta äärettömän utelias ja hyväntuulinen. Hyppii ja säntäilee ympäriinsä ja neiti ei millään tahtoisi pysyä häkissä, vaan koko ajan pitäisi olla touhottamassa sen ulkopuolella.
Vielä pitäisi nimi keksiä, mutta mitään hyviä ideoita ei ole tullut mieleen,joten odotellaan josko jotain saisi kehiteltyä ajan kanssa.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 05 Helmi 2011 21:27

damn kirjoitti:Vielä pitäisi nimi keksiä, mutta mitään hyviä ideoita ei ole tullut mieleen,joten odotellaan josko jotain saisi kehiteltyä ajan kanssa.

Pupu? :keijo:

Onnea perheenlisäyksestä! :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Annis » La 05 Maalis 2011 16:11

Meil on uus lemmikki :superhymy:

Tai on se meillä jo jokusen kuukauden ajan asustellut. Sen nimi on Mervi,
ja verrattuna varsinkin tuohon kissaporukkaan ( :epäilevä: ), se on maailman helpoin ja mukavin lemmikki,
ruokaa se tarvitsee kerran kolmessa viikossa ja asumus siivotaan kerran vuodessa.
Eikä se pidä mitään meteliä eikä sotke. Mies väittää, että se on vähän tylsä,
mutta eipä ne hämähäkin mitään hirveästi tee. Ja tää kaveri on jo 17 vuotta vanha,
eli senkään takia se ei ole kovinkaan aktiivinen, mutta on se kyllä silti aika jännä eikä ees yhtään pelottava :tilt:
Annis

ViestiKirjoittaja Miss Stone » Su 06 Maalis 2011 09:42

Annis kirjoitti:Meil on uus lemmikki :superhymy:

Tai on se meillä jo jokusen kuukauden ajan asustellut. Sen nimi on Mervi,
ja verrattuna varsinkin tuohon kissaporukkaan ( :epäilevä: ), se on maailman helpoin ja mukavin lemmikki,
ruokaa se tarvitsee kerran kolmessa viikossa ja asumus siivotaan kerran vuodessa.
Eikä se pidä mitään meteliä eikä sotke. Mies väittää, että se on vähän tylsä,
mutta eipä ne hämähäkin mitään hirveästi tee. Ja tää kaveri on jo 17 vuotta vanha,
eli senkään takia se ei ole kovinkaan aktiivinen, mutta on se kyllä silti aika jännä eikä ees yhtään pelottava :tilt:

Mitä nää hämähäkit syö? Hyönteisiä?
Vai vetääkö se juhlapäivälliseksi hiiren :keijo:

Miten kissat on suhtautuneet tähän uuteen eläjään?
Hauskaa katsella noita, niin kauan kun ne vaan on ruudun toisella puolella :hullu:
Miss Stone

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 06 Maalis 2011 11:14

Jännä, miten lähestulkoon mikä tahansa muu lemmikkieläin aiheuttaisi fordella kamalan "aawwwww ku se on söpö :hullu: " -ryöpyn, ja tähän ei oo kukaan uskaltanu vastata. :P

Joo, hämpit on ihan hauskoja lasin toisella puolella. Mutta jätän nekin mieluusti eläintarhoihin ja museoihin, sen sijaan, että ottaisin kotiini.

Onnea silti uudesta perheenjäsenestä!

Niin joo, minkäs sortin hämppi tuo on? MIhin te laitatte sen asumuksen siivoamisen ajaksi?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Annis » Su 06 Maalis 2011 11:52

Ne syö sirkkoja. Niihin mä en koske, mies saa laittaa ne sinne, ne on ällöttäviä ja kovia karkaamaan.
Ja voi mennä nenään ja kaikkea. Sellaiset pienet hyönteiset on tosi ällöi.

Mervin asumus on sen verran korkeella, ettei kissat oikeestaan pääse sinne.
Kyllähän niitä kamalasti kiinnosti aluks ja toinen yritti kiivetä tv:tä pitkin katsomaan sitä,
mutta nykyään ne käyttäytyy kuin sitä ei oliskaan.

Ja toi on siis lintuhämis eli tarantella. Meikä ei oikeestaan tiedä, mikä sen tarkempi määritelmä on,
kun onhan noita lintuhämiksii vaikka mitä erilaisia. Me tosiaan otettiin se netti-ilmon perusteella,
missä sitä tarjottiin ilmaiseksi ja musta tuntuu, ettei ne entiset omistajatkaan tienny sitä tai muistanu,
ku se on tosiaan niin vanha. (tosin ei sillä ollut ees alunperin nimeä, kyllähän lemmikillä nimi pitää olla!).
Ja kyllähän tuo tosiaan voi vielä elää yli kymmenen vuotta.

Me ei oo itseasiassa siivottu vielä kertaakaan tota asumusta, mutta se yritetään napata pakasterasiaan siks aikaa.
Ja eihän toi muutenkaan ole mikään hipelöitävä lemmikki, tota ei oo esim koskaan pidetty kädessä eikä kannatakaan,
koska se voi stressaantua ja kuolla :hullu: . Meikän hämähäkki pelko loppui kuin seinään, kun noista luki enemmän,
ne voi tosiaan stressaantua ihan mistä vaan ja kuollakin tosi pienestä.
Annis

ViestiKirjoittaja Miss Stone » Su 06 Maalis 2011 12:24

Oho. Ompa jännä, kuinka herkkiä nuo on. Ja tuokin oli
kyllä uutta kuinka vanhaksi ne voi elää.

Mua kiinnostaa vielä, että kun sinne törkätään se heinäsirkka,
niin onko sillä hämyläisellä kovatkin metsästyshetket siellä,
vai nappaako se sen tuosta noin vaan, tekeekö se seittejä
ja muuta jännää? :keijo:
Miss Stone

ViestiKirjoittaja Annis » Su 06 Maalis 2011 15:35

Me ollaan naureskeltukin, että miks nää meidän kaikki lemmikit on niin onnettomia,
kun on kyse metsästyksestä. Kissat vaanii kaikkia ötökäitä aina pari tuntia senkin jälkeen kun ne on hävinneet,
eikä koskaan saa mitään kiinni, vaikka toinen varsinkin on niin pollea ja mukamas suurikin metsästäjä :virne:

Ei toi meidän hämis tee sellaisia verkkoja, mitä tuolla luonnossa näkee,
se levittää seittiä maahan, enkä mä tiedä, onko siitä mitään hyötyä sen metsästyksestä.
Yleensä se vaan oottaa, että sirkka menee siitä ohi ja sitten se nappaa sen.
Ja yleensä se onnistuu vielä päästämään sen karkuun jonkun kymmenen kertaa :hullu: .

Innolla venaillaan kesällä tapahtuu nahan luontia, siitä pitäis jäädä jäljelle näköispainos,
kun se siis luo jalat ja hampaatkin uusiksi.
Annis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 06 Maalis 2011 20:39

Hämähäkit on mun silmissä jotain aivan kammottavaa. Varsinkin karvaiset ja isommat hämikset.
Jotain primitiivistä reagointia vissiin.
En sitten tiedä miten noin kotioloissa sen näkeminen vaikuttaisi.

Toivottavasti Mervi saa elää teidän luona pitkän elämän :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Miss Stone » Su 06 Maalis 2011 21:11

Annis kirjoitti:Innolla venaillaan kesällä tapahtuu nahan luontia, siitä pitäis jäädä jäljelle näköispainos,
kun se siis luo jalat ja hampaatkin uusiksi.

Wöy. Sit kyllä kuveja tänne :kauhistunut:
Miss Stone

ViestiKirjoittaja damn » Su 13 Maalis 2011 19:24

Kani on kotiutunut hyvin, mutta enpä ole aikaisemmin omistanut tyttökania, joten yllätyksiäkin on tullut... Nimittäin valeraskaus! Voi että mikä hulabaloo on meneillään kun neiti rakentaa pesää ja totta kai suojelee sitä. Tänään se oli sitten nyhjänyt itsestään karvaa, jotta oli voinut vuorata pesän. Hyvä yritys, mutta siivosin kyllä ne karvakasat pois ja yritin keksiä kanille muuta ajateltavaa. Toivottavasti tuo vaihe menee pian ohi :jaaha: .
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 13 Huhti 2011 21:27

Mulla taitaa olla aika köyhät meiningit, kun kissan suurin mielenkiinnon herättäjä on vahingossa sormista livennyt kirsikkatomaatti :virne:
Myyy mennä juoksi tomaattinsa perässä aamulla pitkät pätkät ja me pelattiin kahdestaan "potki tomaattia"-peliä.
En hennonnut ottaa toiselta lelua pois, kun juuri nyt ei ollut käsillä toista yhtä sopivaa pelipalloa.

:virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä