Idols 2011

Re: Idols 2011

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Huhti 2011 11:18

skray kirjoitti:Lotta oli aika huono. Laulu oli ihan ok, mutta rockhenkinen esiintyminen oli tipotiessään. Jos pitää esittää rockia, pitää itsekin olla edes vähän rock, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Rock ulkonäkö ei riitä viemään yleisöön perille sellaista iskua mikä Let me entertain you -kappaleessa muuten on. Jos Lotta olisi viihdyttänyt kappaleellaan yleisöä oikeasti, niin yleisö olisi noussut seisomaan ja tanssimaan hänen esityksensä ajaksi ja lopussa olisi ollut paljon enemmän kiljumista. Näin olisi ollut vaikka laulusuoritusitsessään ei olisi ollut ylihyvä, mutta viihdyttävä esitys olisi varmasti taannut jatkopaikan.
Oon samaa mieltä siitä, että Lotta oli aika huono (ja musta ihan oikein, että tippui), mutta en mä toisaalta ymmärrä, miksi pitäisi leikkiä olevansa rock, kun pitää esittää rockia :sori: Musta olis ollut parempi, että olisivat olleet mitä ovat, eli omaa persoonallisuutta kehiin, eikä niin, että leikitään olevansa rock. Mun mielestä just sen takia Hennariikan ja Lotan esitykset oli jotenkin ekstra-plaaaaah, koska ne leikki olevansa rock. Kovin teennäiseltä tuntuivat molemmat.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 04 Huhti 2011 12:00

Triple H kirjoitti:Ensinnäkin Ilpo oli illan paras! Törkeen hienosti veti. Alin kehut olivat taas tuomareilta jotenkin käsittämätöntä.
Kuinka eri mieltä sitä taas voikaan olla? Ali oli kirkkaasti illan paras ja ansaitsi kehunsa. Ilpo taas oli uskomattoman surkea ja hänen kehunsa ei mahdu mun kaaliin. Ilpo on ihan selkeästi heikoin laulaja noista finalisteista ja on mukana vaan ulkonäkönsä takia. Lotta ja Hennariikka eivät vakuuttaneet kummatkaan, mutta eipä ollut Martissa ja Stinassakaan hirveästi kehumista.

Jorssi-ranking (koko kauden perusteella):
1. Hennariikka
2. Ali
3. Martti
4. Stina
5. Ilpo

Ilpo todennäköisesti menee sinne päin laulamalla finaaliin, mutta täytyy vaan toivoa, että silloin kuuluisa Suomen kansa ymmärtää, että tämä on kuitenkin laulukilpailu kyseenalaisesta äänestyskäytännöstä huolimatta.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja skray » Ma 04 Huhti 2011 14:19

theia kirjoitti:
skray kirjoitti:Lotta oli aika huono. Laulu oli ihan ok, mutta rockhenkinen esiintyminen oli tipotiessään. Jos pitää esittää rockia, pitää itsekin olla edes vähän rock, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Rock ulkonäkö ei riitä viemään yleisöön perille sellaista iskua mikä Let me entertain you -kappaleessa muuten on. Jos Lotta olisi viihdyttänyt kappaleellaan yleisöä oikeasti, niin yleisö olisi noussut seisomaan ja tanssimaan hänen esityksensä ajaksi ja lopussa olisi ollut paljon enemmän kiljumista. Näin olisi ollut vaikka laulusuoritusitsessään ei olisi ollut ylihyvä, mutta viihdyttävä esitys olisi varmasti taannut jatkopaikan.
Oon samaa mieltä siitä, että Lotta oli aika huono (ja musta ihan oikein, että tippui), mutta en mä toisaalta ymmärrä, miksi pitäisi leikkiä olevansa rock, kun pitää esittää rockia :sori: Musta olis ollut parempi, että olisivat olleet mitä ovat, eli omaa persoonallisuutta kehiin, eikä niin, että leikitään olevansa rock. Mun mielestä just sen takia Hennariikan ja Lotan esitykset oli jotenkin ekstra-plaaaaah, koska ne leikki olevansa rock. Kovin teennäiseltä tuntuivat molemmat.

Mutta jos esittää kappaleen, joka vaatii hieman rokimpaa otetta, niin miksi sitten valitsee sellaisen kappaleen esitettäväksi? Muistaakseni jollekin, olisiko ollut juurikin Lotta, tuomaristosta sanottiin, että olisi kannattanut mieluummin valita joku rockhenkinen balladi, Bon Jovia tai jotain, niin pysyisi enemmän omassa tyylissä, mutta olisi silti rock ilman, että tarvitsee esittää. Oletan siis, että esiintyjät itse ovat valinneet kappaleensa, koska tuomaristo olisi varmasti valinnut jotkut muut biisit niille.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ma 04 Huhti 2011 15:34

Jorssi kirjoitti:
Triple H kirjoitti:Ensinnäkin Ilpo oli illan paras! Törkeen hienosti veti. Alin kehut olivat taas tuomareilta jotenkin käsittämätöntä.
Kuinka eri mieltä sitä taas voikaan olla? Ali oli kirkkaasti illan paras ja ansaitsi kehunsa. Ilpo taas oli uskomattoman surkea ja hänen kehunsa ei mahdu mun kaaliin.

Liitynpä tähän "olen eri mieltä"-kerhoon. Tosin olen eri (ja samaa) mieltä kummankin kanssa. Ali veti hyvin, mutta niin veti Ilpokin! Alilla oli biisi koko ajan hyvin hallussa. Ainoa josta itse antaisin on miinusta on hänen falsetin käyttönsä, joka ei toiminut tuossa biisissä ollenkaan. Ne jäi aivan liian kimeiksi ja vaihto "normaalista" laulusta falsettiin ei sujunut niin huomaamattomasti, kuten sen pitäisi.

Ilpo oli myös onnistuja. En olisi uskonut, että hän handlaa hevibiisi noin hyvin Billie Jean-raiskauksen jälkeen. Sen biisin perusteella Ilpon ääni ei riitä isoihin biiseihin, mutta Highway Star osoitti huolen vääräksi. Hyvä veto! Lopussa nuotti meinasi hieman karata, mutta kokonaisuutena varsin mainio.

Stina vetää tasaisen varmasti. Esiintyminen on edelleenkin selkeästi muita parempaa. Edelleen kaipaisin Stinaltakin äänensä haastoa. Turhan varmanpäälle pelaa Stina tällä hetkellä.

Marttiin sopii samat sanat mitä Stinaan. Aika perusvarmaa suorittamista. Lauri sanoi juuri sen mitä itse ajattelin esityksestä. Varmaa suorittamista ja ihan hyvä veto. Mutta hieman toisti itseään.

Hennariikka ja Lotta olivat tuttuun tyyliinsä kaksi heikointa. Molemmat mokailivat sanoissaan ja kuten jo täällä mainittiinkin, he esittivät rokkareita, eivätkä olleet omia itsejään. Se näkyi huonolla tavalla. Tosin täytyy silti sanoa, että mokastaan huolimatta, tuo oli laulullisesti mun mielestä parasta Hennariikka tällä kaudella. Lotassa ihmetytti myös se, miksi hän ei laulanut enemmän siten, miten hän veti toiseksi viimeisen lauseen. Kun näköjään ääni olisi riittänyt vetämään korkeammalta, niin olis vaan rohkeasti sitä enemmän käyttänyt. Tuota näkee näissä karkeloissa harmittavan vähän.

Laaksonen-ranking (suluissa viime kerran suoritus):

1. Martti (3.)
2. Stina (2.)
3. Ali (4.)
4. Ilpo (1.)
5. Hennariikka (5.)
6. Lotta (6.)
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Huhti 2011 17:15

Mua muuten häiritsi ihan hirveästi se Ylösen "tuomarointi", ja etenkin se, että se puhui tyypeistä "hahmoina". Joo, tokihan julkisuudessa artistit ei välttis oo ihan omia itsejään, mutta Idols-kokelaat on kuitenkin aika lapsenkengissään julkisuusminänsä kanssa, että musta on turhan aikaista puhua "hahmoista". :p
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » To 14 Huhti 2011 00:07

Vai että iskelmää Idolsissa?!? Jo on alas vajottu.

Oikeastaan pitäisi ajatella siten, että hän joka veti tuolla kierroksella huonoiten oli paras, koska eihän tulevan nuoriso-idolin tarvi vetää mitään iskelmää! Parempi vaan, että vetää iskelmän perseelleen.

Mutta arvostellaan nyt kuitenkin laulut lauluina ja unohdetaan Idols-viitekehys.

Laaksonen-ranking:

1. Hennariikka - Varmaan aika yllättävää, että mun kirjoissa Hennariikka oli kierroksen paras. Tosin ei tuo hirveesti edes yllättänyt, että HR vetää iskelmää noin hyvin. Ei siitä popparia saa tekemälläkään. Ok iskelmälaulaja siitä tulee kuitenkin. Romanssi oli heittämällä hänen paras vetonsa kisan aikana.

2. Martti - Enpä usko, että ihan hirveän innoissaan Martti on iskelmää ruvennut vetämään, vaikka diplomaattisen lempeästi lähetyksessä iskelmästä puhuikin. Toki tuo Viimeiseen mieheen on melko kaukana iskelmästä, joten siihen nähden hyvä valinta. Kaikin puolin oli jälleen hyvä suoritus.

3. Ali - Jotenkin mä en pääse Alista perille. Vaikka hän on välillä lupsakka savolainen, niin silti hänestä paistaa tietynlainen ylimielisyys. Mun mielestä oli Alilta todella huono biisivalinta. Vaikka hän järkeili biisin olevan "re-current", niin kyllä se minunkin kirjoissa on yhä puhkikulunut kappale. Ehkä 15-25v.-tyypeille se ei ollut puhkikulunut, mutta tämä kritiikki vanhemman katsojan silmin/korvin. Laulullisesti hyvä suoritus.

4. Ilpo - Ihan ok karaokeveto. Pystyi vetämään biisin kuten Marko Haavisto (persoonattomalla äänellä), mutta mitään ekstraa hän ei biisiin saanut. Itse jopa pidän tuosta biisistä, mutta ei Ilpo siihen tosiaan extrahenkeä onnistunut puhaltamaan.

5. Stina - Aika yllättävää, mutta kyllä Stina oli kierroksen huonoin. Kyllä hänen esiintymistään on ihan kiva katsella ja hyvin Stina liikkuu, mutta laulullisesti tämä oli vain valjua laulelua. Selkeästi Stina oli poissa mukavuusalueeltaan ja se kostautui pahemman kerran.

Terveiset Idols-tuotannolle. Ei enää iskelmää kiitos. Ikinä. Koskaan.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 14 Huhti 2011 10:05

Mun mielestä toi iskelmäkierros oli parasta Idolsia pitkään aikaan. Voisivat mun puolesta pitää iskelmäteeman joka jaksossa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Laaksonen » To 14 Huhti 2011 10:31

Lyyra kirjoitti:Mun mielestä toi iskelmäkierros oli parasta Idolsia pitkään aikaan. Voisivat mun puolesta pitää iskelmäteeman joka jaksossa.

Pthyi!

Pidetään syksynsävelet, tangomarkkinat, radiotähtikilpailut erillään Idolsista.

Ei mitään iskelmää vastaan, mutta ei Idolsiin kiitos.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 14 Huhti 2011 10:41

No eiks tää nimenomaan oo radiotähtikilpailu? Iskelmätähtiähän sieltä on ennenkin enimmäkseen tullut: Katri Ylander, Hanna Pakarinen (uuden levynsä kanssa), Jani Wickholm, Koop Arponen, Anna Puukin siinä popin ja iskelmän rajalla.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Triple H » To 14 Huhti 2011 15:20

Ali Elkharam: Sininen uni / Tapio Rautavaara sekä Trouble / Coldplay

Martti Saarinen: I Will Remember / Toto sekä Kaikki häipyy, on vain nyt / Eppu Normaali

Hennariikka Syvänne: Veden alla / Emma Salokoski Ensemble sekä Winner Takes it All / ABBA

Ilpo Kaikkonen: Stairway to Heaven / Led Zeppelin sekä Maailma on sun / Tehosekoitin
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Laaksonen » To 14 Huhti 2011 17:24

Lyyra kirjoitti:No eiks tää nimenomaan oo radiotähtikilpailu? Iskelmätähtiähän sieltä on ennenkin enimmäkseen tullut: Katri Ylander, Hanna Pakarinen (uuden levynsä kanssa), Jani Wickholm, Koop Arponen, Anna Puukin siinä popin ja iskelmän rajalla.

Eikös semmonen iskelmätähtikilpailu ole olemassa kuin Radiotähti? :riips:

Katri Ylander poppia. Hanna Pakarinen rockia/poppia. Koop Arponen poppia. Anna Puu poppia. Ei sieltä ole kuin Jani Wickholm ruvennut isolla höökillä tekemään iskelmää.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 15 Huhti 2011 00:04

Osallistutaan nyt tähänkin.

Katri Ylander = Pop
Antti Tuisku = Pop
Hanna Pakarinen = Rock (eng), Pop (suom)
Anna Puu = Iskelmä
Ari Koivunen = Rock
Pete Parkkonen = Rock
Ilkka Jääskeläinen = Lasten laulut
Koop Arponen = brittipoppia
Anna Abreu = Dance
Jani Wickholm = Suomirock
Kristian Meurman = Other/Alternative
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 15 Huhti 2011 01:13

Triple H kirjoitti:Jani Wickholm = Suomirock
:rotflmao:

Jotta ei tule yhden hymiön viestiä, niin voin vielä sen verran sanoa, että Anna Puun musiikki ei ole iskelmää nähnytkään. Toisaalta taas iskelmä on vaikea musiikkityyli lokeroida, koska se ei enää periaatteessa tarkoita pelkästään vanhemman väen tanssimusiikkia. Jos laitetaan riita poikki ja sanotaan, että lähes kaikki Idolsista nousseet artistit tekevät kevyttä musiikkia. Lokerointi kun on muutenkin aika typerää.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 15 Huhti 2011 09:15

Jorssi kirjoitti:Jos laitetaan riita poikki ja sanotaan, että lähes kaikki Idolsista nousseet artistit tekevät kevyttä musiikkia. Lokerointi kun on muutenkin aika typerää.

Kyllä mäkin vähän mietin alun perin tota Anna Puu ja iskelmä -juttua, mutta laitoin sen omaan viestiini lähinnä Triplaa ajatellen (tiesin hänen mielipiteensä). Mutta muuten oon kyllä täysin Jorssin kannalla: Kevyt musiikki on hyvä määritelmä. :femmat: Ja sen puitteissa mun mielestä on oikeestaan ihan kivoja tollaset suomi-iskelmäteemat. Ja onhan se nyt tuollaisen yleisidolin yleissivistystä osata jotain iskelmää lurauttaa uskottavasti.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 16 Huhti 2011 13:06

Jäljelläolevista pidän eniten Hennariikasta. Ainakin, kun näin hänen versionsa Pokasta Teatteriviikonlopulta :sydän:

Ilposta voisi tulla toinen Pete Parkkonen, mutta mihin me tarvitsemme ensimmäistäkään. :riips:

Alista voisi tulla toinen Koop Arponen, mutta... jne.

Martista voisi tulla uusi Veeti Kallio. :isosilmä: Jotenkin mulla on sellainen käsitys Martista, että se laulaa vain siksi, että kattokaa mua, kun mä oon hyvä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 17 Huhti 2011 19:25

Tän päivän ohjelmassa taso oli suorastaan surkea. Ilpo oli kaikkein paskin, kun katsotaan molemmat esitykset ja vihdoinkin putosi täysin oikeutetusti. Hennariikka veti illan huonoimman ja parhaimman esityksen. ABBA-biisi oli liikaa Hennariikan äänelle ja ihan sääliksi kävi. Martti oli tylsä mutta ihan hyvä. Ali oli übertylsä ja Coldplay-luritus oli hirveää kuunneltavaa.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Triple H » Ma 18 Huhti 2011 10:31

Tän vuoden finaaleiden ja semifinaaleiden selkeästi paskin taso oli eilen. Kukaan ei oikein onnistunut. Martti ehkä paras ja Marttikin oli vain keskinkertainen.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 18 Huhti 2011 19:00

Hennariikka is still standing! :)

Mä ajattelin, että koko Idols ajautuu Ilpon syliin, mutta ei näköjään.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ti 19 Huhti 2011 12:39

Oli ilmeisesti ihan hyvä, että meni vaalisekoilun takia digiboksille väärään aikaan nauhoitus. Go Martti go!
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 28 Huhti 2011 13:17

Vappufinaalin biisivalinnat julkistettu.

Ali Elkharam

Knock on Wood / Eddie Floyd
My Way / Frank Sinatra

Martti Saarinen

Mustang Sally / Wilson Pickett
Ainutkertainen / Sami Saari

Hennariikka Syvänne

Prinsessalle / Johanna Kurkela
Fly Me to the Moon / Bart Howard

Martilta jälleen tylsät valinnat. Lisäksi molemmat biisit ovat mielestäni perseestä. Ali voi olla pulassa Knock on Woodin kanssa. Kurkelan biisiä en tunne. Fly Me to the Moon pitää vetää todella hyvin, ettei siitä tule tylsä, unettava ja unohdettava esitys.
Jorssi

Edellinen

Paluu Leffa.tv