Ilmoitusta

Re: Ilmoitusta

ViestiKirjoittaja Gluu » Pe 30 Touko 2008 09:54

Liikaa työtä, selkä taittuu. :gaah:

Kun mieli on väsynyt, niin pitää rasittaa kehoa. Rasitin kehoani pelin jälkeen neljällä
tummalla tsekkiläisellä Rebelillä Prahan terassilla. Siinä mielikin vertyi, tana. :viileä:
Gluu

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 30 Touko 2008 09:55

Niinhän se taitaa olla, ettei tuota voi mitenkään huomiota herättämättä tehdä. No kattoo sit jos moista joskus telee vastaan. Jänskää tasapainoilua.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Deni » Pe 30 Touko 2008 10:53

Viime kesänä kaveri antoi mulle luvan protestoida häissään ja laulaa virret omilla sanoilla, jos huvittaa. Emmä sit kehdannut kuitenkaan. :virne:

Mutta oi miten iloinen mä olenkaan siitä, jos ja kun uskonnottomat perhejuhlat joskus vielä yleistyvät niin ettei niitä enää pidetä mitenkään kummallisina ja niiden järjestäminen on helppoa. Ajatuskin kristillisistä häistä tuntuu ihan kauhealta, enkä mä haluaisi tulla kuopatuksikaan uskonnollisin menoin.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 30 Touko 2008 11:00

Kuolo kirjoitti:
Fantsu kirjoitti:
Kuolo kirjoitti:Miten muuten hautajaisissa ollaan jos kirkossa on paha olla?

Nyt meni ihan ohi. Siis mitä tarkoitetaan? :riips:

Ööh. Siis että jos tahtoo osallistua omeisensa hautaan laskemiseen, mutta ei voi sietää sitä uskonnollisen hapatuksen osuutta ko. toimituksessa. Onks tää nyt jotenkin ihmeellistä vai?

Nymmä ymmärrän. Kyllä sitä aina sen aikaa kestää, uso pois. Minä ja isäntä ollaan molemmat uskonnottomia, mutta kirkossa istumme aina kiltisti muun porukan mukana tekemättä uskonnottomuudesta numeroa. Emme vain laula virsiä tai rukoile, eikä kukaan sitä huomaa. Hautajaisissa on porukoilla yleensä muutakin ajateltavaa, kuin kytätä mitä naapuri tekee tai on tekemättä. Hautajaisiin mennään pääasiassa muistelemaan kuollutta omaista ja sen voi tehdä uskonnottomuudesta riippumatta. Itse vollotin viimeksi koko session alusta loppuun... :bubbles:

Kolikon toiselta puolelta löytyvät tuttujen kirkkohäät, mutta en ole niitäkään pitänyt erityisen ongelmaisina. Sitä voi rauhassa asettua tarkkailijan asemaan.
Fantsu

ViestiKirjoittaja theia » Pe 30 Touko 2008 11:06

Mulla on jotenkin hautajaisissa se kunnioitus sitä vainajaa / omaisia kohtaan, minkä takia hoilaan virret ja luen isämeidänit. vaikka ei usko, vaikka ei kiinnosta, vaikka sisäisesti pyörittelen silmiäni sille tekstille, mutta jos se ees hippasen jotakuta helpottaa että muutkin puhuu niitä sanoja, niin kyllä mä sen voin tehdä. Ei se mun usko(ttomuutt)a vie minnekään.

Mun mielestä oli vaan järjettömän epäkohteliasta äidinisänisän hautajaisissa, kun siellä oli Jehovia, jotka ei suostuneet nousemaan kun niin oli. Ei siis omaa isäänsä suostunut kunnoittmaan, "kun se ei heidän uskoon kuulu".

Oh please.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 30 Touko 2008 11:21

theia kirjoitti:Mun mielestä oli vaan järjettömän epäkohteliasta äidinisänisän hautajaisissa, kun siellä oli Jehovia, jotka ei suostuneet nousemaan kun niin oli. Ei siis omaa isäänsä suostunut kunnoittmaan, "kun se ei heidän uskoon kuulu".

Höm... Ei noustessa kunnioiteta vainajaa vaan uskontoa ja sen edustajia. "Nouskaamme kuulemaan pyhää evankeliumia..." Tai näin minä sen näen.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Deni » Pe 30 Touko 2008 13:27

Mäkin mietin joskus tuota seisomaan nousemista. Mieli tekisi jäädä istumaan ihan vaan sen takia, etten mä katso oikeaksi osallistua siihen jumalanpalvelukseen, mutta koska istuminen herättää turhan paljon kiusallista huomiota ja voidaan helposti tulkita mielenosoitukseksi itse tapahtumaa (vihkiminen jne) kohtaan, oon noussut siinä missä muutkin.

Ai niin. Mulle on iskenyt jonkinlainen hillitön harrastamishinku. Sain veljen avokilta rullaluistimet varusteineen, ja nyt pitäisi opetella liikkumaan niillä. Mustelmista, naarmuista ja muista kolhuista raportoinen myöhemmin. Lisäksi mä päätin että nyt on aika opettaa hauva jäljestämään, ja vesiriistakokeen treenistäkin on ollut vähän puhetta. Ja koska näpertely on mukavaa, ajattelin hankkia tarvikkeet ja kokeilla saippuan valmistusta itse - Ruksihan sitä jo tekikin, eikö? Se ei näytä vaikealta, ja tulee todennäköisesti halvemmaksi ajan kanssa kuin mun loputtomat tilaukset Lushilta... :vihellys:
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Pe 30 Touko 2008 13:31

Sattui toimisto-onnettomuus. Mulla on tuollainen termarimuki, johon otan aina kahavia. Tänään aukaisin termarin kantta saadakseni sisällä sijaitsevan kahvin kiduksiini. Ja mitäs! Keskityin samaan aikaan lukemaan fordelta Galin viestiä (koskien Ilta-Sanomien banneria) ja suhtauduin tekemiseen vähän huolettomasti, joten kahvi päätti salakavalasti roiskahtaa näppikselle ja näytölle. Näppis sitten lakkasi toimimasta. Saako tästä lähettää nyt laskun Galille?

Muuten on ollut oikein hauska päivä, meillä kävi vieraana amerikkalaisia ja hongkongilaisia opiskelijoita, jotka ovat täällä Suomessa kesäkurssilla ja esittelimme omaa toimintaamme heille. Oikein mukavaa porukkaa, etenkin amerikkalaiset ovat kyllä ihan järjettömän kohteliaita.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 30 Touko 2008 14:10

Edustamamme yhtiö pahoittelee kahvin roiskeita. Lähettäkää toimimaton näppäimistö ja toimiva näyttö meille, niin lähetämme uuden näppäimistön tilalle. :annahymy:

Eikös jenkkien tyyli ole olla überkohtelias seurassa ja wonderfull, mutta kun hiukan silmä välttää niin jo heilahtaa metrinen puukko selkään?
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 30 Touko 2008 14:15

Näin mun veli on ainakin kertonut. Työryhmässä oli kilpailu niin kovaa, että heti mahdollisuuden tullen juostiin pomolle vinkumaan ja nostamaan omia pisteitä, vaikka silmätysten oltiin niin mielin kielin.
Fantsu

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Pe 30 Touko 2008 14:16

Galileo kirjoitti:Eikös jenkkien tyyli ole olla überkohtelias seurassa ja wonderfull, mutta kun hiukan silmä välttää niin jo heilahtaa metrinen puukko selkään?

Näin voisi realitysarjojen perusteella kyllä uskoa. En onneksi kääntänyt heille selkääni.

Mielenkiintoista oli se, kun pääsimme vähän vertailemaan jenkkien ja Suomen sosiaalijärjestelmää. Jenkit olivat ihmeissään siitä, että meillä kunnalla on periaatteessa velvoite järjestää asunto jokaiselle. Toisaalta he sitten ihmettelivät sitä, kuinka Suomessa ei usein pääse mielenterveyspalveluiden piirin jos omaa samaan aikaan päihdeongelman. Mukavaa oli myös saada kiitosta omasta (enemmän tai vähemmän) tönkköenglannista. :annahymy:
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 30 Touko 2008 15:48

Viikonloppu! Häivyn täältä taas pariksi päiväksi mökkeilemään ja tulen sunnuntaina takaisin valittamaan hyönteistenpuremista. :seko

Ihana keli. Tulee varmasti istuttua paljon ulkona ja saatua vähän väriä pintaan (toisin sanoen poltan nahkani, kun en muista käyttää aurinkovoidetta). :kirmaa auringonpaisteeseen:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 30 Touko 2008 15:59

Karu todellisuus iski vasten kasvoja. Tajusin juuri, että joudun jakamaan tietokoneen huomisesta alkaen pahimpina päivinä kolmen ihmisen (äidin ja kahden pikkuveljen) kanssa. :gaah: Tulee olemaan vaikeaa, kun pitää vähentää fordeilua huomattavasti. En toki ole forde-addikti... :vihellys:

Isä on kyllä luvannut ostaa kotikotiin langattoman netin, mutta epäilen vahvasti, ettei sitä ole vielä hommattu.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Viisauden Lähde » Pe 30 Touko 2008 17:11

LazyBastard kirjoitti:Toisaalta he sitten ihmettelivät sitä, kuinka Suomessa ei usein pääse mielenterveyspalveluiden piirin jos omaa samaan aikaan päihdeongelman.

No ei Suomessa näköjään pääse mielenterveyspalveluiden piiriin vaikkei olisikaan päihdeongelmaa :epäilevä: en kai ole tarpeeksi pahassa jamassa (vielä ainakaan). Paniikkihäiriö tai joku vastaava on riesana, en ees tiiä kun en oo alan asiantuntija muuten ku omalta kohalta. Tuli siis kieltävä vastaus, vastaanotoille on kolmen kuukauden jonot, mutten pääse edes jonoon. Plus että taidan olla masentunut, nyt kun lääkitys alkaa vaikuttaa siihen panikointiin, huomaan etten jaksa tehdä mitään. Ja ajattelen ihan samalla tavalla, kuin ennen lääkitystä, ainut ero on etten koko ajan ole ylikierroksilla ja tunteet ei seilaa laidasta laitaan niin voimakkaasti. Ois kiva tietää, miks.

Hmm-tämä taitas kuulua ennemminki vaivasten valituksiin :friikki: Mutta kun ei minun elämässä kauheesti muutakaan tapahu ja tuntuu tyhmälle vaan pyöriä täällä lukemassa muitten kirjotuksia. Anteeks :hullu:
Viisauden Lähde

ViestiKirjoittaja Poukko » Pe 30 Touko 2008 20:47

Tulin työstä, laitoin hamosen päälle ja kävin ostamassa parsaa. Koti. :sydän: Parsa. :sydän: Kesä. :sydän: Parsaa kotona kesällä. :tipahdus:

So, you know, HI!!!! Typerä työ, joka vie kaiken fordailuajan. :viha: Ensi viikkokin on samaa rataa - ei pitänyt olla mitään ohjelmaa, mutta ehkä perjantaina ehdin toimistolle, muuten menee reissussa koko aika. Ja typerä osa? Mä jopa tykkään työstäni. :töktök:

Mutta en niin paljon kuin kodista. :sydän: Hi home, hi!!!! \o/ :sydän: :tipahdus: :pusu: :sydän:
Annoy, tiny blond one, annoy like the wind!
Poukko

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 30 Touko 2008 21:30

Minen tiedä, oisinko avautunut mukaviin vai ikäviin työjuttuihin. Aatokset ovat kahdensuuntaisia. Joten päätin sen olevan ilmoitusluontoista. :lanppu:

Olin jos sopinut itselleni kesätyöpaikan paikasta, jossa olen muutenkin ollut viikonloput ja lomat parin vuoden ajalta. Tässä samassa työpaikassa olen usein ollut myös Oikeiden kesätöiden ohella, joka ei ole mielenterveydelle täysin mukava juttu. Nyt siis ajattelin että ehanaa, koko kesä vain tuossa työpaikassa. Voin saada jopa kaikki hommat tehtyä kesän aikana, vaikka tekisinkin hissukseen ja omassa rauhassa, enkä siis tarvitsisi ensi talvena kuluttaa viikonloput työskennellessä. Ja lomaakin voisin pitää vallan monta viikkoa!

Noniin nyt sitten juu. Sain puhelun eräästä työpaikasta, jonne olen parin vuoden aikana lähettänyt kyselyitä töiden toivossa. Jos ees työharjoitteluun pääsis. On meinaan niin mielenkiintoinen ja unelma paikka että jösses ja toisaalta ajattelinkin että ei tämmöstä sinne nyt oteta. Ja ne kehtas kysyä, että tuutko töihin? :tilt: Ja nyt ois semmonen projekti menossa, mistä ei kertakaikkisesti voi kieltäytyä. Toista tilaisuutta en elämäni aikana saa! Tämä olisi erittäin tärkeä homma urani kannalta ja suhteiden toivossa.

Että pitikin kysyä just Nyt! Puhelun jälkeen menin kotiin, otin buranan ja päiväunet. Sitten pystyin ajattelemaan suhta järkevästi. Olin sitten puhelin kädessä koko illan, ja sainkin asiat järjestettyä niin, että olen unelmahommissa puolet kesästä, ja loppukesän siellä minne minun alkuperäisestikin piti mennä. Että periaatteessa kaikki menikin hyvin.

En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät saa kesätöitä. :tilt: Minulla on ollut aina kaksi paikkaa. :tilt: Enkä ikinä ole edes tarvinnut ruveta työpaikkaa oikein etsimällä etsimään. Unelmapaikkaankin kyselin vain huvikseni. :tilt: Tämä ei voi kyllä jatkua montaa vuotta. Pää alkaa tuntumaan jo vallan täydeltä.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 30 Touko 2008 21:36

Nugat kirjoitti:En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät saa kesätöitä. :tilt: Minulla on ollut aina kaksi paikkaa. :tilt: Enkä ikinä ole edes tarvinnut ruveta työpaikkaa oikein etsimällä etsimään. Unelmapaikkaankin kyselin vain huvikseni. :tilt:

Paas nyt vielä lyöden lyötyä. :(

No ei kai, onnittelut unelmatyöstä. :tilt:

Mua itse asiassa kysyttiin tänään töihin. Kaalimaalle. Töitä kyllä tarvitsisin, mutta tästä oli pakko kieltäytyä, kun tiedän jo nyt, että selkäni ei tule kestämään tuollaista ahkerointia. Ah selkävaivojen riemuja.
Maija

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 30 Touko 2008 21:41

En siis tarkoita, että ihminen on täys laiskimus ja typerys jos ei saa kesätöitä. :tilt:

Tuntuu vain välillä, että yhden ihmisen harteille annetaan liikaa. Sitä voisi jakaa vähän tasaisemmin.

Tovottavasti Maija löydät selkää rasittamatonta hommaa. :) Selkäkipu on joskus jotain aivan uskomatonta. :friikki:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja elegia » Pe 30 Touko 2008 21:52

Jeh, kun olisikin noin paljon työtä tarjolla, vaan kun ei. :(

Tosin tänään sain vuokratyöfirman kautta huomiseksi kiireapulaisen pestin kukkamyyjänä. :pepsodent:
Tässä tilanteessa ei oikein ole varaa kieltäytyä mistään tarjouksista.
elegia

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 30 Touko 2008 22:14

Täällä on ollut nyt juttua noista vuokratyövoimafirmoista, ja mulla
on soppaan työnnettävänä asiaan tyytyväinen lusikka. Pääsin tähän
nykyiseen työpaikkaani aika tarkkaan vuosi sitten vuokrafirman kaut-
ta, ensin olin pari kuukautta "koeajalla" ja sitten siirryin vakituiseksi
suoraan työnantajan kirjoille. Työnantaja kertoi silloin hakeneensa
vakkarityyppiä vuokrafirman kautta siksi, ettei aikaa hakemusten lu-
kemiseen, potentiaalisten hakijoiden valikointiin ja haastatteluun ollut.
Kaikki sujui mallikkaasti vuokrafirman kanssa eli siinäkin mielessä voin
suositella (ainakin tätä nimenomaista) vuokrafirmaa ja niiden kautta
työnhakua. Jos jotakuta kiinnostaa tarkempi tieto, niin laitan tiedon
vaikka yv:nä.

Onhan niitä tietysti huomattavasti ikävämpiäkin tilanteita kuultu vuokra-
firmoihin liittyen, mm. epäsäännöllisiä ja pätkittäisiä työjaksoja, mini-
mipalkkoja jne eli en tosiaankaan sano että vuokrafirmojen kautta työs-
kentely on automaattisesti ihanaa auvoa.

Muuta ilmoitettavaa: käytiin Avokin kanssa rullaluistellen muutaman ki-
lometrin päässä kaupassa ja kauniin illan ja aurinkoisen terassin huumaa-
vana jumituttiin olusille :viileä: Kiva ex tempore -juttu, tuntui kuin olisi
ollut Avokin kanssa ensitreffeillä :hullu: :hymyhali:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Purple » Pe 30 Touko 2008 22:17

Viisauden Lähde kirjoitti:Plus että taidan olla masentunut, nyt kun lääkitys alkaa vaikuttaa siihen panikointiin, huomaan etten jaksa tehdä mitään.

Tarkoititko että olet fyysisesti vai henkisesti väsyksissä? Tuli nimittäin mieleen, että fyysinen väsymys voi johtua lääkityksestä. Kaverilla paniikkihäiriöön määrätyt lääkkeet toimivat hyvin, mutta sivuoireena on juurikin väsymys. Varsinkin lääkityksen alkuvaiheessa sanoi ettei mikään uni tuntunut olevan riittävästi, töitten jälkeen oli otettava torkut ja hetken hereilläolon jälkeen sai mennä jo yöunille, silti aamullakin väsytti.

Lomaan enää kuukausi. Aion istua kirjan kanssa puutarhassa. Aion tehdä kaikkea muutakin kivaa, kuten hengailla kivoissa paikoissa kivojen ihmisten kanssa, mutta mieli karkaa ajatukseen siitä, että aurinko paistaa, kädessä hyvä kirja, ei ole kiire mihinkään eikä mitään väliä sillä, mitä kello on. Loma. :sydän:
Purple

ViestiKirjoittaja Dnd » La 31 Touko 2008 00:20

Myrkytin tänään muutaman yhdyskunnallisen punamuurahaisia pihasta. Olivat pirulaiset pesineet kaadettujen koivujen kantoihin. Vielä joku päivä kyseiset kannot saavat lähdöt.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja tiril » La 31 Touko 2008 00:21

Yksinäisin olo ikinä :friikki: En oikein edes tiedä, että mitä tälle tekisi, itkeminenkin alkaa vähitellen kyllästyttää. Ketut.
tiril

ViestiKirjoittaja Viisauden Lähde » La 31 Touko 2008 00:58

Purple kirjoitti:
Viisauden Lähde kirjoitti:Plus että taidan olla masentunut, nyt kun lääkitys alkaa vaikuttaa siihen panikointiin, huomaan etten jaksa tehdä mitään.

Tarkoititko että olet fyysisesti vai henkisesti väsyksissä? Tuli nimittäin mieleen, että fyysinen väsymys voi johtua lääkityksestä. Kaverilla paniikkihäiriöön määrätyt lääkkeet toimivat hyvin, mutta sivuoireena on juurikin väsymys. Varsinkin lääkityksen alkuvaiheessa sanoi ettei mikään uni tuntunut olevan riittävästi, töitten jälkeen oli otettava torkut ja hetken hereilläolon jälkeen sai mennä jo yöunille, silti aamullakin väsytti.

En oikein tiedä, onko henkistä vai fyysistä :riips: Jospa se ois sitten niitä lääkkeen sivuoireita, vaikka lääkäri arveli että jotain masennusoireitakin on.

tiril: Tiedän tuon tunteen, se on kamala.
Viisauden Lähde

ViestiKirjoittaja Emilia » La 31 Touko 2008 01:55

Mulla on jotenkin mahtava fiilis tällä hetkellä. :superhymy: Elämä ei voisi olla kivempaa. Kerrankin on sellainen olo, että tietää pärjäävänsä itsekseen, voivansa tehdä mitä huvittaa ja voi ihan hyvällä omatunnolla vain nauttia olostaan. Voi vitsit.

Pohdittiin ystävän kanssa, että alkukesä on mahtava, kun joka paikka alkaa olla täynnä iloisia ihmisiä, hyvännäköisiä ihmisiä... Voi jesta. Kämppis sanoi, että talvella ketutti, kun ei missään ikinä ollut mitään potentiaalista, mutta nyt meinaa silmät räjähtää, kun ei tiedä, mihin katosisi. :virne: Ja tottahan tuo puhui. Hetken kun silmäili kaupungilla kulkevaa massaa, niin sieltähän erottui vallan kauniita yksilöitä. Bussissa aivan erityisen suloinen. uih.

Muutenkin on hyvä viikko takana. Töissä oli ihan mahtavan rentoa ja läppä lensi. Kivaa. :) Yleensä sitä myös odottaa viikonloppua, koska silloin ei tarvii olla töissä, mutta nyt odotti sitä, kun ajatteli jotain kivaa tapahtuvan. Olen edelleen toiveikas, huomenna on kaverin tuparit ja keksittiin sille törkyhyviä lahjoja.

Ihanaa. Kaikki. :sydän:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa