Vaikka alunalkaen pidin Paradise Oscarin biisiä ihan mukiinmenevältä, joskin aavistuksen laimealta, niin pakko myöntää, että kylmänväreet menivät eilistä esitystä katsellessa. Maapallolle myös täältä peukkua.

Vaikka koko PO vaikuttaa olevan sympaattisuudestaan huolimatta melko HMV, niin jotain purevuutta hänen esiintymisessään kuitenkin on.
Muut jatkajat:Azerbaidzanilla oli ihan hyvä biisi. Hieman erilainen, mutta kuitenkin melodinen, tarttuva kertsi.
Islannin biisin taustatarina oli koskettava ja kaikessa laimeassa-mumford&sonsiudessaan ihan mukiinmenevä biisi. Ainoa mikä häiritsi oli se ettei sen Timo Jutila-lookaliken annettu laulaa koko biisiä, vaikka se oli selkeästi porukan paras laulaja.
Kreikka oli kammotus. Räppäri aivan paska, eikä perus-Giorgoskaan jaksanut ollenkaan kiinnostaa. Ilmeisesti naisväkeen Kreikan karpaasi teki vaikutuksen...
Georgia oli kotiraatimme mukaan kierroksen toiseksi paras. Alunalkaen yhdistelmä "naislaulaja-hevibändi-ja-Georgia" ei lupaillut paljoa, mutta itse asiassa se oli ihan uskottava raskaamman rockin esitys. Onneksi se laulaja ei ollut sinfoninen vaan enemmän rock! Ehkä sen Linkin Park-henkisen "räppäyksen" olisi voinut jättää pois ja miekkosten silmämeikit, mutta kokonaisuutena mukava yllätys.
Kovasti on täällä
Unkaria kehuttu, mutta mun mielestä oli vallan mitäänsanomaton Anastacia-kopio tuo kottarainen.
Liettuan andrewlloydwebbermäinen luritus toimi kertosäkeistönsä puolesta jopa yllättävän hyvin ja olihan tuossa esityksessä illan parhaat

...
Haluaisin periaatteesta olla
Venäjän pop-biisiä vastaan, mutta se oli sävellyksenä jopa melko onnistunut. Ihmeellinen lopetus siinä kyllä oli, mutta oikeutetusti se kuitenkin finaaleihin meni.
Sveitsin laulaja oli melko hyvä, mutta biisi ei ollut kovin kummoinen. Siinä oli periaatteessa kaikki kohdallaan, muttei se silti tarttunut päähän millään muotoa.
Serbiaa ja
Liettuaa en muista enää ollenkaan...
Putoajat:Armenian Bum-bum läpä-läpä oli niin karmea, että olin jopa yllättynyt, ettei päässyt jatkoon. Hyvä ettei päässyt, vaikka

-faktor olikin kohdallaan.
Norja olis ollut ihan ok jatkossa, muttei mikään katastrofi ettei päässyt.
Mulla on fiilis, että
Turkilta on tullut viime vuosina aika paljon hevibiisejä...? Tämä ei kyllä toiminut ollenkaan. Vaikka laulaja näytti hieman David Draimanilta, niin karismaa ei ollut edes yhden hiuskiehkuran vertaa. Ja biisi oli kyllä harvinaisen ponneton, vaikka hirmuisesti yrittivätkin siihen asennetta pusertaa.
Malta oli muistaakseni melko pliisu Meidän Oskarin jälkeen.
San Marinolla oli myös aivan mitään sanomaton maailmojasyleilevä, perusballadi.
Kroatian koripalloilijan asunvaihdot olivat kieltämättä ihan näyttäviä, mutta kun siinä biisissä pitäisi olla myös olla jotain.
Ja se
Portugal!

Mulla tuli lavahabituksesta Village People mieleen, mutta ne ei vetänyt yhtään tarpeeksi yli sitä hommaa. Ne näytti pelleiltä, mutta biisi ei ollut tarpeeksi pelle.