Forden lauluhaaste!

Re: Forden lauluhaaste!

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 03 Touko 2011 22:26

Deathin Flattening Of Emotions tuo elävästi mieleen Vekaranjärven sotilaskodin. Tuota ja koko Human-albumia tuli intissä vapaa-aikana kuunneltua ahkerasti .
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 03 Touko 2011 23:25

Mulle ei nyt tule mieleen kuin yksi selkeästi paikkasidonnainen kappale.

Magic System: Bouger bouger - hitusen rasittava kappale, joka soi kesällä 2005 Ranskassa. :sydän:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 04 Touko 2011 10:10

Rihanna - Please don't stop the music vie aina kanarian rannalle :virne:
Sitä on hyvä kuunnella talvella pimeän aikaan, kun siinä on itsessään mukana valo :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ke 04 Touko 2011 10:32

Tähän olis ehkä kuulunut tuo Robotti Vipunen ja Dodottelut, koska se tuo niin Suomenlinnan mieleen, mutta enhän mä samaa voi laittaa (vaikkakin eri kohdassa).

Eli laitettakoon juhannusreissusta ja kaverin mökistä muistuttava Good Charlotte - River :D

Jouduin miettimään ihan tosi kauan, vaikka varmaan paikoista muistuttavia biisejä on ihan simona. Mutta ei kaikkea voi aina keksiä :sori:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 04 Touko 2011 13:56

Faithless - Insomnia
Täysi-ikäisyys ja se ensimmäinen kantapaikka. :sydän: Pari tuoppia Carlsbergia ja strobovalojen välkkeessä tanssimista täyteen ahdetulla pienellä tanssilattialla, jossa ei paksun savupilven vuoksi nähnyt puolta metriä kauemmaksi. Dj soitti koko illan hyvää musiikkia, joten kotiin lähdettiin aina hiestä märkinä. Kyseistä baarin ja kahvilan risteymää ei ole ollut olemassa enää vuosiin.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 04 Touko 2011 21:56

Musta tuntuu, etten ole ollut missään kun ei tuu mitään biisiä mieleen, joka liittyisi mihinkään paikkaan. :friikki: Täytyy vielä miettiä. :raps:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 04 Touko 2011 22:01

Mä haluan kans! :keijo: Jonkun verran hankaluutta aiheuttaa se, ettei töissä näjy tuubi, ja kotoa ehdin aika harvoin tänne. Mutta yritetään.

viikko 01 lempikappaleesi
Ja heti mietin, ettei olisi pitänyt. Menee mahdottomaksi, mutta jos noudatan ohjetta pistää ensimmäinen mieleen tullut lempparibiisi, niin se oli iki-ihana Metallica Sanitarium :sydän:

viikko 02 inhokkikappaleesi
Mombasa kaikki versiot :friikki: En voi edes linkata niitä.

viikko 03 - kappale, joka saa sinut onnelliseksi/iloiseksi
Taas liikaa vaihtoehtoja. Jostain syystä ekana tuli mieleeni Mötley Crüen Kickstart my heart :keijo:

viikko 04 - kappale, joka tekee sinut surulliseksi
Ei mua surulliseksi saa, mutta hetkellisesti haikeaksi Michael Andrews ft Gary Jules Mad world
:huoh:

viikko 05 - kappale, joka muistuttaa sinua jostakusta
Zen Café Älä tee
Yksi vie voiton. Eikä missään hyvässä mielessä. Onneksi pahimmat biisin aiheuttamat vihlonnat on jo vuosia sitten laantuneet.

viikko 06 - kappale, joka muistuttaa sinua jostakin paikasta
Ismo Alanko Kuolemalla on monet kasvot
Legendaarinen juhannus Virroilla, olikohan se vuosi -93 :sydän: Olisin voinut valita minkä tahansa biisin Jäätyneiltä lauluilta, mutta tämä tuli elävästi mieleeni. Naapuriteltan pojat luukuttivat sitä koko juhannuksen, loppuvaiheessa osaisi itsekin jo sanat ulkoa :keijo:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 04 Touko 2011 22:07

Viikko 6 - Kappale, joka muistuttaa sinua jostakin paikasta
Jostain syystä ensimmäisenä tuli mieleen tämä kappale: Dragonforce - Through The Fire And Flames. Tästä tulee mieleen ensimmäinen oikea poikaystävä ja ehkä vielä enemmän tulee mieleen hänen kämpästään se kohta, jossa oli tietokone. :tilt:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja heartless » To 05 Touko 2011 18:54

Kutonen, kappale, joka muistuttaa sinua jostakin paikasta.

Franz Ferdinand: Michael. Meidän mökki ja juhannus joitakin vuosia sitten.. Sillä reissulla ei kuunneltu juuri muita kappaleita kuin tätä. :virne:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Suvi » To 05 Touko 2011 22:08

Suvi kirjoitti:Musta tuntuu, etten ole ollut missään kun ei tuu mitään biisiä mieleen, joka liittyisi mihinkään paikkaan. :friikki: Täytyy vielä miettiä. :raps:

Hahaa, keksin. :pahis: Kun ei tullut mieleen mitään järkevää, niin laitan sitten :keijo: a.

Markku Suominen - Hän on ehkä yksi kamalimpia biisejä ikinä. Mutta mulla soi tämä päässä melkein koko ajan kun oltiin äidin kanssa muutama viikko sitten matkalla. Muutenkin mua kiusasivat jotkut keijodemonit, kun mitä keijoimpia biisejä soi päässä. (Varmaan jotain Spotifyn vieroitusoireita.) Niin mutkien kautta itselleni tulee tuosta kyseisestä biisistä Madeira. :keijo:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja kmaria » Pe 06 Touko 2011 13:54

Hyppään minäkin myöhässä mukaan.

viikko 01 lempikappaleesi
Vaikea valinta, mutta laitan ensimmäisenä mieleen tulleen eli CMX - Kultanaamio.

viikko 02 inhokkikappaleesi
Tämäkin oli vaikea, tosin sillä tavalla, että en meinannut keksiä mitään. Sanon kuitenkin Neljä Ruusua - Valuva taivas, koska se tuli mieleen, kun mietin, minkä biisin kohdalla vaihtaisin radiokanavaa.

viikko 03 - kappale, joka saa sinut onnelliseksi/iloiseksi
Sanotaan Apulanta - Silmämuna. Ainakin alkaa aina hymyilyttää, kun kuulen tämän. :keijo:

viikko 04 - kappale, joka tekee sinut surulliseksi
Surullisesta en tiedä, mutta haikeaksi vetää Scandinavian Music Group - Tahdon uudet silmät.

Zen Cafén Talosta tulee aina mieleen eräs ystäväni ja varsinkin ne vuodet, jolloin hilluttiin paljon baareissa ja aina toivottiin tätä.

Sixpence Non the Richer - Kiss me muistuttaa Englannissa vietetystä kesästä.
kmaria

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 06 Touko 2011 15:20

Kappale, joka muistuttaa sinua jostakusta ja jostakin paikasta.
Ajattelin yhdistää nämä kaksi, sillä kuunnellessani Robbien If it's hurting youta palaan aina mielessäni
työmatkalle junaan, jossa kuuntelin tuota biisiä repeatilla katsellessani ulos ikkunasta. Tuolloin kaipailin
kaukomailla olevaa ns. poikaystävääni, jonka kanssa suhde oli menossa mehtään.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja damn » Su 08 Touko 2011 19:35

Tästä biisistä tulee mieleen porukoitten olohuone vuosien takaa, kun lojuttiin kaverin kanssa sohvalla ja kuunneltiin tätä biisiä uudestaan ja uudestaan.
The Flaming Sideburns- Drive On
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ma 09 Touko 2011 12:11

Jäi näköjään pari viikkoa väliin

Sugar: Tilted
Kesätöihin aikoinaan yhden kaverin kanssa kulettiin ja kuunneltiin kasettimankalla Sugaria. Toki muistuttaa monesta muustakin henkilöstä ja tapahtumasta, bändi oli iso osa yhden elämänvaiheen soundtrackkia.

Mano Negra: Out of Time Man
Yhtenä juhannuksena entisellä soittokämpällä opeteltiin pöhnässä soittamaan tämä, jäi taatusti mieleen. Sitä soittokämppääkään ei enää ole, mutta muistot elää.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 09 Touko 2011 12:14

Viikko 7: Kappale, joka muistuttaa sinua jostakin tapahtumasta
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 09 Touko 2011 12:21

Ei mulle ole mitään tapahtunut, mutta laitetaaan PMMP - Kesäkaverit. Muistuttaa ainakin Suomenlinna-miitistä vuonna nakki (olisiko 2007). Muutenkin siitä tulee sellainen yleinen kiva kesäfiilis ja kesätapahtumat mieleen. :D

(Harmi, että löytyy vaan liveversioita.)
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ma 09 Touko 2011 12:28

Laitentaanpa samoin tein.

Ekat rokkifestarit Provinssi 1992, istuin nurmikolla ja kattelin tätä.
The Levellers: Fifteen Years

Myös Veljeskunnan aikaista CMX:ää olisi voinut olla, sitä mentiin silloin innolla kattomaan.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 09 Touko 2011 14:03

Tämä on mulle tapahtuma: Luin ensimmäistä kertaa Stephen Kingiä yläasteella. Kirja oli Uinu, uinu, lemmikkini ja sitä lukiessani kuuntelin lähes pelkästään Metallican mustaa lättyä. Laitetaan siitä nyt paras biisi: Of Wolf and Man
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja damn » Ma 09 Touko 2011 16:36

Muistan ikuisesti ensimmäiset festarit joilla olin 15-vuotiaana isosiskon kanssa. Olin niin monta vuotta halunnut bändejä katsomaan ja vihdoinkin pääsin Ankkarockiin. Eniten kolahti The Ark, jota en ollut aikaisemmin edes kuunnellut, mutta noitten festareitten aikana rakastuin siihen täysin.
The Ark-Let Your Body Decide
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 09 Touko 2011 17:05

Vuoden 2001 Provinssi muistuu ainakin mieleen Limp Bizkitin Stuckista. En vielä silloin
omistanut bändin ekaa levyä enkä tiennyt kappaletta. Kattelin leirintäalueella, kun isot äijät
riehu mankan ympärillä huutaen 'stuck on yourself, you are' ja ihmettelin, miten kappale
kuulostaa niin Limp Bizkitiltä. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja skray » Ma 09 Touko 2011 21:42

Jenni Vartiainen - Ihmisten edessä
Heti alun pimputuksesta tulee mieleen Provinssi 2008. Olin silloin ekaa kertaa siellä kaverini kanssa ja tultiin Ylex-telttaan juuri sillä hetkellä kun tää kappale alko ja jotenkin se sitten vaan jäi niin voimakkaana mieleen. Siitä keikasta asti olen muutenkin ollut Jenni-fani. :tilt:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 10 Touko 2011 13:59

Ensimmäisenä tuli mieleen Ankkarock 2009 ja PMMP - Päät soittaa. :hullu: (En löytänyt kunnollista versiota YouTubesta, joten en linkitä mitään. :sori: ) Siellä sitä jammailtiin vihreät mehukattitonkat heiluen. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 11 Touko 2011 17:56

Devin Townsend - Kingdom
Tulee mieleen vuoden 2010 Tuska. Löytyi vielä youtube-pätkäkin juuri sieltä. Aivan mahtavat kekkerit. Ylivoimainen bändikattaus ja loistokeli.
Devinin Tuska-keikat olivat erittäin tervetulleita poikkeuksia siihen miten yleensä harvemmin tulee innostuttua keikalla artistista jota ei ole aikaisemmin kuullut juurikaan. Tuli semisti hurahdeltua. :D
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 11 Touko 2011 19:57

Kaikilla tuntuu löytyvän tähän jotain festarimuistoja. Mulle ei tule mieleen yhtäkään sellaista, vaikka olen mäkin festareilla käyynyt aikoinani. :riips: (muoks: on mulla siis festareilta jotain muistoja :keijo: mutta mitään tiettyä biisiä ei tule mieleen)

Eikä tapahtumia muutenkaan niin tule mieleen, yleensä laulut liittyvät mun päässäni enemmänkin aikoihin ja aikakausiin.
Vastaan sitten vaikka Ravelin Boleron. Kerran kirjoitin eräästä kirjasta, jossa mainittiin tämä kappale, ja kuuntelin tätä sitten kirjoittaessa loputtomiin, eri versioina. Sinänsä ihan tavanomainen tapahtuma, mutta tällainen musiikki luo siihen omanlaisensa sävyn.
Viimeksi muokannut L-S päivämäärä Ke 11 Touko 2011 22:07, muokattu yhteensä 2 kertaa
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 11 Touko 2011 20:49

Lyyra kirjoitti:Viikko 5: Kappale, joka muistuttaa sinua jostakusta

Lyyra kirjoitti:Mun pitää vielä vähän miettiä.. :raps:

Mietin sit vähän pitempään. ;)

Otetaas sit kerralla kiinni. :tilt:

Viikko 5: Kappale joka muistuttaa minua jostakusta
No tänään viimeksi ajattelin mennyttä ystävää, kun kuuntelin The Cultin She Sells Sanctuary -kappaletta. En varmaan ollut edes erityisemmin tietoinen tästä kappaleesta ystävyytemme aikoihin, mutta tiedän takuuvarmasti, että tämä on hänelle tärkeä biisi. Niin on mullekin. Se ystävyys oli joskus ihan hyvä juttu.

Viikko 6: Kappale joka muistuttaa jostakin paikasta
Men at Work - Down Under
Tätä lienee tarpeetonta selitellä. :virne:

Viikko 7: Kappale joka muistuttaa jostakin tapahtumasta
En laita tähän festarimuistoa, koska kaikilla on sellainen. Ehkä halua laittaa mitään keikkaakaan (vaikka se ois helppoa), koska se on turhan itsestäänselvää. Laitan siis jotain muuta.
En tiedä lasketaanko tätä nyt varsinaisesti yhdeksi tapahtumaksi, mutta tää biisi oli yhtenä mun harjoitustyönä Australian-koulussa.
Jazz-stankkujen kunkku
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Musiikki