Voiko villit hämähäkit opettaa?

Voiko villit hämähäkit opettaa?

ViestiKirjoittaja kermit » Ke 11 Touko 2011 18:57

Ongelma: Hämähäkit eivät ymmärrä, mitä eroa on kynnyksen eri puolilla.

Ratkaisuyritys: Tapetaan kaikki väärälle puolelle kynnystä eksyvät, jolloin muut oppivat, että toisella puolella kuolee, toisella ei, ja ymmärtävät pysyä hengittävien puolella kynnystä.

Ei toiminut. Muita ideoita?
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

Re: Voiko villit hämähäkit opettaa?

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 11 Touko 2011 19:02

Älä välitä niistä? Suomessa ei kato oo myrkyllisiä hämiksiä. Anna toisten olla vaan. :tilt:

(Tästä tuli mieleen Luontoilta-klassikko Muurahaiset päällekkäin :keijo: :virne: )
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja kermit » Ke 11 Touko 2011 19:06

Tuo ei ole vastaus. Se, että joku on vaaraton, ei tarkoita sitä, että on tervetullut asumaan samaan huoneistoon. Kynnyksen toisella puolella on hehtaarikaupalla pelkkää metsää. Miten ne saa ymmärtämään, että metsä hyvä, parketti ei?
kermit

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 11 Touko 2011 19:56

Myrkyt kehiin! :muahaha:

En kyllä tiiä, mikä tepsisi hämiksiin. Käytän itse yleiskarkotteena Baition muurahaisspraytä.
Sen pitäisi toimia monenlaisiin ryömiviin ökkömönkiäisiin.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 12 Touko 2011 08:44

Ei hämähäkki ryömi :nirppa:

Hiiriin toimii joku sähköpistokkeeseen tungettava yliääni-laite.
Mites hämikset? :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 12 Touko 2011 09:15

Kibaya kirjoitti:Hiiriin toimii joku sähköpistokkeeseen tungettava yliääni-laite.
Mites hämikset? :keijo:

Muistelisin, että Australiassa oli tarjolla jotain tuollaisia pahimpien myrkkypahisten varalle. En kyllä nyt oon ihan satavarma.

Mut joo, valitettavasti kovinkaan moni selkärangaton ei varmaankaan opi katsomalla mitä muille käy. Ehkä sun pitää vaan jatkaa niiden liiskaamista. (Vaikken kyl ymmärrä miksi..)

Ei ollu mikään lattia kun vanha rakennus!! :rulla:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 12 Touko 2011 12:40

Lyyra kirjoitti:Älä välitä niistä? Suomessa ei kato oo myrkyllisiä hämiksiä. Anna toisten olla vaan. :tilt:

Kyllä ne itse asiassa taitaa useimmat myrkyllisiä olla, mutta valtaosa on vaarattomia nisäkkäille.
Aranwe

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 12 Touko 2011 13:28

Aranwe kirjoitti:Kyllä ne itse asiassa taitaa useimmat myrkyllisiä olla, mutta valtaosa on vaarattomia nisäkkäille.

Tuon Wikipedia-linkin kautta lukaisin mitä wiki kertoo ruskohämähäkistä.

Ruskohämähäkki on yleinen Chilessä ja luonnonvarainen myös Ecuadorissa, Perussa, Argentiinassa, Uruguayssa ja Brasilian etelä- ja itäosissa. Se on levinnyt monille kaupunkialueille Pohjois-Amerikkaan, Australiaan ja Eurooppaan. Helsingissä Luonnontieteellisen museon rakennuksen suojissa on elänyt Suomen ainoa tunnettu ruskohämähäkkikanta. Ensimmäiset hämähäkit muuttivat museoon ilmeisesti 1960- tai 1970-luvulla.

En maha mitään, mutta tuo viimeinen lause aiheuttaa mielikuvan pieniä matkalaukkuja raahaavista, ponchoon pukeutuneista hämähäkeistä, jotka käyvät kiivasta keskustelua espanjaksi siitä mihin museon nurkkaan asetutaan asumaan. :virne:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja kermit » To 12 Touko 2011 17:42

En maha mitään, mutta tuo viimeinen lause aiheuttaa mielikuvan pieniä matkalaukkuja raahaavista, ponchoon pukeutuneista hämähäkeistä, jotka käyvät kiivasta keskustelua espanjaksi siitä mihin museon nurkkaan asetutaan asumaan. :virne:

Enkä minä sille, että sanan poncho kohdalla minä näin sieluni silmin ne otukset ponchot päällä Kolmen sepän patsaalla panhuilujen ja vahvistimien kanssa heittämässä keikkaa. :tipahdus:
kermit

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 13 Touko 2011 12:15

Voi hemmetti, hämppiksetkö sen touhun alotti. :hullu:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

Paluu Känpillä