Viikon puheenaiheet

Re: Viikon puheenaiheet

ViestiKirjoittaja kermit » Ke 11 Touko 2011 18:42

Osama bin Ladenin jahdin loppuhuipennus.

Ei ole ohi ennen kuin lihava leidi laulaa: "Bin Laden är nu död, men hans bröder Marme Laden, något mörkare Choko Laden och vegetarianen Sal Laden är fortfarande på fri fot. Förutom dessa eftersöks även hans kusin Pinaco Laden och hans senila farbror Varfanvadejag Laden."

Muoks: opettelen käyttämään lainaustoimintoa :jaaha:
Viimeksi muokannut kermit päivämäärä Ke 11 Touko 2011 18:49, muokattu yhteensä 1 kerran
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 11 Touko 2011 18:45

kermit kirjoitti:
Osama bin Ladenin jahdin loppuhuipennus.

Ei ole ohi ennen kuin lihava leidi laulaa: "Bin Laden är nu död, men hans bröder Marme Laden, något mörkare Choko Laden och vegetarianen Sal Laden är fortfarande på fri fot. Förutom dessa eftersöks även hans kusin Pinaco Laden och hans senila farbror Varfanvadejag Laden."

:virne:

Moikka Kermit. Kiva kun löysit tänne! :hehei:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja kermit » Ke 11 Touko 2011 18:51

Thanks Lyyra. Äkillinen energianpurskahdus ennen lopullista seniiliyttä, tai sitten lopetin sarjadeittailun ja jäi luppoaikaa...
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 12 Touko 2011 13:00

Teretulemast kermitille :keijo:laan.

--

Persut ei lähde hallitukseen :epäilevä:

Kova päätös

En nyt tiedä onko tämä hyvä, huono vai mikä vaihtoehto.
Hyvä sinänsä, että ainakaan Kikestä ja Hakkaraisesta ei mitään ministereitä tule. Eikä Halla-Ahostakaan, mutta muutenhan heillä kyllä on työtä.
Pedataanko tässä jo neljän vuoden päähän, että nyt tehdään tiukkaa oppositiota kovalla kovaa vastaan ja sitten päästään johtamaan hallitustunnusteluja ensi kerralla. :sori:

Mutta vaaleista astihan sitä on tullut oltua vähän pihalla ja jännityksellä odottanut mitä tuleman pitää.
Varmaan koko seuraaat neljä vuotta on yhtä jännitysnäytelmää - kävi sitten miten tahansa hallituksen kanssa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 13 Touko 2011 23:33

Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » La 14 Touko 2011 10:54

Itse Pietarsaaresta kotoisin olevana voin sanoa, että paikallaan on rajoitukset. Klo 16 on aika aikaisin tosin, mutta ehkä sille on tarvetta. En tiedä, koska en itse ole ollut siellä pitkään aikaan noin aikaisin päivällä. Joskus oon käynyt kavereiden kanssa mäkissä kotona vieraillessani, mutta yleensä lauantai-iltana myöhään, jolloin huonosti käyttäytyvistä teineistä, kännisistä tai ei, on ollut jonkin verran haittaa. Ja tosiaan, pitäisi olla parempiakin paikkoja hengailla kuin mäkki, mutta kun ei siellä ole nykyään enää muita vaihtoehtoja. Ehkä nyt kun on kesä, niin ei tartte etsiä lämpimiä paikkoja hengailuun, vaan voi olla ulkonakin. Jospa tilanne vähän rauhoittuisi.

Sivuhuomautuksena vielä, en muutenkaan ymmärrä, miksi jotkut teinit on niin röyhkeitä ja oikeesti ei osaa käyttäytyä ollenkaan. Asian olen huomannut vahtiessani töissä pelikoneiden käyttöä ja muutenkin seurannut tapahtumia siinä kaupan aulassa. Jotkut ihan suoraan haistattelee ja ei usko kun kielletään tai muuten pyydetään olemaan rauhassa tai siirtymään muualle keskeltä tietä. Meillä kun työntekijät ja vartijat kulkevat pelikoneiden ohi takahuoneeseen ja siinä on muutenkin jo ahdasta. Niin jos kiltisti pyytää tietä, niin saattaa saada vaan selän kääntämisen vastaukseksi eikä millinkään siirtymistä sivuun. :epäilevä:
Kerran menin kysymään yhdeltä teinipojalta papereita, kun hän pelasi (selkeästi alle 15, silloin raja vielä oli 15) ja sain kuulla olevani "v*tun spede". Sanoin pojalle, että itse hän on spede, ja nyt pois siitä koneelta heti. En tiedä mikä on spede. :keijo:
Eikö olisi vain voinut sanoa "no höh, okei" tai jotain muuta yhtä neutraalia ja lähteä, kun hän itsekin ihan varmasti tiesi olevansa laittomilla teillä?
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 14 Touko 2011 12:00

spede on jotakuinkin sama kuin "pelle".

Suomalaisuudessa tuntuu jotenkin nousseen pintaan tämä, että mistään ei saa kieltää. Kaikilla on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Ketään ei tarvitse kunnioittaa, mikään sääntö ei koske itseä. Ei yritystäkään olla ihmisiksi.

:huoh:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Yabba » To 19 Touko 2011 22:24

Se kun Obama niittasi Osaman, oli ikävää, mutta vaihteeksi Obama tekee jotain oikein :) Nimittäin tämän. Nimittäin tuohon tarvitaan oikeasti munaa jenkkien pomona :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja L-S » To 26 Touko 2011 23:24

Työ- ja koulukuulumisissa Pascal totesi, että avoin yliopisto on varmaan hallituksen unelma, kun raha vaihtaa omistajaa jne. Siitä tuli mieleeni aiemmin päivällä lukemani uutinen. Avoin yliopisto varmasti on myös elinkeinoelämän unelma. Ihminen kouluttautuu oma-aloitteisesti ja vielä maksaakin siitä.

Ihmettelen näitä Matti Apusia sun muita, että ne jaksavatkin aina valittaa opiskelijoiden välivuosista. Suomalainen korkeakoulujärjestelmä on jostain syystä sellainen, että välivuosia tuntuu tulevan monille väkisinkin, ja voi olla että siinä olisi korjattavaa. Silti en jaksa ymmärtää sitäkään, että välivuosia pitäviä nuoria pitäisi paheksua (ja tämän totean vaikka itse menin lukiosta suoraan yliopistoon). Oravanpyörään vaan pitäisi kaikkien hypätä heti ja silti tehdä pitkä työura ja tietää jo nuorena mitä aikoo tehdä tai vaikkei tietäisikään, niin tehdä joku valinta ja pysyä siinä. Ikään kuin nämä asiat olisivat niinkin yksinkertaisia. Ja sitten ihmetellään miksi ihmiset eivät jaksa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 26 Touko 2011 23:40

"Vaikuttaa, että nuorille ei kotona enää opeteta samanlaista työn eetosta kuin aikaisemmin."

Luultavasti ei, koska se työn eetos ei loppujen lopuksi ole mikään automaattinen autuus. Jos katsotaan, mitä suuret ikäluokat ja heitä seuranneet vähän pienemmät ovat loppujen lopuksi hyötyneet aivan helvetin pitkistä ja aukottomista työuristaan, niin... ööö... any one? Ei ihmistä voi työstä palkita kuin rahalla ja jos sitä on tietty määrä, niin lisä ei tuo mitään lisäarvoa.

Maine, kunnia, arvostus? No jaa, kun jostakin työpaikasta lähdet, niin muutaman hetken kaipaavat ja sitten unohdut. Sama kuin et koskaan olisi ollutkaan siellä töissä. Tilanteet muuttuvat, ihminen sopeutuu.

Tämä on sellainen "Näin pitää elää" -tyyppinen julistusjuttu. Apunen on tuota mieltä, mutta mitä sitten? On Apunen kuinka turhautunut ja raivoissaan hyvänsä, niin maailmassa jatkuu epätäydellisyys.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 27 Touko 2011 11:41

Hauska sinänsä, että välivuotta pidetään jonkinlaisena hengailuvuotena. Itse olin välivuoteni ajan kokopäivätöissä ja se oli minulle hyvinkin rankka vuosi monestakin eri syystä. Silti se oli paras valinta, jonka olisin voinut siinä tilanteessa tehdä. Minulle välivuosi lukion jälkeen oli itsenäisen elämän opettelua. Kun katson taaksepäin lukioaikaista minääni, näen hivenen tärkeilevän tytön, joka tiesi, miten hänen ja oikeastaan kaikkien muidenkin tulisi elää. Oikeastaan tiesin vähän kaiken paremmin kuin muut. :keijo: Tämän saman huomaa myös monissa niissä opiskelutovereissa, jotka ovat päässeet jatkokoulutukseen suoraan lukion jälkeen.

Välivuoden ansiosta sain kerrytettyä varoja ihan mukavasti säästöön, minkä ansiosta minun ei tarvitse ottaa opintolainaa. Lisäksi sain irtiottoa lukiosta ja siellä totutuista tavoista. Ja voin taata, että mikään ei nosta opiskelumotivaatiota niin kuin välivuosi.

Itse siis liputan täysin välivuoden puolesta, jos joku sellaisen haluaa pitää. Tuottavuus ei määrää ihmisen arvoa, vaikka niin tunnutaan yleisesti ajattelevan, surullista kyllä.
Maija

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 27 Touko 2011 11:44

skray kirjoitti:En tiedä mikä on spede. :keijo:
Urbaani sanakirja määrittää speden aika osuvasti. Oikea vastaus teinin spedettelyyn olisi siis ollut: "Ite oot, saatanan pelle." :keijo:

Keijosta sanotaan näin. :virne:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 27 Touko 2011 11:46

Elinkeinoelämällä on nyt ihan järkyttävän hyviä ideoita väen piiskaamiseksi töihin :p

Olikohan se viime viikon Kauppalehti, missä oli artikkeli siitä, kun korkeastikin koulutetut äidit jäävät kotiin makaamaan ja hoitamaan alle 3-vuotiaita kakaroitaan, vaikka pitäisi olla tuottavassa työssä! Kehtaavatkin, perkeleet. Meillähän on ihan hyvä lastenhoitosysteemi. Että tästähän nyt voitaisiin karsia, että saataisiin väkeä töihin. Ilmeisesti tarkoituksena oli, että leikataan sitä 315 euron huikeaa avustusta, mitä hoitovapaalla saa, köyhempi perhe lisäksi max. 168 euroa hoitolisää tulojen mukaan porrastettuna.

Mua otti niin aivoon tuo artikkeli. Kukaan tuskin jää hoitovapaalle tuon avustuksen takia tai "lepuuttaakseen", vaan koska kokee vanhemman läsnäolon lapselleen tärkeämmäksi kuin yhteiskunnan tuottavana osasena olemisen. Ei, elinkeinoelämän mukaan moinen on ihan hirveää pehmostelua ja yhteiskunnan varoilla loisimista, joka pitää välittömästi saada kuriin ja ihmiset töihin :epäilevä:

Mä ainakin pyrin opettamaan mun lapselle, että työn tekeminen on toki suotavaa, ja jos haluaa rahaa, niin välttämättömyys, mutta ei missään nimessä elämän tarkoitus. En tiedä, mitä tuolla työn eetoksella tuossa haettiin, mutta tokikin pyrin ohjeistamaan jälkikasvuani tekemään työnsä sitten hyvin. Aion kuitenkin painottaa, että joskus lorvailukin on hyvästä. Sanoi tuollaiset vanhat patut siitä sitten mitä vaan.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja theia » Pe 27 Touko 2011 11:50

Aurora B. kirjoitti:Olikohan se viime viikon Kauppalehti, missä oli artikkeli siitä, kun korkeastikin koulutetut äidit jäävät kotiin makaamaan ja hoitamaan alle 3-vuotiaita kakaroitaan, vaikka pitäisi olla tuottavassa työssä! Kehtaavatkin, perkeleet. Meillähän on ihan hyvä lastenhoitosysteemi. Että tästähän nyt voitaisiin karsia, että saataisiin väkeä töihin. Ilmeisesti tarkoituksena oli, että leikataan sitä 315 euron huikeaa avustusta, mitä hoitovapaalla saa, köyhempi perhe lisäksi max. 168 euroa hoitolisää tulojen mukaan porrastettuna.

Mua otti niin aivoon tuo artikkeli. Kukaan tuskin jää hoitovapaalle tuon avustuksen takia tai "lepuuttaakseen", vaan koska kokee vanhemman läsnäolon lapselleen tärkeämmäksi kuin yhteiskunnan tuottavana osasena olemisen. Ei, elinkeinoelämän mukaan moinen on ihan hirveää pehmostelua ja yhteiskunnan varoilla loisimista, joka pitää välittömästi saada kuriin ja ihmiset töihin :epäilevä:
Tulipa tuossa puheeksi hoitovapaa jne, ja heräsi siitä kysymys - saako hoitovapaalle jäävä vanhempi saman verran rahaa (oli siis kyseessä isä tai äiti)? Mulle kun yritettiin väittää, että äiti saisi enempi tukia kun isä.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 27 Touko 2011 13:54

theia kirjoitti:Tulipa tuossa puheeksi hoitovapaa jne, ja heräsi siitä kysymys - saako hoitovapaalle jäävä vanhempi saman verran rahaa (oli siis kyseessä isä tai äiti)? Mulle kun yritettiin väittää, että äiti saisi enempi tukia kun isä.

Hoitoraha on kiinteä summa 315,54 euroa riippumatta siitä, kuka sen hoitovapaan pitää. Samaan aikaan saatava hoitolisä max. 168,86 euroa on perheen tuloista riippuvainen.

Äitiysrahan laskentaprosentti sen sijaan on suurempi kuin isyysrahan. Äitiysraha ensimmäiseltä 56 arkipäivältä on 0,9 x vuositulot / 300. Isyysraha isyysvapaan ja isäkuukauden ensimmäisten 30 päivän ajan on 0,75 x vuositulot / 300, sen jälkeen vanhempainvapaakaavan mukaan. Äitiysloman jälkeisen vanhempainvapaan (57 pv -> ) laskentakaava riippumatta siitä, kuka sen pitää, on ensimmäiseltä 30 päivältä 0,75 x vuositulot / 300, sen jälkeen 0,7 x vuositulot / 300.

Mä sain työehtosopimuksen mukaisesti ensimmäiset 3 kk äitiysvapaasta palkkaa (josta työnantaja saa korvauksia Kelalta...).

Itselleni oli järkyttävän vaikea tajuta noita silloin, kun hakemuksia tein, joten selvennän vielä, jos joku muukin on tällainen puupää.

Arkipäivä on ma-la, poislukien arkipyhät.

Äiti jää äitiysvapaalle 30-50 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Siitä hetkestä, kun äiti jää vapaalle, lähtee äitiysrahapäivät raksuttamaan. Korotettua (0,9) äitiysrahaa saa ensimmäiset 56 päivää. Sen jälkeen 57-105 päivää saa 0,7 kertoimella. Siitä eteenpäin lähtee vanhempainvapaapäivät raksuttamaan, ja ne saa pitää kumpi vaan. Ensimmäiset 30 päivää saa korotettuna senkin, kertoimella 0,75, sen jälkeen tippuu 0,7:ään. Vanhempainvapaata voi pitää yhteensä 158 päivää (+ mahdollinen isäkuukausi max. 24 päivää).

Isä voi jäädä isyysvapaalle koska tahansa lapsen syntymän jälkeen, äitiysvapaan tai vanhempainvapaan aikana. Isyysvapaa on max. 18 päivää, ja näiltä isä saa 0,75 kertoimella isyysrahaa. Isäkin voi pitää vanhempainvapaan vaikka kokonaisuudessaan, mutta jos pitää vähintään 12 päivää vanhempainvapaan lopusta, niin hän saa ekstravapaata max. 24 päivää (mitä äiti ei siis voi saada). Kun isän isyysvapaa ja vanhempainvapaa ylittävät 30 päivää, tippuu isyysraha/vanhempainvapaaraha 0,7 kertoimelle.

Vanhempainvapaan jälkeen alkaa hoitovapaa siihen asti, kun lapsi täyttää 3 v., ja hoitovapaalla saa tuon kiinteän summan hoitorahaa + mahdollisen tuloista riippuvaisen hoitolisän. Hoitovapaan jälkeen voi vielä jäädä kotiin, mutta ne jätin selvittämättä ihan mielenterveydellisistä syistä :friikki:

Onneksi tuo on noin selkeää, niin ei mennyt hermo niitä selvitellessä aikoinaan :epäilevä: Tuohon kun ymppää vielä lapsilisän ja sisaruskorotukset ja mahdolliset kuntalisät ja mitä kaikkea, niin terve. Mulla kesti kauan tajuta pelkästään se, että Kelan käyttämä sana kotihoidontuki tarkoittaa hoitorahaa ja hoitolisää :friikki:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 29 Touko 2011 15:41

Aurora B. kirjoitti:Kelan käyttämä sana kotihoidontuki tarkoittaa hoitorahaa ja hoitolisää :friikki:

Samahan se on opintotuessa. Opintotukihan on Kelan mielestä hulppeat 799,60 euroa (oletuksella, että opiskelija asuu asunnossa, jonka vuokra on yli 250 e/kk). Mut sit kun rupee setvimään asiaa tarkemmin, sehän onkin että 799,60 e = opintoraha 298 e + opintotuen asumislisä 201,60 e + opintolaina 300 e. Ja jos lainaa ei kiinnosta ottaa, niin plumps opintotuki tipahtaa 300 eurolla. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 07 Kesä 2011 13:41

Joku on ollut läsnä meidän miitin ympärillä :o:

Saanut siitä ideoita Sotketaan hylkeet ja muumit :epäilevä:

Jo väliotsikolle saa revetä Lemmiskeleviä pareja on bongattu myös pallomerestä :virne:

Olin ehkä vähän pettynyt, että uutiset ja tapaukset ovat jotain vanhoja.
Höh.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 07 Kesä 2011 15:33

^ Kuvateksti: "Tämä Muumi-ilmapallo ei liity juttuun." :virne:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 08 Kesä 2011 01:31

Ja pallomerilempi oli leiskunut... Keravalla :keijo:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Triple H » To 14 Heinä 2011 13:51

Suomalaiskonjakit pannaan |EU kieltää konjakki -sanan käytön |Lignell & Piispanen ei saa kaupata konjakkia
Henkilökohtaisesti ei mun peräreikää kutkuta pätkääkään, koska konjakit on valmistusmaasta riippumatta paskaa. Mutta mitä vittua? Fetajuustoa ei saa kutsua fetajuustoksi, konjakkia ei saa kutsua konjakiksi.

Kun kerran tälle naurettavalle linjalle on menty ja pois ei olla tulossa, EU:n pitäisi kieltää jenkkilitkujen kutsuminen viskiksi EU:n alueella.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 14 Heinä 2011 18:58

Eiks tämä nyt ole ihan vanha juttu? Konjakkia on vain se Cognac-alueelta tuleva tuote ja loput ovat brandyjä.

Sama suhteessa shampanja/kouhuviini.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Pe 15 Heinä 2011 10:23

L-S kirjoitti:Ihmettelen näitä Matti Apusia sun muita, että ne jaksavatkin aina valittaa opiskelijoiden välivuosista. Oravanpyörään vaan pitäisi kaikkien hypätä heti ja silti tehdä pitkä työura

Jari Sarasvuo keksi kertoa, että nuoret on laitettava vaikka riistopalkalla töihin - Suomen pelastamiseksi.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Sara ... at_uutiset

Ajatuskuvio on tuttu. Kaikkien kynnelle kykenevät on saatava töihin, jotta saataisiin työt tehtyä ja - ennen kaikkea - verotuloja valtiolle palkoista.

Muistuipa mieleen Osmo Soininvaara kommentti eräästä radio-ohjelmasta (http://areena.yle.fi/audio/1304093785974). Siinä Soininvaara kertoi oman huomionsa muuttuneesta työelämästä. Yhä harvemman varakkaan kansalaisen tarvitsee tehdä töitä tänä päivänä. Hän tunsi tapauksia, joissa ihmiset elävät huomattavien perintöjen varassa ja tekevät vain osan vuotta töitä ja silloinkin vain "viikonloppupäivystyksiä sairaaloissa".

Miksi näitä ihmisiä kukaan ei ole patistelemaan Suomen pelastuskampanjoihin? Miksi sen pelastajan pitää aina olla jo muutenkin vaatimattomassa asemassa oleva?
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 15 Heinä 2011 13:18

Tr*ina kirjoitti:Miksi näitä ihmisiä kukaan ei ole patistelemaan Suomen pelastuskampanjoihin? Miksi sen pelastajan pitää aina olla jo muutenkin vaatimattomassa asemassa oleva?

Koska jonkun pitää johtaa syomi-jynttiä joka ei tiedä miten mennä vessaan ilman että joku parempi ihminen kertoo minne mennä :nirppa:

Ja jos se joku on henkilö joka on ansainnut p@sk@njauhannalla (olin yhdellä hänen virmansa kurssilla, joten...uskokaa vaan) ja harrastanut anaaliseksiä naisen kanssa (TJEU), niin turpa kiinni kaikki alle millin vuodessa (nettona) ansaitsevat.

Saku Timonen sanoi hyvin blogissaan: "Nuoret siis pitäisi opettaa hyvissä ajoin tekemään työtä pilkkahinnalla ja pelkäämään työnantajaa. Kamalinta tässä on, että ainakin sosiaalisessa mediassa nämä puheet ovat saaneet kannatusta. Ihan tavalliset kiltit ihmiset innostuvat visiosta ja haluavat lorvehtijat vessoja pesemään. Ihan vain oppimismielessä. He eivät ole tainneet tulla ajatelleeksi, että tällainen toiminta opettaa pelkästään hyväksikäytettynä olemista ja nuorena opitulla on tapana pysyä muistissa myös vanhana."

Vapusta on kauan aikaa kun työläisten kiväärit ovat ruostuneet :huoh:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 15 Heinä 2011 13:54

Nykyään jos olet alle 25v ja työttömänä, niin työkkäristä pakotetaan ilmaiseksi kaiken maailman paskanakkeihin. Jos olet 25v tai yli, niin saat 9e/päivä ylläpitokorvauksen. Kieltäydy ja kaikki rahahanat katkeaa -> Soskuun ~250e/kk

Nimim. 1000e sponsoroija.

Paskanakki = Orjatyötä ilman minkäänlaista saumaa päästä oikeisiin töihin.

Ja eikös nykyään työkkäri voi pakottaa alle 25v kouluunkin? Tai tulee taas ruoskaa.

Itsemurhatilastoja odotellessa, kun heikoimmat yksilöt päättävät paineen alla päivänsä.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 22 Heinä 2011 10:08

Pullonkeräyksestä pitää maksaa veroa
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/07/k ... 39254.html

Valvotaankohan tätä sitten keräyspaikoilla vai pulloautomaatilla. -Jaahas, onkos Topi itse ostanut tuon tölkin, vai et kai vaan napannut sitä äsken tuolta pihalta?
Vastuu painaa.

Triple H

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä