Siivousurakka ARGH!

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja skray » To 28 Huhti 2011 10:34

Ootko kattonu, että jos ne ikkunat siirtää jompaan kumpaan reunaan ja ne sitte sais käännettyä sisäänpäin? Meillä on sellaset ja ne on todella hankalat. Mä jouduin kysymään yhdeltä tutulta raksamieheltä, että kuinka tollaset toimii, ku ei me ite osattu niitä käyttää. :virne: Ja vieläkin ikkunat on todella hanakala kääntää ja varsinkin saada takasi paikalleen..
Muutenhan saat kyllä yhden ikkunan kerrallaan varmaan pestyä ihan sisäpuoleltakin kurkottamalla, ku eihän ne ikkunat yksittäin niin leveitä ole.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 28 Huhti 2011 11:00

Meillä on myös sellaiset ikkunat, jotka eivät taitu mihinkään. Liukuvat vaan. Vittumaiset ne on pestä, mutta hoituu kyllä jatkovarren kanssa joten kuten.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja theia » To 28 Huhti 2011 11:03

Ei niitä saa käännetyksi, joskus tuijoteltiin, väänneltiin ja käänneltiin laseja, mutta kun ei. Tosi käytännölliset :töktök:

Kyllä siinä saa aika nätisti puoliksi ulkona roikkua, jos haluaa hyvää jälkeä (vaikka olisikin varrellinen lasta tjsp). Kolmannessa kerroksessa kuitenkin saattaa vähän huimata, kun siinä varmaan pitää vähän tuolillakin seisoa, että saa ihan sieltä ylhäältä asti.

Pohdittiin myös sellaista vaihtoehtoa, että heiteltäisiin vesi-ilmapalloja ulkopuolelta... :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja heartless » To 28 Huhti 2011 11:57

Vesi-ilmapallot vois olla hyvä idea. :lanppu: Meillä asutaan viidennessä kerroksessa ja oon jo pari vuotta sujuvasti vältellyt ikkunoiden pesua. Ahdistuin jo pelkästä verhojen ripustamisesta kun joudun kurkottelemaan tuoleilla suljetun ikkunan vieressä, pelkkä ajatus ikkunanpesusta parvekkeella nostaa kylmän hien pintaan.

Haluaiskohan anoppi tulla meille pesemään ikkunat.. :vihellys:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 28 Huhti 2011 12:52

Mäkin olen vitosessa. Tuolille joutuu nousemaan, mutta kurkottelemaan en suostu. Jos jatkovarrellakaan ei jotain kohtaa saa nätiksi, niin sitten se on just sellanen, kun on. Mieluummin henki tallella kuin puhtaat parvekkeen ikkunat. :virne: Tietty vois viritellä jotkut valjaat, mutta ei mua niin paljoo jaksa kiinnostaa.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja theia » To 28 Huhti 2011 13:05

Joo, valjaatschmaljaat. Kokeillaan puhdistella sen verran mitä pystyy, kai se vähänkin on parempi kun ei mitään :)

Tuun sit varmaan (...joskus...) raportoimaan et kuinka kävi.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 28 Huhti 2011 23:17

Eikö siinä tosiaan oo vaikka nurkassa sellaista kohtaa, mistä sen saa avattua sisäänpäin? Yhdellä siivousasiakkaalla oli seiskakerroksessa (kun näillä nyt kerran ruvettiin pätemään :P :bubbles: ) sellaiset, että jokainen piti yksitellen hiissata sinne ihan toiseen päähän asti, ja sit siinä oli sellainen aukko, josta kääntyi.

Havainnollistava kuva:

Kuva

Ihan mielenkiinnolla odotan, että minkälaiset omat ekat parvekelasit on. :raps:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Pe 29 Huhti 2011 10:40

Hyvä toi Lyyran havainnollistava kuva, mutta ihmettelen suuresti kuinka vasemmassa reunassa olevat lasit saa liukumaan urallaan tuonne oikeaan reunaan asti, kun kulma on edessä. Vai saako ne lasit toisessa reunassa käännettyä? :p
Arjen haasteet ovat mielenkiintoisia.
skray

ViestiKirjoittaja SirPet » Pe 29 Huhti 2011 10:51

Ne itse lasithan ei ole siinä liukukiskon urassa, vaan siellä on liu'ut tai rullat. Lasin korkeus kun on hiukan pienempi kuin liukukiskojen väli, niin lasit pääsee mutkassa oikaisemaan.
SirPet

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 29 Huhti 2011 10:53

Lyyra kirjoitti:Eikö siinä tosiaan oo vaikka nurkassa sellaista kohtaa, mistä sen saa avattua sisäänpäin?
Ei ole. Niissä lasituksissa on omat "kiskonsa" jokaiselle palalle, joten ne saa niputettua kaikki yhteen nippuun jommalle kummalle puolelle, mutta eivät käänny mihinkään ilman rälläkkää ainakaan. Edellisessä paikassa oli tuollaiset kääntyvät ja siellä oli myös kolmen huoneen levyinen parveke, joten ne olisivat varsin vittumaiset olleet, jos eivät olisi kääntyneet. Tuo neljä kääntymätöntä lasia nyt vielä menee, mutta että niitä olisi kaksitoista...
Jorssi

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 12 Touko 2011 14:42

:gaah:

Tiskaaminen.
Asunnossa, jossa keittiöön ei voi laskea vettä.
:epäilevä:

Ensin pesen vessan, jotta voin viedä sinne likaiset astiat tiskattavaksi.
Sitten astia kerrallaan pesen, huuhtelen, laitan pesukoneen päälle hetkeksi.
Kun pesukoneen päälle ei enää mahdu yhtäänkään astiaa, kannan keittiöön kappiin kuivamaan.
Ja sitten taas uudestaan. Uudestaan. Ja uudestaan :epäilevä:

Ehkä mä jossain kohtaa saan aikaiseksi pyytää jotain riuskoja kavereita nostamaan mun tiskikoneen tuolta pesuhuoneesta keittiöön ja soitan sille putkimiehelle :epäilevä:
Tää on pikkasen rasittavaa näin.
:epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 12 Touko 2011 19:32

Miksi sun keittiössä ei voi laskea vettä? :O: Ehkä sun oikeesti ois syytä soittaa putkikeijo paikalle. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 12 Touko 2011 21:50

Siellä ei voi valuttaa vettä, koska ne ropisee kaikki kaappiin.
Kun se astianepesukone on sielä pesuhuoneessa :keijo:
Kun en saa sitä itse nostettua pois tohon keittiöön :keijo:

Ehkä pitäis :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Su 22 Touko 2011 10:53

V***u mä en koskaan enää imuroi. :puhina: :raivo: :kiroilu:

Sitten voin imuroida, kun saan imurin, joka seuraa perässä joka käänteessä, ei jää kulmiin kiinni, peruuttaa kun minä peruutan, menee sivulle ja tottelee käskyjä.

V***u. Menee hermot! :kiroilu:
skray

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 22 Touko 2011 18:17

Eikö niitä ole nykyään sellaisia robotti-imureita? Jotka ovat kaiketi hitaita ja huonoja, mutta kuitenkin...

--

Itselläni oli pientä siivousintoa paperien järjestelyn suhteen. Se alkoi siitä, kun yksi kasa kaatui :virne: Sain jopa heitettyä hyllystä vanhoja lehtiä pois, jotta sain muutamia Soundeja mahtumaan vastaavasti siihen. Pahkasikoja laitoin hyllyyn, joitakin papereita suoraan roskiin. Tajusin, etten ole tarkistanut veroilmoitustani mitenkään sen kummemmin, vaikka jättöpäivä on ollut ja mennyt... No, eipä siihen varmaan mitään lisättävää olisi ollutkaan.

Sitten kun kesäloma koittaa, niin täytyy siivota kaikki kouluun liittyvät paperit pois raa'alla kädellä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja kermit » Su 22 Touko 2011 18:31

Pascal Lemoix kirjoitti:Eikö niitä ole nykyään sellaisia robotti-imureita? Jotka ovat kaiketi hitaita ja huonoja, mutta kuitenkin...

On. :lanppu:

Robotti-imurin edut:
- ei tarvitse itse imuroida
- laita töihin mennessä päälle, kotiin tullessa kämppä on imuroitu, ei siis edes äänihaittoja
- saat halutessasi asetettua ns. sähköisen seinän vaikkapa portaisiin, jos epäilyttää, ettei värkin tunnistin hoksaa ja laite vaihda suuntaa
- on se niin symppis, töihin lähtiessä painat nappia ja PIP, PIP PIP, surrurrurrurrur
- hintahaitari sopii kaikkien kukkarolle, viimeksi katsoessani hinnat 150 e halvin, 300 e keskihintainen ja 800 e kallein

Robotti-imurin haitat:
- kulmia ja hankalia paikkoja se ei imuroi
- ei se imuroi sohviakaan
- mattojen reunat voi muodostua kynnyskysymyksiksi, kirjaimellisesti, vaikka teoriassa se imuroi myös maton
- joku kakkosimuri on joka tapauksessa oltava edellä mainittujen vuoksi
- imuteho on lähes sama kuin sähköhammasharjalla, sitä toki paikkaa se, että imuria käytetään kerrallaan se työpäivän verran
- imutehosta johtuen mattojen tamppausrotaatiota on kasvatettava selvästi
- energiansäästö on mahdollista kyseenalaistaa (tavallinen imuri = iso kulutus lyhyen aikaa, robotti-imuri = pieni kulutus monta tuntia)
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja skray » Su 22 Touko 2011 21:09

No sieltä kulmistahan juuri pitääkin imuroida, joten se siitä robotista. :keijo:
Ja jos halvin on 150e, niin se on ihan liian kallis mun kukkarolle. Nykyinenkin imuri maksoi n. 100e ja se oli kallis mielestäni. Mutta silloin investoinkin kerralla kunnolliseen ja hyvinhän toi toimiikin ja on tehokas, mutta mä en vaan osaa toimia yhteistyössä imurin kanssa.

Onpa nyt ainakin siisti kämppä taas jonkin aikaa. :sydän:
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 27 Touko 2011 05:14

Skray, pidätkö sinä (pitääkö kukaan) imuria niinkuin sitä kuuluisi pitää? Eli suuttimen kahva työskentelevään käteen, letku seläntakaa ja toinen käsi tukee letkua ja ohjailee imuria. Imurointiliikkuminen tulisi hoitaa pääsääntöisesti jaloista.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja skray » Su 29 Touko 2011 21:36

Pvi kirjoitti:Skray, pidätkö sinä (pitääkö kukaan) imuria niinkuin sitä kuuluisi pitää? Eli suuttimen kahva työskentelevään käteen, letku seläntakaa ja toinen käsi tukee letkua ja ohjailee imuria. Imurointiliikkuminen tulisi hoitaa pääsääntöisesti jaloista.

En kai. :keijo:
Yleensä toisella kädellä imuroin ja toisella nostan jotain tavaraa pois alta tai ohjailen sitä imuria.. mut ei se siltikään toimi niinku mä haluisin.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 01 Kesä 2011 18:15

Siivosin tänään perusteellisesti vessan. Tyhjensin peilikaapin, karsin turhat/vanhentuneet jutut pois. Nyt on paras vaihe vielä edessä. Kunhan vessa kuivuu, voi taas asetella paikoilleen putelit ja purnukat. :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja heartless » To 02 Kesä 2011 10:49

Mä puhdistin eilen uunin, tais olla jo korkea aika kun kämppään tulvahti ruoan tuoksu ennen kuin mitään oli saanut uuniin asti. Ens viikolla vois sit olla ohjelmassa vessan suursiivous.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 03 Kesä 2011 11:15

Me ostettiin uusi imuri, kun vanha saattoi ottaa kaiken remonttipölyn hieman itseensä :keijo: Alkoi pistää silmään, kun imuroinnin jälkeenkin näytti vielä jotenkin epäsiistiltä. Kun katsoi lähempää, niin pientä irtoroskaa oli jäänyt lattioille ja matoille, vaikka justiinsa oli imuroitu. Kyllä se imuri tuntui imevän, mutta...

Uusi imuri imee tehokkaammin pienimmälläkin teholla kuin se vanha täysillä :pepsodent: Tehokkaimmillaan meinas imaista koko maton mennessään :virne: Oli kuulkaa ennenkuulumaton ilo imuroida, kun tuli puhdasta jälkeä, imuri seurasi mukisematta, teleskooppivarsi takasi hyvän asennon sekä mulle että rapiat 30 senttiä pidemmälle miehelle, ei tarvinnut huutaa melun yli eikä ulos tuleva ilma haissut tunkkaiselle :superhymy:

Tuollahan puunaa kotia ihan ilokseen :o: Imuri :sydän:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja skray » Ti 07 Kesä 2011 22:30

Pakastimen tyhjennys on noin puolessa välissä. Tein tänään inventaarion ja suunnittelin valmiiksi, mihin minkäkin käytän ja millä aikataululla, jotta pääsen ensi viikon lopulla tai sitä seuraavan viikon maanantaina pakastimen sulatukseen.
Pakastimen sulattaminen on sellasta kökköpuuhaa, että oksat pois. Ehkä maailman tylsintä siivoushommaa, mutta pakko kai se on kerran vuodessa siihen pyrkiä.
Plussana se, että saa sitten samalla varmistuksen siitä, että mitään ei jää sinne vanhenemaan liiaksi.

Muutenkin pitäis taas imuroida, kämppä näyttää niin kamalalta. :huoh:
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 08 Kesä 2011 00:16

Tein tänään :sekopää:-siivouksen, jossa hyvin lyhyessä ajassa yritin saada kämppää edes jonkinlaiseen kuosiin.
Olen ollut niin hunningolla ja holtiton, että hyvin moni asia on jäänyt kotona retuperälle :huoh:
Sain kuitenkin imuroitua ja pyyhittyä pahimmat pölyt. Kerkesin jopa sipaisemaan vähän kostealla keskilattiaa ja keittiön.
En edes yrittänyt tiskata, koska se olisi ollut sula mahdottomuus.

Paljon en edelleen hujan hajan, eikä nurkkiin sovi tuijotella, mutta onpahan nyt jotain.

Sain aikaan myös onnea tuovia sirpaleita, kun rikoin yhden lasin :epäilevä:

Seuraavaksi onkin sitten etsittävä jostain imurinpusseja.
Se, jos mikä, on ihan äärimmäisen ärsyttävää :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 08 Kesä 2011 10:01

Kibaya kirjoitti:Sain aikaan myös onnea tuovia sirpaleita, kun rikoin yhden lasin

No niin, siitä ne tiskit vähenee. :keijo:

Oon siivoillu hiljakseen viikonlopun varalle, kun tulee vieraita käymään. Kummasti se asunnon ilme muuttuu jo sillä, kun raivaa sisustuselementtien virkaa toimittavat vaateröykkiöt sohvilta ja lattioilta. :virne:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä