Siivoushaaste

Re: Siivoushaaste

ViestiKirjoittaja Suvi » La 11 Kesä 2011 11:58

Tehty kaikki tänä aamuna. :D Ai niin, paitsi tuo lompakon siivoaminen, sen kyllä tein viime viikolla töissä, kun oli isojumi meneillaan sielläkin, mutta voisihan sen tehdä uudestaankin. Mulla oli tasan yksi kynä, jonka laitoin laatikkoon. :keijo: Peilejäkään mulla ei kovin paljon ole, ja kylppärinkin peilin siivosin torstaina kun ensin olin värjännyt hiukset. Tosin siivosin nyt kylppärinkin, ainakin jotenkuten ja kohta imuroin. :hikari:

(Oli pakko pitää taukoa tässä välissä ja syödä jotain. :friikki: )
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Annis » La 11 Kesä 2011 12:06

Mäkin pesin peilit eilen. Ja kuljettelin muutenkin tavaroita paikoilleen.
Sitten käytin kaksi tuntia leffahyllyn järjestämiseen, joka on pitänyt tehdä jo puoli vuotta.

Äsken heitin miehet ulos talosta ja aloitin vaatehuoneen järjestämisen,
missä meneekin varmasti seuraavat viis tuntia,
mutta ei se haittaa, koska se on ehkä mun lempi puuhaa,
se on vähän kuin matka johonkin ihmemaahan, koskaan ei tiedä mitä kaikkea sieltä löytää,
ja voi sitä riemua, kun se on taas järjestyksessä :superhymy:
Meillä on tosiaan niin vähän säilytystilaa, niin melkein kaikki roina on tungettu sinne,
sen lisäksi, että meillä on hirveästi vaatteita ja kamala kasa kankaita.
Annis

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » La 11 Kesä 2011 13:23

Tänään laitetaan tietokoneen virustarkistus pyörimään. Henkisiä lisäpisteitä saa, jos tiskaa sillä aikaa.
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Suvi » La 11 Kesä 2011 13:32

Mun virustarkistus on juuri tarkistanut. :riips: Menenpä tiskaamaan. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 12 Kesä 2011 12:17

Mä voisin ehdottaa: Talvikenkien ja -takkien laitto säilöön. :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Su 12 Kesä 2011 12:24

Pascal Lemoix kirjoitti:Mä voisin ehdottaa: Talvikenkien ja -takkien laitto säilöön. :D

Tuonpa voi mainiosti sisällyttää siihen mitä mä olin kaavaillut:

Tänään noukitaan ympäriinsä lojuvat vaatteet ja laitetaan ne kaappiin/pyykkikoriin/sinne minne ne kuuluvat.
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 12 Kesä 2011 17:27

Kumkvatti kirjoitti:Tänään noukitaan ympäriinsä lojuvat vaatteet ja laitetaan ne kaappiin/pyykkikoriin/sinne minne ne kuuluvat.

:isosilmä: Mun kaikki vaatteet lojuu ympäriinsä (tai no sohvalla), eikä mulla ees ole pyykkikoria vielä käytössä. :pillitys:

Nimim. muutin juuri. :keijo:

Peilit mä putsasin eilen. Tai oikeastaan vain vessan peilin, kun eteisen peili kiilsi jo. :tilt:
Kuitit ja kynät on edelleen laittamatta. :keijo:

Kyllä tää tästä. :virne:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja heidiz » Su 12 Kesä 2011 18:49

Tämän päivän haaste sattuikin ihan oikeeseen aikaan, periaatteessa mulle täytyis olla sama haaste joka päivä :keijo:
Vielä en oo saannu aikaseksi keräillä niitä kamppeita, koska istun tässä ja luen näitä juttuja, mutta menen ihan kohta... ihan varmasti menen :virne:
heidiz

ViestiKirjoittaja damn » Ma 13 Kesä 2011 04:40

Sain jopa peilit kiillotettua, tiskasin ja siivosin vaatteet yms omille paikoilleen. Harvinaisen hienosti olen toiminut, mutta nämä hommat jouduin kyllä tekemään ilman tätä haastettakin. Tai no, peilejä en kiillota oikeestaan ikinä, joten se oli tämän siivoushaasteen ansiota :D .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 13 Kesä 2011 11:56

Olen tämän -haasteen myötä onnistunut pilkkomaan siivousta aika mukaviin annoksiin. Sen verran, ettei olisi niin paljon asiaa "Siivousurakka ARGH!" -ketjuun. :D

Jos tekee tosiaan joka päivä vähän ja suorastaan pidättelee itseään tekemästä kerralla kaikkea, niin saa usealle päivälle onnistumisen tunteita ja urakkakin etenee samalla.

:pilvi:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ma 13 Kesä 2011 15:46

Tänään tyhjennetään vapaavalintainen taso. Tavarat paikoilleen tai jos niiden paikka on sillä tasolla, tilapäisesti syrjään, ja taso pyyhitään.

Mulla ainakin tuppaa kertymään ainoalle pöydälleni kaikki tavarat joita sen ääressä on viime siivouksen jälkeen käytetty. :keijo: Tyhjennystä pitäisi harrastaa useamminkin, sen jälkeen on aina sellainen olo että olisi enemmänkin siivonnut.
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ma 13 Kesä 2011 19:33

Lompakko [x]
Peilit [x]
Vaatteiden noukkiminen [x]
Tason tyhjennys [x]
Virustarkistus [ ]

Nonih :D Lompakon siivous kävi periaatteessa nopeasti: siirsin kaikki turhat kuitit yhteen koriin odottamaan, että jaksan laittaa ne tarkempaan kirjanpitoon. Tyhjennän lompakkoni yleensäkin jotain parin viikon välein, kun ei sinne kauhean paljoa mahdu. Pitäis kyllä varmaan tsekata toi kirjanpitokin pikapuoliin.

Peilit, vaatteet ja tason tyhjennys tapahtuivat tänään ikään kuin automaagisesti. Oli pakko siivota, kun vanhempani ovat tulossa kohta kylään. Nyt on toinen koneellinen pyykkiä pyörimässä :superhymy:. Makuuhuoneen pöytä ihan notkui kaikista lukuvuoden aikana kertyneistä papereista, joten tyhjensin sen. Tosin en vielä jaksanut aloittaa papereiden järjestelyä ja mapittamista, vaan nostelin kaikki paperit kätevään väliaikaisvarastoon - sängylleni. :virne: Elän toivossa, että jaksan vielä tänään järjestellä ne, enkä vain nosta niitä lopulta takaisin pöydälle sänkyyn mennessäni.

Virustarkistus pitäisi varmaan pyörittää, joo, mutta kun en mie vielä malta olla pois koneelta niin pitkään!

Nyt sitten vain innolla odottelemaan huomisen haastetta.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 13 Kesä 2011 19:37

Vanilla kirjoitti:Virustarkistus pitäisi varmaan pyörittää, joo, mutta kun en mie vielä malta olla pois koneelta niin pitkään!

Miksi silloin pitäisi olla poissa koneelta? :riips:

Muoks. Tein virustarkastuksen pai päivää sitten. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ma 13 Kesä 2011 22:14

marenkienkeli kirjoitti:
Vanilla kirjoitti:Virustarkistus pitäisi varmaan pyörittää, joo, mutta kun en mie vielä malta olla pois koneelta niin pitkään!

Miksi silloin pitäisi olla poissa koneelta? :riips:

Tarkemmin ajateltuna en tiedä. Ei kai miksikään sitten? Mulle on jostain muinaisen, yli puoli vuotta sitten kuopatun entisen läppärini ajoilta jäänyt sellainen tapa, ettei virustarkastuksen aikaan voi tehdä koneella mitään. Koska jos yrittää, niin se kaatuu. :keijo: Ehkä tämä uudempi lelu tosiaan toimisi vähän eri tavalla. :töktök:
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ti 14 Kesä 2011 12:39

Tänään pestään vessanpönttö.
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 14 Kesä 2011 15:12

En ole laiskuuttani jaksanut osallistua siivoushaasteeseen... :hullu: Mutta otin joitain vinkkejä täältä.

Tänään olen saanut tiskattua ja imuroitua yhden huoneen. Siivosin tietokonepöydän turhista tavaroista
ja imuroin sen. Vielä, jos vihtisi luututakki... :epäilevä: Keräsin samalla kynät pois ja eilen jo paiskelin turhia
vaatteita pyykkiin ja kaapiin. Toinen peili ei pyyhkimistä kaipaa ( :vihellys: ) ja toisen pyyhin aina tarvittaessa,
sillä se kerää vinossa olevana pölyä jatkuvasti. Tällä hetkellä näyttää olevan ok. Lompakkoa en jaksa autosta
hakea, mutta eilen jo katsoin, että muutaman kuitin voisi heittää pois. Virustarkistus pitäisi vielä ajaa, mutta
kun olen kotona olen koneella, koska telkkari ei toimi.. :hullu: Voisi koettaa ajaa sen samalla, kun katson
DVD:tä. HUH!
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Annis » Ti 14 Kesä 2011 19:24

Tässä on nyt parin päivän jutut menneet ohi, kun niitä ei oo tarvinnut tehdä.
Virustarkistus pyöri vasta jokunen päivä sitten, meillä on tiskikone
ja kaikki isot astiat, jotka sinne ei mahdu, tiskataan aina samon tein.
Vaatteita meillä ei ole levällään kuin vaatehuoneessa ja senhän mä siivosinkin lauantaina.

Keittiön tasot pyyhin tänään, tällä kertaa myös kodinkoneiden alta.
Ja vessanpöntön pesu hoitui kaikkein helpointen, kun mies päätti pestä koko vessan :virne:
(tosin ihan kohtuullista sen jälkeen, kun mä pesin ikkunat :hullu: )
Annis

ViestiKirjoittaja skray » Ti 14 Kesä 2011 22:35

Mä päätin aiemmin, että en osallistu siivoushaasteeseen, kun on niin paljon kaikkea tässä nyt.
Kuitenkin nyt huomaan, että oon vahingossa osallistunut. :virne:

Siivosin äsken lompakon, eilen pesin vessanpöntön, eilen siivosin keittiön pöydän ja tason vieressä turhista tavaroista ja siinä sivussa meni kynätkin penaaliinsa. Talvivaatteet oon myös jo yli kuukausi sitten pessyt ja pistänyt kaappiin odottamaan ensi talvea. Eteisen peilin putsasin juuri viime viikolla, kun pyyhin pölyjä. Vessan peili on vielä pesemättä, mutta se nyt ei ole juttu eikä mikään, sitä voi pyyhkästä sitten samalla kun pesee hampaat. :tilt:
Unohdinkohan nyt jotain? :riips:

Lisäys: Niin joo! Vaatteet on koko ajan olleet omalla paikallaan ja virustarkistuskin pyöräytti itsensä läpi kun pistin koneen äsken päälle. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 15 Kesä 2011 13:30

Tänään otetaan käsittelyyn paperipino tai joku vanhemmanpuoleinen kansio tms. Paperit lajitellaan säilytettäviin ja pois heitettäviin ja tehdään tarvittavat jatkotoimenpiteet.

Jos jollakulla on hyviä ideoita tuhottavien papereiden tuhoamiseen, kun käytössä ei ole silppuria eikä polttomahdollisuutta, saa kertoa. :tilt:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 15 Kesä 2011 13:56

Kumkvatti kirjoitti:Jos jollakulla on hyviä ideoita tuhottavien papereiden tuhoamiseen, kun käytössä ei ole silppuria eikä polttomahdollisuutta, saa kertoa.

Paperit voi liottaa lukukelvottomaksi mössöksi pistämällä (pienemmäksi silpuksi revityt) paperit sankoon ja kaatamalla vettä päälle. Kuinka pitkään niitä pitää liotella riippuu paperinlaadusta ja siitä jaksaako käydä välillä vähän hämmentämässä. Lopuksi puristelee tai siivilöi enimmät vedet pois ennen roskiin laittamista.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 15 Kesä 2011 21:00

Mä putosin siivoushaasteen kärryiltä jo heti kättelyssä, kun en jaksanut silloin joku päivä siivota lompakkoa. :töktök:

Nyt kuitenkin tein sen ja siivosin myös vaatteita pesuun ja paikoilleen, joten ainakin kaksi asiaa on tehty. Peilit putsasin juuri ei kovin montaa viikkoa sitten, joten en viitsi nyt taas. En keksi myöskään sopivaa paperipinoa, paperit on kaikki kätevästi piilossa laatikoissa. Virustarkistuksen voisi vielä tehdä myös. Vessan pesin viime viikolla ja ehkä huomenna sit taas. :tilt:

Olen kyllä hyvä luistamaan tästä haasteesta näköjään. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 15 Kesä 2011 21:09

Virustarkistus tehty, vaatteet noukittu, vapaavalintainen taso siivottu, vessanpönttö pesty ja tiskaus aloitettu. Papereiden järjestelyn jätän paremmalle ajalle hoidettavaksi. Mukavan pieniä olleet nämä haasteet, ettei tartte koko päivää kirota yhden kimpussa. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 15 Kesä 2011 21:19

L-S kirjoitti:Mä putosin siivoushaasteen kärryiltä jo heti kättelyssä, kun en jaksanut silloin joku päivä siivota lompakkoa. :töktök:

Olen kyllä hyvä luistamaan tästä haasteesta näköjään. :keijo:

En mäkään ole näitä kaikkia tehnyt (peilien pesu taitaa olla ainoa, kun vessankin olin just pessyt pari päivää sitten, ja elän mac-kuplassa, jossa virustarkistuksia ei tarvita :tp: ). Osittain laiskuuttani, osittain ihan vaan tän muuttokaaoksen takia. Lupaan tehdä näitä kuitenkin aina välillä kun fiilis tulee. Pidän tän siis referenssiketjuna siivousideoille. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » To 16 Kesä 2011 17:01

Tänään hinkataan liesi puhtaaksi.
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Pe 17 Kesä 2011 17:22

Tänään heitetään jääkaapista kaikki vanhentuneet asiat pois.
Kumkvatti
yybersalama

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä