Siivoushaaste

Re: Siivoushaaste

ViestiKirjoittaja L-S » La 18 Kesä 2011 14:16

Just tänään ajattelin, että jääkaappi pitäisi siivota. Mainioon saumaan siis haaste. Aiemmin heitinkin jo pari asiaa pois, mutta homma jäi kesken. Jatkan illalla, jos jaksan. :keijo:

Liesihaaste oli myös hyvä, sinäkin päivänä olin jo aiemmin ajatellut että liesi pitäisi puhdistaa, mutta ajattelin että myöhemmin. Sitten kun näin haasteen, oli pakko mennä tekemään. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » La 18 Kesä 2011 14:24

Tänään kaivellaan suihkun lattiakaivo puhtaaksi.
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Su 19 Kesä 2011 19:37

Tänään kiillotetaan hanat.
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja damn » Su 19 Kesä 2011 22:33

Nyt on muutamilta päiviltä jäänyt tekemättä nämä siivoushaasteen hommat, kun en ole oikeastaan ollut kotona. Huomenna olisi tarkoitus keskittyä muutenkin kotitöihin, kun alkaa kämppä olla aika hurjassa kunnossa, niin samalla voi nuo jutut tehdä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 19 Kesä 2011 23:05

Mä tein tänään parikin. Pesin vessan ja lavuaarin, kiillotin peilin ja vessan hanan. Keittiön hana jäi. Ja lattiakaivoa en tonkinut. Sen kyllä vois tässä joku päivä. Eilen muistaakseni jynssäsin hellan puhtaaksi. Tasojen tyhjentelyt jää siihen hamaan tulevaisuuteen, kun löydän kaikelle pikkutilpehöörille paikat. Samoin kynien keräilyt. Oon myös tehnyt haasteen ulkopuolisia juttuja: purkanut muuttolaatikoita, laittanut vaatteet kaappeihin, siivonnut parvekkeen, laittanut säilytyslokerikon seinälle...

Vielähän tässä tehtävää on ja haastekin pitäisi ottaa kiinni ehkä joskus, mutta vaikken aina näitä samana päivänä teekään, niin ainaskin täällä on ideoita semmosiin pikkujuttuihin. :tilt:

Kiitos kvatti! :D
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ma 20 Kesä 2011 18:52

Tänään siivotaan vähän sähköpostilaatikkoa ja poistetaan ainakin 100 turhaa viestiä.
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 20 Kesä 2011 19:09

Oho, poistin sit melkeen 2000 viestiä. :keijo:
Haaste lienee suoritettu. :tp:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 22 Kesä 2011 15:35

- kansiollinen papereita lajiteltu
- liesi puhdistettu
- jääkaapin parrankasvattajat heitetty pois
- suihkukaivoa sörkitty
- hanat kiillotettu
- sähköposteista turhat pistetty roskiin

Ja näin kirin siivoushaasteessa ajantasalle. Suihkukaivo yllätti, ei siellä ollut niin paljon niljaa kuin etukäteen arvelin. Sähköpostiin taas oli kertynyt huomattavasti enemmän poistettavaa kuin kuvittelin. Eihän siitä nyt ole kuin ehkä vuosi, kun viimeksi niitä siivosin. :p
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 22 Kesä 2011 15:39

Tänään hankkiudutaan eroon jostakin - viedään vaikka pullot kauppaan tai roskapussi ulos.
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Su 26 Kesä 2011 12:59

Juhannustauon jälkeen on hyvä jatkaa tietokoneen imuroinnilla.
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 26 Kesä 2011 15:09

Nonni.
Nyt on saatettu päätökseen Sodankylä, Juhannus ja on aika tarttua haasteisiin.

Kynät [x] meni tason yhteydessä :keijo:
Lompakko [x] uuh :friikki:
Peilit [ ] mulla on vaan yksi, eikä sitä tartte vielä pyykiä :keijo:
Vaatteiden noukkiminen [x]
Tason tyhjennys [x]
Virustarkistus [ ]
Vessanpönttö [ x ]
Kansio [/] - otin pinon sijaan yhden vanhan muuttokassin, jonka vahingossa löysin ja raakasin sen. Se sisälsi suurimmalti papereita :keijo:
Liesi [/] en jaksanut hinkata, mutta liotin. (siitä lähtee edelleen liottamalla edellisten asukkaiden pinttymiä :friikkipeukku: )
Jääkaappi [x]
Suikun lattiakaivo [x] meni vessanpesun yhteydessä :D
Kiillotetaan hanat [] :friikki: hä?
Sähköpostit []
Eroon hankkiutuminen [x] vein roskien lisäksi yhden edellisten asukkaiden roskan, kun astianpesukone siirrettiin paikoilleen ja sen väliaikaisesta sijoituspaikasta löytyi muutakin :friikkipeukku:
Tietokoneen imurointi []

Otin myös ja pesin roskiskaapin :friikki: joka on siis ollut pesemättä siihen asti kunnes astianpesukone pistetään paikalleen.
Hyi!

Tietokoneelle en teke mitään. Tänään on kämpän vuoro.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ma 27 Kesä 2011 17:34

Tänään pestään lavuaarit.
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Annis » Ma 27 Kesä 2011 18:30

Mulla on ilmeisesti joku maaginen kuudes aisti tätä haastetta kohtaan,
koska tää ei oo ensimmäinen kerta, kun oon just tehnyt sen asian,
ennen kuin tulen lukemaan täältä mitä pitää tehdä tänään :friikki:

Eli kaikki lavuaarit on pesty :virne:
Annis

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ti 28 Kesä 2011 19:07

Tänään puhdistetaan lusikkalaatikko tai -teline.
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 29 Kesä 2011 17:33

Tänään tyhjennetään ja pyyhitään taas vapaavalintainen taso.

Koska se viimeksi tyhjennetty on kuitenkin jo kerännyt tavaraa päällensä, voi valita saman tai erin kuin viime kerralla. :keijo:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 02 Heinä 2011 15:38

Kvatti antoi luvan laittaa tänne haasteita, vaikka kesäkuu menikin jo. Kai muutkin saa, mutta mä ainaskin laitan nyt yhden.

Tänään viedään paikoilleen (tavaroiden koosta riippuen) 5-10 tavaraa, jotka ovat jääneet lojumaan väärille paikoille.

Yhdeksi tavaraksi lasketaan joko monta samanlaista tai samaan teemaan liittyvää (vaikka olohuoneessa lojuvat juomalasit, tai vaikka piirustusvälineet), tai sit joku yksi isompi "ainoa kaltaisensa" tavara (kuten mulla toi keittiön pöydällä oleva kirkasvalolamppu, jolla ei näin kesällä ole kauheasti käyttöä).

Kibaya kirjoitti:Kiillotetaan hanat [] :friikki: hä?

Kiba ei ole tainnut koskaan siivota työkseen? :keijo:
Hanojen kiillotus tapahtuu pyyhkimällä hanasta roiskeet (esim. yleispesusuihkeen kanssa) ja sit kuivaus mikrokuituliinalla tai paperilla tai muulla, josta ei jää raitoja vaan kaunis kimaltava hana!
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Shay » La 02 Heinä 2011 15:51

Lyyra kirjoitti:

Hanojen kiillotus tapahtuu pyyhkimällä hanasta roiskeet (esim. yleispesusuihkeen kanssa) ja sit kuivaus mikrokuituliinalla tai paperilla tai muulla, josta ei jää raitoja vaan kaunis kimaltava hana!

Sen opin siivotessani opiskeluaikoina, että se hanan kahvan alaosa on ihan hiton saastainen ja pitää hinkata kunnolla puhtaaksi. :soosoo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 02 Heinä 2011 20:01

Shay kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

Sen opin siivotessani opiskeluaikoina, että se hanan kahvan alaosa on ihan hiton saastainen ja pitää hinkata kunnolla puhtaaksi. :soosoo:

Näinhän se on. :femmat:

Mä laitoin paikoilleen seuraavat tavarat/tavararyhmät:
- kirkasvalolamppu kaappiin
- keittokirjat kirjahyllyyn
- alkoholijuomat viinapiiloon
- viikko sitten pestyt pyykit kaappiin
- erinäisiä varastoon meneviä tavaroita varastoon (ylimääräiset matot, matkalaukut, dvd-soitin...)
- puolipitoiset vaatteet kaappiin ja pyykkiin
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 02 Heinä 2011 22:51

Siivosin muutenkin sellasen perussiivouksen sitten. Sellaisen mukana tulee suoritettua monta siivoushaasteen pikkujuttua. :superhymy:
Tänään olen siis suorittanut oman haasteeni lisäksi ainakin hanojen kiillotuksen, tason raivaamisen (kai tiskipöytä ja hella lasketaan? :virne: ), lusikkatelineen putsauksen, vaatteiden noukkimisen, lavuaarin pesun, vessanpytyn pesun, ja lieden puhdistuksen.

:superhymy:

Tää siivoilu on oikeestaan ihan kivaa, kun alkuun pääsee. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 03 Heinä 2011 11:24

Shay kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

Kyllä mä sen hanan pyyhin ja pesen, mutta kiillottaminen? En mä sitä ole koskaan havainnoinut :keijo:

Ja joo, en ole siivonnut työkseni.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 05 Heinä 2011 18:15

Jos on tylsää, voi vaikka siivota. :superhymy:

Tänään aloitetaan ihan kevyellä iltaharjoittelulla ja kerätään ympäriinsä lojuvat kynät kynäpurkkiin/penaaliin/pöytälaatikkoon/sinne missä niiden paikka on. Tässä ei kauan nokka tuhissut, joten keräsin samalla sakset, ompelustarvikkeet ja ympäriinsä pyörineet kosmetiikat ja korut/ hiusjutut omille paikoilleen. :)

Tänään siivotaan lompakko! Jep, done. Lompakossa oli jopa kaksi kuittia... Muuta turhaa siellä ei olekaan, joten samalla keräsin joka paikasta (laukuista, pöydiltä..) löytyneitä kuitteja muutenkin pois tieltä. Niitä tuntuikin sitten löytyvän joka paikasta. :bubbles:

Perjantain kunniaksi kiillotetaan kaikki huushollin peilit. Tein tämän tiistain kunniaksi. :) Peilien siistimiseen käytän CIF:n Glass & window wipes -liinoja, ovat tosi kätevät. Ikkunoiden pesuun eivät kyllä riitä, ainakaan tässä kämpässä, kun on niin valtavat ikkunat.

Tänään laitetaan tietokoneen virustarkistus pyörimään. Henkisiä lisäpisteitä saa, jos tiskaa sillä aikaa.
Passaan tämän. Ei ole tiskiä kuin kaksi kuppia ja elän samassa kuplassa Lyyran kanssa. :tilt:

Tänään noukitaan ympäriinsä lojuvat vaatteet ja laitetaan ne kaappiin/pyykkikoriin/sinne minne ne kuuluvat.
Huh, mun pitäisi tehdä tämä oikeasti useammin. Nyt juuri viime viikolla urakoin vaatteiden parissa mut niin niitä vain nyttenkin lojuu taas ympäriinsä. Pistin samalla koneen pyörittämään lakanapyykkiä. Ja siivosin kengät paikoilleen ja talvisäilöön menneet myös puhdistin.

Tänään tyhjennetään vapaavalintainen taso. Tavarat paikoilleen tai jos niiden paikka on sillä tasolla, tilapäisesti syrjään, ja taso pyyhitään.
:hullu: Valinnan vaikeus. Otin sen, joka on törkeimmässä kunnossa eli keittiön tason. Ei siihenkään loppujen lopuksi kovin kauan mennyt..

Tänään pestään vessanpönttö. Done. Samoin lavuaari. :) Sain myös pyykit koneesta kuivumaan.

Tässä kohden huomasin kynnen katkennee, joten pidin tauon ja viilasin sen. Samalla lounasta (puuroa ja kiivejä, kun ei muuta ollut).

Tänään otetaan käsittelyyn paperipino tai joku vanhemmanpuoleinen kansio tms. Paperit lajitellaan säilytettäviin ja pois heitettäviin ja tehdään tarvittavat jatkotoimenpiteet. Joo, tää jäi nyt kyllä väliin. Teen tän yleensä muuton yhteydessä, tosin nyt ei ole muuttoja näköpiirissä, joten täytyy palata asiaan joskus, kun on supertylsää. :D

Tänään hinkataan liesi puhtaaksi. Pitkästä aikaa tuli tämäkin hoidettua. Tosin en ole pitkään aikaan liedellä mitään tehnytkään, mutta kyllähän tuokin pölyä (ja näköjään tavaraakin) päällensä kerää. Lounaan jälkeen sopiva hetki putsata liesi ja samalla tuli hoidettua ne muutamat tiskitkin.

Tänään heitetään jääkaapista kaikki vanhentuneet asiat pois. Eipä tuolla paljoa valoa enempää taas ole... Pesin kuitenkin sen kasvislokerikon, kun oli jotain töhnää siellä pohjalla.

Tänään kaivellaan suihkun lattiakaivo puhtaaksi. Tein tän just vähän aikaa sitten. :D

Tänään kiillotetaan hanat. Tämäkin hoitui pönttö-tehtävän kohdalla jo, kun siivosin lavuaarin samalla. Hanat kuuluu lavuaariin mun siivousrutiineissa. Keittiön hanan putsasin tiskauksen yhteydessä. :)

Tänään siivotaan vähän sähköpostilaatikkoa ja poistetaan ainakin 100 turhaa viestiä.Tää on ollut to do -listalla jo vuosia. :D Ehkä huomenna... Tänään keskityn näihin, jotka auttaa yleisesti kodin siisteydessä.

Tänään hankkiudutaan eroon jostakin - viedään vaikka pullot kauppaan tai roskapussi ulos. jep jep. Pullojen vieminen on muuten homma, josta en vain suoriudu. Pulloja kerääntyy aina ihan tuhoton määrä kaappiin lojumaan kun en vaan saa otettua mukaan kauppareissulle. En tiedä, miksi se on niin vaikeaa muka. Jätän tämän viimeiseksi, koska pitää kuitenkin mennä kauppaan ja onhan noita roskiakin vietävänä...

Juhannustauon jälkeen on hyvä jatkaa tietokoneen imuroinnilla. :O: Paineilma ja mikrokuituliina saavat riittää tällä erää. Paitsi etten löytänyt mun paineilmaputelia mistään. :O: No ainakin on näytöstä pahimmat lähminnät poistettu.

Tänään pestään lavuaarit.check
Tänään puhdistetaan lusikkalaatikko tai -teline. :hämillään: ei siellä ollut mitään siivottavaa.

Tänään tyhjennetään ja pyyhitään taas vapaavalintainen taso. Näitähän riittää. :hullu: Meikkipöytä siivottu! Jes. Se onkin häirinnyt epäjärjestelmällisyydellään jo jonkin aikaa. Samalla tuli pestyä myös meikkisiveltimet. :superhymy:

Tänään viedään paikoilleen (tavaroiden koosta riippuen) 5-10 tavaraa, jotka ovat jääneet lojumaan väärille paikoille.
Laukut korjattu pois lattioilta / sohvalta / ovenpäältä roikkumasta. Laukuille ei varsinaisesti ole omaa paikkaa, mutta sain ne ripustettua erinäisiin koukkuihin tuohon eteiseen. Samoin paikoilleen meni yhdessä laukussa olleet viikonloppukamat, läjä cd:tä, dvd:t, kirjat, lehdet... sekalainen siellä täällä lojuva roju on vielä selvittämättä..

Alan olla jo jopa hieman ylpeä omasta ahkeruudestani. :pepsodent: Eihän tämä siivouskaan mitään niin kamalaa ole, kun tekee asia kerrallaan.

Vielä kun jaksaisin imuroida, mutta kun ei ole haastelistalla, en taida jaksaa. :keijo: Ja onhan noita tavaroitakin vielä lattioille. :hullu: Pikkuhiljaa pikkuhiljaa.. Nyt on jo paljon kivemman näköistä ja tuoksuista ja olosita. :D Tää on kiva ketju! :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » Su 10 Heinä 2011 18:02

Mä haastan keijot uunin ja uunipeltien pesuun! Mä alotin äsken peltien putsauksella ja jatkan kohta uunin pariin. Ajattelin, että tää olis varmaan oikeen sopiva viikon haasteeksi. :virne:
Koko viikko on mun puolesta aikaa hoitaa asia, koska sitä ei ehkä ihan noin vain aloiteta ja se kestääkin kauemmin kuin monet aiemmista haasteista. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 10 Heinä 2011 18:07

skray kirjoitti:sitä ei ehkä ihan noin vain aloiteta

:nolo:

Mä oon joskus pessy uunin sillain keskellä yötä hetki ennen nukkumaanmenoa hetken mielijohteesta. :hullu:

:moro:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Su 10 Heinä 2011 18:18

No kyllä mäkin nyt alotin ihan hetken hairahduksesta, niin kuin useimmat siivousprojektini alkavat. :virne:
Mutta ajattelin, että ehkä haasteeseen vastaa useampi, jos aikaa on enemmän ja saa aikatauluttaa asian tarvittaessa. :tilt:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 10 Heinä 2011 18:38

skray kirjoitti:No kyllä mäkin nyt alotin ihan hetken hairahduksesta, niin kuin useimmat siivousprojektini alkavat. :virne:
Mutta ajattelin, että ehkä haasteeseen vastaa useampi, jos aikaa on enemmän ja saa aikatauluttaa asian tarvittaessa. :tilt:

Huh, en siis olekaan ihan päästäni vialla. :helpotus:

Tai siis oon, mutta.. sillai erilain. :keijo:

Saattaishan tuon vaikka pesastakin joutessaan, kun se on aika hurjan näköinen. En muista mitä paistelin, kun se roiski ihan hirveesti.. Tais olla se lasagne. :lanppu:
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä