Mööpelit, riviin järjesty!

Mööpelit, riviin järjesty!

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 31 Heinä 2008 13:19

Tarttis ruveta hankkimaan huonekaluja kaikille niille uusille tyhjille neliöille, mitä tuli ostettua.

Koska sänky on kohtuullisen uusi ja hyvä, seuraavaksi tärkein huonekaluhankita olisi sohva. Ja sohvalle tietty kavereita ympärille. En vain osaa päättää :friikki: Sohvia on vaikka millaisia ja meillä olisi varattuna rahaakin sen verran, ettei tarvitse kustannussyistä rajoittaa mahdollisuuksia (no tietty se raja jossain menee). Sinänsä hyvä, koska isoon olkkariin pitää hommata iso kalusto (ie. kallis). Koska rahaa tulee palamaan, en uskalla tehdä päätöstä :keijo: Mitä jos se onkin väärä valinta? Kiva kärvistellä typerän ratkaisun kanssa seuraavat 10 vuotta. Varsinkin kun vapaa-ajasta iso osa tulee sijoittumaan mainitun huonekalun liepeille. Nimim. "sohvaperuna".

Mites sitten pöytien, tasojen ja kirjahyllyjen kanssa? Miten ne saa sopimaan soffan kanssa? Tai keskenään? Minkä värinen sohva kannattaisi ostaa? Sopiiko lempiväri, vai olisiko mielitekoväri parempi? Menenkö sohvakauppaan värilastujen kanssa? Mitä, jos sitä kivaa kangasta ei saakaan oikean värisenä? Pitäis miettiä myös muiden kalusteiden väri ja sijoittelu. Jos hommaa puuta, niin minkä väristä puuta? Pitääkö sopia parketin kanssa yhteen, vai olisiko muu puun väri parempi? Vai peräti valkoiseksi maalattua? Miten isoon olkkariin saa kodikkaan tunnun? Emmä osaaaaarrrrggghhh :gaah:

Millä periaatteella sinä mööpelisi ostat? Hirvittävää pähkäilyä, suunnittelua (3D?), etukäteisasettelua, vaiko siitä niin se kivan näköinen saman tien mukaan, eikä niin haittaa, jos vähän maton värin kanssa riitelee. Koluatko kirpparit ja käytettyjen huonekalujen liikkeet, kenties jopa huutokauppoja kiertelet? Vai pitääkö olla viimeistä huutoa kalleimmasta liikkeestä? Investoitko isoja summia vai onko se ihan sama, millaisen ruokapöydän ääressä aamupalansa puputtaa, kunhan ei niin kovasti keiku, että maitolasi tippuu lattialle?
Kolo-golo-nay
Aurora B.

Re: Mööpelit, riviin järjesty!

ViestiKirjoittaja Galileo » To 31 Heinä 2008 13:29

Mä ottaisin leveähkön, selvämuotoisen kulmasohvan ja saman sarjan rahin, johon saa puulevyn päälle ie. toimii sohvapöytänä. Säilytysrahi vielä parempi. Sohvan kankaalla ei ole mun mielestä suurta väliä, koska jos muoto on toimiva, ei verhoilu oikeasti maksa kovinkaan paljon, jos sisustus kaipaa myöhemmin muuta kangasta. Sohvassa kiinnittäisin myös huomiota jalkoihin, itse en pidä nykyään muodissa olevista ns. ikea-jaloista, jotka on metalliset vinkurat vain.

Mööpeleissä on parasta aito puu. Tai olisi jos olisi.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Sippura » To 31 Heinä 2008 13:41

Meillä oli vähän samanlaista pohdiskelua vuosi sitten, kun muutettiin tähän nykyiseen
kotiin.

Aurora B. kirjoitti:Millä periaatteella sinä mööpelisi ostat? Hirvittävää pähkäilyä, suunnittelua (3D?), etukäteisasettelua, vaiko siitä niin se kivan näköinen saman tien mukaan, eikä niin haittaa, jos vähän maton värin kanssa riitelee. Koluatko kirpparit ja käytettyjen huonekalujen liikkeet, kenties jopa huutokauppoja kiertelet? Vai pitääkö olla viimeistä huutoa kalleimmasta liikkeestä? Investoitko isoja summia vai onko se ihan sama, millaisen ruokapöydän ääressä aamupalansa puputtaa, kunhan ei niin kovasti keiku, että maitolasi tippuu lattialle?

Tärkein periaate on varmaan ulkonäkö ja yhteensopivuus kotiin noin yleisesti. Aika
paljon suunnittelen ja mietin ja yhdessä Avokin kanssa sitten tehdään päätöksiä.
Onneksi meillä on aikalailla samanlainen maku, niin ei tule riitoja :tilt:

Suurin hankinta viime aikoina on jo ennen oman kämpän löytymistä ostettu ruokailu-
ryhmä, jolle olikin melkoisesti kriteereitä. Piti olla täyspuuta, mielellään tammea, vä-
hintään 6 hengelle sopiva ja tietysti myös ilo silmälle. Se onneksi löytyi, ja tuurilla se
sopii vielä olohuoneeseemme, joka on siis yhdistetty ruokailutila / olohuone.

Ensin pöytäryhmää haettiin kirppareilta, mutta tämä meille päätynyt setti löytyi eräästä
huonekaluliikkeestä. Kirppiksiltä on kyllä löytynyt meille pari vanhaa täyspuista lipastoa,
jotka käsistään taitavammat on siistineet hyvään kuosiin.

Täyspuiset huonekalut :sydän:

Vanhassa kämpässä meillä oli monta vuotta sellainen karmea paloista koottu kirjahylly
olohuoneessa, josta halusin ehdottomasti päästä eroon viimeistään omaan kotiin muu-
tettaessa. Sen suhteen kävi hyvin, saimme ostaa enoltani yli 100-vuotiaan tammikaa-
pin olkkarin komistukseksi ja kaverini osti sen karmean palahyllystön kuleksimasta :juoni:
Nyt ruokailuryhmä ja tammikaappi sopivat täydellisesti yhteen kun ovat molemmat sa-
masta puusta.

Uuden sohvan hankinta on edessä seuraavan parin vuoden aikana. Nykyinen divaanilli-
nen kulmasoffa on kulkenut mukana ekasta yhteisestä kämpästä asti, ja tykkään siitä
vieläkin. Harmi vaan, että kisukin tykkää siitä, ja nyt alkaa jo neljän vuoden jälkeen
pehmusteet tursuta kulmista :friikki: Tuo nykyinen sohva ostettiin istumamukavuuden ja ul-
konäön, sekä kauniin värin vuoksi. Seuraava sohva ostetaan varmaan samoin perus-
tein, tietty sen täytyy olla kooltaan olohuoneeseen sopiva. Liian pieni tai liian suuri-
kokoinen sohva tilassa on karmean näköinen.

Uusi sänky pitäisi hankkia jossain vaiheessa, mutta tuolla nykyisellä pärjäillään oikein
hyvin vielä toistaiseksi.

Edit. Niin ja niistä ostovinkeistä. Kannattaa varmaan mennä ihan sen mukaan, että
mistä tykkää. Jos haluaa limenvihreän sohvan, niin sitten hankkii sellaisen vaikka se
nyt ei enää olisikaan kovin muodikasta. Itse siellä kotona kuitenkin on, niin hankkii
sinne sitten sellaisia juttuja mistä oikeasti pitää. Ja kun ottaa ohjenuoraksi ne kotoa
jo löytyvät värit (esim. tapeteista jne) niin aika pitkälle pääsee. Mutta eiköhän Aukul-
la ole jo nämä värilastuasiat hanskassa :D
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Santalaceae » La 02 Elo 2008 18:54

Suhteeni huonekaluihin on tällä hetkellä hyvin käytännönläheinen. Koska asun todennäköisesti vielä jonkin aikaa pienessä asunnossa, ja koska muuttojakin on todennäköisesti edessä, tarvitsen muuntautumiskykyisiä ja helposti paikasta toiseen muutettavia huonekaluja. Ikea on pienessä asunnossa asuvan ystävä. Jos alkaa tuntua siltä, että säilytystila loppuu ja seinät kaatuu päälle, Ikean luettelon selaaminen helpottaa. :virne: En tietenkään aio hankkia koko kalustusta Ikeasta, mutta helpottaa aina tietää, että joku on keksinyt ratkaisun kulloiseenkin ongelmaani. Olen joskus vieraillut esimerkiksi Askossa, ja todennut että siellä kaikki mööpelit ovat aivan liian tilaavieviä tähän kämppään. Nykyinen kämppä kyllä tuntuukin niin väliaikaiselta asumispaikalta, ettei tänne edes kannattaisi hankkia mitään isompaa vartavasten.

Tämän hetkiset mööpelini ovat muuten pääosin vanhemmilta saatuja. Niiden hyvä puoli on, että niistä voi tarpeen vaatiessa hankkiutua eroon ilman tunnontuskia (tai ainakin voisi, ellei vanhemmillani olisi pakkomiellettä säilyttää pahaisimpiakin lastulevyviritelmiä). Huono puoli on, että... ne vaan ovat ankeita. Ehkä niissä on huono feng shui, eikä koti tunnu ihan täysin omalta, niin kauan kun huonekalut eivät ole minun valitsemiani tai ne on ostettu ollessani 10-vuotias. Viime aikoina minulle onkin tullut kauhea tarve päästä näistä eroon silläkin uhalla, että jäljelle jää ainoastaan sänky, matot ja verhot. Uusia huonekaluja taas ei tee mieli hankkia tässä tilanteessa.

Jahka pääsen hankkimaan huonekaluja enemmän, johtoajatuksina tulee varmaankin olemaan niiden pitkäikäisyys ja muunneltavuus. Häilyn modernin ja virtaviivaisen sekä vähän pehmeämmän sisustuksen välillä. Ainakin tämänhetkisen tavaranpaljouden keskellä tuntuu, että tärkeintä ovat kunnolliset, riittävät säilytystilat. Toisaalta liian kylmä ja kliininenkään sisustus ei olisi kiva, mutta siisti asunto olisi parempi lähtökohta sisustamiselle kuin sellainen, jossa tavaraa tursuaa joka nurkasta.

Koska en hirveästi ole ostellut huonekaluja, on vaikea sanoa miten teen ostoksia. Jos toimin kuten muissa asioissa, harkitsen ensin pitkään, mutta toimin tarvittaessa myös salamannopeasti. Hyvät suunnitelmat mahdollistavat nopeiden päätösten tekemisen. Joskus olen keräillyt kotoa löytyvistä kankaista kangasnäytteitä ja ottanut ne mukaan ostoksille. En kyllä muista, oliko niistä sitten loppujen lopuksi hyötyä. Olen myös satunnaisesti leikellyt minua miellyttäviä kuvia irti lehditä ja liimannut niitä leikekirjaan. Toivon, että tuollainen auttaa hahmottamaan, mistä tavaroista pidän ja mistä en.
Santalaceae

ViestiKirjoittaja sybe » La 02 Elo 2008 19:30

Italosofan nahka soffat tuli kruunukalusteesta kotiin. Simppeli nahkainen soffa: 1 kpl 3 istuttava ja kaksi erillistä nojatuolia.Nahkasta on helppohoitoisia kokemuksia.Edelliset käytetyt,kolmannella kierroksella olleet, soffat kirjaimellisesti kuluivat puhki. Oli sitten olevinaan pakko ostaa uudet. Natuzzia katselin pitkään ja olisin ostanutkin, mutta vaimo tykkäsi tästä lähes käsittelemättömästä nahasta tehdystä jota siten rasvaillaan 2 kertaa vuodessa. Ruskeat, tosi mukavat ja laadukkaasti tehdyt. Ruskea väri passaa mukavasti vaalean koivuparketin kanssa.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 05 Elo 2008 14:41

Tykkään ajatella, että mulla olisi jotain silmää aiheelle, mutta tuskin mitään erikoista kuitenkaan.

Mulla on paljolti visioita, mutta ei käteistä toteuttaa niitä heti ja pian. Kämpän sisustuksen keskeneräisyys ärsyttää, mutta ei sille mitään voi. Mitää erikoista tai erityisen kallista ei sisutukseeni tai suunnitelmiin kuulu, ja ideani syntyvät lähinnä huonakaluliikkeitä kiertämällä. Ehkä joskus, kun olen rikas ja asun mielettömässä kivikartanossa ( :jaaha: ), saatan hyödyntää jotain 3D-mallinnusta sisustukseen, mutta tässä vaiheessa en ole kokenut sitä tarpeelliseksi. Kontrastit väreissä sisustuksessa ja mööpeleiden materiaaleissa viehättävät.

Käytettyjä huonekaluja en ole ostanut, tai on mulla yksi tv-taso (saatu), jonka kohtalo onkin tällä hetkellä epäselvä. Sinänsä mulle ei ole väliä mistä kaluste on ostettu, kunhan se mielyttää omaa silmääni ja vastaa mun toiveita - kyllä mä saatan maksaa vähän enemmänkin toiveideni mukaisesta kalusteesta, esimerkiksi kun halusin tumman tv-hyllystön, jouduin siitä pulittamaan enemmän kuin vastaavasta, vähän vaaleammasta hyllystöstä.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja sybe » Ti 05 Elo 2008 14:54

"Ehkä joskus, kun olen rikas ja asun mielettömässä kivikartanossa.." Tuon lauseen voi nykyisin muokata muotoon "ehkä joskus,kunhan nyt saan vaan ison pankkilainan niin asun mielettömässä kivikartanossa.." Nykyisin kai saa vieläkin reippaasti asuntolainaa,kunhan vain on tulo ja menoarvio tehty ja vakituinen työ (siis se toistaiseksi voimassa oleva työsop.) Kamu vitsailee että hänestä tehdään rikasta, pihassa kun bemu ja talo on jämerän kivitalo,kolmessatasossa.Kamu oli poikamies kun talon rakennus alkoi.Pesä kun tuli valmiiksi niin jopas vain joku tipunen käyskentelee pihakivetys puuhissa.Talo ilman emäntää on kuin pilvi aurinkoisella poutasäällä, vai miten se sanonta meni. Kamu on koneistaja,33v, ja hänellä on kuulemma vain paljon auto ja asuntolainaa.Tosin mä tein sen taloon sähköt suunnitelmineen ja toteutuksineen,mun koulukamu raksainssi linjalta teki lujuuslaskelmat,tämä taas tunsi soveltuvan rakennusinssin työtä valvovaksi rakennusmetariksi. Kamun ammattikoulu kaveri raksapuolelta, sillä oli oma firma ja se teki suurimman osan muurauksista aseveli hintaan...talkoo hengessä. Kuitille laiteltiin,tosi ne mitä kirjasin on osin 10 eur velotuksia:) ettei tule probleemia, talo on sen veta näyttävä ja Suomi on kateellinen maaa.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja irvikissa » Ti 05 Elo 2008 19:46

Meidän sohva löytyi etsimällä ja sattumalta yhtäaikaa. Vaelleltiin Vantaan huonekalukeskittymässä ja sen viimeisessä liikkeessä. Mikään ei sopinut sekä ulkonäkö- että mittavaatimuksiin. Heittäydyimme (mie epätoivoisena ja kurttukulmaisena ja Mies kyllästyneenä) satunnaiselle kohdalle sattuneelle sohvalle. Hetkisen syvähengityksen jälkeen aloimme katsella ympärillemme ja allemme ja totesimme istuvamme hienolla mutta liian suurella sohvalla. Sitten Mies toi keskusteluun jatkojohdon (sen avulla televisiota ei tarvitse laittaa siihen nurkkaan jossa antenni- ja muut pistokkeet ovat :lanppu: ja näin sohvan sijoittamismahdollisuudet olkkarissamme tuplaantuivat ) ja kun kaikki muut vaatimukset oli todettu täytetyiksi (eli kotimaisuus ja laadukas vuodemekanismi), marssimmekin jo verhoilukangasrekeille ja sieltä kassalle. Matkalla valitsimme mieleisen rahin. Väriksi valikoitui helposti moneen muuhun yhdistettävä lempparini suklaanruskea, kankaassa on jännää samettimaista tekstuuria. Vuosi tässä on nyt perunoitu ja valinta hyväksi todettu. Huomioitakoon, että vietän tällä sohvalla sekä työpäiväni että ison osan vapaa-ajastani. Jos nyt jotain kiinnostaa niin sohva on kolmen istuttava Askon Avalon.

Aurora B. kirjoitti:Jos hommaa puuta, niin minkä väristä puuta? Pitääkö sopia parketin kanssa yhteen, vai olisiko muu puun väri parempi? Vai peräti valkoiseksi maalattua?
Innon Markon mukaan nyrkkisääntö on, että huonekalujen pitää olla vaaleammat kuin lattia. Muuten huonekalut näyttävät leijuvan. Tai jotain. :virne:

Meillä on tammiset huonekalut lähes samansavyisellä lattialla, ja kyllä ne näyttävät paikallaan silti pysyvän. Tosin jos saisin valita, ottaisin erivärisen lattian. Tv-tason ja kirjahyllyn synnystä olenkin jo kertonut projekteissa, vielä kerran kiitos niistä kuuluu SirPetille. Muotokieli oikeastaan kaikessa on yksinkertainen ja kulmikas, niin sohvassa kuin puumööpeleissäkin. Värimaailma on tammea, suklaata, vaaleaa harmaata ja pehmeää harmaaseen taittavaa vihreää. Ja ripaus punaista.

Mieluiten ottaisin kaikki huonekalut vanhoina, paitsi sohvan. Tv-tasoja taas on vaikea löytää monen vuosikymmenen ikäisinä ja silti nykyelektroniikan vaatimukset täyttävänä. Sen sijaan Ikean kamalat lack-sohvapöydät korvaan toivottavasti joskus 50-luvulla valmistetuilla yksilöillä. Myös tämänhetkisen isän ja äidin vanhan liian pienen ja klenkkaavan kirkkaanpunaisen ruokapäydän ja Ikean halpistuolit voin toivottavasti joskus vaihtaa vintage-yksilöihin. Suosin kokopuuta, koska se näyttää niin paljon kivemmalta kuin viilulla kuorrutettu tai maalattu kalustelevy.

Äidin ja isän varastossa kunnostusta odottaa pari vanhaa Alvar Aallon tuolia, jotka toivottavasti mahtuvat seuraavaan kotiin. Jotain sen tyylistä toivoisin löytäväni lisää.
irvikissa

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 01 Syys 2008 21:53

Mun sisustusprojekti etenee hitaasti, mutta varmasti.
Seiniin on laitettu valkoista, jossa on häivähdys kylmää punaista.
Keittiön keltainen/oranssi maali on ostettu. Iskän kanssa nikkaroitiin
sänky, josta tuli oikein hyvä, vaikka sitä vähän epäilin alussa! Roskalavalta
kannoin kotiin siniset tikkaat. Verhokokelaat käyn ostamassa huomenna.
Tietokonetta varten renoveerattiin mumon vanha puinen radiokaappi.

Alkuahdistuksen jälkeen olen päässyt hieman eteenpäin. Ja totesin,
että minun pitää saada sisustella hitaasti. Olen vaan ilmeisesti verkkainen
tyyppi. Ajatusten pitää saada kypsyä mielessä.

Nyt on kypsynyt idea, jossa halaisin laittaa tietokoneeen monitorin sellaisen
'hissin' varaan, että sitä voisi käännellä ja laskea hyvään korkeuteen. Selailin läpi
kalustefirmojen kuvastoja, mutta en löytänyt mitään toimivaa ratkaisua... Keksisikö
kukaan millä saisin litteän monitorini seinään niin, että sitä voisi liikutella mutta
ei tarvitsisi pelätä, että se tipahtaa ja hajoaa?
Ja poonusta olisi, jos se teline vielä näyttäisi hyvältä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 02 Syys 2008 15:14

Pvi kirjoitti:Keksisikö
kukaan millä saisin litteän monitorini seinään niin, että sitä voisi liikutella mutta
ei tarvitsisi pelätä, että se tipahtaa ja hajoaa?
Ja poonusta olisi, jos se teline vielä näyttäisi hyvältä.

Noita seinäkiinnikkeitä on jos jonkinlaisia tarjolla. Itse en ole asiaa sen kummemmin tutkinut, mutta kannattanee tsekata monskun taakse, millaiset kiinnikkeet ko. malliin sopii. Tai lompsia tietokoneliikkeeseen monitorin merkki ja malli lapulle raapustettuna, ja kysyä heiltä apua.

Kaikesta nikkaroinnista ja hienoista sisustusratkaisuista sitten kuveja meille :D

Meillä sohvaprojekti meni vähän jäihin kesäloman ajaksi, ei vain jaksanut vaivata pikku pollaa moisilla jutuilla. Sen verran ollaan kuitenkin saatu vaihtoehtoja karsittua, että kaksi vahvaa ehdokasta on enää käsillä. Ensiksi muistutus, että olkkari on ~35 neliön kokoinen (about 4,5 x 7,8 m), joten sohva/sohvaryhmä ei saa olla kovin pieni.

Tähän ihastuin kovastikin, kun livenä näin Iskussa. Palat ovat siis viisikulmaisia ja toisiinsa yhdisteltävissä. Jalat ja kankaat saa valita mielensä mukaan. Me (tai minä, toinen puolisko ei ihastunut yhtä kovasti...) ajateltiin komboa: 3 palaa "sohvaksi" + 1 tai 2 erillistä palaa "nojatuoleiksi". Tykästyin siihen, kun se on vähän erilainen. Ja kätevä, kun voi tarvittaessa purkaa pienemmiksi palasiksi, jos olkkarista lohkotaan ylimääräinen makkari jossain vaiheessa. Oli erittäin mukava istua, mutta röhnöttämisen kanssa voi olla hankalampaa. Pitää vielä käydä testaamassa :pepsodent:

Toinen vaihtoehto olisi tämä. Aika pitkälti sellaisilla moduuleilla, kuin se haluttaisiinkin. Tällaista me alun perin ajateltiin, sitten näin tuon Iskun soffan ja ihastuin siihen. Painostuksen, lahjonnan ja propagandan avulla sain myös toisen sohvaperunan kiinnostumaan tuosta toisesta, mutta nyt olemme kuitenkin kahden vaiheilla. Perinteinen vai "jänskä"?

Liian vaikia päätös :huoh:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja irvikissa » Ti 02 Syys 2008 18:29

Äänestän molemmilla käsillä jänskää!
irvikissa

ViestiKirjoittaja Kaari » Ke 03 Syys 2008 11:11

Mäkin äänestän jänskää!

Meilläkin on uuden kodin myötä olohuoneessa uusi sohva, vanhan siirryttyä palvelemaan tv-huoneeseen.

Uutukaisemme näyttää tältä pienillä eroavaisuuksilla:

http://www.interface.fi/products/Nana/0676392001121239066.jpg

Eroavaisuutena jalat, jotka ovat keskemmällä sohvaa ja ovat pyöreät, metalliset kylläkin. Sekä väritykseltään se on oranssi. Värin kanssa tuli pähkäiltyä pitkään, mutta tuo oranssi sopii kyllä meidän sisustukseen todella hyvin, eikä mitenkään ole liian räikeä, vaikka aika kirkas oranssi onkin.
Kaari

ViestiKirjoittaja Pvi » To 04 Syys 2008 15:00

Aurora B. kirjoitti:Noita seinäkiinnikkeitä on jos jonkinlaisia tarjolla. Itse en ole asiaa sen kummemmin tutkinut, mutta kannattanee tsekata monskun taakse, millaiset kiinnikkeet ko. malliin sopii. Tai lompsia tietokoneliikkeeseen monitorin merkki ja malli lapulle raapustettuna, ja kysyä heiltä apua.

Ah, tietenkin tietokoneliikkeestä löytyy tuommoset tarvikkeet. On vähän tyhmä olo, mutta ehkä sitä ei voi kaikkea itse keksiä...

Osallistun sohvaäänestykseen kannattamalla jänskää sillä perusteella, että jos tulee vieraita kylään, niin on kivampi keskustella sohvalla kun se ohjaa ihmisiä istumaan ympyrässä. Näkee ja kuulee paremmin ja kaikki pääsevät mukaan keskusteluun. Kai tajusin oikein, että jos viiskulmiopaloja laittaa tarpeeksi monta saa aikaan sohvaympyrän.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » La 06 Syys 2008 21:22

Aurora B. kirjoitti:onko se ihan sama, millaisen ruokapöydän ääressä aamupalansa puputtaa, kunhan ei niin kovasti keiku, että maitolasi tippuu lattialle?

Tämä voisi olla lähimpänä omaa sisistustyyliäni :virne:
Tai no, olisi, heti kun vain:
a) saisin töitä/opiskelipaikan ja rahaa
b) kämpän

Mutta siis;
Itse rakastan kaikkea vanhaa. Kaikki antikkii ja klassinen meininki on ihanaa. Suosin kierrätyskeskuksia yms. Tumma puu on aina kodikasta. Ja tietysti, jos olisi vieläpä aitoa puuta niin aina parempi. Myöskään seinät eivät saa olla tylsät valkoiset. Lattioilla ei ole ihan niin väliä, koska ne peittyvät kuitenkin räsymattoihin.
Mummultani muuten sain maailman ihanimman sohvan. Tai siis, saan sen sitten kun muutan uuteen kämppään. Se on hieman oliiviin vivahtava vihreä, oikein superkarheaa kangasta ja oikein kodikas. :ahihi:
Tietysti sen kodikkuutten vaikutta sekin, että se sova on aina ollu mummullani, ja mummula taasen on aina ollut kodikas.
Voisin laittaa tänne kuvankin siitä, kunha saan sellaisen aikaiseksi hankkia... :raps:

Noista kahdesta sohvasta sen sijaan voisin äänestää periaatteessa kumpaakin, mutta kallistun kuitenkin enempi viimeisemmän puoleen:
Ensimmäisessä ei ollut käsinojia, enkä itse ainakaan tykkää istua sohvalla jossa niitä ei ole. Tällä hetkellä omaavassa sohvassani niitä ei ole, ja ihan pikkiriikkisen kaduttaa etten ottanut tätä seikkaa huomioon sohvaa valitessani. Eli tuo toinen vaihtoehto näyttää paljon käytännöllismmältä ja mukavammalta.

Ensimäinen sen sijaan näyttää jännemmältä. Ulkonäöltään se voisi olla kivampi, muusta sisustuksesta tietysti riippuen.
Crazy_Clown

ViestiKirjoittaja Shay » La 06 Syys 2008 21:35

Crazy_Clown kirjoitti:
Aurora B. kirjoitti:onko se ihan sama, millaisen ruokapöydän ääressä aamupalansa puputtaa, kunhan ei niin kovasti keiku, että maitolasi tippuu lattialle?

Niinpä. :virnu: Tosin harvemmin tulee syötyä edes ruokapöydän ääressä, kun voi hyvin syödä
matolla telkkarin eesä tai koneen eesä. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » La 06 Syys 2008 23:03

Shay kirjoitti:
Crazy_Clown kirjoitti:

Niinpä. :virnu: Tosin harvemmin tulee syötyä edes ruokapöydän ääressä, kun voi hyvin syödä
matolla telkkarin eesä tai koneen eesä. :tilt:

Niin, tai seisaaltaan. Itse olen jo muutaman vuoden huomannut syöväni aamu- ja iltapalan seisaaltan jääkaapin vieressä :kauhistunut:
Kun kun, se vie vähemmän aikaa. Varsinkin jos on aamulla hieman kiire. Vaikkakaan tätä nykyä ei mulla ole aamusin kiire mihinkään kun en opiskele/käy töissä tällä hetkellä. Työnhaku tosin on menossa parhaillaan.

Niin, ja jos se pöytä sitten keikkuukin, niin pieni paperitollo jalan alla korjaa tilanteen! :virne:
Crazy_Clown

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 26 Syys 2008 11:21

Näinkin myöhään äänestän Aukun perheeseen kaksin käsin ja jaloin jänskää!
Ottaisin tollasen jopa omaankin olkkariin jos siellä olis enempi tilaa.
Voin jopa kuvitella sen teidän lukaaliseen olkkariin :virne:.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 06 Loka 2008 15:01

Kibaya kirjoitti:Voin jopa kuvitella sen teidän lukaaliseen olkkariin :virne:.

Niin minäkin :superhymy:

Painostus, lahjonta ja propaganda toimi, kävimme lauantaina tilaamassa "jänskän" :D :D :D Olen onnesta soikea.

Sohvakokonaisuuteen tulee nyt sitten 5 palaa, joista 3 kiinnitetään keskenään sohvaksi ja kaksi jää "nojatuoliksi". Ainakin näillä näkymin. Kangas on tummanharmaa (heipat vaan Innon Markon nyrkkisäännöille :p ), tuollainen kuin tuossa aiemmin postaamassani nuo tyynyt on, meidän tyynyt taas tulee munakoison värisinä :ahihi: Jalat on paksut, pyöreät, harmaat, metalliset "pylväsjalat". Kuveja tulee, jahka saadaan ihanuus kotiin.

4-7 viikkoa saa odotella. Ihan hyvä, koska olohuone on vielä aika vaiheessa :pahis:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja damn » La 22 Elo 2009 12:03

Minä saan uuden sohvan kämppääni :superhymy:. Tai no, "uuden", se on siskon vanha, mutta mielettömän mukava ja paljon parempi kuin nykyinen, jostain varmaan 70-luvun lopulta oleva ruma ja kulahtanut. Ainoa asia miksi olen tuota rumilusta kämpässäni katsellut on se, että se on vuodesohva ja äärimmäisen kätevä silloin kun täällä käy kavereitani, joilla on tapana tulla laumassa tänne ja pitää majoittaa monta henkeä. En oikein tiedä mihin tämän vanhan sohvan nyt heivaan, saattaa olla, että hetken aikaa kämpässäni on kaksi sohvaa. Tilaa täällä kyllä on pitää vaikka molemmat sohvat :virne: .

Oli myös puhetta, että saattaisin saada sängynkin. Sisko ja sen mies muuttaa pois kaupungista ja ostavat uusia huonekaluja uuteen kämppään. Siinä sängyssä on upeat sängynpäädyt, mutta juuri niitten sängynpäätyjen takia se ei uuteen kämppään sovi. Minä olen semmoista sänkyä itselleni haaveillut jo vaikka kuinka kauan, joten ottaisin sen itselleni todella mieluusti. Sänky näyttää tuolta:
Kuva

Pitäisi jaksaa etsiä jostain kivoja tauluja yms seinälle laitettavaa. Olen asunut tässä kämpässä kaksi vuotta, mutta vieläkin tuntuu, että tämä sisustaminen on vähän vaiheessa. Etenkin keittiön seinät kaipaisivat kovasti jotain piristystä. Mietin muutenkin, että vaihtaisin keittiön sisustusta. Tällä hetkellä keittiössä on punamustat kukkakuvioiset retroverhot ja keittiön väritys on muutenkin aika tummaa. Minulta löytyy samanlaiset verhot myös eri värisinä, niin voisin vaihtaa ne ja muuttaa keittiön aurinkoisemman oloiseksi. Nyt kun päivät pimenee, niin olisi kiva jos ei olisi ihan niin synkkää. Nuo punamustat verhot tuntuu imevän itseensä kaiken valon.

Ikuisuusprojektina on etsiä tänne kämppään myös joku lipasto ja nojatuoli. Tykkään vanhoista huonekaluista :hymyhali:. Eteisessä on tällä hetkellä ihana lipasto, joka on minun vuokranantajan. Olen ajatellut kysyä voisinko ostaa sen omaksi sitten kun tästä kämpästä joskus pois muutan. Samantyyppinen, mutta paljon isompi lipasto olisi mukava löytää olohuoneeseen.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 24 Elo 2009 17:51

Damn: Eikö siitä saa jalkopään päädyn yläosaa irti ja jos saa, niin käviskö se sitten paremmin kämppään?
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja damn » Ma 24 Elo 2009 18:59

Ei niitä minun mielestäni saa ollenkaan irti. Sitä paitsi ei tuo edes näyttäisi yhtään kivalta ilman niitä :epäilevä: .
damn

ViestiKirjoittaja damn » Su 17 Tammi 2010 23:55

Tuplapostaus, mutta täytyy tulla hehkuttamaan kuinka iloinen olen viimeaikaisesta hankinnastani.

Ostin nimittäin kirpparilta kivan punamustan pöydän, maksoi vain 4! :superhymy: Aika pieni pöytä tosin kyseessä, mutta tuli tosiaan tarpeeseen. Olin jo pitkää suunnitellut, että täytyy hankkia yhdelle seinustalle lipasto tai joku muu taso, jolla voisi tavaraa pitää. Tuo pöytä sopii kooltaan ja väriltään tänne paremmin kuin hyvin. Eihän se varmasti mikään superlaadukas ole, mutta toisaalta mikäpä täällä minun kämpällä olisi :epäilevä: . Asuntoni huonekalut ovat kyllä mukavia ja käyvät tänne, mutta suurin osa on Ikea-laatua, joten ei tuo uusi pöytä voi huonompi olla. Sitten kun joku päivä olen rikas(sallikaa mun nauraa, minusta tulee varmasti työtön muotoilija, mikäli tuolta koulusta edes valmistun), niin hommaan kyllä laadukkaampia huonekaluja.

Siskolta syksyllä saatu sohva on myös mielettömän kiva, ihan paras löhösohva, tuohon kun menee makoilemaan niin ei enää halua nousta :virne:.

Seuraava hankintani on parempi pöytä tietokoneelle, istun koko ajan selkä mutkalla ja pöytä on hieman hutera. Minulla on muutenkin selkäongelmia ja ne vaan pahenee kun istun niin paljon koneella huonossa asennossa.
damn

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 18 Tammi 2010 01:45

Sain ilmaiseksi hyvän sohvakaluston. Sohvan ja kaksi nojatuolia. Lahjoittaja jopa oli tuonut ne mun kämppään. Sillä ne ei sopineet minnekkään, eikä se halunnut hyvää kalustoa tuhotakkaan.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 25 Loka 2010 01:21

Meillä on kirjahylly. Ihana, kaunis kirjahylly. :pilvi:
Maija

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 28 Kesä 2011 18:55

Jee, jee, jee!
Mulla on uus sohva!

Vanha alkoikin olemaan loppuun kaluttu ja istuttu. Siihen oli ihan kiva välillä nukahtaa, mutta muutoin se oli olohuone-elämänsä elänyt.
Se viettää nyt eläkepäiviä lukusohvana makuuhuoneessa. Sain kaipaamani lukunurkan :hymyhali:

Uusi sohva on kooltaan samaa luokkaa. Kahden isuttava, beessin vaalea nahkasohva. Divaanimallia, joten toinen pää on avoimena. Tuohon voi myös hyvin majoittaa jonkun lyhyemmän kaverin nukkumaan.

Kuvei tulee ehkä myöhenmin
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

Seuraava

Paluu Känpillä