Meiltä opiskelijoilta vaaditaan jokaisella kurssilla kirjallisena aluksi odotukset kurssilta. Pari kertaa kurssin aikana tulee kirjoittaa välipalautetta. Kurssin päätyttyä pitää palauttaa sekä kirjallisessa että sähköisessä muodossa loppupalaute koko opintojaksosta.
Harmi, että kunnollista palautetta ei saa itse mistään. Arvointi ja palaute töistäni on luokkaa "hyvin koostettu ja pohtiva oppimispäiväkirja". Kyllä minä sen tiedän.

Uraohjauskeskustelutkin ovat täysin yhdentekeviä. ("Aiotko hakea vaihtoon?" "En." "Ai, no ota tuosta esite.") Välillä menee usko. Ei omaan alaan, mutta kaikkeen muuhun tähän koulutukseen liittyvään.

...tuskin mä sitä saan, enkä edes oo ihan varma haluisinko saada, mutta, hainpa kuitenkin. 
tai
No, rahaa tulee pankkiin, työkaverit on ihan mukavia, helppoa hommaa - eipä tartte kamalasti ajatella, mutta.... 

", "kas kun en itse tuota tajunnut
" vieressä oli linsensoitu häpihäpihäpizoizoizoi-kouluttaja.
ja jos aiotte pakottaa kurssille...noh, joku tulee kärsimään enkä se ole minä.
& 
Ja jos et koko ajan puhu asiakkaalle -> epic fail.
Itse ainakin mieluummin keskittyisin tukikeskusteluissa asiaan enkä kuuntelisi pakkojaarituksia. 

(missä hitossa on buahhahhaa hymiö?)
Ehkä teillä pitäisi olla erikseen linjat niille, jotka haluavat kertoa toiveistaan ja unelmistaan jollekin
ja sitten, ne jotka vailla mitään tulevaisuudenvisiota vain soittavat, että "voisitteko antaa yhden tuotteen... ei sillä niin väliä ole... joku vaan... maksaa minkä maksaa... eihän täältä maailmasta mitään mukaansa saa. joo. joo. Anteeks."
ja jos ei kerro, niin ei me pakoteta. Asiakaslähtöistä meininkiä.