Mihin ruokaan et kyllästy?

Mihin ruokaan et kyllästy?

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 07 Heinä 2011 22:45

Onko jokin ruoka tai raaka-aine sellainen, jota voisit vetää liki rajattomasti ja johon et kyllästy?
Entä tuleeko sellaisia lyhytkestoisempia himotuksia jotain tiettyä syötävää kohtaan?

Friteerattu tai grillattu broileri ja mausteiset lohkoperunat on jotain sellaista, mitä voisin syödä vaikka kuinka usein. Niille kun iskee vielä kaveriksi valkosipulidippiä, niin oijoi. :kuola:

Kausihimotuksena miulla on nyt pikanuudelit. En ollut aikoihin niitä syönyt, mutta tuossa kaksi viikkoa sitten ajattelin, että ne vois olla helppoa evästä hellepäiville, kun ei jaksa tehdä ruokaa eikä halua lieden hönkivän lisää lämpöä kämppään. No helteet kerkesi jo välillä loppumaan, mutta nuudelit ei. Oon jäänyt niihin aiemminkin koukkuun ja nyt niin kävi taas. Nuudelikiintiön täyttymistä odotellessa.

Sipseihin mie jään tosi helposti koukkuun. Menee kausittain mikä maku vetää milloinkin puoleensa. Yleensä syön jotain makua niin paljon, että alkaa jo kyllästyttää. Esimerkiksi viinietikkasipsejä tuli vedettyä hullun lailla, kun ne ilmaantui uudestaan markkinoille, sen putken jälkeen ei oo tehnyt niitä oikein mieli. Juustolla höystetyt sipsit ja naksut maistuu aina. Ehkä ihan hyvä, ettei maha oikein enää kestä niitä, muuten mussuttaisin niitä viikoittain. :hullu:

Mitäs himotuksia muilta löytyy?
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

Re: Mihin ruokaan et kyllästy?

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 08 Heinä 2011 00:54

Raaka-aineita, joihin ei kyllästy, on kyllä lukemattomia, enkä usko, että sellaiset edes vaihtelevat ihmisten kesken kauheasti. Tomaatti, paprika, vihreät pavut, sipuli, valkosipuli, yrtit, mustapippuri, hyvä liha, maitotuotteet...

Ruokalajeja, joihin ei kyllästy, onkin sitten vaikeampi keksiä. Mun mielestä kaikkeen kyllästyy, kun tarpeeksi monta kertaa tekee. Tai jos tarpeeksi monta päivää joutuu syömään peräkkäin samaa. Tai minä ainakin kyllästyn. Luulen, että se on ihan perusselviämisjuttu, että sitä vaistomaisesti hakee monipuolisuutta ruokavalioonsa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Pe 08 Heinä 2011 16:58

Spagetti ja jauhelihakastike. Siihen en kovin helposti kyllästy. Yhdessä vaiheessa tein joka viikko ainakin kaksi kertaa ruuaksi spagettia ja jauhelihakastiketta. Muutaman viikon päästä alko jo vähä kyllästyttää, mutta pienen tauon jälkeen maistui taas. :kuola:

Maustekurkut on mun himotus. Irtokurkut vihannes- ja hedelmäosastolta on parasta ikinä. Tähän aikaan vuodesta vielä, kun alkaa tulla uuden sadon kurkkuja, jotka on rapsakoita ja ihania. Voisin popsia maustekurkkuja ihan sellaisenaan joka päivä. Leivän päällä maustekurkku on niiiin hyvää. :kuola:
Näihinkään en koskaan kyllästy. On vain aikoja, kun ostan vähän harvemmin.

Lisäksi mulla tulee himo tiettyihin suklaapatukoihin aina aika ajoin. Tosin niitä ostaa sitten niin usein, että toista kertaa ei himojaksoa tulekaan. Ainakaan muutamaan vuoteen. :virne: Muistan, kun lukioaikana kävin koulun jälkeen monesti ostamassa eväitä mukaan tallille ja ostin melkein aina jonkun pienen suklaapatukan. Ensin ostin aina pätkiksen. Ehkä kolme kuukautta putkeen. Sitten ostin dacapon. Sitten suffelin. Tuplan. Kinder buenon. Kaikkia ostin varmaan kolme kuukautta putkeen ja sitten vaihdoin seuraavaan. En vieläkään osta suffeleita oikeastaan koskaan. Tuplaakin olen vasta voinut alkaa syömään uudestaan. Ja noista kausista on sentään jo ainakin 6 vuotta aikaa. :virne:

Leipäjuusto on myös sellainen, johon voi ihan yhtäkkiä iskeä himo. Sitä on sitten ostettava.
Samoin omenoihin voi iskeä himo.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Ma 11 Heinä 2011 13:39

Tomaatti on sellainen, jota voisin tunkea joka ruokaan ja syödä sellaisenaan vaikka joka päivä. :kuola: . Olin jossain vaiheessa aika pahastikin tomaatille allerginen, kitalaki meni aina ihan verille. Nyt kun kyseisestä vaivasta olen päässyt, niin koitan ilmeisesti ottaa vahingon takaisin syömällä tomaattia menetettyjen vuosien edestä :virne:.
Aurajuusto on kanssa jotain sellaista, jota voisin laittaa kaikkiin ruokiin. Yhdessä vaiheessa herkkusieniäkin tuli käytettyä koko ajan. En ole kyllästynyt niihin vieläkään, mutta rajoitin syömistä ihan muuten vaan. Fetaa ja kylmäsavulohta söisin kanssa aina, jos olisi mahdollista.

Ruokalajeja onkin sitten vähemmän. Hmm. Tai no, olen hulluna hyvään lihaan, voisin syödä vaikkapa lehtipihvejä päivittäin. Ja varmasti söisinkin, jos budjetti sallisi moisten syömisen :D. Niitten kanssa perunat jossain muodossa ja grillivoita. :kuola:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 05 Elo 2011 08:05

Pizza, kebab, kana ja savustettu kala. Kaikkeen muuhun on tullut jossain elämänvaiheessa kyllästyttyä.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

Paluu Murkina