Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 12 Heinä 2011 11:25

Ostin muuten sunnuntaina askelmittarin. Se ei oo mikään hieno, eikä ihan tasan tarkkakaan. Maksoi 4,95. Siihen ei voi mitata omaa askelta tai mitään, mutta silti kiva ostos. Oon nimittäin jo kauan halunnut askelmittarin, että voin mittailla erilaisia matkojani. Tolla se onnistuu suurin piirtein ja se riittää.
Eilen illalla lenkillä tuli otettua mittarin mukaan 9079 askelta. :D

Huvittais ehkä tänäänki lähteä lenkille. :raps:

Torstaina otan askelmittarin töihin mukaan ja katon paljonko askelia tulee. Veikkaan, että PALJON.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ti 12 Heinä 2011 12:25

Kuva

Remonttiosastolta päivää!

Fillari alkoi vetelemään viimeisiään. Aloittelevalle pyöräilijälle tuli täytenä yllätyksenä se, että kun kilometrejä kertyy niin osatkin alkavat kulumaan. Ja nyt kun fillariin tuli hieman sijoitettua rahaakin niin ei oikein viitsi ottaa sitä pentuajan käytäntöä että raato roskiin ja jostain vähän ehjenpi raato tilalle. Olin jo kysellyt parista huoltofirmasta että mitä maksaisi remppa, mutta onneksi eivät kiirepäissään vastailleet. Netti oli täynnä oppaita, videoita ja foorumeita asian tiimoilta ja niinpä vain fillariin vaihtui eturatas ja ketjut. Nyt täytyy hoitaa tuo puhdistuspolitiikka hieman toisenlaisella asenteella ja muistaa että noi 10-pakan ketjut venyvät "hieman" herkemmin kuin esim. sinkuloiden ketjut. Eli jos vaikka pyörittäisi kaksia ketjuja. Toiset voisi olla huollossa sillä aikaa kun toiset ovat käytössä. Säästäisi varmasti vähän voimansiirtoakin kun ei ajaisi yksiä ketjuja loppuun. Eli ei toi pyörän huoltaminen ja remontoiminen mitään rakettitiedettä ole. Ketjunkatkaisin ja takapakan irroittamiseen tarvittavat työkalut tartti vain hommata.

Ja kun fillari on taas iskussa niin olipa mukava ajella. Nyt uskaltaa taas runtata kunnolla ylämäkeen eikä tartte varoa ketjujen hyppimistä. Viikossa on tullut keskimäärin 200 (130-250) kilometriä lenkkien ollessa 20-120 kilometrin välillä. Vielä kolme satasen lenkkiä ja kymmenen olisi täynnä tälle vuodelle. Kunto on kyllä kasvanut kohisten. En olisi ikipäivinä uskonut että saisin joskus 100 kilometriä ajettua pyörällä 28 km/h keskinopeudella :O: . Työmatkaakin on tullut ajeltua ja jatkossakin pyrin että ainakin sen kerran viikossa kävisi töissä pyörällä. Matkaa kertyy lyhimmän kaavan mukaan n. 75 kilometriä, mutta joskus on tullut innostuttua ja kierrettyä vähän pidemmän kaavan mukaan.

Tämänhetkiset saldot pyörän päällä:
Maantieajoa: 3200 km
Metsäcrossailua: 130 km
Km-kisan saldo: 1800 km

Jos tasainen tienreunan jurraaminen on alkanut puuduttamaan niin onneksi on oheistoimintaakin tarjolla. Peräkylä on järjestänyt eräänlaista pyöräsuunnistusta kuntalaisilleen. Alueelle on "piilotettu" nelisenkymmentä rastia ja kirjastosta saa 10 leiman lapun johon voi käydä kuittaamassa rasteilla käynnit. Ja kun kymmenen on täynnä niin eikun kirjastosta uutta lappua hakemaan. Loppukestä sitten arvotaan palautettujen lappujen kesken palkintoja.

Ja onneksi noita geokätköjäkin on tupsahdellut lisää lähiseudulle. Eli niitä voi myös pyöräreissujen varrella käydä etsimässä.
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja skray » Ti 12 Heinä 2011 13:27

Go Wiggin! :woohoo:
skray

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 13 Heinä 2011 06:14

Helletauko on ohi! Tuli tuota lenkkiä ennen mieleen, että pitääpä katsoa paljon paino putoaa lenkin aikana. 1h 5min lenkin aikana painosta lähti 600g. Tuli tuohon hullunnousuun vedettyä itsensä ihan sippiin. Yllättävän nopeasti palautui, kun pääsi tasaiselle ja alamäkeen. En oo tuomosella tahdilla vastaavaa nousua noussut varmaan kymmeneen kuukauteen.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 13 Heinä 2011 17:39

Huh, kun on joka viikko niin vaikea lähteä nyrkkeilytreeneihin. Muualle on helppo lähteä, mutta siellä pitäisi ajatella ja
tehdä parityötä ja olla vuorovaikutuksessa ihmisen kanssa. Joka kerta on yhtä helevetin vaikeaa lähteminen, vaikka
paikan päällä aina melko kivaa onkin. :huoh:

Jos huomenna saisi aikaiseksi lähteä lenkillekin pitkästä aikaa. :tilt: Mulla on jäänyt lenkkeily ja pyöräily vähän vähemmälle
taas. Pitäisi yleiskuntoakin jaksaa kohotella eikä pelkästään lihaskuntoa...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja skray » La 16 Heinä 2011 21:46

Unohdin torstaina ottaa askelmittarin mukaan töihin, mutta veikkaanpa, että askelia tuli enemmän kuin tänään. Vaikka sillon oli vain 6h vuoro ja tänään 9h, niin silloin oli enemmän kiirettä ja asiakkaita kuin tänään. Tänään mulla oli askelimittari ja se näytti 9972 askelta kun otin sen pois töistä lähtiessä. Tosin osa askelista oli varmasti turhia, koska askelimittari mittaa liikkeen perusteella, kun mittarin sisällä heiluu joku juttu (siitä kuuluu äänikin jos kuuntelee). Ja se heilahtaa aina, jos esim. kumartuu ottamaan jotain lattialta tai muuten vaan tekee jonkun liikkeen, niin se saattaa heilahtaa.. mut siis suurin piirtein kuitenkin saa mitattua sen, mitä päivän aikana on tullu käveltyä. Mutta tosiaan, pitää vielä oottaa jotain kiireistä päivää ja pitää mittaria mukana, niin varmaan tulee vielä 5000 askelta enemmän työvuoron aikana. :keijo:

Askelmittailu on kivaa. :tilt:
skray

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 19 Heinä 2011 13:08

Siinä mielessä edistymistä on tapahtunut, että 5km kävelyn jälkeen tekisi mieli kävellä toinen mokoma. Pitäisi ostaa paremmat kengät, näillä kengillä kun kävelee yli 5km alkaa tulemaan vitusti hiertymiä. Ei kyllä kiinnosta pätkääkään lähteä ähräämään jonnekin kenkäostoksille. Kävellään 5km päivässä ja toivotaan että se riittää.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 19 Heinä 2011 17:13

Kannattaa vaivautua sen verran, että ostat kunnon kengät. Ei ne hirveän hyvät voi ne nykyiset olla, jos viiden kilsan jälkeen tulee jo hiertymiä. :ei:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 21 Heinä 2011 19:43

Shay kirjoitti:Ei ne hirveän hyvät voi ne nykyiset olla, jos viiden kilsan jälkeen tulee jo hiertymiä. :ei:

Tai sitten kengät eivät ole vielä muotoutuneet kunnolla jalkaan. Mun lenkkarit oli hiersi muutamalla ekalla lenkillä rakot jo muutaman kilometrin jälkeen. Nyt ne ovat kuitenkin muotoutuneet hyviksi.
---------------

Wienissä tuli käveltyä melkoisen paljon. Nähtävää riitti laajalla alueella ensimmäistä päivää lukuunottamatta ei ollut edes liian kuumaa. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 22 Heinä 2011 10:29

Old faithfulit (kengät) on Suomalaisen käsityön taidonnäyte. Villi veikkaus on, että mä oon kävellyt noilla kengillä 10 000km. On niitä aavistuksen joutunut tuunaamaan, ns. viiden tonnin huolto. Koitan mä taistella tän kesän noilla kengillä, syksylle/talvelle on ultimate-kengät. Semmoset kengät, että Olf Faithfulikin hyväksyy sen, että suoritan rituaalisen polttohautauksen hänelle syksyn pimeydessä. Kylmä Sandels käteen, liekit heijastuvat peililaseista ja taustalle soimaan White Lionin Farewell To You
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja kermit » Pe 22 Heinä 2011 11:23

Pari aamua sitten kuului kirkas ja heleä napsahdus ristiluun tienoilta kesken jooga-asanaan virittäytymisen. Sen jälkeen hermosärky oikeassa koivessa on vaimentunut ja menettänyt ponttaan. Koko harjoituksen pystyy tekemään lähes kivutta, vain muutamassa asanassa kivistää edelleen. Huhhahhei ja rommia pullo, jos joku meni nyt sijoilleen ja pysyy siellä!

Ensimmäisen lomaviikon viides päivä, takana neljä joogaharjoitusta. Edessä luultavammin vielä yksi. En gång till.

Muutoin olen urheillut lähinnä murkuntorjunnan parissa.
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 22 Heinä 2011 18:03

kermit kirjoitti:Muutoin olen urheillut lähinnä murkuntorjunnan parissa.

Good luck with that! Varsinkin, jos ovat metsämuurahaisia. :ei:

Mää oon aina ihmetellyt ihmisiä, jotka onnistuu niksauttelemaan paikkojaan. Joku opetti sellaisen selänniksautuskonstin, jossa seisotaan
kädet rinnalla rentoa ja kaveri nostaa rivakasti rinnalleen (olipas hyvin selitetty) ja selkä vain naksuu. Muilla ronksui oikein kunnolla, mutta
multa kuului vaan pieni 'nips'. Ehkä joku ammatimainen niksauttaja osais runnoa multakin paikat kieroon. :keijo:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja kermit » Pe 22 Heinä 2011 21:52

Shay kirjoitti:
kermit kirjoitti:Muutoin olen urheillut lähinnä murkuntorjunnan parissa.

Good luck with that! Varsinkin, jos ovat metsämuurahaisia. :ei:

Viime vuonna oli pelkkiä hevosmurkkuja. Nyt on tullut hevosmurkun kokoisia kokomustia murkkuja ja hyvin, hyvin pieniä mustia murkkuja. Ensisijainen tavoite on pitää ne poissa sisältä. Aktiivinen kakkostavoite on pitää ne enimmäkseen loitolla pihasta. Pihan ulkopuolella on niin paljon kangasmetsää, että mahdolliset himot hävittää kaikki murkut lähimmiltä neliökilometreiltä on aivan turhia.

Selän rusahtelu ei ole pelkästään positiivinen asia. Yläselkäni on rusahdellut aina. Yleensä se on merkinnyt yläselän kipuihin hetkellistä helpotusta. Joogan myötä rusahtelut ovat levinneet myös alaselkään ja keväällä lääkäri arveli, että ilmenneiden hermosärkyjen taustalla on turvonnut välilevy, joka painaa hermoa. Alaselän välilevyissä yleiset ongelmat ovat mm. voiman ja hallinnan menettäminen toisesta alaraajasta, virtsan ja ulosteen pidätysongelmat. Just sitä, mitä olenkin aina toivonut...

Toinen vaihtoehto on, että lonkassa sijaitseva ristiluu on virheasennossa ja aiheuttaa hermon tai pienen lihaksen pinteen. Ja pinne poistuu, kun ristiluu on oikeassa asennossa. Joka tyypillisesti hoituu jäsenkorjaajalla. Joita ei kasva puussa. Eikä etenkään edullisissa puissa. Joitain harjoituksia voi googlailla netistä ja toivoa, että niistä on apu.
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 22 Heinä 2011 22:49

Nomutta selät ja niiden ongelmat :keijo:

Mulla paljastui kevään aikana yläselästä nikamalukko-ongelma, jota alaselän vaikeudet ovat edesauttaneet.
Siellä on yhdessä, kahdessa välissä aina tietyinväliajoin tietty tiukkuuden tunne ja sen naksauttaminen sattuu hetkellisesti aika hiton paljon ja säteilee ympäri kehoa - kaikki läheiset hermoradat singahtaa hetkellisesti, mutta sen jälkeen. Ah sitä autuutta, kun pystyy hengittämään vapaasti. Nikamalukko syntyy hitaasti, eikä sen estoon ole muuta keinoa kuin säännöllinen lihashuolto ja aukaiseminen eli naksauttaminen.
Akupunktiolla on myös myötämielisiä vaikutuksia niiden ehkäisyyn.

Mullahan se ongelma on just sen kanssa, että en aina pysty niihin harjoitteisiin, jolla nikamalukot ja sen alueen lihakset pysyvät hyvässä kunnossa. Omatoimisena toimintana parhaiten toimii venyttelyt, vesiheilunta ja muutama yläselän venytys. Pahimmillaan nikamalukko alkaa tuntumaan kipuna ja saattaa jännitystilan pahentuessa vetää hermoihinkin.

Oon käynyt taas vesijuoksemassa ja tekemässä vyön avulla muutamia treeniliikkeitä jaloille syvässä vedessä.
Olin unohtanut miten rentouttavaa se onkaan. Veden liike on vain lähes täydellistä mielentyhjennystä varten ja se edes puolen tunnin aikainen helpotus kaikkeen on paljon.
Josko tätä taas jaksaisi vähän pidempään ja tahti pysyisi yllä.
Yksin se vaan on vähän tylsää.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pvi » La 23 Heinä 2011 10:50

Mulla olisi kanssa pientä rankavaivaa ja tavoitteena mennä osteopaatille
"tässä joskus". Niskan liikkuvuus on vähän rajoittunut toiselle puolelle,
siitä kuuluu ääniä ja ajoittain jotkut asennot tuntuvat kivuliailta.

Samoin alaselkä vaivaa ajoittain. Kaveri ärtyy pariksi viikoksi. kun sitä
pyöristää liian voimallisesti lattiaa vasten.

Mulla on ihan osteopaattisuosituskin takataskussa. Mum oma ope on käynyt
ja tykännyt. Samoin muutama tanssijatoveri suosittelee. Ei ole kuulemma
rahastus-tyyppi, että tarjoaisi pitkää hoitosarjaa, jos siihen ei ole tarvetta.
Hän tekee osteopatian lisäksi akupunktiota ja muita kiinalaisen lääketieteen
hoitoja.

Keskustelusta kiinnostuneena tarkastin tyypin puhelinnumeron... ehkä "tässä
joskus" lähestyy vähitellen.
On tää Forde vaan niin tarpeellinen paikka :ryhmähali:

---
Ai niin...
Mä haluaisin niin kovin uimaan, että en taidä tänän välittää, vaikka käsinahka
ei olekaan kunnossa.

Aurinkorasvaa, kirja, pyyhe x2, biksut, joku käsityö....
Stadikka kutsuu!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 23 Heinä 2011 11:03

Tsekkasin eilen taloyhtiön uima-altaan. Kamalan kylmä vesi, mutta kyllähän siinä totuttuaan polski. Pitkää matkaa tollasessa ei kyllä uida, mutta ei kyllä mun uimataidolla ja -kunnolla sellasta kannata yrittääkään.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ma 25 Heinä 2011 14:05

Taloyhtiöllä uima-allas. :isosilmä:

Mä haluaisin uimaan. Pulikoimaan mereen. Tänään ei ole niin kuumakaan, että sen takia jo vilvottava vesi olis paikallaan, vaan haluaisin ihan muuten vaan kellumaan sinne veteen ja ottamaan muutaman hassun uintiliikeen ja vaan olla siellä viileässä. Merivesi. :sydän:
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 01 Elo 2011 22:42

Ilahduin, kun tajusin lenkille lähtemisen helpottuneen.
Ennen ei osannut lähteä vaikka päässä oli ajatus, että voisi mennä.
Nyt kun on muutamaan otteeseen käynyt, osaa jo vähän tuumata, mitä laittaa päälle ja miten ottaa avain mukaan.
Rutiineita.
Nyt olen viime kertoina laittanut korviin reilun puolen tunnin pituisen podcastin. Sen kun laittaa päälle juoksun alkaessa, niin tietää ajan kulun ilman kellon tiirailua. Juttuja voi kuunnella, tai keskittyä johonkin muuhun. Lenkkiseura on kiva juttu, vaikka se olisi nauhoitettu.

Tuommoinen hölkkäily on mulle justiinsa sopivasti nyt.
Oiken kiva!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja iisa » To 04 Elo 2011 11:00

Pvi, missä säilytät avainta lenkillä ollessa? Mun lenkkihousuissa ei ole taskuja, niin usein mulla on ollut joku pieni laukku mukana. No oikeastaan en oo lenkillä juossut vaan ihan kävellyt. Kesällä olen kyllä niin vaan löllötellyt, että nyt syksyn tullessa voisi taas yrittää vähän lenkkeillä. Saisikohan jostain ladattua ihan mp3-soittimeen jotain ohjelmaa? Tuo on meinaan hyvä idea kuunnella jotain ohjelmaa samalla ja sen musiikin sijaan.
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
iisa

ViestiKirjoittaja skray » To 04 Elo 2011 16:16

Mullakaan ei ole lenkkihousuissa näin kesäaikaan taskuja ollenkaan ja oon ratkassu asian avainnauhalla. Mulla on sit avainnipussa kotiavain silleen erikseen omassa renkaassa ja laitan sen sitte vaan tohon klipsiin. Kaulassa avain roikkuu ja sen saa sitte paidan alle piiloon heilumasta.
En oo vielä ratkassu, kuinka puhelimen sais mukaan. :keijo:
Yleensä oon kaverin kanssa lenkillä, niin ei siinä puhelinta kaipaakaan, mutta olis kiva sitte syksymmällä, jos on yksin lähtenyt pimeällä lenkille. Olis jotenki turvallisempi olo jos olis puhelinki mukana..
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 05 Elo 2011 02:34

Avainratkaisu riippuu housuista.
Joissain pöksyissä on pikkutasku avaimelle.
Toisissa on vyötäröllä solmimisnauhat joihin sidon avaimen
ja käännän vielä vyötärön kuminauhan avaimen päälle,
ettei se heilu ikävästi ja pidä meteliä.
Taskuttomien ja nauhattomien pöksyjen kanssa varustaudun
lanteille laitettavan irtotaskun kera. Siihen mahtuu kivasti
avain, puhelin ja pari nessua.

Itse kuuntelen puhelimella juttuja Areenasta, lähinnä radio-
ohjelmia, Naturen podcasteja ja joitain luentoja.
Kun puhelimessa on netti, saan ladattua ne suoraan mukaan.
Ja niin on myös puhelin matkassa, jos hätä iskee matkalla.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 05 Elo 2011 07:50

Nyt on tapahtunut käänne. Painonnousu on taas loppunut ja alkanut menemään alaspäin paino. Nyt vaan toivotaan, että tulee pitkä ja viileä syksy, eikä taas samanlainen kulttuurishokki kuin viime talvena. Kesällä mä en välitä mistään ruokavalioista yms pätkääkään, ei kehtaa omaa elämää hankaloittaa kohtuuttomasti. Syksyllä voi taas valikoida suupalansa. En oo laskenut, mutta ei varmaan jää kauaksi tuplakalorit kevääseen verrattuna. Kummasti saa äässiä sheikata enemmän, mut syksyllä on sit varmaan aika helppo vetää harppauksilla painoa alas. Ainakin näin teoriassa.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Pe 05 Elo 2011 14:26

Jaahas tsalibrändytreenikausi alkoi taas, nyt viimeistään pitää alottaa taas liikkuminen. Painoakin on sen verran ettei äiskän pikku kukkakepit hirveesti siirtele maalin edestä pois jos sinne kerkee parkkeeraamaan. Tolla tunnin viikossa reenaamalla nyt ei hirveesti juhlita joten parempi olisi vissiin kelata töihin fillarilla aina ku "jaksaa".

Ennen kesää oli taas hirveet puheet kuinka tulee käytyä lenkillä yms. no joo ei kärrylenkeillä paljo pulssi nouse :) ja seurauksena on ettei raskauskilot ole lähteneet mihinkään *syytän tupakanpolton lopettamista*.

Kyllä se nyt täytyy tehdä oikein kunnon päätös tuosta liikkumisen lisäämisestä ja laittaa samalla syömispuolta kuntoon, androidin endomondo ja bluetooth sykemittari huutamaan ja joku sokerifiltteri suun eteen, eiköhän se paino siitä lähde laskemaan. 100kg alle pääsy olisi hyvä välietappi, siihenkin taitaa olla n. 10kg pudotettavaa.
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Emperor Pälpätipää

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 09 Elo 2011 16:17

Eilen aloitin ylämäkijuoksun, täytyy myöntää että yllättävän herkästi meni ns. hullunnousukin ylös. Arviolta 70% yhtämittaisella juoksulla ensiyrittämällä. Ilman koiraa olisi varmaan mennyt pidemmällekin. Henkityskin tasautui sitten kävellessä aika nopeasti. Alkaa näyttämään taas ihan hyvältä.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja heartless » To 11 Elo 2011 19:30

Mä koitan aloittaa juoksemisen. :) Löysin niin kivan oloisen juoksuohjelman, jossa lähdetään ihan nollakunnosta liikkeelle ja 11 viikossa olis tarkoitus pystyä juoksemaan 10 km. En ole ikinä juossut kuin pakon edessä, mutta olen kateellisena kuunnellut muiden juoksuharrastuksesta ja miettinyt että kyllä minäkin joskus. Tuo juoksukoulu vaikuttaa hyvälle kun siinä on selkeesti merkattu joka päivälle mitä tehdään ja kuinka pitkään eikä tarvitse itse miettiä tai soveltaa mitään. Ajattelin aloittaa ensi maanantaina, täytyy vaan toivoa, että mun polvi kestää.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu