Olen löytänyt uuden lempparikaupan. Uskokaa tai älkää: Halonen! Ei se Halosen mummopuoli vaan nuoriso-osasto, joka kantaa nimeä Z.I.P.. Olen ostanut sieltä jo neljä yläosaa (yksi tuplana, kun tykkäsin siitä niin kovasti ja ainahan ne vaatteet kulahtaa yhdessä kesässä). Zipissä on paljon värikkäitä vaatteita ja multivärikuoseja, merkkejä joita ei löydä muualta. Just sellaista iloista niin kuin rätin pitääkin olla!
Keksin myös tänä kesänä uuden tyylin: etno.
Etnotyyli on siitä kiva, että kokonaisuuteen voi yhdistää melkein mitään vaan. Kerrostaminen on etnon idea. Hameen alle voi laittaa vielä toisen hameen, tai housujen päälle hameen. Ylös toppeja, tunikoita, huiveja. Erilaisia kuoseja ja värejä sekaisin. Etnon on luovuuden leikki!
Etnokonaisuuden kruunaa vielä - turbaani! Turbaani tehdään kasaamalla erilaisista huiveista keko päähän. Mietin, että ostaisinko vielä nutturatyynyn, että saisi muotoiltua turbaanin vielä näyttävämmäksi.
Vielä yksi vaateliikevinkki: Kaisaniemen metroasemalla, siellä metrotasolla, on sellainen pikkukauppa, jonka ikkunassa olevat vaatteet näyttää vähän kierrätysretrolta. Kyseiset rätit tulevat Baskimaasta! Aivan ihania vaatteita - taas niitä värikkäitä - ja antelias alerekki. Rekillä näytti olevan myös paljon isoja kokoja, mikä tietenkin on tapaus Suomessa. Maailman lihavin ja pisin kansa kun yleensä halutaan pukea ja kengittää kokoon 38. Onneksi baskit edes ymmärtävät, että isokokoisille voi myydä muutakin kuin mamma- tai mummovaatetta.

Onko

Mulla menee ne kaksi aina sekaisin. Siinä toisessa on vielä ihan järkyttävän pelottava sisustus. Semmoinen labyrinttihenkinen. En löydä ko. kaupasta ikinä mitään, kun kaikki aika menee siinä että osaa suunnistaa kyseisessä kaupassa.

Ennen näkemätön poikkeus on todellakin Jack&Jonesilta viime (vai toissa?) vuonna löytynyt takki. Moneen vuoteen en ole muuten ostanut mitään vaatteita edellä mainituista paikoista.. 

Pyykkikorikin on nykyään lähinnä vaatteiden säilytyspaikka, pestä ei viitsi, kun ei ne kuitenkaan mihinkään mahdu
Seuraava projekti on selvä. Vaatteiden lajittelu "säilytetään", "kirpparille/kierrätykseen", "roskiin".
Kuukautiset. Eilinen oli vielä ihan hyvä päivä, mutta illalla alkoi olla jo melkoiset kivut. Yöllä olen nukkunut huonosti ja heti aamusta sain Miehekkeen poikkipuoleisen lausahduksen takia kunnon itkupotkuraivarit. Meni tunti tolkulla, että sain kerättyä itseni.

Menee aina vinoon..