Tietokoneongelmia

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Suvi » La 09 Heinä 2011 09:23

Mun mielestä naamakirja muutenkin pyllyillee koko ajan. Mullakin saattaa jäädä ne ilmoitukset "roikkumaan" vaikka olisinkin katsonut ne jo. Ajan myötä se on kyllä lähtenyt pois.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 09 Heinä 2011 09:25

Mulla oli joskus kauan sitten ajoittain tuollainen ongelma, mutta ei ole enää. En kuitenkaan valitettavasti tiedä, mistä se johtui. :sori:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 18 Heinä 2011 16:08

Shay kirjoitti:Mulle tulee nykyään aina, kun kirjaudun naamakirjaan muka yksi kattomatta oleva ilmoitus, mutta ei siellä ole
mitään uutta vain ne vanhat, ja jos vanhatkin on poistuneet, ei siellä ole mitään, mutta se punainen ykkönen
heiluu siellä joka kerta kirjautuessa. Onko muilla ollut tätä ongelmaa?

Joo miulla on tuo sama ongelma ollut jonkin aikaa.
Miulla on myös ongelma sen uudistetun keskustelun kanssa. Ekan kerran uudistuksen jälkeen sieltä löytyi kohta, josta sai rajattua mille kaverilistoille näyn paikallaolevana, mutta enää en sitä löydä. En mie usein ole paikalla ( :keijo:), mutta silloin kun olen, tahtoisin näkyä vaan niille, joiden kanssa tekee mieli jutella.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 19 Heinä 2011 10:23

En ole varma tykkäänkö siitä uudesta Naamiksen keskustelusysteemistä. Okei, en ole vielä hirveän hyvin kerennyt perehtyä siihen, mutta ainakin (ilmeisesti) tämän uudistuksen jälkeen FB ei toimi enää mun kännykällä. :epäilevä:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 19 Heinä 2011 10:56

Suvi kirjoitti:En ole varma tykkäänkö siitä uudesta Naamiksen keskustelusysteemistä. Okei, en ole vielä hirveän hyvin kerennyt perehtyä siihen, mutta ainakin (ilmeisesti) tämän uudistuksen jälkeen FB ei toimi enää mun kännykällä. :epäilevä:

Ei edes mobiili facebookki? (perusmobiilinaamis ja "kosketusnäytöille "optimoitu" naamis). Tosin itse en tosta mobiililiittymästä tykkää yhtään.

EDIT: aijuu, sen keskustelupalkin muuten saa piilotettua (=> vanha ulkoasu) eli sitä hammasrattaankuvaa ja piilota sivupalkki :virne: tiedä sitten auttaako yhtään :/
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 19 Heinä 2011 11:05

Yabba kirjoitti:
Suvi kirjoitti:En ole varma tykkäänkö siitä uudesta Naamiksen keskustelusysteemistä. Okei, en ole vielä hirveän hyvin kerennyt perehtyä siihen, mutta ainakin (ilmeisesti) tämän uudistuksen jälkeen FB ei toimi enää mun kännykällä. :epäilevä:

Ei edes mobiili facebookki? (perusmobiilinaamis ja "kosketusnäytöille "optimoitu" naamis). Tosin itse en tosta mobiililiittymästä tykkää yhtään.

En mä edes tiedä mitä olen käyttänyt :pönde: Täytyy perehtyä kotona, kun joskus jaksan avata koneen siellä. :tilt:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 19 Heinä 2011 11:45

Mä en tykkää siitä keskustelu-jutusta yhtään muutenkaan. Siksi pidän sen pois päältä aika usein. Joskus on kiva jutella sen kautta, mutta jos "tsätti" on päällä kun avaan fb:tä, sen avautuminen kestää tuplat normiajasta.
Nyt se uudistunut tsätti on kuitenkin ruvennut itsekseen päättämään, että näyttää mut onlinella. Vaikka pistän sen offline-moodiin kuinka usein. Äärimmäisen ärsyttävää :epäilevä:

Mun kännykkänaamis toimii ihan hyvin. Voikohan tolla jatkuvalla offilla-olemisella olla siihen vaikutus?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 19 Heinä 2011 12:17

Kibaya kirjoitti:Mun kännykkänaamis toimii ihan hyvin. Voikohan tolla jatkuvalla offilla-olemisella olla siihen vaikutus?

:lanppu: Tuota voisikin kokeilla.

Oon mäkin huomannut että kotikoneella Naamis jumittaa entistä enemmän, kun se uusi keskustelusysteemi on päällä. En ole tajunnut noin yksinkertaista juttua, että sen voisi pistää vaan offille.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja theia » Ti 19 Heinä 2011 12:41

Mä en löydä mistään sitä namiskaa, mistä sen sais offline. :sori:

Kivaa uutta chatissä on se, että voi tehdä ryhmiä, ja olla onlinenä vaan niille ryhmille. Tosin mä en ees chattaile paljoakaan, kun se on todistanut olevansa susi. :sori:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ti 19 Heinä 2011 13:14

theia kirjoitti:Mä en löydä mistään sitä namiskaa, mistä sen sais offline. :sori:

Kivaa uutta chatissä on se, että voi tehdä ryhmiä, ja olla onlinenä vaan niille ryhmille. Tosin mä en ees chattaile paljoakaan, kun se on todistanut olevansa susi. :sori:

Siinä oikeella alakulmassa on se hammasratas --> siitä ylin vaihtoehto "available to chat" tai mikäliekään suomeksi, niin menee offlineen.

Mutta olihan se ryhmäjuttu olemassa vanhassakin chatissa! Itse asiassa mua ärsyttää tosi paljon nyt, kun kaikki yhteystiedot on ihan sekaisin, eli vanhat ryhmäni ovat hävinneet. Pitää kai tehdä ne uudestaan. :viha:
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 19 Heinä 2011 18:39

Kyllä minä tuosta chattiuudistuksesta mieleni niin pahoitin että palautetta lähetin heti.

Itseäni tuossa uudessa FB:n chatinrumiluksessa riepoo se miten sen uudistuksen suunnittelussa on näköjään onnistuttu unohtamaan kokonaan chatin perusluonne. :ei: Chatti tapahtuu kahden tai useamman juuri sillä hetkellä näppiksen äärellä olevan ihmisen välillä, mutta jonkun mielestä on ollut todellinen kuningasajatus listata nähtävän satunnaista valikoimaa ihmisistä "joiden kanssa on tekemisissä eniten". Okei, listauksessa näkyy olevan prioriteetti online-tilassa olevilla kavereilla, mutta mitä iloa niistä muista on, joiden kanssa ei voi chattailla...? Vai ihankohan vaan vittuilumielessä "uudistivat"... :veivi:

Siitä olen lukenut veikkailuja että aikovat jotenkin integroida ja rinnastaa chatin muiden viestitoimintojen kylkeen. Taidan olla jo ihan ikäloppu urautunut vanha jäärä kun en ymmärrä ohjelmistokehittäjien neroutta, mutta eikös VY:tten lähettämiseen ollut ihan oma ominaisuuskin? :keijohei:

Nythän tuosta chattilistasta on poistettu vierityspalkki. Miten mahtaa käydä jos online-tilassa olevia kavereita on enemmän kuin siihen mahtuu kerralla? Tällä omalla kaverimäärällä noin käy niin harvoin ettei ole vielä tällä uudella hässäkällä käynyt niin. Tuleeko siihen silloin vieritysmahdollisuus, vai pitääkö lähteä sohimaan umpimähkään sillä chatin haulla? :raps:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 27 Heinä 2011 12:57

Suvi kirjoitti::blahblah: ...mutta ainakin (ilmeisesti) tämän uudistuksen jälkeen FB ei toimi enää mun kännykällä. :epäilevä:

Tällä viikolla (tai ilmeisesti viime lauantaina/perjantaina aamuyöstä ) se alkoi taas toimia. :jami:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Shay » La 27 Elo 2011 17:00

Mun tietomus konemus on niin järkyttävän hidas, että pitänee piakkoin hankkia ulkoinen
kovalevy ja pistää tavarat sinne ja viedä kone huoltoon alustettavaksi. :huoh:

Vähän kyllä mietityttää, mitä kaikkea koneelta katoaa tämän myötä... Asioita, joita en tajuakkaan
kopioida talteen...

Spotify, Skype, SonicStage, Opera, Firefox, open office jne. pitää kaikki ladata ja asentaa uudelleen
alustuksen jälkeen. SonicStagesta ja Windows Media Playerista katoaa kaikki sinne suurella vaivalla
lataamani musiikki. Ja pitäisi vielä muistaa kaikkien ohjelmien käyttäjänimet ja salasanat, kun ne ovat
olleet automaattisella kirjautumisella ties kuinka kauan. Toivottavasti olen kirjoittanut ne jonnekkin
talteen... Tyhmät tietokoneet, kun keräävät sontaa sisälleen! :norsu:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Yabba » La 27 Elo 2011 23:06

Shay kirjoitti:Mun tietomus konemus on niin järkyttävän hidas, että pitänee piakkoin hankkia ulkoinen
kovalevy ja pistää tavarat sinne ja viedä kone huoltoon alustettavaksi. :huoh:

Muuhun en ikävä kyllä voi antaa parempaa ohjetta, mutta jos kyseessä on vista, voit tehdä itsekkin sen alustuksen/uudelleen asennuksen tosi helposti, käynnistyksessä (oikeastaan heti kun olet virran koneeseen kytkenyt) vain hakkailet F8 (tai F7/9) näppäintä niin pääset valikkoon jonka kautta sen voi tehdä (=> palauta tehdasasetukset). Sama toimii myös seiskassa ja (ainakin joissakin) xp:ssä. Tokin se kaikkien tärkeiden tiedostojen varmuuskopiointi on suoritettava. Jos FF:n asetukset, kirjanmerkit, etc. haluaa säilyttää niin sellainen ohjelma kuin Mozilla Backup on loistava työkalu ;)

Muuten, jos koneen mukana tuli Cd-levyt (Xp) niin niistä ekalla Windows Xp *** Restore/backup levyllä käyttiksen asennus ja sen jälkeen Drivers/jtmv levyllä ajureiden ja oletusohjelmien palautus. Ajurit tietysti voi myös yleensä ladata valmistajan kotisivujen kautta, jos ei sitä ns. turhaa kakkaa halua koneelle (eli esim MS Works, jokin jo vanhentunut virustorjunta, ne muka hauskat pikkuohjelmat ja mediatoistimet etc.) tosin tällöin pitää kaikki ajurit täytyy hankkia itse (ainakin verkkokortille), ennen formatointia (tämä koskee XP:tä, Vista/7 osaa ne jo aika hyvin itse asentaa).

V*maistahan tämäkin on, mutta halvempaa kuin "huolto" (n. 20-80 n. 10 minuutin työstä ja 30-80 minuutin odottamisesta), tokin jotkin yksityiset huoltajat voivat tarjota myös tuon tiedostojen varmuuskopioinnin ja palauttamisen osana uudelleenasennusta, jos kysyy ja pyytää sitä (ei tarvi ulkoista, eli säästää sen hinnan sitten), tällaisesta sopimuksesta annan sen ohjeen että 50-80/100 on kohtuu hinta (riippuen mitä kaikkea lupaavat palauttaa, jos lupaavat vain palauttaa tiedostot, niin 50, jos lupaavat palauttaa kaikki tiedostot + haluttujen ohjelmien asennus ja asetusten palautus + järjestelmän täydellinen päivitys 80/100). Perus alustuksesta/tehdasasetusten palautuksesta maksaisin itse korkeintaan 20 (eli jos kaikki tiedostojen palautus ja ohjelmien asennus sekä asetusten säätö ja päivitykset täytyy tehdä itse - eli jos asentavat ainoastaan wintoosan uusiksi (työmäärä korkeintaan 20 minuuttia sekä 20-120 minuuttia "odottamista").

(Vanhemman wintoosan kuin Xp kohdalla, suosittelisin joko jonkin Linukan asentamista tai uuden koneen ostamista, ei siinä muuta, mutta lähinna oman tietoturvan osalta :virne: )
Yabba

ViestiKirjoittaja Shay » La 27 Elo 2011 23:11

Kiitos vinkeistä. :tilt:

Visvahan tässä koneessa on. Pitänee harkita tuota itse alustamista kyllä. :raps:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 28 Elo 2011 15:04

Shay kirjoitti:Kiitos vinkeistä. :tilt:

Visvahan tässä koneessa on. Pitänee harkita tuota itse alustamista kyllä. :raps:

No ehottomasti, koska se (F8 painaminen) on 100% se, mistä "ammattilaiset" laskuttavat.
Yabba

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Ma 29 Elo 2011 14:42

Win 7 on 1000 kertaa paree ku visva, käynnistyykin alle tunnissa.
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Emperor Pälpätipää

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 29 Elo 2011 21:40

Emperor Pälpätipää kirjoitti:Win 7 on 1000 kertaa paree ku visva, käynnistyykin alle tunnissa.

Niinpä. :epäilevä: Ostin tietokoneen ihan vääränä vuonna. :norsu:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja annastindeli » To 01 Syys 2011 19:36

Vaihdoin vastikään Firefoxin uuteen versioon, ja nyt tahtoisin tietää että saako kirjanmerkkilistaa jotenkin enempi esille, kun se nyt on tuolla vähän hankalasti piilossa? Voiko sitä muuttaa jostain asetuksista vai onko siihen jotain näppärää lisäosaa? Olis kiva jos joku tietäis valmiiks mikä toimii, kun niitä lisäosia on noin miljoona enkä jaksais kaikkia selata...
annastindeli

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 02 Syys 2011 08:42

annastindeli kirjoitti:Vaihdoin vastikään Firefoxin uuteen versioon, ja nyt tahtoisin tietää että saako kirjanmerkkilistaa jotenkin enempi esille, kun se nyt on tuolla vähän hankalasti piilossa? Voiko sitä muuttaa jostain asetuksista vai onko siihen jotain näppärää lisäosaa? Olis kiva jos joku tietäis valmiiks mikä toimii, kun niitä lisäosia on noin miljoona enkä jaksais kaikkia selata...

Minen käytä "kirjanmerkkivalikkoa" ollenkaan, vaan pelkästään tuota kirjanmerkkipalkkia (pystyvät kirjanmerkit luokiteltu kolmeen kansioon ja alakansioihin + vaihteleva määrä "muuttuvia" hetkellisiä linkkejä), tämä sen vuoksi koska kirjanmerkit on helppo vain vetää tähän osoitelaatikosta drag and drop menetelmällä. Tämän saa näkyviin (muistaakseni 3.0 näytti tämän oletuksena, mutta uudemmat ovat piilottaneet sen "käyttöliittymän minimalisoimiseksi" jos siinä ei ole tavaraa) kun klikkaa välilehtipalkin kohdalla kakkosnäppäintä ja "näytä Kirjanmerkkipalkki", Materiaa tähän voi lisätä helposti Muokkaimella (ctrl+sifth+B), siirrä vain kirjanmerkkivalikosta materia kirjanmerkkipalkkiin :p

Lisäksi nykyään firefoxissa toimii (paremmin kuin aikoinaan) myös se, että kun alkaa kirjoittaa kirjanmerkin nimeä/osoitetta osoitepalkkiin (esim. ford... ) niin se alkaa tarjoamaan kirjanmerkkejä suosio/viimeisin järjestyksessä eli se on nostanut kirjanmerkit sivuhistorian rinnalle ja ensiarvoiseksi hakukentäksi).

Ja jälleen, jos haluat sen valikkorivin (Tiedosto, Muokkaa, ... Kirjanmerkit, ...) näkymään aina, niin jälleen esim. välilehtien päällä hiiren kakkosnäppäintä ja valikosta ruksi kohtaan "Valikkopalkki". Wintoosassa muuten tuon valikkorivin saa "hetkellisesti" näkymään klikkaamalla alt-nappia.
Yabba

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 02 Syys 2011 09:08

[ot]
Yabba kirjoitti:
Lisäksi nykyään firefoxissa toimii (paremmin kuin aikoinaan) myös se, että kun alkaa kirjoittaa kirjanmerkin nimeä/osoitetta osoitepalkkiin (esim. ford... )

Mietin, että onpas vähän kaukaa haettu esimerkki, kun ei täällä järin paljon puhuta autoista. Ei taida oikein raksuttaa vielä tähän aikaan aamusta. :töktök: :keijo:

[/ot]
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 02 Syys 2011 10:26

puolikarkea kirjoitti:[ot]
Yabba kirjoitti:
Lisäksi nykyään firefoxissa toimii (paremmin kuin aikoinaan) myös se, että kun alkaa kirjoittaa kirjanmerkin nimeä/osoitetta osoitepalkkiin (esim. ford... )

Mietin, että onpas vähän kaukaa haettu esimerkki, kun ei täällä järin paljon puhuta autoista. Ei taida oikein raksuttaa vielä tähän aikaan aamusta. :töktök: :keijo:

[/ot]

:virne:
Yabba

ViestiKirjoittaja Shay » La 03 Syys 2011 11:27

Jos mua ei näy täällä tänään enää, niin olen onnistunut ryssimään F8:n painamisessa. :keijo:

MUOKS. Vitut, sitä voi alustaa, kun ei ole mitään CD:tä. :epäilevä: Tymä kone lopettas ton jumimisen. :pillitys:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Yabba » La 03 Syys 2011 17:59

Shay kirjoitti:MUOKS. Vitut, sitä voi alustaa, kun ei ole mitään CD:tä. :epäilevä: Tymä kone lopettas ton jumimisen. :pillitys:
Tästä voi olla apua (toivottavasti). Muuten jos HP:n kone, niin tuon "levyn" voi tehdä jostain (joko apuohjelmissa tai järjestelmätyökaluista) löytyvällä Luo palautuslevy/Create rescue disk toiminnolla (saattaa olla myös muilla valmistajilla).

Toinen vaihtoehto voi tietysti olla myös se, jos jostain saat kaivettua vistan asennuslätyn (esim. kaverilta), tällöin vain kopsaat koneen pohjasta rekisteriavaimen ([img=http://cache.technibble.com/articlecontent/2007/11/cod-sticker.jpg]viisi viiden merkin sarjaa[/img]), ajat asennuksen levyltä (levy sisään, uudelleen käynnistys ja sitten eteenpäin eteenpäin) ja annat kyseisen avaimen kun sitä kysytään.
Yabba

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 06 Syys 2011 17:15

Yabba kirjoitti:Tästä voi olla apua (toivottavasti). Muuten jos HP:n kone, niin tuon "levyn" voi tehdä jostain (joko apuohjelmissa tai järjestelmätyökaluista) löytyvällä Luo palautuslevy/Create rescue disk toiminnolla (saattaa olla myös muilla valmistajilla).

Tuon, ku latas CD:lle ja boottas CD:n kautta niin avautu DOS... and I was like WTF? Ehkä mun kannattaa viedä niitten kallitteen nörttien luo tuo kone. Emmää ymmärrä... :p

Acerin mukana tuli vain joku 'blank recovery DVD'. :sori:
Shay
Hukkasusi

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia