Sosiaalinen media

Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Emilia » To 04 Elo 2011 20:21

Tykkää. Kutsu ystävät. 15900 ihmistä jakoi tämän

Facebook. Google+. MySpace....?
Kuulutko? Osaisitko enää olla ilman?

Tässä ketjussa voidaan avautua eri sosiaalisten medioiden vaikeudesta, ihanuudesta ja muusta, mitä nyt mieleen tuleekaan.

*

Itellä on profiili sekä Facebookissa että eilisestä alkaen myös Google+:ssa. Ihan rehellisesti sanottuna en tiedä, osaisinko enää olla ilman FB:ia. :hullu: Jos se vaan loppuisi niin toki, elämä jatkuu mutta en usko, että ilman lahjontaa tai kiristystä itse poistaisin tiliäni sieltä. Sen verran paljon tulee pidettyä yhteyttä ihmisiin FB:n kautta, että tuntisin oloni varmaan aika yksinäiseksi ilman. Lomilla ja muutoin voin kyllä hyvinkin pysytellä poissa sivustolta pitkiäkin aikoja mutta yleensä aina, kun olen kotona, on myös FB auki. (Niinkuin Fordekin :hymyhali: )

Google+ tuntuu vielä oudolta ja vaikealta. Ainakin se toimi paremmin Firefoxilla kuin Safarilla, noin niinkö mutulla. Haistelen siellä vielä. On vähän vaikea sosialisoida, kun piireissä on vasta kolme ihmistä. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 04 Elo 2011 21:49

Mä olen varmaan ihan kummallinen ihminen, mutta mä en ole Facebookissa, MySpacessa, Twitterissä, Irc-galleriassa, Google+:ssa, missään, enkä aio ilman pakottavaa syytä mennäkään. Kahdella foorumilla kirjoittelen ja se riittää mulle. Mulle on lähes kaikki sanoneet jo ainakin kolmisen vuotta, että odota vaan, kyllä sä kohta siellä Facebookissa tykkäilet kaikkea. En tykkäile, en suostu, en tahdo, en halua. Pitäkää tunkkinne.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 05 Elo 2011 00:02

Mulla on profiili Facebookissa, noihin muihin ei ole kiinnostusta.
Jos naamakirja menisi maksulliseksi, niin poistaisin profiilini sieltä, ei se kovin kummoinen paikka ole.

Forden lisäksi lueskelen useaa harrastefoorumia ja yhdelle myös välillä jotain kirjoitankin.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 05 Elo 2011 01:03

Hei, olen Kiba ja olen facebookkaaja.

Mä olen sosiaalisessa mediassa paljonkin. Tai no, naamiksessa paljonkin.
Sen kautta tulee pidettyä paljon ihmisiin yhteyttä. Siis statusten (joihin mun äiti käy kirjottelemassa kaikkea :friikki: tai vähintään tykkäämässä niistä) lisäksi. Aika paljon viestit sinkoaa muutamien ihmisten kesken. Asuvat piru vie sen verran kaukana ja kännykkäpuhelu ei ole sama juttu. Varsinkin kun yhdelle persiin puuduttamisella voi samaan aikaan pitää yhteyttä useampaan henkilöön. Varsinkin ulkomailla asuvien kavereiden kanssa tämä on ollut varsin kätevä väylä pitää keskustelua yllä silloin tällöin.
Ja joskus on oikeasti ihana voida käydä keskustelua ja samalla kuunnella musiikkia, miettiä ihan jotain muuta ja olla sosiaalinen myös. Naamis ainakin antaa mahdollisuuden olla itsekäästi sosiaalinen.

On mulla tili twitterissäkin, mutta siihen en koskaan päässyt jyvälle.

Google+:aa ei voi vielä niin arvioida, kun se on ihan outo :töktök:

Outoa tossa naamistelussa on ehkä myös se, että harrastuspiirin statuksen vuoksi siellä tulee oltua sosiaalinen myös sitä kautta.
Me käytetään sosiaalista mediaa tosi paljon markkinointiväylänä ja boosterina perinteisten markkinointikanavien lisäksi. Ja se toimii. Se on ollut käytössä nyt jonkun aikaa ja aika hyvin se pelaa, noin käyttäjäpalautteen mukaan ainakin.

Keskustelupalstoja en ehdi muita kuin fordea :hymyhali:
Olen joskus kokeillut, mutta ei se ole sama juttu ollenkaan. Täällä asiat ovat niin yleismaailmallisia kuitenkin, eikä vain yhden aiheen ympärille kietoutuneita. Ainakin siltä se itsestä tuntuukin. Vaikka välillä meillä onkin hiljaisempia kausia.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 05 Elo 2011 08:02

Ei paljo nappaa somet.

Myspacesta tulee kuunneltua musiikkia, en edes tiennyt että sekin on liitetty osaksi sosiaalista mediaa. En oo rekisteröitynyt sinnekään, miksi olisin? Mulle riittää kavereiden kanssa kommunikointiin Messenger ja puhelin. Alkuun oli ihan ihmeellistä ryhmäpainetta liittyä facebookkiin, nyt tyypit on kai vihdoin tajunnut että ei kaikkia kiinnosta tuomonen paska.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 05 Elo 2011 08:18

Dnd kirjoitti:Jos naamakirja menisi maksulliseksi, niin poistaisin profiilini sieltä, ei se kovin kummoinen paikka ole.

Joo tämä! En tosiaan maksaisi. Ei se nyt niin tärkeä paikka kuitenkaan ole.

Yksi, mikä on musta kätevää nykyään on se, että monille sivuistoille voi kirjautua FB-tunnuksilla.
Tai oikeastaan ei tarvitse kirjautua kuin naamikseen ja oot samalla kymmenillä (sadoilla?) sivuilla kirjautuneena... :keijo:
Kätevää joskin erittäin arveluttavaakin.

G-plussan piireistä:

Googlessa voi ilmeisesti lisätä piireihinsä suunnilleen ketä vain ilman, että toisen tarvii edes hyväksyä tätä..? (vrt. kaveripyyntö facebookissa)

Mulla esimerkiksi voi olla vaikka piiri nimeltä ystävät, johon kuuluu Matti, Heikki, Anna ja Leena mutta Matti onkin päättänyt, etten
ole hänen piiriensä arvoinen, joten en ole ollenkaan hänen piirissään. Ymmärsinkö sit oikein, että Matti näkee halutessaan (vai joka tapauksessa..?) mun postaukset mutta mä en näe Matin postauksia? Vai mitä .... En vaan ymmärrä tota systeemiä... :keijo:
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 05 Elo 2011 10:59

Em: Näet sellaiset Matin postaukset, jotka hän on määrittänyt julkisiksi. Tai niin mä olen sen ymmärtänyt.

Mää oon Facebookissa (ryhmäpaine 2007, sorruin ja kadun) ja g+:ssa ja diaspora*ssa. Facebook on ollut ihan kätevä välillä, tosin nyt se viestihomma on tehty ihan typeräksi. Kaikki chatit menee automaattisesti inboxiin ja inboxin valo vilkkuu jatkuvasti. :epäilevä:
Ilman Facebookia en usko, että tulisi pidettyä yhteyttä muutamaan tärkeään ihmiseen maailmalla. Tai ei kai se yhteydenpito ole niin kovin aktiivista muutenkaan, mutta Facebookin kautta on edes mahdollisuus.

g+ vaikuttaa käytännössä ihan samanlaiselta kuin Facebook, sillä erotuksella, että päivitykset menee julkiseksi ( :epäilevä: ) ellei niitä itse aktiivisesti rajoita. En välttämättä jaksaisi kahta rinnakkaista tällaista palvelua, joten jossain vaiheessa toisen käyttäminen todennäköisesti feidautuu.

diaspora* on myös käytännössä ihan samanlainen kuin Facebook, mutta (ainakin väittävät, että) ilman tietoturva- ja tekijänoikeusongelmia. Ainoa vaan, että siitä nousi hype jo kauan ennen kuin homma on valmiina, ja rakennus on vielä kesken. Kysyntää oli silloin kun hype nousi, mutta saa nähdä jaksavatko ihmiset odottaa.

Twitterissä olin, ja totesin sen olevan isojen uutisten ja tapahtumien seuraamisessa täysin lyömätön. Sitten kuitenkin poistin tilini, kun oli koko ajan tunne, että olisi pitänyt sitten sanoakin siellä jotain, eikä 140 merkkiä riitä mulle. :keijo:
Lisäksi kun niitä seurattavia hankkii liikaa, syöte menee kaoottiseksi ja todella hankalaksi seurata. Ehkä ne olisi pitänyt lajitella jotenkin listoihin, nyt kun miettii.. :raps:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 05 Elo 2011 11:12

Mulla on aktiivisesti käytössä lähinnä Facebook. Onhan se ihan kätevä tapa pitää yhteyttä sellaisiinkin ihmisiin joita ei muuten niin kovin usein näe. Ystävät, sukulaiset ja ulkomaanelävät. Tai sitten kun itse lähtee kauemmas, niin pysyy edes vähän ajan tasalla siitä mitä tutut tekevät. Aika hyvin Facebookissa nousevat myös pinnalle keskustelunaiheet, joko yleiset tai sitten sellaiset, jotka koskettavat tiettyjä harrastus- tai ammattipiirejä. Tästä puolesta tykkään, vaikka joskus se on rasittavaakin. Myös tietyntyyppisistä tapahtumista kuulen yleensä ensin lähinnä Facebookissa, kun muualla niitä ei välttämättä juuri mainostetakaan, tai jos mainostetaan, niin korkeintaan postituslistoilla.

Vastikään liityin myös Google+:aan, mutta sitä en ole vielä juuri ymmärtänyt, eikä sille ole kovin paljon funktiota, kun ei mulla ole piireissä toistaiseksi kuin lähinnä muutama fordelainen. :keijo:

Twitter-tili mulla on myös, mutta en itse käytä sitä aktiivisesti. Seuraajien määrä tuntuu silti kasvavan kummasti. :salaliitto: Aina välillä löydän kiinnostavia profiileja, joita lisäilen seurattavaksi, mutta en sitten yleensä kuitenkaan jaksa käydä lukemassa niitä päivityksiä kovin säännöllisesti. En vaan tajua sitä systeemiä, kun viestin pituus on niin rajoitettu, että useimmat päivitykset ovat linkkeineen ja tageineen melko lailla hepreaa, tai niissä on niin vähän informaatiota, että siitä ei ole juuri iloa. Linkkejäkään en useimmiten viitsi seurata, kun jää epäselväksi mitä niiden takana on.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 05 Elo 2011 11:29

Olen naamakirjassa, mutta harvoin sinne mitään kirjoitan. Lähinnä käyn vaan kyttäämässä mitä muut tekee. Pärjäisin mainiosti ilmankin, mutta onhan se sinällään ihan kätevä tapa saada selville yhdellä istumalta mitä tutuille kuuluu. Sisäinen stalkkerini hyrrää tyytyväisyyttä, kun saa kurkkia toisten elämään. :keijo:

Twitteristä löytyy tili, tosin ne jutut eivät näy kuin yhdelle. Se on semmoinen aivopieru-kanava, jonne tulee napsuteltua satunnaiset ajatelmat, kun ei ole asiaa sähköpostin verran tai niin kiireellinen/oleellinen juttu, että pitäisi lähettää tekstiviesti.

Forden lisäksi seuraan kahta keskustelupalstaa, joista toista käyn vain lukemassa. Toinen on harrastusaiheinen ja siellä olen enemmän tai vähemmän aktiivisesti mukana niin sanotusti tuottamassa sisältöä. :keijo:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 07 Elo 2011 18:55

Minulla on profiili ainakin Facebookissa, Twitterissa, Myspacessa ja Google+:ssa. Last FM:ssä pyörin näköjään noin vuoden välein. :keijo: (Sitä kyllä voisi käyttää enemmänkin, se on ihan kiva.) Tosin monien muiden tavoin en käytä noista aktiivisesti kuin FB:ta. Myspacesta joskus aikoinaan jopa tykkäsin, se oli kätevä paikka mm. kuunnella bändien musaa ja samalla tutustua uuteen musiikkiin. En tykännyt yhtään siitä uudistuksesta kun Myspace alkoi matkia liikaa Facebookkia ja viimeisin(?) uudistus tämän vuoden alussa (vai jo viime vuoden loppupuolella) sai minut oikeastaan lähtemään sieltä "lopullisesti"

Twitteriä olen yrittänyt jo reilusti yli vuoden opetella käyttämään, enkä vieläkään oikein osaa sitä käyttää. :keijo: Yhden ihan mahtavan keikan kyllä bongasin Twitterin kautta, eli on siitä oikeasti kyllä jotain hyötyäkin. Sen takia en varmaan ole Twitteriä kuitenkaan kokonaan hylännyt, mutta muuten se on minulle yksi ja sama. Linnan juhlien aikaan aloin vähän tajuta sitä ideaa, kun päivityksiä Linnan juhliin liittyen pystyi seuraamaan jonkinlaisena "chattina". Ihmettelen kyllä itsekin, mistä minullekin kertyy seuraajia, vaikka en itse päivittele sinne oikeastaan mitään. :riips:

Google+:stakaan en oikein ymmärrä vielä paljon mitään. Lähinnä minullakin on siellä piireissä muutamia fordelaisia. Tällä hetkellä näyttää ettei se omalta osaltani ainakaan FB:n korvaajaksi muutu. Naamis on kuitenkin se, jossa oikeasti vierailen päivittäin ja teenkin/pävittelen jotain, ja siellä on kuitenkin niin paljon "oikeitakin" kavereita, joiden kanssa pidän tosi paljon yhteyttä FB:n kautta, kun heitä ei muuten välttämättä näe (esim. välimatkan takia tms.). Facebook ahdistaa tosi paljon välillä, kun ei tiedä mitä yksityisyysasetuksia siellä yhtäkkiä muutetaan käyttäjille kertomatta. Ja onhan siellä sellaisiakin tyyppejä, joita on jostain syystä aikoinaan lisäänyt/hyväksynyt kavereiksi, joiden jutut eivät nykyään kiinnosta pätkääkään. Sisäinen stalkkerini ei kuitenkaan halua blokata/poistaa näitä tyyppejä.

Facebookista riittäisi juttua enemmänkin, mutta jatkan joskus ehkä lisää.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 09 Elo 2011 17:04

Verkkoyhteisöjen liikakäyttö lisää narsismia

Facebookia usein käyttävillä teineillä on Rosenin mukaan muita enemmän narsistisia taipumuksia. Facebookissa viihtyvillä nuorilla aikuisilla taas on enemmän merkkejä muista psyykkisistä häiriöistä, kuten taipumusta antisosiaaliseen käytökseen, maniaan ja aggressiivisuuteen

En ihan yksi yhteen allekirjoita tutkimusta, mutta kieltämättä omassa kaveripiirissäkin on tullut havaittua samansuuntaisia muutoksia. Lieviä toki, mutta silti.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 14 Elo 2011 13:54

Nyt tuli ensimmäistä kertaa vastaan Facebookissa että ystäväpyyntöä hyväksyessä kysytään vielä tunteeko ko. henkilön FB:n ulkopuolella. En vastannut siihen mitään. Näytti päivittyvän ystävälista.
Mikähän virka tuollakin utelulla mahtaa olla? Jos vastaisi ei, peruuntuuko kätevästi koko ystäväpyyntö suoraan, vai tuleekohan vaan luentoa ventovieraiden kanssa kaveeraamisen vaaroista...? :raps:
Vai liekö vain random jotain statistiikka/mutual friend yms. hommeleita takana?
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 15 Elo 2011 13:29

Emeritus kirjoitti:Nyt tuli ensimmäistä kertaa vastaan Facebookissa että ystäväpyyntöä hyväksyessä kysytään vielä tunteeko ko. henkilön FB:n ulkopuolella. En vastannut siihen mitään. Näytti päivittyvän ystävälista.
Mikähän virka tuollakin utelulla mahtaa olla? Jos vastaisi ei, peruuntuuko kätevästi koko ystäväpyyntö suoraan, vai tuleekohan vaan luentoa ventovieraiden kanssa kaveeraamisen vaaroista...? :raps:

Mä luulisin, että silloin ko henkilön kaveripyynnöt ei tule sulle enää läpi. Joskus se ainakin meni niin, että jos kieltäytyi kaveripyynnöstä, pystyi estämään uudet kaveripyynnöt kyseiseltä tyypiltä, jos ilmoitti, ettei tunne ko tyyppiä. Mä oon kaksi kertaa merkinnyt niin, mutta siitäkin on niin kauan, että systeemit ovat saattaneet muuttua.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 15 Elo 2011 14:43

marenkienkeli kirjoitti:
Emeritus kirjoitti:Nyt tuli ensimmäistä kertaa vastaan Facebookissa että ystäväpyyntöä hyväksyessä kysytään vielä tunteeko ko. henkilön FB:n ulkopuolella. En vastannut siihen mitään. Näytti päivittyvän ystävälista.

Mä luulisin, että silloin ko henkilön kaveripyynnöt ei tule sulle enää läpi. Joskus se ainakin meni niin, että jos kieltäytyi kaveripyynnöstä, pystyi estämään uudet kaveripyynnöt kyseiseltä tyypiltä, jos ilmoitti, ettei tunne ko tyyppiä. Mä oon kaksi kertaa merkinnyt niin, mutta siitäkin on niin kauan, että systeemit ovat saattaneet muuttua.

Ei kun mä hyväksyin sen, sitten vasta kysyttiin että tunnetko tyyppiä FB:n ulkopuolelta. En siihen vastannut siis mitään. Näytti menevän läpi, lisäytyi kavereihin eikä ainakaan vielä ole nalkuttanut systeemi mitään... :salaliitto:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja damn » Ma 15 Elo 2011 23:40

Profiili löytyy ainakin Facebookista. Välttelin aika kauan sinne rekisteröitymistä, otti niin paljon päähän se ihmisten hehkutus kyseisestä paikasta, facebook siellä ja facebook täällä ja plaa plaa. Liityin kuitenkin, kun osa hyvistä ystävistä asuu muualla ja yhteydenpito on välillä muuta kautta vähän vaikeaa. Kyseessä on ihmisiä, joitten kanssa haluaisin olla yhteyksissä lähes päivittäin, mutta en tykkää puhua puhelimessa ja sähköpostejakin olen hiukan laiska kirjoittamaan. En kyllä päivitä omia kuulumisiani kovin usein, lähinnä chatti on kovemmassa käytössä(silloin kun se toimii...) ja sitä kautta tulee monien eri kavereitten kanssa juteltua päivittäin.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Yabba » To 18 Elo 2011 16:26

Emeritus kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:

Ei kun mä hyväksyin sen, sitten vasta kysyttiin että tunnetko tyyppiä FB:n ulkopuolelta. En siihen vastannut siis mitään. Näytti menevän läpi, lisäytyi kavereihin eikä ainakaan vielä ole nalkuttanut systeemi mitään... :salaliitto:

Njos ne yrittää pikkuhiljaa jonkinlaista plussan piirit toimintoa lyödä naamakirjaan. Sekun taitaa plussassa (plus vanhaa hyvää naamista, sillon pari vuotta sitten, muistuttava ulkoasu) olla se "paras" markkinaetu googlella (plus tietysti että mainokset on suoraan googleadsista, ei välikäsien kautta haettuja, tosin väliäkö sillä, kun adblock blokkaa yhtä hyvin molemmat). Eli kohta lie naamakirjan ryhmäkäytännöt on yksinkertaistettuja...
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Emilia » La 20 Elo 2011 12:21

Löysin Facebookista ominaisuuden, jolla voin ladata kaikki tiedot itsestäni yhdeksi tiedostoksi. En ladannut vielä sitä mutta ehkä joku päivä voisin fiilistellä menneillä ja katsoa, mitä kaikkea siellä on tullut jaettua. Toisaalta, mikä voisi olla epäkiinnostavampaa? :virne:
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Ke 24 Elo 2011 11:20

Emilia kirjoitti:Löysin Facebookista ominaisuuden, jolla voin ladata kaikki tiedot itsestäni yhdeksi tiedostoksi. En ladannut vielä sitä mutta ehkä joku päivä voisin fiilistellä menneillä ja katsoa, mitä kaikkea siellä on tullut jaettua. Toisaalta, mikä voisi olla epäkiinnostavampaa? :virne:
Ai on? Missä, mä tahdon! :narsisti:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 24 Elo 2011 11:30

theia kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Löysin Facebookista ominaisuuden, jolla voin ladata kaikki tiedot itsestäni yhdeksi tiedostoksi. En ladannut vielä sitä mutta ehkä joku päivä voisin fiilistellä menneillä ja katsoa, mitä kaikkea siellä on tullut jaettua. Toisaalta, mikä voisi olla epäkiinnostavampaa? :virne:

Käyttäjätilin asetukset.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 24 Elo 2011 18:19

theia kirjoitti:

Account Settings -sivun alalaidassa on linkki
"Download a copy of your Facebook data."

Kerro sitten miten meni, jos kokeilet. :D
Emilia

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 13 Syys 2011 20:51

Sosiaalinen media tappaa mun mielestä tosi tehokkaasti tarvetta kommunikoida tekemisiään ja ajatuksiaan muita kanavia pitkin, esim. foorumeilla, blogeissa tai sitten ihan vain perheen tai ystävien kanssa keskustellen (!). Pitäisi jättää ihan minimiin koko roskan käyttäminen, mutta ei vain ole löytynyt tarpeeksi innostusta.
Aranwe

ViestiKirjoittaja theia » Ti 27 Syys 2011 17:27

*mutinaa, jupinaa, puhinaa jne Facebookin uudistuksesta*

Tosi rakentavaa keskustelua, I know! :keijo:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 27 Syys 2011 18:25

Useimmiten oon kohauttanut vain olkiani noille Facebookin uudistuksille mut nyt alkaa kyl palaa oikeasti käämi koko paikkaan.

Se ticker-juttu on aivan saatanan turha. Jos mua kiinnostaa pätkääkään, tykkääkö joku kaverini kenenkäkin statuksesta tai käykö kommentoimassa niin voin kyllä käydä sen sieltä kaverin seinältä selvittämässä. En usko, että munkaan kavereista kovinkaan montaa kiinnostaa jatkuvalla syötöllä lukea jokaista mun klikkailua tuolla. Eikö sitä todellakaan pysty itse mistään säätämään, mitä sinne tickeriin menee? :hämillään: Käsittämätöntä paskaa.

Jos on jollain kaverilla ollut se pyyntö poistaa tilauksista tykkäykset ja kommentoinnit, oon sitten tikannut sen kohdan pois "tilauksestani" mutta en nyt kyllä millään jaksaisi tehdä sitä joka kaverin kohdalla...

:gaah:

Ärsyttävintä tässä viimeisimmässä uudistuksessa on se, että tuntuu oman profiilin ja jaettavan tiedon kontrollointi olevan aivan saakelin hankalaa. Olen kyllä hetkittäin miettinyt sitäkin, että nappailen sieltä kaiken vähänkään tärkeän ja "yksityisen" tiedon pois ja laitan profiilin täysin julkiseksi. Profiilin poistaminen kokonaan lienee pieni mahdottomuus.

Nyt on tullut oikeastaan ekan kerran ihan tosissaan sellanen olo, että eiköhän tää fb nyt ollut mun osalta tässä. Paitsi, että Facebook taitaakin kohta läväyttää mun koko elämäni ja kaikki vanhat naamakirjajutut sinne taas joka tapauksessa... :p Semikauhulla oottelen sitä profiiliuudistusta... Ärsyttää vielä sekin, että tietyllä tavalla noiden uudistusten idea on musta hyvä mutten vain halua olla mukana niitä toteuttamassa. :p
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Ti 27 Syys 2011 19:04

Musta se Timeline vai-mikä-se-nyt-oli on kiva idea, varsinkin kun tykkään hirveesti lukea mun menneistä hetkistä, ja jostain taisin lukea, että sen näkyvyyttä ja muita pystyy kyllä säätelemään.

Mua vaan vituttaa se helvetin ticker, justiinsa samoista syistä kun Emiliallakin. Miksei sitä voi vaan sulkea jostain namiskasta, ettei niitä tarvis koko ajan nähdä? Ja se, että sinne tulee mitä Spotify'ssä kuuntelee, no hohhoijaa. Ei mua kiinnosta joka-kirosanan-ikinen biisi, mitä mun tuttu-x kuuntelee.

Ugh, töissä kun oon niin en ehdi raivota enenpiä. ARGGGGH!
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 27 Syys 2011 19:11

Spotifysta saa sellasella ruksilla estettyä sen musiikin näkymisen fb:ssä. Lisäksi tickerin saa piiloon erinäisillä selainlaajennuksilla. Mulla on Chromelle tää. Olettaisin, että muillekin selaimille löytyy vastaava.
Lyyra
Digipahuus

Seuraava

Paluu Multimedia