Suuri kirpputorikeskustelu

Re: Suuri kirpputorikeskustelu

ViestiKirjoittaja skray » To 01 Syys 2011 21:57

Kävin pitkästä aikaa tänään kirpparilla. Oli kiva ja antoisa reissu. :)
Tein ehkä hienon löydön taas, mutta en saa sitä mistään varmistettua. Löysin nimittäin mahdollisesti aidon Hermès-merkkisen olkalaukun hintaan 3 euroa. En ole varma onko se aito vai ei. Aitoa nahkaa se ainakin on ja hintalapun käsiala oli vanhemman ihmisen näköistä, jos tiedätte mitä tarkotan. Joten laukku voi olla muutamankin kymmenen vuoden takaa. Netistä oon yrittäny googletella, mutta heikoin tuloksin. Logo on nahkainen ja soikea, todella siisti ja yksityiskohtainen. Tosin löytämäni logot netissä on olleet vielä hienompia, mutta jos laukku on esim. 80-luvulta (tai jopa vanhempi), niin onhan tekniikat kai muuttuneet aikojen myötä ja niin logotki on nykyään siistimpiä. :sori:
Muutenki laukku on todella siististi ommeltu ja tyylikäs, ja mietin, että ehkä kopiota ei olis noin siististi tehty.
Kaikesta huolimatta, oli sitten aito tai ei, niin tykkään laukusta silti. :D

Lisäksi jäi harmittamaan Tupperwaren todella hieno punainen kulho kannella. Sillä olisi ollut hintaa 16e, hyllyyn jäi. Menen ehkä huomenna hakemaan sen, jos vielä haikailen sen perään, eikä kukaan muu oo sitä ostanu. Se oli todella tumman punainen ja kiiltävä, kovapintainen ja siinä oli sellanen rubiinimainen kuvio. Yritin sitäkin googlettaa, mutta en löytänyt kuvaa siitäkään. Luulen sen olevan aito, sillä siinä oli se "Tupperware"-teksi ja muitakin tupperin tuotteita samassa pöydässä. Aika isokin kulho oli, joten 16e ei kai sitten ookaan niin kallis. :keijo:

Nyt tänne on myös avautunut uusi iso vuokrapöytäkirppari, jossa en vielä oo kerenny käymään. Ehkä ensi viikolla. :)

muoks. Löysin sen punaisen kulhon! Tässä se on! Vähän on huono/pieni kuva, mutta parempaakaan ei nyt ollut. Se jonka mä löysin oli valkoisella kannella, mutta se nyt ei haittaa. Kyllä mä ton huomenna haen varmaan. :p
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Pe 02 Syys 2011 22:05

En hakenut kulhoa. :huoh:
Seuraavan kerran kerkeisin maanantaina kirpparille, jos vielä sitten haluan sen kulhon, niin haen sen pois.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ma 05 Syys 2011 16:09

Tänään eräs kaverini sai mut mukaansa sinne uudelle kirpparille, josta tuossa pari viestiä sitten sanoin. :hullu:
Oli kyllä kiva kirppis; iso, selkeä, tilava, siisti ja mukava muutenkin. Aion mennä uudestaanki.
Ostin sieltä metallisen "lintuhäkin", johon aion virittää jouluvalot ja laittaa sen sitten ikkunaan roikkumaan. Oli se aika hintava, 6e, mutta niin kiva, että pakkohan se oli saada ja käyttöideakin on valmiina!
Lisäksi kävi sellanen tuuri, ettei toista. Keväällä mulla oli pöytä kaverin kanssa toisella kirpparilla ja lähipöydässä oli myynnissä metallinen vihreäksi maalattu lautanen, jossa oli pari hassua pöllöä. Hintaa lautasella oli silloin muistaakseni 4e ja se oli ihana, mutta liian kallis mielestäni. Kävin kuitenkin hiplaamassa lautasta niin monta kertaa ja päätin lopulta sitten ostaa sen. Ja silloin se olikin kadonnut. Nyt löysin samanlaisen, luultavasti justiinsa samaisen, lautasen tuolta hintaan 2,50. Ostin sen. Ei hajuakaan, mitä aion sillä tehdä. Se vaan on niin ihana. :virne:

Triplapostaus. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Annis » Ma 05 Syys 2011 18:10

Kävin tänään tyhjentää meidän kirppispöydän ja olihan tuota voittoakin tullut 26e (pöytävuokra oli 15e),
ja tavoitehan oli saada omat pois. Olisihan sitä tavaraa saanut hävitä enemmänkin, ihan siis sillä,
että pääsis niistä eroon. Pitää tässä joku päivä jaksaa käydä läpi ja käydä heittämässä vaikka Fidaan tai jonnekin.

Itse on tullut ostettua enimmäkseen vaatteita ja kirjoja, mitään erikseen mainitsemisen arvoista ei ehkä ole,
paitsi punainen valkoisilla pilkuilla oleva retro kietaisuhame (3e) on kyllä heti päässyt suosikkivaatteiden joukkoon,
vaikka yleensä inhoan kietaisuhameita. Muutenkin nyt on löytynyt kaikkea kivaa pilkullista :D
Annis

ViestiKirjoittaja damn » Ke 07 Syys 2011 12:46

Nyt on kirppispöytä varattu ja suurin osa tavaroista hinnoiteltu. Kaapeista löytyi ihan kamalasti kaikkea tavaraa, en esimerkiksi edes tajunnut kuinka paljon olen hamstrannut verhoja ja pöytäliinoja, kirpparilöytöjä ovat siis aikoinaan olleet. Laitoin aika halvat hinnat kaikelle, mutta tavoitteena olisi pöytävuokran jälkeen saada n. 100. :D
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Ke 07 Syys 2011 20:22

damnin innoittamana menin minäkin tänään varaamaan kirppispöydän. Sain pöydän ensi viikon keskiviikosta lähtien. :)
Heti alko tehdä mieli hinnotella kamaa ja miettiä, mitä voisi myydä. Paljon sitä myytävää varmasti onkin, vaikkei sitä nyt ehkä heti keksikään kaikkea.. Viikonloppuna vois tehdä inventaarioretken kellarikomerolle ja kattoa mitä kaikkea sieltä löytyy. :)
skray

ViestiKirjoittaja skray » To 08 Syys 2011 22:38

No nyt on hinnottelu alotettu. Viimeksi myynnissä jääneistä vaatteista hinnottelin osan uudelleen. Ne oli sellasia, mitä haluan vielä kerran yrittää myydä jollekin ennen kuin annan ne pois ilmaiseksi johonkin keräykseen. On kyllä ihanaa koittaa päästä eroon sellasista kamoista, mihin ite on kyllästyny ja joita en halua nähdä enää koskaan kaapeissani. Toivottavasti joku muu haluaa nähdä ne omissa kaapeissaan. Laitoin myös erittäin edulliset hinnat, joten luulis kelpaavan.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 15 Syys 2011 13:13

Sorruin eilen taas kangasostokseen töissä. :läps:
Olen muka luonut itselleni säännön, että en saa ostaa kankaita, ellen heti siltä ensinäkemältä keksi, mitä kyseisellä kankaalla tekisin.

Muutenkin edellisen päivityksen jälkeen on tullut löydettyä ties ja vaikka mitä. :läps:
En sais oikeesti shoppailla töissä niin paljoa, kun rahat on muutenkin tiukilla.

Ois mulla kyllä noin tsiljoona tavaraa hinnoteltavaksikin töihin. Sisko toi just laatikollisen ja kassillisen hinnoiteltavia. Lisäksi on röykkiöittäin omia kamoja, joista pitäis päästä eroon. Pitäis vaan jaksaa ottaa asiakseen. Ja ostaa auto niiden kuskaamiseen. :friikki:

Ainoa vaan, että pitäis osata hinnotella ne tarpeeksi halvoiksi, että ihmiset ostaa, ja tarpeeksi kalliiksi, ettei yks tietty ihminen osta. :epäilevä:
Meillä nimittäin on töissä yks sellanen myymääjä, jolla on oma pöytä, johon se ostaa muiden pöydistä vaatteita halvalla ja myy sit moninkertaisella hinnalla. Esim. mun pöydästä se osti 3 eurolla sellaset liituraitahousut, ja nyt ne on sen pöydässä hintaan 9,90 e. :friikki:
Ja vaikka sille siitä sanoo, niin se ei näe siinä mitään ongelmaa. Ja sit pelaa marttyyrikortin aina, kun sille sanoo jostain, mikä ei ihan mee sääntöjen puitteissa. Kiva sit henkilökunnan selitellä muille myyjille sitä sen toimintaa. :friikkipeukku:

Lyrtsin kirppislöydöt, sikäli kuin muistan niitä listailla (uudet kursiivilla)

pe 8.7. kernipöytäliina keittiöön 2 e
la 9.7. kahvipurkki ja uunivuoka yht. 4 e
su 10.7. "villamekko" 1,50 e (hipsuissa, koska se oli suurimmaksi osaksi akryyliä)
ma 11.7. Skinny Bitch -kirja 2 e
ma 11.7. Cambridge Grammar of English -kirja 0 e
pe 22.7. Hellehattu 3 e
la 23.7. Bamix-sauvasekoitin 2 e
su 24.7. Uusi hauva Moukalle 0 e
ma 25.7. Vanha hieno esiliina 0 e
ma 25.7. Pronssinen Kalevalakorun ranneketju 0 e
ke 27.7. Venäläinen teepurkki 2 e
2 kpl kahvikuppeja keräämääni Bacchus-sarjaa 2 e
Uusi hellehattu järveen lentäneen tilalle 3 e
Ikivanha metallinen säästölipas 2,80 e
Alternative Nation -kokoelmalevy 1 e
reilunkokoiset palaset violetin- ja mustankirjavaa kangasta 1,95 e
leipäkori 2 e
2 x Indiskan metalliset maustepurkit 1,70 e/kpl
ihan hirvittävän ihana vanha pöytäliina olohuoneen pöytään 6 e
ruskea paidanlirpake 0 e
ihana ruskea kukkamekko 0 e (en tosin tiedä, tuleeko tätä edes käytettyä :huoh: )
DVD:eitä: True Romance, Police Squad! 2-2,5 e/kpl
sinikirjava ruudullinen flanellitunika 3 e
Niken urheiluhousut 0 e
valkoinen paidanlirpake (erilainen kuin ruskea) 0 e
pieni punamusta lipaston näköinen pöytälokerikko 1,5 e
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Dnd » To 15 Syys 2011 16:00

Laita pöytään lappu "Ei jälleenmyyjille", niin jos se tajuais.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja skray » La 17 Syys 2011 10:08

skray kirjoitti:Lisäksi jäi harmittamaan Tupperwaren todella hieno punainen kulho kannella. Sillä olisi ollut hintaa 16e, hyllyyn jäi. Menen ehkä huomenna hakemaan sen, jos vielä haikailen sen perään, eikä kukaan muu oo sitä ostanu. Se oli todella tumman punainen ja kiiltävä, kovapintainen ja siinä oli sellanen rubiinimainen kuvio.

Ostin tän kulhon, mutta toiselta kirpparilta. :virne:
Tuolta missä näin sen ekaa kertaa se oli kadonnu toissa viikolla, kun kävin siellä taas uudestaan. Sitten menin käymään uudella pöytäkirpparilla tällä viikolla ja siellä se sitten oli hyllyssä mua odottamassa. Hienompana kuin koskaan. Ihana! Olihan se ostettava, vaikka hinta olikin se 16 euroa vieläkin.

Tänään meen kattomaan mitä mun pöydästä on myyty jos mitään. Toivottavasti edes jotain.
skray

ViestiKirjoittaja damn » La 17 Syys 2011 17:49

Nyt on viety tavaraa kirpparille. Ois vielä paljon vietävää, mutta odotellaan nyt pari päivää jos se pöytä vähän tyhjenisi, niin mahtuu paremmin. Kaverin kanssa pöytä puoliksi, niin kyllä tuota tavaraa on aikas paljon... Tosin meillä on onneksi aika erilaista myytävää, sillä on vain vaatteita, minulla on vaatteita aika vähän, mutta muuta tavaraa paljon(kirjoja, levyjä, dvd:eitä, astioita, laukkuja, kodintekstiileitä yms), kivasti sai nuo eri tavarat eri hyllyille laitettua. Innoissani odotan, kuinka paljon menee kaupaksi. Tarviin rahaa :D.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 17 Syys 2011 17:53

Juu, ei kannatakaan ahtaa pöytää ihan tukkoon heti aluksi. Ei sitä kukaan jaksa edes käydä katsomassa, jos on liikaa tavaraa. Toivottavasti skray ja damn saavat hyvät tuotot! :superhymy:

Mää vein mun siskon tuomat tavarat myyntiin. Hitto, että ihmiset ostaa omituisia tavaroita. Jutut, joiden odotin homehtuvan siellä pöydässä johonkin ens kesään asti, meni saman tien. :friikkipeukku:
Tänään meni myös vihdoin yhdet housut, jotka on olleet siellä pöydässä jo ties kuinka kauan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » La 17 Syys 2011 21:49

On mulla ainakin pöytävoukrat kahdeks viikoks jo myytynä, että tästä edespäin se on vaan voittoa. :superhymy:
Mun takki oli myyty ja kahdet verhot.. ja yks lamppu, jonka ajattelin ehkä jäävän jopa myymättä. Oli siellä vaaterekissäkin paljo tyhjiä henkareita, mutta en nyt millään keksi, että mitä sieltä puuttui.. Huomenna vien uutta tavaraa iltapäivällä, heti kun töistä inventaariosta ehdin.. Vieläkin löytyy kaapeista lisää kamaa myytäväksi.. Ihanaa koittaa päästä turhuuksista eroon. :)

On se kyllä kumma mitä kaikkea porukka ostaa tosiaan. Monet sellaset vaatteet, joiden uskoin menevän heti kaupaksi, ovat edelleen jäljellä ja sitten taas sellasta, mitä kuvittelin jäävän, meni heti.. kirjat kun saisi vielä myytyä, niin jopas olis hyvä. Hinnatkin on 1-2e, joten siitä ei ainakaan pitäis olla kiinni. Kunpa joku ymmärtäis, että ne kirjat on oikeesti hyviä ja ne kannattaa lukea kaikki. :huoh:

Yritin myös kierrellä vähän siinä ympäröiviä pöytiä, että löytyykö omia vääristä paikoista, mutta ei ainakaan sattunu silmiin mitään. Meidän pöydässä tosin sitte joka kerta on jotain extraa. Kaippa se on päätypöytään helppo heittää se, mitä ei sitten kuitenkaan halua. Ja varsinkin naapuripöydän leluröykkiö on löytänyt meidänkin puolelle vähän liian usein. :epäilevä:
Minä käyn kiltisti sitten viemässä ne tavarat takaisin omiin pöytiinsä. :tp:
skray

ViestiKirjoittaja damn » Su 18 Syys 2011 14:07

Pakko hehkuttaa. Kirppari oli ollut kolme tuntia auki, kun mun tavaroista oli mennyt jo about puolet kaupaksi. En valita :superhymy:. Voi vaan olla aika tyhjä pöytä loppuviikosta kun tavarat loppuu kesken.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Su 18 Syys 2011 18:52

Oho! Sielläpä on sitten käynyt kuhina! Hyvähyvä!

Mäkin kävin kysymässä väliaikatietoja tänään aamupäivällä ja keskiviikosta tähän hetkeen oli noin 100e myynti. Ihan hyvä siis, kun on vielä melkeen puoltoista viikkoa jäljellä. :)
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ke 21 Syys 2011 19:16

No niin! Nyt olis vielä viikko jäljellä myyntiaikaa ja hyvin pyyhkii edelleen. Kävin tuossa ennen sulkemisaikaa siivoamassa ja järkkäämässä taas eri tavarat paremmin esille, että tulis vähän vaihtelua. Ja olihan sieltä taas menny sellasia kamoja, joista en koskaan uskonut pääseväni eroon. :D
skray

ViestiKirjoittaja damn » Pe 23 Syys 2011 17:08

Käytiin hakemassa tavarat pois kirpparilta. Ihan mukavasti oli myyntiä, sain 123. Osasinkin odottaa aikalailla noita summia. Kävin tuossa läpi mitä oli mennyt kaupaksi ja ilmeisesti ainoa varastettu tavara oli yksi cd, mutta osaan elää ilman sitä kahta euroa, joka sillä oli hintana :D. Tavaraa ei tarvinnut kantaa kotiin kuin yksi kassillinen ja näköjään tulin kotiin todella hyvään aikaan, koska ulkona sataa nyt kaatamalla. Olisi ollut aika inhottavaa jos kaikki noi kamat ois kastunut, siinäpä oisin sitten ollut märkien kirjojen kanssa ihmeissäni.

Muoks. Näköjään yksi huppari oli kanssa hävinnyt, huomasin vasta. Se kyllä vähän harmittaa, oisin kyllä voinut ottaa sen taas käyttöön jos se ois jäänyt myymättä.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Pe 23 Syys 2011 19:01

No niin, hyvä damn! On kyllä harmillista, että joku viitsii kirpparilta varastaa. :(
Kävitkö kiertämässä kirpparia muuten, jos jotain omaa olisi eksynyt muiden pöytiin?
Meillä on melkein joka päivä jotain väärää tavaraa omassa pöydässä ja uskon vakaasti, että meidänkin kamoja on muilla. Mä aionkin kaverin kanssa mennä sunnuntaina koluamaan koko kirpparin läpi ja etsiä sieltä eksyneitä yksilöitä. Toivottavasti niitä ei ole paljon.
Pitääkin muistaa sanoa oma pöytä irti sunnuntaina. :lanppu:
Ensi viikolla saa sitten sieltä rahatkin, innolla odotan tuloksia. :p
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 23 Syys 2011 19:05

Kirppiksiltähän on just helppo varastaa. Kynnys on matala, kun hinnatkin on matalat, ja meillä ainakin noin 99% tapauksista huomataan vasta jälkikäteen. Pitää olla tosi huolimaton, että oikeesti jää kiinni itse teossa. Lisäksi hintalappujen vaihteleminen on mahtavan helppoa, ainakin meillä. Siksi yritänkin sanoa kaikille myyjille, että vähänkään arvokkaampaan tavaraan kannattaa laittaa hälytin, ja että hintalappuun pitää laittaa kuvaus tuotteesta, ja että hintalappu pitää kiinnittää tuotteeseen kunnolla.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Pe 23 Syys 2011 21:34

Lyyra kirjoitti:Kirppiksiltähän on just helppo varastaa. Kynnys on matala, kun hinnatkin on matalat, ja meillä ainakin noin 99% tapauksista huomataan vasta jälkikäteen. Pitää olla tosi huolimaton, että oikeesti jää kiinni itse teossa. Lisäksi hintalappujen vaihteleminen on mahtavan helppoa, ainakin meillä. Siksi yritänkin sanoa kaikille myyjille, että vähänkään arvokkaampaan tavaraan kannattaa laittaa hälytin, ja että hintalappuun pitää laittaa kuvaus tuotteesta, ja että hintalappu pitää kiinnittää tuotteeseen kunnolla.

No mä ajattelin kyllä ihan toisin päin, eli kun hinnat tosiaan on niin matalat, niin luulis jokaisella olevan varaa siihen mitä tavaroista tai vaatteista pyydetään. Mut eihän kaikkien varkaiden syy varastamiseen olekaan se, ettei olisi varaa, vaan se voi olla vaikkapa vaan se, että saa kiksejä siitä jännityksestä mitä siihen liittyy. Mut onhan ne kirpparitavarat jonkun henk.koht. omaisuutta, eikä jonkun kaupan. Eli siinähän periaatteessa varastaa suoraan joltain henkilöltä, eikä "vain" joltain kaukaiselta isolta organisaatiolta.
Mun hintalappuja voi kuka vaan vaihdella, koska niissä lukee enimmäkseen "paita 1e", "paita 1e", "paita 1e". :keijo:
No ei kai, kyllä ainakin mä oon yrittäny hyvin kirjottaa kaikkiin hintalappuihin tiedot tuotteista, joskus jopa koonkin vaatteesta, jos se paidan oma lappu on leikattu pois. On kummallista, että jotkut ihmiset ei ajattele loppuun asti kun ne tuo tavaroitaan kirpparille. Tuotteiden hyvä ja kiinni pysyvä hinnotteluhan on vaan eduksi heille itselleen, koska hyvin hinnoteltu tuote on helpompi saada myytyä. Jos hintalaput tippuilee, niin eihän niitä tavaroita voi kukaan ostaakaan.. oon liian monta kertaa törmänny kivoihin juttuihin, joissa ei oo ollu hintalappua.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 23 Syys 2011 21:39

No juu, mutkun toiset ei kirjota edes sen vertaa, että "paita 1e", vaan kirjoittavat pelkästään "1e". Silloin sen lapun voi käyttää ihan mihin vaan, varsinkin, jos se ei ole kunnolla kiinni siinä alkuperäisessä tuotteessa. :sori:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » Pe 23 Syys 2011 22:58

Juu, kyllä kiertelin koko kirpparin läpi ja katselin onko omia tavaroita muitten pöydissä tai vaatteita sovituskopissa, mutta eipä näkynyt.

Minä kiinnitin vähän liiankin hyvin kaikki hintalaput, varmaan ostajia on ottanut päähän irroitella niitä, mutta parempi niin, eipähän ainakaan mistään voinut vahingossa tippua.
damn

ViestiKirjoittaja annastindeli » Pe 23 Syys 2011 23:24

Löysin tänään kirpparilta kelsiturkin, ihan oikeaa lampaannahkaa vieläpä, hintaan 16,50
Ostin myös toisen takin, lyhyen villakangastakin, kolme huivia, salaattiottimet, syömäpuikot
ja miehelle pari kirjaa. Saatoin hieman innostua :keijo:
annastindeli

ViestiKirjoittaja skray » La 24 Syys 2011 15:42

Taas oli myyty vaikka ja mitä mun kamoja. Paljon sellaistakin, minkä en ikinä uskonut menevän kaupaksi. :jami:
Vein vielä yhdet luistimet myyntiin, toivottavasti joku haluaa ne jo tänään tai huomenna. Muutenki enää muutama päivä myyntiaikaa jäljellä.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 24 Syys 2011 15:48

Hyvä skrää!

Mää kävin hetken mielijohteesta kilpailijakirppiksellä. Löysin keräämääni astiasarjaan muutaman lautasen. Kallistahan se oli, mutta niitä on niin harvoin missään, ja kun kaupastakaan ei enää saa, kun lopettivat valmistuksen, penteleet.
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä