Muuttohöpinää

Re: Muuttohöpinää

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 02 Kesä 2011 17:06

Uusi koti. Vanha tavararöykkiö. Mihin tukin kaiken? Tilaa ei ole. Mielenkiintoiset kattolamppuviritelmät. Kissa kotiutui jo.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 02 Kesä 2011 17:41

Onnea uuteen kotiin Lyyra! :hymyhali:

Ehkä ne tavarat vielä löytävät paikoilleen. Mua jaksaa edelleen ihmetyttää se, miten hyvin olemme Miehekkeen kanssa saaneet mahdutettua molempien tavarat kämppäämme. (Edelleen toki on joitain tavaroita, jotka eivät oikein ole löytäneet paikaansa, mutta ei montaa.) Asustelin siis tässä ensin yksikseni ja mielipiteemme oli jossain vaiheessa se, että tähän kämppään eivät molempien tavarat mahdu kunnolla. Siksi tämän pitikin olla vain väliaikaisratkaisu. Mutta niin vain on käynyt, että tässä olemme asuneet yhdessä puoli vuotta ja 1,5 vuoteen ei tästä ole tarkoitus mihinkään lähteä. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 02 Kesä 2011 17:51

Voi että kun sais itsekin sellaisen kämpän, josta ei ois tarvetta pariin vuoteen mihinkään lähteä. :friikki:
Kahden edellisen piti olla sellaisia, mutta toisin kävi. :friikki:
Tuskin/Toivottavasti ei tässäkään tarvitse 1,5 vuotta kauempaa olla. Haluan valmistua ja muuttaa takaisin Tampereelle tai ulkomaille. :huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 03 Kesä 2011 11:53

Tuplat.

Kamat on edelleen aika levällään. Säilytystilaa on tosi vähän kahteen (kolmeenkin?) edelliseen asuntoon verrattuna, joten pitää tehdä ns. luovia ratkaisuja, ja pistää kaikki hukkapalat kirppikselle myyntiin, ja kaikki, mikä ei ole jatkuvassa käytössä, alakerran häkkivarastoon. Sinänsähän tuo ei varmaan kuulostakaan normaali-ihmisen korvaan kovin omituiselta, mutkun mun edellisessä asunnossa pelkkä vaatehuone oli isompi kuin tässä keittiö. Olen siis tottunut säilyttämään kaiken vaatehuoneessa. Nyt menee talvivaatteet ja kaikki alakertaan. Ja siis tää tavaran ja tilpehöörin määrä. :isosilmä: Ei ne meinanneet mahtua edellisessäkään asunnossa mihinkään, niin mihinkä mä tungen ne täällä? :friikki: Kirpputorille on siis lähdössä kaikenlaista kamaa.

Notta mortonki pöytähän vaan ja kyä jämpti on näin!
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Dnd » La 04 Kesä 2011 03:33

Eiks mortonki oo yhtä ku tervehdys? Vai meinaako se jotain muutakin? (Mora?)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja shaana » Su 09 Loka 2011 10:35

Muuttaminen on ihan rectumista munsta. Siis joo ihan mukava vaihtaa maisemaa välillä ja tuleepahan kahlattua
rojut läpi ja ehkä tunnistettua jotain turhaa rojuakin, mutta kamojen raahaaminen ja ravaaminen on ihan syvältä.

Kohtapa se ois sitten eessä, katotaan miten tässä iässä onnistuu tuo kimppa-asuminen sit. Nyt ajattelin taktikoida,
ja viedä farmariautoon sopivat tavarat pikkuhiljaa, ja sitten kun on se oikea muuttopäivä, niin jää vain isommat
rojut kannettavaksi. Pitäis varmaan miettiä jo pakettiautoakin. :lanppu:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 31 Loka 2011 18:45

shaana kirjoitti: Kohtapa se ois sitten eessä, katotaan miten tässä iässä onnistuu tuo kimppa-asuminen sit. Nyt ajattelin taktikoida,
ja viedä farmariautoon sopivat tavarat pikkuhiljaa, ja sitten kun on se oikea muuttopäivä, niin jää vain isommat
rojut kannettavaksi. Pitäis varmaan miettiä jo pakettiautoakin. :lanppu:

Yöh, vieläkään en ole saanut itsestäni mitään irti. Tai no, olen sentään jo hankkinut kestävät säkit ja muuttolaatikot tavaran raahaukseen, mutta koko projekti tuntuu niin epämiellyttävältä. Pakettiautokin on vielä vähän harkintavaiheessa. Josko tänään aloittaisi pakkaamisen, viikonloppuna pitäisi siirtää tavarat toiseen osoitteeseen.. :vihellys:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 07 Marras 2011 23:58

Mulla alkaa kaikki loksahdella paikoilleen muuton suhteen. Marraskuun kääntyessä joulukuuksi se tapahtuu. Eli käytännössä miltei heti :tipahdus:

Muutan kalustettuun kämppään, johon raivataan kaappeihin ynnä muihin sen verran tilaa, että kamani sopivat sisään. On tässä tapauksessa molempien etu, että mahdollisimman vähän tavaraa muuttaa ulos ja sisään.

Eläimistön tilanne on vielä vähän auki. Voi olla, että saan asunnon mukana kaksi kissaa, jos ei niitä saada muuten tyydyttävästi sijoitettua.

Tämä kaikki on aika hämmentävää. :o:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 08 Marras 2011 10:25

Pasc saa oman mulkoilijakissan :D
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 09 Marras 2011 00:13

Joo, mulkoilijat jäävät mulle.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja kermit » Ti 15 Marras 2011 20:17

Pascal Lemoix kirjoitti:Joo, mulkoilijat jäävät mulle.

:täpinä: Kissat. :pilvi: Ne on varmasti ihania. :)
Ymmärsin, että muutettavaa on putkikassin verran, mutta voisithan sinä silti laittaa viestiä, jos sattuisit kaipaamaan apua. :)
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja shaana » To 17 Marras 2011 20:33

Oon kyllä yks Stressi-Erkki :hullu:

Loppujen lopuksi muutto sujui oikein hyvin, etenkin kun olin vienyt yksin jo kaiken pikkukrääsän, varsinaisena muuttopäivänä sain kolme ihanaa ihmistä avuksi ja kalusteiden siirtelyyn tarvittiin kaksi pakulenkkiä, ajassa mitattuna vissiin vähän reilu kaksi tuntia. Mietin vielä, kuinka voin korvata auttajani korvaamattomasta avusta. :hymyhali:

Nyt ovat tavarat pikkuhiljaksiin löytäneet jo ainakin jotakuinkin paikoilleen. Keittiöstä taitaa tulla suosikkihuoneeni, tässä on niin paljon tilaa että ruokailuryhmä mahtuu keskelle huonetta niin, että on tilaa liikkua joka puolelta - näyttää hienolta! :gay: Tänään kävin hakemassa kaupasta lisää verhonipsuja, kun jotenkin AINA muuttaessa uudessa kämpässä on erilaiset verhokiskot kun edellisessä. :jaaha:

Kämppis vaikuttaa vielä kehityskelpoiselta, joistakin asioista joudutaan vielä keskustelemaan, avaudun sitten ajan mittaan näistä lisää. Kissat tulivat tänään noin vuoden jälkeen takaisin Mamin luo, vielä lymyillään eri huoneissa, mutta kai sekin tästä asettuu.

Onnea Pascalille perheenlisäyksestä! :keijo:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja lumikukka » Pe 18 Marras 2011 19:28

Muutto edessä parin viikon päästä. Johan tässä kämpässä tulikin asuttua peräti puolitoista vuotta. Kaiken kaikkiaan mulle kolmas muutto kahden ja puolen vuoden sisällä. :P Hulluinta tässä taitaa kuitenkin olla se, että samaan aikaan kun muut ikäiseni muuttavat isompiin asuntoihin kauemmas keskustasta, minä ja avokki muutetaan pienempään ja kalliimpaan kämppään keskustaan. Uudessa kämpässä on 20 neliötä vähemmän kuin nykyisessä, joten paljon pitää tavaraa myydä, heittää roskiin tai pistää muuten kiertoon. Ei mikään huono juttu sikäli, sillä kaikenlaista turhaa roinaa on kummallekin kertynyt.

Järkeväksihän tätä ratkaisua ei millään voi kutsua. On vaan jo pitempään tuntunut siltä, että täältä Espoosta metsän ja lapsiperheiden keskeltä on päästävä pois. Ollaan tässä syksyn mittaan katsottu vuokrakämppiä keskustasta sillä silmällä ja käyty parissa näytössä. Tällä viikolla sitten tärppäsi ja päätös piti tehdä aika pikaisesti. Aika näyttää, oliko ratkaisu hyvä vai huono, mutta ainakin tulee nyt sitten kokeiltua cityasumista. Kallio here we come. :viileä:
lumikukka

ViestiKirjoittaja kaneli » La 19 Marras 2011 20:49

Mulla on kohta muutto edessä ja kaipailisin nyt teiltä keijoilta hyväksi koettuja vinkkejä muuttamiseen. Kaikki neuvot sopivista muuttolaatikoista loppusiivoukseen otetaan vastaan!
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 19 Marras 2011 21:16

Pakkaa etukäteen mahdollisimman paljon, niin mahdollisten muuttoapulaisten ei tarvi tehdä sitä. Pikkupyyhkeitä ei kannata pakata ensimmäisenä, ne ovat hyviä pehmusteita astioille ja tilkkeitä heliseviin laatikoihin. Laatikoista tukevat, suljettavat pahvilaatikot on hyviä. Muovilaatikot menee usein helposti päällekkäin, jos ovat samanlaisia. Nokkakärry on ehdottoman mahtava apuväline, jos sulla on pinottavia laatikoita.
Loppusiivouksessa on helppo koota lattialta roskat lastalla kasaan. Se on jopa parempi kuin harja. Siivoustakin kannattaa jakaa useammalle päivälle. Esim., jos uunia ei tule käytettyä enää muutamaan päivään ennen muuttoa, se kannattaa pestä alta pois, niin on vähän vähemmän jynssättävää muuttopäivänä. Samoin jääkaapin ja ruokakaapin vanhentuneet jutut roskikseen jo etukäteen, ettei tarvi muuttaessa miettiä mitä heittää pois.

Mitäs muuta... :raps:
On tullut viime vuosina muutettua niin usein, että en osaa ajatella mitään neuvoa, mikä ei kuulostaisi itsestäänselvältä. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja kaneli » La 19 Marras 2011 21:24

Kiitos Lyrde! Mä oon muuttamisessa ihan uuno, eli mitkään asiat ei ole mulle itsestään selviä. Eli lisää vaan vinkkejä! :)
Kuuluuko loppusiivousvelvollisuuksiin muuten myös ikkunoiden pesu? :uuno:
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 19 Marras 2011 21:27

Yleensä mitä oon ns. isommilla vuokrayhtiöillä asunut, loppusiivoukseen ei kuulu ikkunat, ellei niissä ole näkyviä tahroja. Muista putsata liesituulettimen suodatin!
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja kaneli » La 19 Marras 2011 21:38

Lyyra kirjoitti:Yleensä mitä oon ns. isommilla vuokrayhtiöillä asunut, loppusiivoukseen ei kuulu ikkunat, ellei niissä ole näkyviä tahroja. Muista putsata liesituulettimen suodatin!

Asia selvä, onpahan vähemmän siivottavaa, jos ei tarvitse jynssätä ikkunoita!
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Walker » La 19 Marras 2011 21:44

Mulla on kohta muutto edessä ja kaipailisin nyt teiltä keijoilta hyväksi koettuja vinkkejä muuttamiseen.

Nokkakärryt on myös oiva apuväline pesukoneen siirtäjälle.

Kaikki vuokra pakettiautot on vuokrattu hyvissä ajoin kuun loppupäiviksi, jos sellaiseen tarvetta niin ajoissa
liikenteessä asian suhteen.

Muuton yhteydessä pääsee todella kätevästi tarpeettomasta tavarasta eroon, miettii tarkkaa mitä todella on
tarvinnut ja karsii varastoa todella rankalla kädellä.

Ja kuulut ja omin silmin todistanut niin avain episodeja tapahtuu jonkin verran: varaston avaimet jäi toiselle
paikkakunnalle, kotiavaimet hukkuu muuttokuormaan muuttohässäkässä jne
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja kaneli » La 19 Marras 2011 22:14

Avainhuomautus oli hyvä, täytyy olla tarkkana niiden kanssa, kun olen tällainen lahopää.

Kuinka paljon aikaa yhden ihmisen tavaroiden pakkaamiseen olisi hyvä varata - noin suunnilleen? Kannattaako laatikoihin kirjoittaa, mitä missäkin on, että on sitten helppo järjestellä tavaroita suurin piirtein oikeisiin paikkoihin? Miten kannattaa pakata vaatteet, ovatko esimerkiksi jätesäkit hyviä? Entäs kengät, mä säilytän suurimmaksi osaksi kenkiäni kenkälaatikoissa.
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 19 Marras 2011 22:32

Mä pakkaan yleensä vaatteet jätesäkkeihin. Tietenkin jotkut vaatehuoltonatsit saattavat hätkähtää, mutta mulle se on ihan sama, kunhan ne saadaan jotenkin pois. Laatikoita on sen verran vähän yleensä käytössä, että niitä ei kannata vaatteisiin tuhlata.

Jos saat laatikoihin paljon samanlaista kamaa (esim astioita), niin kannattaahan se merkata. Uudessa kodissa ne on sit helpompi kantaa purkuvaiheessa suoraan oikeisiin huoneisiin. Käytännössä kuitenkin (ainakin itselläni) menee varsinkin isompiin laatikkoon aika sekalainen seurakunta kaikkea, kun haluan pakata laatikot aina mahdollisimman tiiviisti.

Ja kirjat muuten! Älä laita laatikkoa täyteen kirjoja, vaan muutamia kirjoja pohjalle, ja sit kevyempää tavaraa päälle. Ei tule niin painavia laatikoita.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 19 Marras 2011 23:15

Sama pätee jos on paljon dvd- tai cd-levyjä. Ne painaa yhdessä laatikossa tosi paljon!

Mä merkkaan laatikoihin aina vaan mihin huoneeseen se on menossa.
Ite tykkään hakea muuttoihin alkon laatikoita, koska ne on mun tilanteessa sopivan kokoisia kantaa ja ne kestää. Niitä on helppo kantaa ergonomisesti, jos ei ole sitä nokkakärryä. Toki niitä tulee useampia kerralla, mutta raavaat miehet kantaa kaksi laatikkoa kerralla. Ainakin mulla ovat kantaneet.

Pakastin- tai pakastelokero kannattaa sulattaa ennen muuttoa, ettei siihen muuttoon tarvitse varautua vielä silläkin.

Ah! Mä pakkaan usein yhden sellaisen "ykköslaatikko", jossa on kiireimmiten tarvittavia asioita. Vessapaperia, verhonipsuja, kännykänlaturi, lamput, pari verhoa (jos tarttee saada ikkunoita peittoon esim. pimeällä), työkalut ja mitä kokee tarvitsevansa aivan purkamisen alussa. Usein se on se laatikko jossa kulkee kaikki käsilaukut :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 19 Marras 2011 23:31

Ykköslaatikko. :lanppu:
Nerokasta. Tuota mullakaan ei ole kaikkina muuttokertoinani tullut mieleen. Kiitti! :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja kaneli » La 19 Marras 2011 23:38

Mahtavaa, taas olen hieman viisaampi! Miten olette toimineet kalusteiden kanssa? Kannattaako Ikean kalusteita purkaa osiin vai roudata uuteen kotiin sellaisenaan? Oletteko peittäneet sängyn jollain tavalla ennen kuljetusta?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 19 Marras 2011 23:48

Mä olen viimisimmillä kerroilla kelmuttanut sängyn :keijo:
Suhteiden kautta saanut pakkauskelmua ja hyvin on pysynyt puhtaana.
Kai se jätesäkit + jesari ajavat saman asian.

Ikean kalusteista riippuen kannattaa harkita.
Mulla on aina kaikki huonekalut kulkeneet sellaisinaan. Ainoat purettavat objektit on Lundian hyllyt, mutta kaikki telkkari- ja tietokonetasot kulkee sellaisinaan. Samoin pöydät. Mun keittiön ruokapöytä on niin ikivanhakin, ettei sen purkamista voi edes ajatella. Tuskin sitä saisi koottua enää kantavaksi jos sen pistäisi osiin :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä