PItää keksiä jotain muuta, ts. ostaa edes teippiä.skray kirjoitti:Huomenna on työpaikan pikkujoulut ja ensimmäinen paketti on siten käärästy ja rusettikin päälle laitettu. Sen perusteella ei tullut jouluisempi olo.
Juhlissa on tarjolla ensimmäiset jouluruuat tälle vuodelle ja innolla sitä odotan. Tulisko sitten edes vähän jouluisempi olo?
Joulukuu on kuitenkin jo ovella.

Okei...

Lyyra kirjoitti:Mun mielestä jouluverhot on todella hc-kamaa, sun mielestä "ihan pieniä juttuja vain".
Mutta tästähän keskusteltiin ilmarissakin yks päivä, kuinka mun mielestä on outoa alkaa koristelemaan jo marraskuussa, kun normaalisti koristellaan jouluaattona.

Wildchild kirjoitti:Minusta taas on outoa että joku koristelee vasta jouluaattona, kun kuusikin tuodaan sisälle jo aatonaattona ja koristellaan tuolloin.
Meillä kuusi tuodaan sisälle (ja kaikki muutkin koristeet otetaan esille) aattoaamuna ja koristellaan samalla kun katsotaan Joulupukin kuumaa linjaa. 

Lyyra kirjoitti:Wildchild kirjoitti:Minusta taas on outoa että joku koristelee vasta jouluaattona, kun kuusikin tuodaan sisälle jo aatonaattona ja koristellaan tuolloin.
Millä perusteella sä oletat, että meillä tuodaan kuusi sisälle jo aatonaattona?Meillä kuusi tuodaan sisälle (ja kaikki muutkin koristeet otetaan esille) aattoaamuna ja koristellaan samalla kun katsotaan Joulupukin kuumaa linjaa.
Parhaimpina vuosina ollaan käyty ostamassa kuusi vasta aattoaamuna.

näinköhän se höperöityminen alkaa minun tapauksessani... 
Mutta sekin oikeastaan vaan valon takia. Kolmanteen ikkunaan 
annastindeli kirjoitti:Ja kuka nyt joka kuukausi jaksaa verhoja vaihtaa, en minä ainakaan.

puolikarkea kirjoitti:annastindeli kirjoitti:Ja kuka nyt joka kuukausi jaksaa verhoja vaihtaa, en minä ainakaan.
Kuka sitä jaksaa joka vuosi verhoja vaihtaa, en minä ainakaan.![]()

Lyyra kirjoitti:Se lienee myös se isoin syy, miksi jouluverhot tuntuu mun mielestä ihan käsittämättömältä jutulta (joulukauden lyhyyden lisäksi). Muutaman päivän tai korkeintaan parin viikon takia käydä sellainen operaatio läpi.
Meillä on jouluverhot ekasta adventista n. tammikuun puoleen väliin. Ei tosin mitään 

Wildchild kirjoitti:Ja tosiaan, muillekin kerrottakoon, että viime viikolla keskustelimme ilmarissa jouluvalojen ja -koristeiden
laitosta. Minä odotin viikonloppua ja adventtia, että pääsen laittamaan valot ikkunoihin ja Lyyrasta se oli
todella käsittämätöntä että joku koristelee jo nyt, heillä kun on tapana koristella vasta aattoaamuna. Minusta
taas on outoa että joku koristelee vasta jouluaattona, kun kuusikin tuodaan sisälle jo aatonaattona ja
koristellaan tuolloin.
Ja tässä koko ensimmäisenä adventtina koristelun aloittamisessahan on kyse (ainakin minulle) juurikin joulun
odotuksesta ja ns. laskeutumisesta jouluun. (Ja uskonnon sekoittamisella jouluun ei ole minun/meidän joulussa tilaa.)
Mutta jokainen tavallaan, se suokaamme jokaiselle.
Haluaisin silti olla sitä mieltä, että koristeleminen marraskuun lopussa tai joulukuun alussa ei ole mitenkään outoa, se on vaan eri tapa. Veikkaisin jopa, että se on amerikkalainen tapa (täällä enemmänkin sääntö kuin poikkeus), joka on yleistymässä Suomessakin samalla kuin kaikenlaiset jouluvalot sun muut vastaavat kovasti näkyvät koristeet.
Meilläkin kotona ennen koristeltiin vasta aatonaattona tai jotain, mutta viime vuosina jo aiemmin. Siinä vaiheessa kun itse ostin muovikuusen, aloin myös laittaa sen esille reilusti ennen joulua, varsinkin koska varsinaisena jouluna en sitten ollut kotona. Koska tykkään joulusta ja joulutunnelmasta. 
Mr. Smith kirjoitti:Ei hyvänen aika, osa I: Tajusin juuri että voin laittaa parvekkeelle jouluvalot
Ei hyvänen aika, osa II: Tajusin juuri että vakavissani harkitsen jouluvalojen laittamista parvekkeellenäinköhän se höperöityminen alkaa minun tapauksessani...

. Ois ollut aikaisemminkin, jos olisin jaksanut kaivaa ne 

Pascal Lemoix kirjoitti:Ostin joulukalenterin, jona toimii jo ainakin kolmatta vuotta putkeen Pandan Juhlapöydän konvehteja -rasia. Siihen vaan numerot ja a vot!
Tosin jos se olisi joulukalenterin muodossa, niin ehkä sitten.
Pystynhän joulukalenteristakin syömään vain yhden luukun sisällön kerrallaan. 
Suvi kirjoitti:Pascal Lemoix kirjoitti:Ostin joulukalenterin, jona toimii jo ainakin kolmatta vuotta putkeen Pandan Juhlapöydän konvehteja -rasia. Siihen vaan numerot ja a vot!
Mä en pystyisi syömään vain yhtä konvehtia per päivä.Tosin jos se olisi joulukalenterin muodossa, niin ehkä sitten.
Pystynhän joulukalenteristakin syömään vain yhden luukun sisällön kerrallaan.
Tai jos ostaa 24 konvehtirasiaa kalenteriksi 

Nyt voisi sitten vähitellen virittää joulutähden ikkunaan ja laittaa vaikka kynttelikönkin, joka saatiin lahjaksi toissa vuonna. Joulukuuhan on pian täällä. 

Eka lahja on jo tosin hankittuna, oon ylpeä itsestäni 
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa