Ilmoitusta

Re: Ilmoitusta

ViestiKirjoittaja Galileo » Su 08 Kesä 2008 16:20

Kali on vähän palanut. Kävin Sauna Open Airissa saamassa aurinkoa ja ihailemassa Bachin Seppeä. Ihailin myös hetken Sonata Arctican tyylitajua. Laulajalla oli vihreät housut ja Marimekon jokapoika-paita, tosi rok. Bach oli mainio. Soitti aika pitkälti uuden levyn ja Skid Rowlta 18 and Lifen, I'll Remember Youn, Monkey Busineksen sekä Youth Gone Wildin. Aloitin tehokkaan tissuttelun pian aamukymmenen jälkeen junassa ja lopetin sen kotisohvalle sammuen joskus yön pimeydessä. Festarikesä startattu!

Bach @Iltis
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja theia » Su 08 Kesä 2008 17:12

Eilisessä väsymyksessäni unohdin ihan kertoa hienosta perjantaista, lomanaloittajaisista.

Kaverin kanssa pelattiin Wiitä (ja laulettiin SingStaria), juotiin skumppaa, sangriaa ja siideriä, poltettiin tupakkaa ja biletettiin. Oli kyllä kivaa :sydän: Näin se loma pitääkin aloittaa!

Enää ihan muutama päivä, sitten on Incubus, ja muutama päivä ja sitten on Provinssi. :sydän:

KESÄ!
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Vanilla » Su 08 Kesä 2008 18:19

Hurjasti uusia viestejä täällä. En ehtinyt aukaista tietokonettani kahteen päivään. Perjantaina käytiin kaverin kanssa piknikillä. Typerä tuuli pilasi vähän tunnelmaa, mutta onneksi meillä oli lisävaatetusta mukana. Olen tässä miettinyt, että jos joskus pitää muuttaa täältä pois, en varmasti muuta lähellekään merta. :epäilevä:

Eilen kävin kesätenttimässä yhden kirjallisuuden kurssin, ja nyt ei ole muita velvollisuuksia kuin työ. Jee! Aion ehtiä lukea paljon, paljon kirjoja kesän aikana. Koko talvena kun en ole oikein ehtinyt/jaksanut lukea muuta kuin opiskeluihin liittyviä juttuja. Toisaalta luulen, että syksyllä huomaan taas, etten ole lukenut läheskään niin paljon kuin itselleni lupasin. Niin siinä käy aina.

Eilen illalla meillä olikin sitten hepun kurssikavereita kylässä. Luulin, että tänne on tulossa ehkä kolme tyyppiä, mutta lopulta löysin itseni istumasta kahdeksan miehen seurasta. :O: Surkuhupaisaa oli ehkä se, että yksi vieraistamme oli skotti, jonka murretta en oikein ymmärtänyt. Enimmäkseen nauroin samaan aikaan kuin muutkin, vaikken tiennyt, mille. Tänä aamuna heräsinkin sitten järkyttävään krapulaan. Makasin peiton alla ja käteni tärisivät ihan kamalasti. Jotenkin päässäni alkoi soida ikivanha Dr. Bombayn biisi "Shaky shaky shaky snake" (jota en ole edes kuullut muutamaan vuoteen), enkä saanut sitä hiljennettyä. Silloin ei naurattanut, kun oli niin kamala olo, mutta nyt huvittaa. Ihmeellisiä mielleyhtymiä :virne:
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja pampula » Su 08 Kesä 2008 19:15

Galileo kirjoitti:Kali on vähän palanut.

Pampula myös. Ei se suojakerroin 12 sitte riittänytkään siinä keskipäivän auringossa. Palo ei ole paha, vähän olkapäillä ja käsivarsissa, mutta ärsyttää silti kun pitää olla niin typerä. Sitten napotin pihalla pitkähihainen päällä ja hikoilin kuin pikkuinen sika. Onko vika minussa, vai onko aurinko käynyt ärhäkämmäksi?

Tämä viikonloppu meni jossain määrin edellisen tapaan, paitsi ettei tänä sunnuntaina ollut tappokrapulaa, vaan vain hirveä väsy. Olen koulusta/töistä niin väsynyt, etten jaksanut pilettää siihen malliin kuin oisin halunnut. Oli sentään tosi harvinainen vieras käymässä. Mut ei sitä vaa aina ennää jaksa sillee ko enne.

:huoh:

Kaveri toi eilen tuliaisina erilaisia juustoja ja pullon punkkua. Cheddar :sydän: Valkohomejuusto :sydän: Voisin vetää niitä loputtomiin. Pidän kyllä muutenkin ruuasta nykyään vähän liikaa.
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
pampula

ViestiKirjoittaja Sade » Su 08 Kesä 2008 20:23

Kuolo kirjoitti:Kato Sade moi!

Miepäs muuten näin siut sunnuntaina :juoni:

Ajattelin ensin että nyt on kyllä Kuolo nähnyt omiaan - en minä viime sunnuntaina ole liikkunut ihmisten ilmoilla. Mutta kävinhän minä tosiaan pienellä happihyppelyllä.

Mukavan leppoisa viikonloppu takana. Olen katsonut jalkapalloa ja kolme elokuvaa, hiukkasen sisustanut kotia, syönyt hyvin ja nukkunut kuin tukki.

Olen myös saavuttanut uuden hajamielisyyden tason. Kävin pankkiautomaatilla, ja unohdin ottaa nostamani rahat mukaan. Toivottavasti ne 40 euroa löysivät hyvän kodin.
Sade

ViestiKirjoittaja Sippura » Su 08 Kesä 2008 20:45

pampula kirjoitti:
Galileo kirjoitti:Kali on vähän palanut.

Pampula myös.

Mulla on vaalea iho, joten valitettavasti punerran aina kesän aluksi jonkin verran
ellen ole tositosi tarkkana suojien kanssa ja käytä vähintään SPF 30 -voidetta en-
simmäisten auringossaolopäivien aikana. Tänä vuonna aloitin betakaroteenikuurin
hyvissä ajoin (muutama viikko sitten), eikä palamisesta ole tietoakaan vaikken
aina ole muistanut lääppiä rasvoja pintaan ennen auringossa oleskelua Kuva

Tuon kuurin aloitin juuri tuota palamista ehkäistäkseni, lisäksi sen on sanottu
pidentävän ja tasoittavan rusketuksen kestoa. Tämän tein siis lähinnä elokuu-
ta ajatellen, ettei puvun kanssa olisi sitten ihan hillittömiä rusketusrajoja :gay:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Outolintu » Su 08 Kesä 2008 20:51

Tänään oli vihdoinkin vapaapäivä ja jopa suhteellisen lämmintä ja aurinkoista. Ainoa häiritsevä tekijä oli pirunmoinen tuuli, joka kyllä kieltämättä oli aika virkistävä. Uhmasin kuitenkin säätä, sillä halusin mennä ulos makoilemaan. Viritinkin sitten itseni ottamaan aurinkoa peittoon kääriytyneenä. Puoli ruumista aurinkoon ja toinen puoli peiton alla, niin ei päässyt tulemaan liian kylmä. :keijo: Onneksi oli "oma" piha, en mä ehkä tässä kerrostalon pihalla kehtaisi kuitenkaan. :pepsodent:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Rulla » Su 08 Kesä 2008 21:20

Niin. Palakaa te vaan. Mä hankin itselleni kesäisen yskän palelemalla kesämökillä.
Joka sijaitsi kyllä säätiedotusten mukaan hellealueella. Isn't it ironic.
An attitude is a terrible thing to waste.
Rulla

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 08 Kesä 2008 21:23

Minäkin otin tänään aurinkoa. Täällä oli sopivan lämmin. Musiikin kuuntelu ja auringon otto yhdessä on aivan ihanaa.

Katselin tänään Monsterit Oy:tä. Nyt soi päässä: "Niin mätä ois maailma, jos olis ei...niin mätä ois maailma, jos olis ei...niin mätä ois maailma, jos olis ei SUA..."
Ihana leffa! :sydän:

Laskeskelin juuri, että olen tänä viikonloppuna katsonut kuusi (!) leffaa. :friikki: Ja siltikin on paljon muutakin ehtinyt tehdä.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 08 Kesä 2008 21:52

Pakolliset kaukaisempien sukulaisten ja tuttujen juhlat käyty. (Ei ole oikein mun juttu.)

Olipas haudalla hyttysiä omiks tarpeiks.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 08 Kesä 2008 21:55

Sade kirjoitti:Olen myös saavuttanut uuden hajamielisyyden tason. Kävin pankkiautomaatilla, ja unohdin ottaa nostamani rahat mukaan. Toivottavasti ne 40 euroa löysivät hyvän kodin.

Ei hätää. Jos kukaan ei ehtiny niitä siitä nappaamaan, palautuu rahulit tilille. Miulla on nimittäin joskus jääny vanha satanen ottamatta mukaan.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ma 09 Kesä 2008 02:37

Käytiin viikonloppuna mökillä ja nostettiin järvestä komea 4,5 kg hauki. Hyvät pöperöt siitä saatiinkin :virnu:
Fantsu

ViestiKirjoittaja Crux » Ma 09 Kesä 2008 06:33

Oijoijoijoi oijoijoijoi.. Jänskättää niin, että massusta kourii. :umpfh: Kahden ja puolen tunnin päästä pitää olla kiltisti nakottamassa soveltuvuuskokeessa jotta saavat psykologisin testein, ryhmätilantein ja haastatteluin ronklia minun päätä ja tutkata onko minussa ainesta sosionomiksi. Kysynpä vaan kuka voi olla terässä tuolla kun varmaan 99%:tilla opiskelijakandidaateista on takana huonosti ja hermostuneesti nukuttu yö? Onneksi en ole sentään hakemassa hävittäjälentäjäkouluun. Mutta silti: oijoijoijoi oijoijoijoi kaamee jänskätys.. :umpfh: :hullu:
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Crux

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 09 Kesä 2008 10:46

Ruksille tsemppiä kokeisiin :peukku:

Välillä jurppii tämä koulujen kesäloma-aika. Se tarkoittaa sitä, että
muksuilla on liikaa aikaa, varsinkin yöaikaan kun pitäisi olla nukku-
massa tai jossain, missä eivät ole häiriöksi niille, joiden kello herät-
tää kohtuu aikaisin.

Nukahdin eilen illalla kymmenen jälkeen, ja yhden maissa heräsin hil-
littömään huutoon ja naurunremakkaan. Kotimme vieressä sijaitseva,
käytöstä poistunut bussipysäkki vetää nuorisoa puoleensa kuin kärpäs-
paperi ötököitä ja sen kyllä huomaa - ja kuulee. Perjantaina ja lauan-
taina en jaksanut mökästä niin välittää, mutta viime yönä en enää jak-
sanut kuunnella sitä. Hipsin siltä heräämältä ulko-ovelle, ja pyysin ys-
tävällisesti (joo-o, ihan tosi!) heitä hiljenemään tai siirtymään toisaal-
le, kello herättää n. 5 tunnin kuluttua. Nuoriso meni vähän hämilleen,
mutta pahoitteli meteliä ja lähti samantien pois paikalta. Joko he tosi-
aan uskoivat ystävällistä pyyntöä tai sitten he palaavat illalla lisäjoukko-
jen kanssa melttoamaan ja häiritsemään vanhojen, hauskuudesta mitään
ymmärtämättömien syylien yöunia :virne:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Kaarina » Ma 09 Kesä 2008 12:29

Crux kirjoitti:Kysynpä vaan kuka voi olla terässä tuolla kun varmaan 99%:tilla opiskelijakandidaateista on takana huonosti ja hermostuneesti nukuttu yö?

Itse aikoinaan matkustin junalla Ylivieskasta Kemiin pääsykokeisiin. Juna taisi lähteä kahden tai kolmen aikoihin yöllä(!) ja oli perillä puoli seitsemän aikoihin aamulla. Junassa en tietenkään saanut juuri nukuttua, kun jännitti ja muutenkin junassa nukkuminen on vaikeaa. Junassa tuli muutama muukin tyttö pääsykokeisiin ja yhdessä sitten odoteltiin asemalla melkein 1,5 tuntia pääsykokeitten alkua. Kokeet ja haastattelut meni miten meni ja iltapäivän kotimatkasta ei ole juuri mitään muistikuvaa (olin aika sippi) :virne: Väsymyksestä huolimatta taisin jotain osata, sillä koulun ovet aukenivat ja nyt olen opparia vaille valmis sosionomi. Cruxille siis tsemppiä, siellä taitaa olla jännät paikat nyt! :peukku:
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja rainsong » Ma 09 Kesä 2008 13:49

:raivo: Voi totaaliärsytys!
Lukkohuoltofirman setä ilmeisesti huoltaa jostain syystä joka känpän lukkoja tänään (en tullut kysyneeksi onko tämä yleinenkin kätäntö)... Olin kaikessa rauhassa lukemassa foorumia, kun huomaan yhtäkkiä oveni aukenevan ja siellä Setä pällistelee :epäilevä: Hetken kiusaantunut hiljaisuus, ja ukkeli alkaa solkkaamaan jotain lukkojen huollosta, ja samaan aikaan mun koiranpentu karkaa selällään olevasta ovesta tämän ihme hiihtäjän jalkojen ohi rappukäytävään :puhina: Kävin noutamassa koiran, ja totesin sedälle että yleensä on tapana soittaa ovikelloa ennen kun saapastellaan ihmisten koteihin.... Uskomatonta käytöstä. Pyysi sentään anteeksi. Mutta ärsyttää. Laitoin välioven kiinni (tästedes se taitaa pysyä aika visusti kiinni) ja siellä se aikansa rapisteli ja suihki lukkoon jotain, ja paiskasi oven kiinni ja siirtyi seuraavaan oveen. Ja soitti niiden ovikelloa... :töktök:
rainsong

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 09 Kesä 2008 13:59

Mua tytöteltiin :epäilevä:

Operaattorilta X soitettiin ja kyseltiin tämänhetkisestä nettiliittymästä. Selitin
että juu, meganen laajakaista löytyy mutta nettitikkua olisi kiva kokeilla, pää-
sisi vaikka takapihalle läppärin kanssa ilman 10-metristä nettipiuhaa. Lipevän
myyjäsällin suusta pääsi tämän kuultuaan että "Kuules tyttö, meillä on juuri si-
nulle sopiva tarjous!" Minä heitin jäätävimmän hiljaisuuden mitä puhelimen vä-
lityksellä kykenin antamaan, ja tokaisin etten ole tyttö. Sällillä meni puurot ja
vellit sekaisin, ja korjasi että anteeksi, anteeksi, nainen.

Mokoma juippi, tartte tytötellä :epäilevä:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 09 Kesä 2008 14:01

Täällä ukkosti viime yönä! :superhymy:

Koko ukonilman ajan tuijotin vain ulos ihan täpinöissäni. Vautsivau, että salamat osaavatkin olla upeita ilmestyksiä!

Rrrrakastan ukkosta. :superhymy:
Maija

ViestiKirjoittaja theia » Ma 09 Kesä 2008 14:50

Maija kirjoitti:Rrrrakastan ukkosta. :superhymy:
:femmat:

Täällä ukkonen vain ihan pikkuisen käväisi, meni nopeasti pois. Sateeseenkin meinasin mennä hyppypomppimaan, mutta kun kävin parvekkeella niin sade oli jo laantunut, ettei siinä olisi ollut järkeä.

--

Nyt pitäisi alkaa jo valmistautua Reissuun. Listata tavaroita, mitä pitää ottaa mukaan, nauhoittaa matkakasettia, pestä pyykkiä jne.

Provinssi on ihan kohta :täpinä:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 09 Kesä 2008 14:57

Dnd kirjoitti:
Mr. Smith kirjoitti:Jippii.

Asuntolainan kanssa ollaan vielä naimisissa 50 vuotta :huoh:

:kops:

Aiemminkin jo tuntui riittävän pahalta...

Meille joku kauhisteli, kun otettiin puolet lainasta 10 vuoden kiinteällä korolla, että onpa kallista. Että ei tässä nyt niin paljoa voi korot nousta, ettäkö meidän veivaus olisi kannattava. Ei mennyt kuin reilu puoli vuotta, kun 3 kk:n euriboriin sidottu laina oli kalliimpi... Nyt tietty harmittaa, kun ei tullut otettua suurempi osa lainasta kiinteällä :pahis: Vaikka eipä tuota koskaan tiedä, mitä noille koroille tulevaisuudessa tapahtuu. Mä olen kuitenkin ihan kohtuullisen tyytyväinen meidän ratkaisuun. Oli kyllä vaikea saada puristettua edes 10 vuoden kiinteä pankeilta. Oma entinen pankki ei siihen edes suostunut, ja on mm. siksi entinen.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 09 Kesä 2008 16:03

Tulin vain ilmoittamaan, että tuo naisten oma ketju on ihan karmaisevaa luettavaa. Kaikkien kroppaepävarmuudet ja kaikki tarttuivat minuun kuin vesirokko tarhassa. En sorru siihen ketjuun kyllä enää koskaan. :bubbles:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 09 Kesä 2008 20:14

rainsong kirjoitti: Ja soitti niiden ovikelloa... :töktök:
Otti sentään opikseen. :virne: Mä menisin suunnilleen lihaveitsen kanssa vastaan, jos meiän ovea joku alkais roplaamaan ilmottamatta. :friikki: Tsiiisös.. Huoltomiehillä on kai joku juttu, että pitää olla ilmotettuna etukäteen, jos aikovat paukkasta toisen himaan. Kannattaa laittaa ystävällismielistä palautetta, että nyt oli ainakin yhdestä asunnosta jäänyt ilmoitus vastaanottamatta.

Ei mulla mitn asiaa. Taas. Jotenkin ankeeta, kun on epävakaa sää ja töissä porukat alkaa jäädä kesälomille. Omaan lomaan puolitoista kuukautta.. :huoh:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 09 Kesä 2008 20:27

Vanhat valokuvat. :sydän:
Viikonloppuna tapasin henkilön, jolla on menneisyys talossamme. Hän itse otti yhteyttä meihin, mikä on mukavaa, koska emme tienneet talon menneisyydestä, vaikka suvullamme se on ollut jo kohta 50 vuotta. Hänellä oli paljon valokuvia mukana, ja vaikka kaikki ihmiset kuvissa ovat vieraita oli hauska kuulla ja nähdä minkälaista elämää pihanurmellamme on vietetty. Tragiikaakin löytyi. :juoni:

[asian vierestä] Vanhoista kuvista näkyi myös selvästi, kuinka ennen vanhaan otettiin ryhmäkuvia vainajan kanssa. Kansi pois arkusta ja kaikki riviin. :tilt: Ei taida onnistua tänäpäivänä. [/asian vierestä]

Innostuin tästä sitten taas penkomaan HisKi - Historiakirjoja, mutta meidän suku näyttää olevan niin sikiäväistä sorttia, ettei tästä saa pirukaan selvää. :epäilevä:

------

Se menneisyydestä. :tilt: Olin tänään reipas, eli kaupungilla oikein tutkin, mihin sitä rahaa pistäisi. Ensin kävin Sokoksella tarkastamassa Wii:n tilanteen, josta parin vaatekaupan kautta kameraliikkeeseen, jossa en viisastunut yhtään, ja sen jälkeen päätin sijoittaa ylimääräiset 2 eukkua irtojäätelöön. :tilt: Kannattava sijoitus.
Bikinit jäivät vielä kauppaan, mutta huomenna uusi yritys.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja teuwo » Ma 09 Kesä 2008 22:11

Onpas täällä paljon viestejä, liian paljon luettavaksi ja kommentoitavaksi. Siispä majailen pöndellä ja puuhasteltavaa on riittänyt sen verran paljon, ettei pääse lorvailemaan netissä. Jotenkin tuntuu hassulta, että "kesälomalla" on kiireisempää kuin sykysllä. Noh, pakkohan sitä on tehdä niitä töitä ja pesiskausikin on päällä, niin illat kuluu joko treeneissä tai harrastuksissa. Tekemättömien töiden lista vain kasvaa ja kasvaa sekä kämpän sotku pahenee. Ehkä sitten joskus ehtii... mutta sitä ennen pitäisi tehdä töitä sisään, että pääsis lähtemään Irlantiin heinäkuussa :hymyhali:

Elämä, missä olet?
teuwo

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 09 Kesä 2008 22:27

Nugat kirjoitti:Innostuin tästä sitten taas penkomaan HisKi - Historiakirjoja, mutta meidän suku näyttää olevan niin sikiäväistä sorttia, ettei tästä saa pirukaan selvää. :epäilevä:

---
Ei varmasti ota selvää pelkän Hiskin perusteella.

Suosittelen seuraavaa:
http://83.150.87.40/sshy/index.htm

Hiski ei ole sukututkijoille se varmin tietolähde. Sieltä saa osviittaa, mutta ne on kuitenkin yleensä tarkistettava rippikirjoista, joissa näkyy koko perhe ja miltä sivulta tulevat yms. Suosittelen näitä rippikirjoja, jos alue on jo skannattu.
Osalla alueista "Sukunimet" muuttuivat talojen nimien mukaan ainakin 1800-luvun puoliväliin saakka (eräskin isoisä oli kirjoissa varmaan viidellä eri "sukunimellä").
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa