Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 08 Kesä 2008 19:48

Kat kirjoitti:
Nugat kirjoitti:Siis erittäin ajoissa. Siinä saa samalla tulehduskipulääkettä ja... öö.. sitä toista. :tilt:

Panadolin vaikuttava aine on parasetamoli, joka lievittää kipua ja alentaa kuumetta, mutta ei helpota tulehdusta. Parasetamoli ei ärsytä mahan limakalvoa, kuten useimmat tulehduskipulääkkeet. Olisikohan nauvolatädin logiikka ollut, että sen sijaan, että nappaa kolme Buranaa (tulehduskipulääke), saa saman tehoisen kivunlievityksen yhdellä Buranalla ja kahdella Panadolilla ilman ikäviä vatsanväänteitä...?

Burana eikä myöskään panadoli tunnut auttavan yksinään. Jotenkin asiaa auttaa kun niitä syö yhdessä. :tilt: Luulen että neuvolatäti on käyttänyt tuota logiikkaa.
Ennen kun aloin syömään pillereitä, piti mennä päivystykseen tai jos lääkäriin sattui sopivasti pääsemään, hakemaan jotain extra vahvaa myrkkyä, kun tosiaan burana 800:kaan popisessa ei tapahtunut mitään edistystä. :friikki: Toivottavasti tämä aika ei palaa.

Eh.. Oma kokemus särkylääkkeistä kertoo, että sekottamalla parasetamolia ja ibuprofeenia saa melko tehokkaasti nupin sekasin. Tietty saattaa se kipuun tepsiä, mutta kannattaa vähän tarkkailla oloa. Kodeiini tohon soppaan tuo muuten vielä oman kivan lisänsä.

:raps: Täytyykin huomioida. En kyllä muista tunteneeni mitään ihmeellistä.
Tahi eihän sitä varmaan huomaa, kun on kivusta kaksinkerroin vessan lattialla laattaamassa muutenkin. :tilt:
-----

Bikini kausi. :) Yritin kaupasta etsiä itselleni toisia bikineitä, narubikineitä mielellään, mutta löysin vain kummallisen mallisia. Pitäisi olla aivan järjetön rintavarustus, että yläosat pysyisivät jokseenkin pinkeesti paikoillaan. :pepsodent: Yhdet aika kivat kukkais-bikinit löysin, ja ehkäpä ostan ne. Kaikki pörriäiset käyvät kyllä varmaankin kimppuun, kun ne pistän päälle. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 08 Kesä 2008 21:11

Kuukautisten pitäis alkaa pian. Tunteet on tosi pinnassa. Muun muassa Monsterit Oy:tä katsoessa itkin oikeen kunnolla. :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Maija » Su 08 Kesä 2008 21:51

marenkienkeli kirjoitti:Kuukautisten pitäis alkaa pian. Tunteet on tosi pinnassa.

Samoin. :huoh:

Mielialat heittelevät taas aivan miten sattuu. Enimmäkseen tuntuu kurjalta ja tekee mieli vain itkeä, huutaa, tiuskia ja käpertyä omiin oloihinsa. Pelkään tulevani pian hulluksi ja ahdistaa niin, että oksettaa.

Vihaan, vihaan, vihaan menkkoja.

Aivan kuin mielialojen vaihtelut eivät olisi tarpeeksi, ehei, tietenkin alavatsankin täytyy turvota kunnon palloksi, jotta sitä tuntisi olonsa entistäkin ihanammaksi.

Miksi sitä pitikään syntyä naisihmiseksi? :norsu:
Maija

ViestiKirjoittaja theia » Su 08 Kesä 2008 21:58

Mulla on ollut ihmeen kivuttomat, helpot menkat. Juteltiin siskon kanssa, että olis hyvä jos tulis menkat ennen provinssia, ja 5 h myöhemmin mun menkat alkoi. :)

Kerrankin voi hengittää ihan rauhassa, tunteet nyt heittelee ja koko ajan on nälkä, mutta noin muuten on kivutonta. Jee.

---

Ihanaa käyttää hameita ja sandaaleja. Kesä!
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Crux » Su 08 Kesä 2008 22:09

Kuolo kirjoitti:
Nugat kirjoitti:
Neuvola-täti sanoi minulle, että ota 2 panadolia ja 1 burana kun kuvittelen kipujen alkavan.

Eh.. Oma kokemus särkylääkkeistä kertoo, että sekottamalla parasetamolia ja ibuprofeenia saa melko tehokkaasti nupin sekasin. Tietty saattaa se kipuun tepsiä, mutta kannattaa vähän tarkkailla oloa. Kodeiini tohon soppaan tuo muuten vielä oman kivan lisänsä.

Aika yksilöllistä luulen. Joskus kun asuin vielä äiskän ja iskän kaa ja koko perhe makasi kamalan flunssayskäkuumeen kourissa raatoina sängyissään niin terveyskeskuksesta olivat suositelleen panadolin ja buranan yhteiskäyttöä. Sillä viisiin, että ensin vaikka burana, sitten neljä tuntia väliä, sitten panadoli, sitten neljä tuntia väliä, sitten taas burana jne.. On ainakin minulla toiminut ihan hyvin kun on ollut tarve. Molemmissa on eri vaikuttavat lääkeaineet niin yliannostuksen vaaraa ei siinä mielessä ole.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Crux

ViestiKirjoittaja pampula » Su 08 Kesä 2008 22:18

Hmm...Kuukautisjuttua vielä. Runsaat kuukautiset. Kokemuxii? Pillereitä en syö. Niitähän ehdotetaan mm. menkkakipujen ja vuodon vähentämiseen, mutta kun jotenkuten vielä pärjää, niin en sitten oo viittinyt alkaa kitistä. Ei yhtään innosta joidenkin ekstrahormoonien tunkeminen itteensä, kun ei niitä ehkäisyyn tarttee. Mutta on se välillä kyllä... *päästän teidät kuulemasta yksityiskohtia* ...aika kamalaa. Bussimatkat, junamatkat, luennot...

:hullu:
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
pampula

ViestiKirjoittaja Deni » Su 08 Kesä 2008 22:37

Menkat viimeksi tammikuussa. :hehei:

:epäilevä:

Värjäsin hiuksen. Californiablondi ei sit... kuitenkaan ollut ihan mun juttu, niin että piti palata inun verran tummempaan. Joku luonnonvaalea helmiäiskulta tämä taas on, ainakin vähän luonnollisemman näköinen eikä saa yhdessä mun vaaleanpunertavansävyisen ihoni kanssa aikaan ihan niin karseaa miss piggy -efektiä. :gay:
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 09 Kesä 2008 14:37

Kerronpa teille, että oli viime torstaina kivuttomin shoppailureissu ikinä :superhymy:

Kävin siis ostamassa itselleni hamosen työkaverin häihin. Työkaveri, oikein naisellinen nainen, joka tietää kaiken muodista, vinkkasi kivan liikkeen mulle. Käy siellä, hän sanoi. Kävin ja ihana asiantunteva myyjä otti mut huostaansa. Kyseli hieman ja katsottiin kolmea mekkoa, joista kahta sovitin. Toinen oli ihan täydellinen :ahihi: Meni alta 10 minuuttia, kun olin jo kaupasta pihalla onnellisena uuden mekon kanssa (ja melkoisen paljon köyhempänä) :gay:

Menkkapilleriasiaa. Mä olen rouskuttanut pillereitä niin kauan, että tuskin muistan aikaa ilman. Alkoi mennä ihan totaalisesti hermo siihen joka-aamuiseen muistamiseen. Eritoten siinä vaiheessa, kun muisti alkoi brakata niin, että unohdin vähän väliä. Vaikka ne on siinä hammasharjamukin vieressä. *tutti niin kovaa, että lopetin pillereiden syömisen kokonaan. Kuitenkin ainut virka niillä enää siinä vaiheessa on se, että tietää koska menkat alkaa. Aivan sama, ajattelin, kun mun masu ilmoittelee aina pari päivää etukäteen sellaisella epämieluisalla öö... oudolla tunteella. Lopetin (ah, mikä autuus, kun ei tarvi muistaa!), ja kas. Se outo tunne hävisi jonnekin. Samoin toki säännöllisyys. Ei niin kiva yhdistelmä :o: Noh, sentään sen verran ystävällisesti kroppa kohtelee vanhaa tuttua, että menkat on ensin monta päivää pientä tiputtelua vain. Ei tule paniikkia kesken työpäivän tai muuta yhtä jännittävää.

On tää vaan paljon mukavampaa. Ehkä nuo tuosta säännöllistyvätkin. Vaan kyllä se jonkun verran korpesi, kun viimeksi kuukautisten väli oli 16 päivää :epäilevä: Onneksi on kuukuppi :hymyhali:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja kaneli » Ma 09 Kesä 2008 14:51

Mun pitäis kyllä gynellä käydä, mutta varmaan mennään nyt näillä eväillä siitäkin eteenpäin. Jotenki mua vaan pelottaa ihan liikaa tommoset hormonit ja oon ihan varma, et mun kohdalla ne veis halut, lihoisin kymmeniä kiloja ja kaiken lisäksi mun mielialat ailahtelis vielä nykyistäkin enemmän. :hullu:

Mä kävin baareilemassa viikonloppuna ihan kunnolla. Kesä on ihanaa aikaa, kun saa käyttää mekkoja eikä tuu kylmä! Mekot. :sydän:
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 09 Kesä 2008 21:17

No eilen illalla ne menkat sitten alkoi. Olen kyllä iloinen, että ne alkoivat. Ei ollut mitenkään kovin kiva, kun yksi vuoto jäi kokonaan välistä. Nyt kipu on kuitenkin aivan he***tillinen. Voin vain kuvitella, kuinka hirvittävää olisi ilman särkylääkkeitä. Nytkin olo on hirveä. Tää kipu saa mut pahalle päälle. Onneksi nyt ei ole ketään muita kotona. Muuten tulisi varmaan kiukuteltua oikein urakalla.

Äitille oli luontaistuotekaupassa sanottu, että mun koviin kuukautiskipuihin saattais auttaa rasvahappojen syönti (mun ruokavalio ei vissiin sisällä niitä tarpeeksi). Pidin tuota täytenä hölyn pölynä, mutta kokeilin ja täytyy myöntää, että se auttaa mua. :O: Aina kun oon ollut pidemmän aikaa ilman Omega-3,-6,-jne.-kapseleita, kuukautiskivut ovat palanneet kovina. (Kun olen syönyt rasvahappoja, olen joskus jopa voinut olla kuukautisten aikana syömättä särkylääkkeitä.) Niin on käynyt taas. Pari viikkoa olen ollut syömättä niitä ja sitä ennen söin niitä satunnaisesti ehkä kuukauden ajan. Sitä ennen söin niitä päivittäin. Täytyy pian hommata niitä kapseleita jostain, kun omat jäi kotiin.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 09 Kesä 2008 21:35

Jatketaan kuukautisjutuilla :pepsodent:

Onko teillä muilla miten runsas vuoto? Mulla oli aikaisemmin ihan mielet-
tömät tulvamoonikset, mutta viimeisen parin vuoden aikana vuodon määrä
on vähentynyt ihan selkeästi. Nuorempana vuosin kuin seula viikon ajan,
nyt saattaa pari ekaa päivää tulla runsaammin mutta sitten seuraavat pari
päivää vaan tiputtelee ja sitten se on suunnilleen siinä. Mitään extrasuper-
imukykyisiä tamponeja ei edes tarvitse suunnitella käyttävänsä, ihan normi-
koko riittää.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 09 Kesä 2008 21:41

Kuukautisten eka päivä mulla on yleensä aika niukkaa vuotoa. Sitten on pari päivää runsasta vuotoa (aika imukykyisiä suojia pitää käyttää). Loppukuukautiset onkin sitten lähinnä tiputtelua.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja pampula » Ma 09 Kesä 2008 21:46

^ Mie tuossa pari viestiä taakse päin tilittelinkin tuota vuotoasiaa. Eli on. Ongelmia. Jos jollakin on jotain luontaishoidollisia vinkkejä tuohon, niin otan mieluusti vastaan! Vaikka usein sanotaan, ettei niin paljon voi vuotaa, että se vaikuttaisi esim. väsyttävästi, mutta miun on kyl hankala uskoo. Miulla on joskus ihan tosi heikko olo menkkojen aikaan.

:hullu:
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
pampula

ViestiKirjoittaja kaneli » Ti 10 Kesä 2008 00:11

Mulla oli nuorempana tosi runsasta vuotoa. Vieläkin välillä vuodan pari päivää todella paljon, mutta joskus vuoto on koko ajan pelkkää tiputtelua. Kuukautiset kesti mulla nuorempana aina viikon, mutta nykyään vuodan pari päivää kunnolla (jos vuodan) ja kolmisen päivää tiputellen.
Ei kyllä ole ikävä niitä runsaita vuotoja, toivottavasti ne ei tule takaisin!

Tulipas... mielenkiintoinen viesti. :pepsodent:
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 10 Kesä 2008 00:38

Itselläni menkkojen pari-kolme ensimmäistä päivää vuoto on suhteellisen runsasta, mutta muuttuu aika pian pelkäksi tiputteluksi. Tiputteluvaihe on itse asiassa kaikista ärsyttävin, vaikka tuolloin kivut ovatkin jo helpottuneet, sillä silloin tuntuu, ettei oikein tiedä, minkälaista suojaa sitä pitäisikään käyttää.

Eivät ole menkat vielä tänään alkaneet. Tulisivat jo, en minä halua olla enää kauaa olla pelkkä äksyilevä akka.
Maija

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ti 10 Kesä 2008 02:33

Ahem. Kolmisen päivää teurastusta ja sitten vähän rauhoittuu. Alkupäivinä pieni aivastuskin voi olla erityisen kohtalokas, nimim. "Kokemusta on". :friikkipeukku:
Fantsu

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 10 Kesä 2008 15:53

Tämä ketju on nyt selvästi nimensä mukaisesti Naisten oma ketju. :ahihi:
Tietenkin miehetkin varmaan saavat kertoa omia kokemuksiaan. :friikki:

marenkienkelin omega jutusta tuli mieleen, että magnesiumia suositellaan myös syötävän kipuihin. Kerran olen kokeillut ja ehkä se auttoikin tai sitten en tiedä mikä kun oli monta kokeilu juttua menossa samaan aikaan. Tyyliin jonkun näistä on pakko auttaa! :tilt: Sitten olen unohtanut syödä niitä magnesiumeita tai miten se nyt kirjoitetaan.

----

Ny on tyttöbikinit. :ahihi: Aurinko esiin mars!
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ti 10 Kesä 2008 20:18

Nyt on akryylikynnet varpaissa, mutta ajanpuutteen vuoksi päällyslakkaus jäi seuraavaan kertaan. Oli puhetta, että laittaisi vaikka isovarpaan kynsiin hilelakalla pienet viivat koristeeksi, nyt on siis kaikissa varpaissa ranskalainen lakkaus. Jotenkin mun takaraivossa kuitenkin jyskyttää haave pienestä köynnöksestä, erittäin pienilehtisestä sellaisesta, ehkä jopa jollain tummalla lakalla tehtynä esteettisesti sopivaan kohtaan kynttä. Vähän kuin minitatulaatio. Kertokaahan te paremman silmän kauneuden päälle omaavat (anteeksi KOP), onko ihan tyhmä idea. Kumpi on parempi, hile vaiko tumma pieni piirros? Jotenkin tähän malliin. En siis osaa piirtää enkä edes ajatella, minkälainen se mun kuva olisi, mutta jotenkin siis tuollein pienesti toiseen reunaan jotain koristetta.

Jos autatte mua, niin lupaan laittaa lopputuloksesta kuvan. Tai vaihtoehtoisesti olla laittamatta, jos se kannustaa enemmän. :pepsodent:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Purple » Ti 10 Kesä 2008 20:35

Ehdottomasti tuollainen köynnös tai vastaava on parempi kuin hile. Paljon persoonallisempi ja muutenkin kivampi. Tee se!

Mä tykkäsin ennen piirrellä kynsiin. Alle jotain värikkäämpää lakkaa, tai vaikka ihan valkoista, ja päälle hammastikun avulla pisteitä tai viivoja tai jotain mustalla lakalla. Hauskaa puuhastelua.

Hmm, kesällä voiskin varpaisiin koristella jotain, sormissa olevia lakkoja saa parannella jatkuvasti ja olen niin laiska, mutta varpaissa ne viihtyis ihan itekseen.
Purple

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 10 Kesä 2008 20:46

Mäkin kannatan tuota pientä koristetta. Anteeksi matkinta, mutta taidan mennä kohta lakkaamaan varpaankynnet ja piirtelemään niihin kuvioita :)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ti 10 Kesä 2008 22:46

Minäkin haluan kertoa naistenvaivoistani :seko

Yleensä kaksi ekaa päivää on sitä Niagaran putous-vaihetta ja sen jälkeen pari päivää tippa tunnissa-vaihetta ja siinä se sitten onkin.

Viime viikolla alkaneet menkat olivat kyllä omituisimmat aikoihin. En tiennyt miten itseni paketoisin yöksi, etten sotkisi kaikkia paikkoja ja eihän se onnistunutkaan. Ja kaikista oudointa on, ettei tämä ole vieläkään ohi. Menisi nyt ennen provinssia ohi silti...

Pillerit on kyllä pienentänyt vuotoja, mutta tämä kerta on näköjään poikkeus.

Pyydän anteeksi kaikilta miehiltä, jotka tänne eksyvät... :virne:
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 10 Kesä 2008 22:49

Tänään oli erittäin kelju päivä, ja rentouduin aivan mahtavalla tavalla:
Känppis oli työkeikalla, sain siis olla yksin. Siivoilin rauhassa omasta tahdostani suosikkimusiikin tahdissa, laitoin uudet punaiset (!) korkkarit jalkaan ja nautin kahvit kotoisalta tuntuvan, uuden ruokapöydän ääressä. Kaikki tämä ihan omassa rauhassa kotona. Päivä kirkastui ihanista kengistä ja lakatuista varpaankynsistä :hymyhali: Kaiken paskan ohella on ihan kivaa olla nainen.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja kaneli » Ti 10 Kesä 2008 22:58

Mäkin ostin tänään kengät! :superhymy:
Ihan mielettömän korkeat korkkarit, joissa mun jalat ja pylly näyttää tosi hyviltä! Tiedän, että jalat on ihan loppu huomisen jälkeen, kun olen kengilläni baarissa koikkelehtinut, mutta ei haittaa. Korkkarit. :sydän:
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ti 10 Kesä 2008 23:23

kaneli kirjoitti:Ihan mielettömän korkeat korkkarit, joissa mun jalat ja pylly näyttää tosi hyviltä!

Annetaan piste siitä, ettet yritä väittää pukeutuvasi itseäsi varten... :p
Fantsu

ViestiKirjoittaja kaneli » Ti 10 Kesä 2008 23:28

Fantsu kirjoitti:
kaneli kirjoitti:Ihan mielettömän korkeat korkkarit, joissa mun jalat ja pylly näyttää tosi hyviltä!

Annetaan piste siitä, ettet yritä väittää pukeutuvasi itseäsi varten... :p

Nomut pukeudunhan mä! Parempi fiilis itellä, ku korot häivyttää muutaman kilon. :)
Sitä paitsi huomenna on tyttöjen ilta. Taas. :pepsodent:
kaneli
Vastarannan keijo

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa