Putous 2012

Putous 2012

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 09 Tammi 2012 01:26

Itse en yleensä jaksa katsoa ohjelmasta kuin sketsihahmokilpailun, mutta sehän onkin kaiken ydin. Huomioita tämänvuotisista hahmoista:

Jani-Petteri (Iina Kuustonen) Vaikeahko lapsihahmo, joka ei älyttömästi naurattanut.

Hugo? (Jukka Rasila) Unohdin jo hahmon nimen, mutta lumimies-mörkö-tyyppinen ratkaisu, jolla Jugi löytää itsensä ehkä taas katsomosta aikaisessa vaiheessa kautta.

Piia Potka (Elena Leeve) Jussi-näyttelijän hahmo pikemminkin itkettää kuin naurattaa. Traagisesti kohdeltu lihakauppiaan tytär yrittää kovasti olla, mutta tuskaa riittää. Haluaisin nähdä, mitä tästä tulee.

Usko (Aku Hirviniemi) Semisti kaapissa oleva pappi puhuu raamatullisesti ja vihjailee Uskoon tulemisesta. Taattu killeri! Vähän ilmeinen jollain tasolla. Aika jarlaa ja peteliusta.

Varamies Köli (Jussi Vatanen) Tämäkin hauskahko. Ääneen ei tarvinnut nauraa. Ei ehkä saa omaa sarjaa.

Hieno (Riku Nieminen) Melko haastava tutinamummo. Melko taitavasti tehty, mutta jääkö ilmeiseksi?

? (Armi Toivanen) Hauska ennustajaeukko, joka jatkaa toisen lauseista suoraan, kun näkee ne ennakolta. Nauroin. Hasselhoff mainittu :D

Josefina Näätä (Krista Kosonen) Jonkin sortin Tuksu, jonka tarttuva "Tsäska" varmaan nousee suosituksi. Aika hauska.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Re: Putous 2012

ViestiKirjoittaja tgr » Ma 09 Tammi 2012 11:41

Meidän pikkuneidin mielestä Sulo oli hirmu hauska.

Muuten oli aika viihdyttäviä hahmoja. Mut vois tosiaan joku muu voittaa kuin
aikaisempina vuosina. Aku jatkaa taattua pervoilulinjaa..

Nauroin taas ihan sikana nopeutetulle sketsille. Se vaan on niin hauskaa!
Muistelen vieläkin vedet silmissä olikos se nyt ekan kauden baarisketsiä,
se jossa oli se ketjureaktio. :D Voi että kun vieläki alkaa naurattaa kun
muistelen sitä. :ahihi:
tgr

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 09 Tammi 2012 12:47

Myö ollaan miehen kanssa aivan koukussa Putoukseen. :keijo:
Sketsit on hyviä, ainoastaan tulikoe/näytönpaikka-homma menee välillä yli, mutta ei kai kaikesta tarvitsekaan pitää.

Tämän vuoden hahmoista ei ole oikein vielä löytynyt sitä suosikkia. Mies liputtaa varamies Kölin puoleen, minä en osaa
valita onko se Yosefina, Leena Hefner vai Jani-Petteri. Sulosta ja Piia Potkasta tuli vähän jopa surullinen olo. Heti kun tulivat
esittelyyn, heistä näki ettei se vaan toimi. Ja Aku luottaa Uskollaan taas kaksimielisyyteen (esim. sorvan kylä, k*rvän sola), ja
se tulee jo periaatteessa korvista ulos kun Marja Tyrni ja Timo Harjakainen olivat aivan samanlaisia jutuillaan. Valitettavasti
tuo huumori uppoaa Suomen kansaan kuin kuuma veitsi voihin, joten toivon oikeasti että voittaja ei ole Usko.
Muut on. No jaah. Ne vaan on.

Ainoa, mikä mietityttää, on Rikun nivelet. Koko viime vuoden se pomppi kyykyssä Munamiehenä, ja nyt se linkuttaa vanhana
mummona. Miten se jaksaa? :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 09 Tammi 2012 17:02

Musta taas Sulo on herttainen :hullu:
Itseään säikkyvä mörkö :keijo: Punainen peruukkihan ei vaikuta muhun yhtään

Hirviniemi aistii hirveän hyvin mikä vetoaa kansaan. :epäilevä: Mutta ei se kovin hyvä hahmo ollut.

Huomasin kyllä vertaavani tänään mielessäni sitä, että nyt on paljon hienompaa puvustusta sketsihahmoilla mitä esim. I-kaudella. Muistan putouksen puvuston olleen muutama hassu pahvilaatikollinen vaatteita kun olimme avustamassa inserteissä. Sieltä samaisista laatikoista ne sketsihahmojen vaatteetkin oli napsittu silloin. Nyt on ihan eri tasossa. Peruukitkin oli tässä jaksossa yleisesti ottaen tosi laadukkaita. Kolmatta kautta kun tehdään, niin selkeästi on budjetti kasvanut ja voidaan panostaa.

Rikun mummohahmohan on enemmän lihastutinalla tehty kuin nivelillä. Mun silmissä se näytti siltä. Mutta hahmona mä en nauranut sille yhtään. Ei se ollut sketsihahmo! Riku pelaa varman päälle, ettei vahingossakaan voita :epäilevä:

Muutoin hahmot olivatkin enemmän vaivaannuttavia kuin hauskoja.
Ei kai sketsihahmojen tarkoitus ole aiheuttaa myötähäpeää :epäilevä:

Ehkä kilpailun tulevat haasteet avaavat enemmän hahmojen monipuolisuutta. Näinhän kävi viime vuonnakin. Paitsi että munis oli tuolloin niin ylivoimainen. Nyt kai se jäi puuttumaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 09 Tammi 2012 19:46

Hieman jäi valju maku tämän kauden sketsihahmoista alkuesittelyn perusteella. Toivottavasti jatkossa paranee. Ensivaikutelmaltaan ihan hyviä olivat mielestäni Yossu ja Leena. Potentiaalisia olivat Jani-Petteri ja Usko. Joskus saattaa naurattaa -osastoa Piia Potka ja Sulo. Hieno ja Köli olivat väsyneitä ja umpisurkeita ja jotenkin paistoi läpi, etteivät Riku ja Jussi olleet juurikaan panostaneet koko hahmoihinsa. Rikulla on varmaan ollut rankka vuosi munamiehenä takana, mutta olisin mä silti hieman parempaa odottanut. Onkohan Vatanen itse jo niin kyllästynyt Mr. Mallorcaansa, ettei halua uutta mahdollisuutta omalle tv-ohjelmalle, koska sellaista en kyllä näe tuon Kölin kanssa mahdollisuutena.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 14 Tammi 2012 23:04

Riku Nieminen ei ole kauhean hyvä juontaja... Jaska on parempi siinä hommassa.

Sulo siis lähti... Jugilla ei vaan natsaa tässä kisassa :paijaus:

Lauluista tykkäsin Piia Potkasta. Leena Hefner vähän vaisumpi kuin avauksessa, mutta varmaan aika vahvoilla. Jossu Näätä nousi mielestäni paremmin esiin ja Kölin "Töttöröö" alkaa jo tarttua. Jani-Petteri tuntuu olevan studioyleisön suosiossa, vaikka hahmo ei mielestäni ole hirveän hauska.

Lentokonesketsi oli aika hauska ja tunnaritanssit.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 15 Tammi 2012 01:20

Mä haluaisin päästä tanssimaan tunnaritanssia. :keijo: Ja MacGyverin tahtiin :superhymy: :jami:

Hahmoista tykkään/tykkäsin vähiten Sulosta, Piia Potkasta ja Varamiehestä. Sulo oli vaan niin jotenkin yhden "vitsin" hahmo. Piia Potkassa ei ole tähän mennessä ollut hauskuutta (mutta kehittymispotentiaalia on) ja Varamiehen paras vitsi on se, että Lokkimiestä ei koskaan tule. :p

Usko voisi olla hyvä hahmo, ja Aku on tosi hyvä roolissaan, mutta tämän kohdalla luotetaan (taas) liikaa kaksimielisyyksiin, vielä ekassa jaksossa olisin kuitenkin laittanut hahmon parhaimmistoon, mutta tänään se oli vaan tosi tylsä. :haukotus:

Hieno on tosi hämmentävä. Hyvin esitetty hahmo, mutta en näe siinä oikein mitään hauskaa. Mutta kuitenkin jotenkin sopivan erilainen ja haluaisin nähdä mihin suuntaan hahmo kehittyy.

Yossu on aika ilmeinen, mutta hauska. Yli-ikäisille pissiksille on aina kiva nauraa. :keijo:

Leena Hefner on hyvä, koska tuollaisia tyyppejä oikeasti on. :keijo: Ei nyt ihan noin liioiteltuna, mutta kuitenkin.

Taidan kuitenkin tykätä eniten Jani-Petteristä. :keijo: Tosin mielipiteeni saattaa muuttua, koska tällä kaudella minulla ei ole mitään ylivoimaista suosikkia.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 15 Tammi 2012 13:59

Suvi kirjoitti:Hahmoista tykkään/tykkäsin vähiten Sulosta, Piia Potkasta ja Varamiehestä. Sulo oli vaan niin jotenkin yhden "vitsin" hahmo. Piia Potkassa ei ole tähän mennessä ollut hauskuutta (mutta kehittymispotentiaalia on) ja Varamiehen paras vitsi on se, että Lokkimiestä ei koskaan tule. :p

Usko voisi olla hyvä hahmo, ja Aku on tosi hyvä roolissaan, mutta tämän kohdalla luotetaan (taas) liikaa kaksimielisyyksiin, vielä ekassa jaksossa olisin kuitenkin laittanut hahmon parhaimmistoon, mutta tänään se oli vaan tosi tylsä. :haukotus:

Hieno on tosi hämmentävä. Hyvin esitetty hahmo, mutta en näe siinä oikein mitään hauskaa. Mutta kuitenkin jotenkin sopivan erilainen ja haluaisin nähdä mihin suuntaan hahmo kehittyy.

Yossu on aika ilmeinen, mutta hauska. Yli-ikäisille pissiksille on aina kiva nauraa. :keijo:

Leena Hefner on hyvä, koska tuollaisia tyyppejä oikeasti on. :keijo: Ei nyt ihan noin liioiteltuna, mutta kuitenkin.

Taidan kuitenkin tykätä eniten Jani-Petteristä. :keijo: Tosin mielipiteeni saattaa muuttua, koska tällä kaudella minulla ei ole mitään ylivoimaista suosikkia.

Tämä on aivan kuin minun kirjoittamaa! Olen aivan samaa mieltä kaikesta, paitsi että en osaa päättää Yossun,
Leena Hefnerin ja Jani-Petterin väliltä. :keijo:
Yossun kohdalla tulee aina välillä liikaa Johanna Tukiainen esiin, kuten eilen oli "sisko" lavalla mukana.
Ja kuka ei muka tykännyt Hefnerin mukana olleista Hunkseista? :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 15 Tammi 2012 16:22

Wildchild kirjoitti:
Suvi kirjoitti:Hahmoista tykkään/tykkäsin vähiten Sulosta, Piia Potkasta ja Varamiehestä. Sulo oli vaan niin jotenkin yhden "vitsin" hahmo. Piia Potkassa ei ole tähän mennessä ollut hauskuutta (mutta kehittymispotentiaalia on) ja Varamiehen paras vitsi on se, että Lokkimiestä ei koskaan tule. :p

Tämä on aivan kuin minun kirjoittamaa! Olen aivan samaa mieltä kaikesta, paitsi että en osaa päättää Yossun,
Leena Hefnerin ja Jani-Petterin väliltä. :keijo:
Yossun kohdalla tulee aina välillä liikaa Johanna Tukiainen esiin, kuten eilen oli "sisko" lavalla mukana.
Ja kuka ei muka tykännyt Hefnerin mukana olleista Hunkseista? :keijo:

Wildis. :femmat:
Mä en tykkää, jos Yossu meneee liikaa Tuksu-suuntaan, koska Tuksu ei ole naurattanut mua enää vähään aikaan. :epäilevä:
Juu, eipä niistä Hunkeista ainakaan haittaa ollut. :virnu: :keijo:

Ai niin, unohdin, että olihan Piia Potkalla eilen hauska hetkensä, kun hänen isänsä(?) tuli mukaan duetoimaan. :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 15 Tammi 2012 16:38

Ycä c:llä oli kyllä just sellainen mies, jonka voi kuvitella pyöriväksi tuollaisessa kuviossa. :virne:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 29 Tammi 2012 12:39

Jotenkin vaikuttaisi, että Usko Eevertti Luttinen ja ja ja Leena Hefner, o.s. Saari- Herppeenluoma, joka on hirrrveen humalassa ja hirrrveen nättinä, menevät pisimmälle. He ovat nuorisossakin eniten herättäneet huomiota.

Jani-Petteri taas on suosittu presidenttiehdokkaiden piirissä. Se Kymppitonni oli aika huikea eilen. :virne:

Katsoin varsin väsyneenä eilisen jakson ja ei siinä kyllä ääneen tarvinut montaa kertaa nauraa, vaikka se sellaista ihan viihdyttävää virtaa kyllä on.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ti 14 Helmi 2012 12:20

Tämä on nyt ensimmäinen Putous-kausi jota katson. Minusta tällä kaudella oli oikeasti hauskoja nämä hahmot. Aikaisempina vuosina on kamalasti harmittanut kun en ole ymmärtänyt Putouksen hauskuutta, mutta nyt vihdoinkin kuulun joukkoon! Nyt on jäljellä juuri ne parhaimmat kolme hahmoa. :D
Eowyn

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 14 Helmi 2012 13:37

Jorssi kirjoitti:Potentiaalisia olivat Jani-Petteri ja Usko.
Näistä Aku osasi käyttää potentiaalin hyväkseen ja on tehnyt Usko Eevertti Luttisesta yhden parhaista hahmoista. Iina taas ei saanut Jani-Petteristä lopulta mitään irti ja nykyään vaan ärsyttää. Parhaimpana hahmona pidän kuitenkin Leena Hefneriä. Armi tulokkaana teki hienon sketsihahmon ja toivottavasti sillä voittaa koko paskan, vaikka pahoin pelkään, että voitto menee täysin turhalle J-P:lle.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ti 14 Helmi 2012 13:45

Jorssi kirjoitti:
Jorssi kirjoitti:Potentiaalisia olivat Jani-Petteri ja Usko.
Näistä Aku osasi käyttää potentiaalin hyväkseen ja on tehnyt Usko Eevertti Luttisesta yhden parhaista hahmoista. Iina taas ei saanut Jani-Petteristä lopulta mitään irti ja nykyään vaan ärsyttää. Parhaimpana hahmona pidän kuitenkin Leena Hefneriä. Armi tulokkaana teki hienon sketsihahmon ja toivottavasti sillä voittaa koko paskan, vaikka pahoin pelkään, että voitto menee täysin turhalle J-P:lle.

Mä en taas usko että J-P voittaa, koska sen suosio on jo selvästi hiipumassa. Luulenpa että Pastori voittaa. Mä kyllä tykkään J-P:stä vieläkin. :o:
Eowyn

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 14 Helmi 2012 22:15

Sen perusteella, mitä kuulee toisteltavan, niin finalistit ovat Usko Eevertti Luttinen ja ja ja hirrrrveen hauska Leena Hefner. Eli J-P ehkä seuraavaksi ulos.

Sanaselityspeli oli varsin hauska kyllä. :virne: Hieno Åhlgreenilla parasta olivat kaatumiset. :virnu:

Viime jaksossa tuli myös mieleen, että Jaakko Saariluoma on hyvin tärkeä osa hahmojen hauskuutta. Varsinkin nämä haastattelut, joissa Jaska uhmaa lähes toivottomasti pokanpidon rajaa. Varsinkin Akun kanssa nauravat herkästi.

Rasilan "äää"-tutkija myös tiputti muita varsin ansiokkaasti.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 26 Helmi 2012 00:55

Ääenstin yhdellä äänellä Leena Hefneriä ja sehän kannatti :D Ero oli puoli prosenttia, joten ehkä minä muutin tapahtumien kulun. Hurraa!

Olihan Uskokin sinänsä ihan hauska hahmo, mutta sananmuunnostie kävi vähän ärsyttäväksi.

Martti Suosaloa :hymyhali: olisi voinut hyödyntää enemmänkin, kun paikalla kerran oli.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Eowyn » Su 26 Helmi 2012 12:19

Minä olisin toivonut Pastorin voittoa, mutta samapa tuo oikeastaan. :virne: Hefnerkin on ihan hauska.

Mikähän siinä on, kun näkee Akun naamankin niin rupeaa naurattamaan. Vaikka se ei tekis yhtään mitään. :virne:
Eowyn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 27 Helmi 2012 16:12

Kyllä mä tykkäsin Leenasta enemmän.
Vaikka Luttinen oli hauska ja Hirviniemen pokan pitämisen seuraaminen osa hahmoa, niin Hefnerin kokonaisuus oli paremmin hallussa.
Nauroin ihan kippurassa valheenpaljastuskoetta, kun Luttisen kohdalla vain odotin, että koska se loppuu.

Hirviniemen ja Suosalon yhteiskemia oli huikea.
Noissa improtehtävissä mun mielestä huomaa sen että Hirviniemi pyörii improryhmässä ihan vakituisesti.
Sen kuuntelu ja reagointi on ihan omalla tasolla. Rikulla ja Kristalla on ollut samaa kykyä haivaittavissa.
Oonkohan mä sanonut tästä aikasemminkin :epäilevä: No jos, niin toistan vaan itseäni :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ti 28 Helmi 2012 11:51

Noissa improtehtävissä mun mielestä huomaa sen että Hirviniemi pyörii improryhmässä ihan vakituisesti.
Sen kuuntelu ja reagointi on ihan omalla tasolla.

Näyttelemisestä en mitään tiedä, mutta kyllä tavallinenkin talliainen huomaa sen miten Hirviniemi tavallaan "otti haltuun" tilanteen Suosalon kanssa. Muutti ihan täysin sen tilanteen eri suuntaan, toisin kuin muut. Se oli hauskaa. :D
Eowyn

Paluu Leffa.tv