Idols 2012

Idols 2012

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 10 Tammi 2012 15:57

Mitä?
:isosilmä:
MITÄMITÄ?!
Meillä ei puhuta idoleista, vaikka jaksoja on mennyt vaikka miten! :kauhistunut:
Eikö kiinnosta?
Onko Idols kärsinyt jostain flaatiosta kuten BB vaihäh?

No :nirppa:
Mää vedin ne boksille :keijo:
Ja oon kattonu migreeneissäni. Siis hirveän kannattavaa katsoa koelauluja migreenissä! Suosittelen!

Oulu ja Joensuu katsottu.
Aika vähän miehiä liikkeellä.
Muutamia tosi, tosi karismaattisia kavereita siellä on ollut.
Ja sitten muutama sellainen, jonka kohdalla olen miettinyt että vääristääkö telkkari niin paljon, että heillä on ollut rahkeita jatkoon.
Joensuussa yhden tytön ääni vuoti tosi pahasti ala-äänissä, mutta ylempi rekisteri kuulosti paremmalta. Mikä varmasti antoi paljon anteeksi. Jos sen vuotavan muun äänen korjaa, niin ehkä siitä tulee osastoa "ihan kiva". Jos ei korjaa, niin tekevät tyttöparan äänelle tosi pahaa hallaa.
Jonkun kutsuminen Adeleksi sai mut säikähtämään, sillä Adelen ääni on pahasti viallinen. Sen takiakin sitä on jouduttu operoimaan ja äänihuulet vuotaa verta. Ihan väärä tekniikka käytössä saa aikaa isoja ja pitkälle kantavia vaurioita.

Joensuussa oli myös muutama ihana nuori. :täpinä:
Ihanaa!
Toivon myös että molempien paikkojen hyvät, mutta itsentunto-vaikeukselliset laulajat pääsevät ylöspäin! Hienoa, että uskaltavat ja sanovat asioita ääneen. Minä ainakin nostan hattua :hullu:

Oonk mää ny ainoo ku tät kattoo?!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

Re: Idols 2012

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ti 10 Tammi 2012 18:28

En suostu tänne kirjoittamaan, kun ketään ei kiinnostanut X Factor USA, jossa sentään oli huikean hyviä laulajia. :nirppa:

Sitä paitti Idols on kyllä nykyään vähän plääh... :kieli:
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

ViestiKirjoittaja theia » Ti 10 Tammi 2012 18:49

Laaksonen kirjoitti:En suostu tänne kirjoittamaan, kun ketään ei kiinnostanut X Factor USA, jossa sentään oli huikean hyviä laulajia. :nirppa:

Näähän siis on toisensa sulkevia asioita :töktök:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 10 Tammi 2012 19:12

The Voice of Finland on mielenkiintoisempi. :sori:

Idolsia oon seurannut sivukorvalla pariin otteeseen, en kuullut mitään säväyttävää.
Niina Backman (vai mikä sen nimi nykyään on..?) on myös sen verran rasittavaa katsottavaa, että käännän mieluummin kanavaa.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 10 Tammi 2012 19:26

Tähän voisi mölähtää klassisen "En aio kattoa" :keijo: Ehkä jossain myöhemmässä vaiheessa katson sitten, että tuleeko kenestäkään mitään fiiliksiä. Edellinen, josta on tullut, on Anna Puu.

Kahdella edelliskerralla voittajaksi on valikoitunut periaatteessa ok-tason karaokelaulaja, jonka esitys ei tarjoa katsojalle mitään. Koop Arponen ja Martti Saarinen vetävät yhdessäkin vähemmän katsojia kuin Matti ja Teppo erikseen. :keijopeukku:

Pikkuisen on formaattikin siis vinossa. Ja se iankaikkinen Jone Nikula... :ei:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 10 Tammi 2012 19:51

Mä nyt en muutenkaan pääsisi katsomaan, mutta kieltämättä Idols alkaa olla jo vähän peruskauraa. Pascalin huomio Koopista ja Martista on varsin osuva. :keijo: Ja Jone :epäilevä:

Muutoin olen vain nyreissäni, että Idolsia tehdään vuodesta toiseen, mutta sitä paljon jännempää show'ta eli Dancea ei ole tullut kuin se yksi kausi. Onhan tietysti tanssijoita Suomessa varmaan vähemmän kuin potentiaalisia laulajia, mutta...
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Ti 10 Tammi 2012 22:34

Sunnuntaina katsoin Vaasan karsinnat ihan sillä silmällä, että näkyykö siellä tuttuja. :keijo:
Pari tuttua naamaa oli ja olin hieman pettynyt, kun huonoja laulajia ei näytetty ollenkaan. Mihin on joutuneet nolot pätkät kaikista surkeista laulajista? :salaliitto:
Olisin halunnut tuntea myötähäpeää. :huoh:

Olin myös ihmeissäni, kun ohjelmassa ei ollut ollenkaan tekstitystä niiltä osin, kun puhuttiin ruotsia. Todella iso moka maikkarilta mielestäni, sillä ennemmin on muistaakseni ollut tekstitys, jos joku on puhunut englantia. Ei se mua henk.koht. haittaa tai ahdista, mutta on hieman surkeaa niille, jotka eivät ymmärrä sanaakaan ruotsia. :jaaha:

Voin seurata ohjelmaa sunnuntaisin, kun useimmiten olen töissä torstai-iltaisin. Niin kuin viime torstaina ja tulevana torstaina. Ja sitä seuraavana, ja sitä seuraavana.
Odotan, että tulee se teatteriviikonloppu. Siellä sit oikeesti näkee onko kenestäkään mihinkään.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 11 Tammi 2012 10:53

Laaksonen kirjoitti:En suostu tänne kirjoittamaan, kun ketään ei kiinnostanut X Factor USA, jossa sentään oli huikean hyviä laulajia. :nirppa:

Äläs nyt, mua kiinnosti X Factor USA. T: jokaisen jakson katsonut ja Rachelia ja Chrisia kannattanut. :superhymy:

Mutta aiheeseen, ei kyllä Idols enää paljoa nappaa. Suomen mittakaavassa aivan liian kulunut formaatti, parhaat on
jo mennyt. Nähtiinhän se jo Martistakin. Koop oli/on vielä hyvä! Ettäs tiedätte. :nirppa:

Mä keskityn nyt The Voice of Finlandiin kun jenkkien X Factorkin loppui. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 11 Tammi 2012 15:13

Mietin tässä kovasti, että kuka ihme on Idols-Martti. Googletin ja totesin, että never heard/seen. :keijo: Vaikka mulla ei olekaan tv:tä, kertoo jotain, jos Idols voittajasta on hehkutettu niin vähän, että minä, joka seuraan lähes päivittäin nettilehtiä, olen jäänyt pimentoon. :töktök:

Ei Idols oikein jaksa enää kiinnostaa. :sori:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 11 Tammi 2012 16:26

Oisko Mr. Laaksonen voinut tehdä siihen ketjun ts. kirjoittanut edes itse jotain? Olisin saattanutkin siitä keskustella, kun kaikki jaksot katsoin. Suosikkini alusta loppuun voitti koko shown ja toiseksi paras tuli kakkoseksi, joten sikäli meni ihan hyvin silläkin osastolla. Ei voi tietää, onko täällä jonkun ohjelman katsojia/siitä innokkaita keskustelijoita, jos ei mitään viitsi tehdä itse asian eteen.

Editor: Niin tämähän oli siis Idols-ketju. Olen mä puolisilmällä nuo katsonut, mutta toistaiseksi ei ole kukaan saanut kääntämään päätä tiiviisti tv-ruudulle. Katsellaan sitten, kun ohjelma on hieman pidemmällä, jos heruisi jotain kommenttiakin (ja tietty niitä listoja, joista kaikki tykkää :keijo:)
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ti 17 Tammi 2012 13:30

Jorssi kirjoitti:
Oisko Mr. Laaksonen voinut tehdä siihen ketjun ts. kirjoittanut edes itse jotain? Olisin saattanutkin siitä keskustella, kun kaikki jaksot katsoin. Suosikkini alusta loppuun voitti koko shown ja toiseksi paras tuli kakkoseksi, joten sikäli meni ihan hyvin silläkin osastolla. Ei voi tietää, onko täällä jonkun ohjelman katsojia/siitä innokkaita keskustelijoita, jos ei mitään viitsi tehdä itse asian eteen.

Äääh... Liian raskasta hommaa tuommoinen ketjujen availu. :nukku: :p

Aika jännä muuten, että meillä oli samat suosikit, kun yleensä aina on meillä eri mielipiteet suosikeista. :peukku:

Niin, Idols. Plaahplaahplaah edelleen. :kieli:

Pitäsköhän jonkun perustaa jonkinsorttinen kaikenkattava (lulu)kykyjenetsintäketju, jonka alla voisi puhua niin Idolsista, Voice of Finlandista, X Factorista ja mitäniitänytikinävielätuleekaan...? :raps:
Laaksonen

ViestiKirjoittaja theia » Ti 17 Tammi 2012 14:09

Kyl määkin näitä lauluohjelmia katselen, ehkä enempi tavasta kun viihteellisen arvon takia.

Eniten on alkanut ärsyttää se Liimatainen, se päästäis varmaan kaikki jatkoon jos siitä olis kiinni.

Ja sit ne ei päästänyt sitä yhtä punatukkaista omaperäistä jatkoon, ja jotkut paskemmat laulajat päästää... Aika boring, oikeastaan. :p
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 18 Tammi 2012 00:23

Ketä Suomen Idols jaksaa kiinnostaa, kun ei siellä riitä tasokkaita laulajia. Sen sijaan American Idol alkaa 18. päivä!
Aranwe

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ke 18 Tammi 2012 15:20

Aranwe kirjoitti:Ketä Suomen Idols jaksaa kiinnostaa, kun ei siellä riitä tasokkaita laulajia.

Jännä homma on se, että niitä tasokkaita laulajia riittäisi ihan hirveästi. Tunnen henkilökohtaisesti läjäpäin erinomaisia, persoonallisia laulajia, joita ei ole otettu edes tuomariston eteen laulamaan! Mutta jostain kumman syystä Idolsiin ei päästetä "liian hyviä". Muutamalle tuntemalleni tyypille oli tuomareiden taholta sanottu suoraan, että sä olet liian hyvä tähän kilpailuun! :friikki: Siis mitä vattua! :raivo:

Pitää aavistuksen sivupoluille poiketa ja hieman nillittää. Monissa kommenteissa karaokeen liittyen paistaa läpi se, että mielikuvat karaokesta ovat jossain 90-luvulla. Varsinkin Helsingissä on tätä nykyä karaokekuppiloissa aivan sairaan hyviä laulajia JOKA PÄIVÄ. Suurin osa tähän mennessä jatkoonpäässeistä ei herättäisi karaokeravintolassa mitään tuntemuksia. Toista oli silloin kun Ari Koivunen, Mia Permanto ja kumppanit vetivät skaboissa. He erottu(i)vat myös karaokessa erinomaisina laulajina. Ymmärrän sen, että jenkeissä vertaillaan niitä kokelaita karaokelaulajiin, mutta Suomessa tuo vertailu ontuu pahasti.

Eilen katsoin kaikki koe-esiintymiset ja kaava alkaa vaikuttaa selkeältä. Ei ole periaatteessa mitään väliä miten tyyppi laulaa, kunhan on vähän persoonallinen ja hieman erilainen kuin muut. Toki aivan räikeimmät hudit on vältetty, mutta esim Vaasa-jaksossa jatkoon pääsi sinitukkainen punkkari, joka kävi Klamydian Veskulta hakemassa tukea. :täh: Sitten mies tulee ja vetää Täällä pohjantähden alla:n! :ei:

Ennen koelauluja oli ihan mukava seurata, mutta nykyään mitään ei jää käteen. Ohjelmat ovat tylsiä, mutta kun tämän maan potentiaaliset laulajat on jo koluttu moneenotteeseen läpi, niin eipä siellä varmaan ole edes tuon kovempaa tarjolla. Ketään ei varmaan kiinnosta enää mennä enää pelleilemään sinne, kun niitäkään ei ole näkynyt. :huoh:

Tavanvuoksi katson myös tulevat jaksot, mutta pahaa pelkään ettei viisari värähdä tänä vuonna kenenkään kohdalla.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Emilia » To 19 Tammi 2012 21:32

Laaksonen kirjoitti: Vaasa-jaksossa jatkoon pääsi sinitukkainen punkkari, joka kävi Klamydian Veskulta hakemassa tukea. :täh: Sitten mies tulee ja vetää Täällä pohjantähden alla:n! :ei:

:töktök:

Mäkin olen enemmän punkkari kuin se kundi.

Just tollasten tyyppien takia lakkasin katsomasta Idolsia. :ei:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Pe 20 Tammi 2012 13:39

Laaksonen kirjoitti:Tavanvuoksi katson myös tulevat jaksot, mutta pahaa pelkään ettei viisari värähdä tänä vuonna kenenkään kohdalla.

Tampereelta sentään tuli yksi tyyppi, jota voi ruveta oikeasti symppaamaan. Ruotsissa suomalainen ja Suomessa ruotsalainen - Petri. Hyvä soundi ja ääniala riitti mainiosti vetämään Foo Fightersia. Ehdottomasti Petrille :peukku: ja Tommille :pitsläp: kun rupesi aukomaan päätä siitä, että Petri ei muka olisi tosissaan tuossa skabassa. Kaverin hoonosoomi vähän antoi sellaisen kuvan, että "tulin vähän kattelemaan". Mulle ainakin välittyi, että nyt sattumalta kävi niin, että myös Idols-karsinnat ovat kaupungissa ja sen vuoksi kaveri tuli koettamaan onneaan, josko tätä kautta aukeisi tilaisuus menestykselle musiikin saralla.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 20 Tammi 2012 15:30

Onko toi se tyyppi, joka veti Heroa mainoksessa? Mä en tykännyt siitä yhtään. :norsu:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Pe 20 Tammi 2012 16:43

Lyyra kirjoitti:Onko toi se tyyppi, joka veti Heroa mainoksessa? Mä en tykännyt siitä yhtään. :norsu:

Sama mies. Ootko katsonut muuten Idolsia? Se on ollut laulullisesti YLIVOIMAISESTI paras tähän mennessä.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 20 Tammi 2012 16:51

En oo kyllä katsonut. Enkä kyllä tiedä, kiinnostaako tarpeeksi. :sori:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Pe 20 Tammi 2012 21:35

Lyyra kirjoitti:En oo kyllä katsonut. Enkä kyllä tiedä, kiinnostaako tarpeeksi. :sori:

En kyllä syytä sua, jos et katsoiskaan, ku oikeesti taso ei päätä huimaa... :ei:
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 20 Tammi 2012 21:40

Luulen, että AI kiinnostaa enemmän. Aioin alkaa tuijottamaan sitä jo eilen, kunnes tajusin, että sehän alkaa vasta ensi viikolla. :läps:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Pe 20 Tammi 2012 23:19

Lyyra kirjoitti:Luulen, että AI kiinnostaa enemmän. Aioin alkaa tuijottamaan sitä jo eilen, kunnes tajusin, että sehän alkaa vasta ensi viikolla. :läps:

Todellakin! Tosin ihan mielenkiintoista kattoa vaikuttaako AI myös väsähtäneeltä X-Factorin jälkeen.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Eowyn » Pe 17 Helmi 2012 12:10

Hei, nyt vilkkaampaa keskustelua Idolsista! :o:

Mä olen ihan koukussa, tällä kaudella on niin hyviä ja mielenkiintoisia laulajia. Varsinkin se Diandra, herranjestas mikä ääni ja itsevarmuus niin nuorella. Saa nähdä kompastuuko johonkin ongelmaan vielä. Toivon myös Niina Kähösen menestystä. Hieno ääni ja pystyisi antamaan itsestään enemmän.
Eowyn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 17 Helmi 2012 12:58

Mä oon seurannut osittain.
Kähönen olisi niin hiton hyvä, jos vaan olisi enemmän läsnä, varmempi ja heittäytyisi siihen hommaan. Mutta mä niiiiiiiin ymmärrän ton tuskan. Sen pelon ja miten se voi estää asioita. En haluaisi sitä, että Niina voittaa. Mutta haluaisin, että hän pääsee finaaleihin ja vähän pidemmälle edes.
Diandra on kyllä upea, mutta mun maneerisilmä ärsyyntyy kovasti :keijo: Erityisesti ne huulimaneerit :epäilevä:
Mä oon ihan friikki kun mä katon aidolssia. Sori :virne:

Heikki :isosilmä: Kiva että se on finaalissa, mutta miksi hitossa se rääkyi 'You know my name':n niin pahasti rikki? Äääh. En tykännyt siitä, mutta toivottavasti ne valmentaa Heikkiä vähän paremmin tulevaisuuteen.

Ina :epäilevä: En oo missään vaiheessa tykännyt siitä! Olin ihan järkyttynyt että se pääsi jatkoon.
Ei, ei, ei, ei! Ne oli tiputtaneet aikaisemmissakin vaiheissa parempia laulajia ja esiintyjiä mitä Ina. Pthyi. "mä oon sit vaan niin hyvä"-asenne paistaa kilometrien päähän ja saa voimaan pahoin.

AI on ihan eri tasolla. Enkä mä syty sille ollenkaan. Olen yrittänyt katsoa, mutta en mä vaan saa katsottua jaksoa loppuun, aina tulee jotain mielenkiintoisempaa. X-factoria en edes muista :keijo:
The Voice of Finland on ihan jees. Heti kun saan katsottua vaan ne biisivedot ja tuomareiden kommentit. En jaksa yhtään siinä sitä ylimääräsössöä ja Axl:n juttuja :ei: Mainoksista nyt puhumattakaan :epäilevä:

Idolsista en kyllä osaa yhtään sanoa, että kuka voittaa. Ei se ehkä mikään huippu ole, mutta jos tekee edes yhden levyn tai on parempi kuin Anna Puu, se riittää mulle :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja tgr » Ma 20 Helmi 2012 11:33

Olipa eilinen livejakso jotain ihan kauheeta.

Siellä oli parit ihmiset stailattu niin hirveän näköseksi, että meinas itku tulla.
Ja vain kolme tais laulaa niin hyvin että niitä vois kuunnella myöhemminkin.
Miten ne pysty laulaa niin huonosti?! Ehkä se oli vaan ekan livevedon aikaista
jännitystä?!

Tänäkin vuonna Idols taidetaan vetää pikavauhtia läpi, vähän sutasten stailauksissa.
Viimeksikin Idols loppu niin äkkiä että ei meinannu ees tajuta sitä. Ja stailaus
oli myös viimeksi aivan kauheeta.

Olipa huvittavaa, kun tuomarit yritti keksimällä keksiä positiivista palautetta,
kun varsinkin Lauralla taisi käydä mielessä jotain ihan muuta.. :p :virne:
tgr

Seuraava

Paluu Leffa.tv