Kyllä mä ainakin nyt parin päivän kokemuksella tykkään kovasti Samsungistani, mutta Sony Ericssoniin ja HTC:hen en osaa verrata. En ole varma, mutta luulisin että tärkeimmät erot älypuhelimissa tulevat joka tapauksessa käyttöliittymästä, joten jos näillä kaikilla on Android, niin voiko niillä sitten olla hirveän suuria eroja. Tietty jossain akunkestossa voi olla. (Mun uudessa puhelimessa ei taida olla kovin hyvä akunkesto, mutta se voi johtua toki siitäkin että tää on käytetty, tai sitten en ole vielä saanut kaikkia synkronointiasetuksia säädettyä siten ettei puhelin sähläisi taustalla koko ajan jotain ja siten kuluttaisi akkuaan.)
Joka tapauksessa olen jo todennut, että älypuhelin oli ehdottomasti mulle tarpeen.
Esim. Google maps -sovelluksesta näkee tosi kätevästi kaikkia lähistöllä olevia paikkoja, kahviloita sun muita. Tästä tulee olemaan vieraassa paikassa hyötyä. En muista että Nokian Ovi-kartat olisi yhtä hyvin löytänyt mitään tällaisia, tosin en sitä juuri käyttänytkään, kun tutuissa kaupungeissa liikuin. Tänään tilasin puhelimeeni vielä pinkeillä kukilla koristetut kuoret, niin saan kuluneet kulmat piiloon.
(Ja nyt saa shoppailu riittää)
Kyllähän noi kosketusnäytölliset on tuttuja entuudestaan, mutta ei oo ollut Android-pohjaista ennen.

. 

Olin enimmäkseen tykästynyt Samsungiini (tosin siinäkin ilmeni ajoittaista hitautta ja muistin täyttymisongelmia ja kaatumisia), mutta ei se täällä toimi, kun se on tietylle operaattorille rakennettu eikä ole sim-korttipaikkaa. Vanha nokialainen 5230 tuntuu Android-pohjaisen jälkeen tosi rasittavalta ja hankalalta, tekstiviestien kirjoittaminen kestää ikuisuuden, kaikki valikot on ihan epäloogisia ja sovelluksia on huonosti, Facebook-sovelluskin on jotenkin alkeellinen. Joten sori nyt vaan Nokia, mutta ei.
Vaikka en edes ole sitä koulukuntaa, joka lehtien keskustelupalstoilla julisti tässä männä viikolla, että nyt menee kyllä luuri vaihtoon tällaisten uutisen jälkeen.
En tiedä raaskisiko iPhonea, vaikka vähän tekisi mieli. Jos ei sitä, niin sitten ehdottomasti joku Android-pohjainen juttu. Tykkäsin tavallaan kyllä aiemmin siitä, että oli myös se fyysinen näppäimistö kosketusnäytön lisäksi, viestejä oli sillä tosi nopea kirjoittaa. Ja iPhonessa on myös se ärsyttävä puoli, ettei siihen saa muistikorttia erikseen laitettua ilmeisesti - mikä olisi kätevää, ei tarvitsisi siirtää musiikkia sun muuta kun laittaisi vaan vanhan kortin.
Näyttäisi tosin siltä, ettei tota Desire Z:aa ole enää oikein myytävänä, ellei nyt sitten käytettynä ala metsästää. Muutenkin qwerty-näppäimistöllisiä ja kuitenkin kosketusnäytön sisältäviä älyluureja näyttäisi olevan melko vähän ainakin Suomessa myytävissä puhelimissa.
Nokialla olisi, mutta kun päätin etten sitä nyt ainakaan. Enkä halua oikein sellaista Blackberry-tyyppistäkään, vaan mieluiten se näyttö saisi olla kunnon kokoinen.