Suvi kirjoitti:osittain siksi että ne ovat lähempänä silmää (tai näin olen ymmärtänyt asian olevan)

Kuolo kirjoitti:Suvi kirjoitti:osittain siksi että ne ovat lähempänä silmää (tai näin olen ymmärtänyt asian olevan)
Joo. Kyllä ne tosiaan on lähempänä silmää

Pidän ajatuksesta, että minun ei tarvitsisi enää ostaa kalliita kehyksiä, käydä piilaritarkastuksissa ja voisin käydä kylpylässä siten, että näkisin kunnolla ympärilleni. Tuttavani kertoi laserleikkauksestaan ja operaatiosta, mikä oli ollut hänen mielestään mukava ja helppo. Itse aloin voida pahoin. Ajatus siitä, että jotain välineitä työnnetään silmääni kiinni kuulostaa niin luonnottomalta. En siis voi oikeasti kuvitellakaan meneväni siihen. (Saa nähdä käykö tässä samoin kuin piilari-asiassa.) Mutta jos en voisi piiloutua lasieni taakse, miten sitten viestittäisin fiksuuteni 
Fairy kirjoitti: Nyt olen vain ihmetellyt, kun kehysten sivut ovat alkaneet näyttää likaiselta. En ole aivan varma, onko se likaa (voiko esim. hiuslakka tehdä pinnasta laikukkaan?) vai onko joku pinnoite/lakka lähtenyt osittain.
Optikko puhui, että laseja ei välttämättä tarvi pitää koko ajan, mutta enpähän osaa olla ilmankaan enää. Nykyisissä laseissa on kaikki mahdolliset pinnoitteet yms, heijastamaton, likaa hylkivä ja sellainen kovapinta. Vanhoissa taisi olla vain heijastamaton, ja kyllä tuon likaa hylkivän ominaisuuden ainakin huomaa ihan selvästi, ei tarvi pestä laseja läheskään yhtä usein, jos ei nyt ihan sormenjälkiä liisteröi linssiin. 
Inhoan sitä, mutta en kyllä kehtaa kieltääkään, jos kyseessä on kaveri. Mulla on vielä pään mittasuhteet vähän erilaiset ku normikeijolla, eli lasit ei edes istu kenellekään. Joskus oon heittäny puolitutulle känniääliölle joka on halunnu laseja testata, että saanko mie sitte kokeilla vaikka sun housuja?
Iloisena yllärinä sain samaan hintaan aurinkolasit vahvuuksilla ( bling-bling ), ja taas, ensimmäinen luokseni kiikutettu vaihtoehto oli niin nappiin, että tilasin nekin. Varmasti maksoin tuplasti enemmän kuin mitä olisin halvemmista liikkeistä mahdollisesti saanut, mutta arvostan tuon liikkeen työntekijän täydellistä silmää sille, millaiset pokat mun naamaan istuu. Joten maksan sitten siitä. Eikä edes tunnu pahalta. Kehuin vielä työntekijää pomolleenkin, kun kävin nämä uudet rillit eilen hakemassa.

. Ihan yhtä tyhjän kanssa vaikka allergialääkkeitä syön ja silmätippoja käytän. Olisi edes uudet ja kivat lasit, niin ei edes ottaisi niin paljon päähän tämä näkökentän rajautuminen ja sokea olo.

(tapahtui kerran wham-bam-thank-you-customer-tyypin kanssa. Kärsittyäni viikon maailmannäkemys-ongelmista kävin toisella optikolla joka mittasi aivan eri arvot. Kun menin peräämään korjausta alkuperäisesltä optikkoliikkeeltä, tulikin sama optikko vastaan. Ei suostunut myöntämään mokaansa, mutta antoi ymmärtää että kommunikaatiovirheitä on voinut sattua. Just...
)
En tiedä onko kyse vaan siitä, että laseihin totuttuaan silmät ei enää pärjää ilman.
).

Näytän mielestäni paremmalta ilman laseja ja rillit tuntuvat jotenkin pilaavan kaiken. Ja rillien sankojen "sarana" syö etummaisia hiuksia. Turhamaista, tiedetään, mutta näillä mennään.
Ulkonäköasioiden lisäksi tietysti vaakakupissa painaa se, että olisi vaan niin kertakaikkisen hienoa nähdä tarkasti ilman laseja eikä olla riippuvainen niistä.
Pvi kirjoitti:Simthyn tarina virhemittauksesta kuulostaa mahdottomalta. Tottakai liikkeen pitää ottaa asiakas huomioon ja vaihtaa linssit, jos asiakkaan kokemus näöstä ei uusien lasien myötä ole hyvä oli kyseessä optikon virhe tai ei. Jotkut liikkeet antavat vaihtaa pokatkin, jos ne eivät tunnu istuvan naamaan tai vaatekaapin sisältöön.

Mr. Smith kirjoitti:Pvi kirjoitti:Simthyn tarina virhemittauksesta kuulostaa mahdottomalta. Tottakai liikkeen pitää ottaa asiakas huomioon ja vaihtaa linssit, jos asiakkaan kokemus näöstä ei uusien lasien myötä ole hyvä oli kyseessä optikon virhe tai ei. Jotkut liikkeet antavat vaihtaa pokatkin, jos ne eivät tunnu istuvan naamaan tai vaatekaapin sisältöön.
Kyseinen tyyppi on aika hyvin paikkakunnalla tiedossa palveluasenteestaan ja tavastaan tehdä mittauksia
Äidin ensikommentti kun aikoinaan kerroin kuka oli toiminut optikkona oli "ai pahus. No katotaan miten käy..."
Ongelma on se että samassa lafkassa on myös osaavia ihmisiä, eli optikon saanti oli aina hiukka uhkapeliä![]()
)
Tähän liittyen kyselisin kokemuksia "likaa hylkivistä linsseistä" (on tosin hämärä mielikuva että ois näistä jo puhuttu, mutta
) eli onko ne extrahinnan arvoisia? Entä sitten se "naarmuuntumisen ehkäisy"? Eli onko noista käytännössä jotain hyötyä. Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa