Riemastuttavat mainokset medioissa

Riemastuttavat mainokset medioissa

ViestiKirjoittaja tahris » Ti 10 Kesä 2008 13:31

Tämäkin kai ansaitsee paikkansa kammottavien mainosten rinnalla.

Tällä hetkellä minua riemastuttaa pari kertaa näkemäni mainos - siis en muista merkkiä - mutta leivästä siinä on
kysymys. Reilu meininki. Autossa lapset istuvat takapenkillä, äiti vänkärin paikalla ja isi nostaa autotallin ovea ylös
(miten monella suomalaisella on samanlainen ylös nostettava autotallin ovi, joka on amerikkalaisilla ihan yleinen?).
Enivei, se lasten jutustelu siellä takapenkillä on niin ihanaa, hellyttävää ja jopa luonnollista, että ihan riemusta
itkettää. Tuokoon joku oman mielipiteensä tästä mainoksesta, mutta minusta se on tällä hetkellä yliveto.
Kerrankin tavallinen kiltteys, inhimillisyys, reiluus on parempaa kuin yli-inhimillinen täydellisyys, se että jotain
tuotetta käyttämällä on yhtäkkiä parempi kuin tavalliset ihmiset, samaa lajia menestyjien, kyynärpäillään toiset
syrjäyttävät ja kipeyttävät uraohjukset ja laumasielut.
Joskus voin mennä vuorille vain katsomaan
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
- PMMP: San Francisco
tahris

Re: Riemastuttavat mainokset medioissa

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 10 Kesä 2008 14:26

Mietinkin, että löytyykö hyville mainoksille jo oma ketjunsa. Löytyy Kuva

Tämä nyt ei välttämättä liity tämänhetkisiin mainoksiin joita eri medioissa
pyörii, mutta liippaa läheltä kuitenkin. Muutama vuosi sitten näin Helsingissä
jonkin painofirman autossa sloganin "Edessä jäljessä" ja se oli mun mielestä
aivan älyttömän hieno! Firman nimi ei jäänyt mieleen, mutta tuo slogan on
ehdottomasti paras ikinä.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja elegia » Ti 10 Kesä 2008 14:29

Minustakin tuo leipämainos on mainio. :superhymy:

Samoin hilpeyttä on herättänyt myös uusi Saarioisten mainos, jossa tyttö ja poika leikkivät kotia tai ovat ainakin mainoksen tilanteessa laittamassa ruokaa. Tyttö siinä napakalla otteella selostaa ja annostelee aineksia soppaan ja kun hän sitten kääntää selkänsä, niin poika pudottaa käsissään pitelemänsä kivenmurikan kattilaan. Tytön huomattua pojan tekoset nostaa hän kiven kattilasta ja ilmoittaa toruvalla äänellä sen olevan jälkiruokaa. Johon poika: "miks sää saat aina päättää?".
"Koska mää oon äiti."
"Ens kerralla mää oon äiti." :ahihi:
elegia

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Ti 10 Kesä 2008 16:15

elegia kirjoitti:Samoin hilpeyttä on herättänyt myös uusi Saarioisten mainos, jossa tyttö ja poika leikkivät kotia tai ovat ainakin mainoksen tilanteessa laittamassa ruokaa. Tyttö siinä napakalla otteella selostaa ja annostelee aineksia soppaan ja kun hän sitten kääntää selkänsä, niin poika pudottaa käsissään pitelemänsä kivenmurikan kattilaan. Tytön huomattua pojan tekoset nostaa hän kiven kattilasta ja ilmoittaa toruvalla äänellä sen olevan jälkiruokaa. Johon poika: "miks sää saat aina päättää?".
"Koska mää oon äiti."
"Ens kerralla mää oon äiti." :ahihi:

Tämä on loistava! :superhymy: Ainoa Saarioisten mainos mikä ei ole ärsyttänyt.

Ja leipämainoksista tuli mieleen, myös (Fazerinko se oli) ruisleivän mainos on hyvä. Se missä joku tyyppi syö tätä leipää ja ruutuun ilmestyy teksti: "Mitäpä siihen lisäämään." Mainos on hiukkasen hauskakin, mutta ennen kaikkea idea on mielstäni aivan loistava ja nerokas.
Crazy_Clown

ViestiKirjoittaja Bunni » Ti 10 Kesä 2008 16:17

Sippura kirjoitti: Muutama vuosi sitten näin Helsingissä

Se on edellä jäljessä :lanppu: Ja firmahan on Art-Print
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat.
Bunni
Hupakko

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 10 Kesä 2008 16:24

Ilmeisesti radiomainonnastakin voi kommentoida? :)
Tulen varmaan ikuisesti muistamaan Radio Suomen vanhan mainoksen: "Kesä ja kärpäset, sinä talven jälkeen huokaiset ja Radio Suomi soi! Ja Radio Suomi soi!" :kailotus:

Menikö se noin, menikö? :tilt: Mainos on vähän raivostuttava, mutta tuon kuullessa mieleeni tulee kuva lehmistä ja kesäisistä niityistä. :tilt:

Se Saarioisten uusi lastenleikki hetki viihdyttää myös minua. :)
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 10 Kesä 2008 17:52

Bunni kirjoitti:
Sippura kirjoitti: Muutama vuosi sitten näin Helsingissä

Se on edellä jäljessä :lanppu: Ja firmahan on Art-Print

Bunni, kiitti! Kuva
Jäi oikeesti kaivelemaan tuo kunnen muistanut firmaa (enkä näköjään
sloganiakaan :virne: ) mutta nyt asia korjaantui.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 11 Kesä 2008 09:55

Mun mielestä on hiukan epäkäytännöllisen oloista, että sen sijaan, että keskustellaan mainoksista, keskustellaan erikseen hyvistä ja huonoista mainoksista. Varsinkin kun mielipide-eroja saattaa olla, jolloin itse keskustelu ei välttämättä ole hedelmäisin, kun yksi kehuu maksamakkaramainosta toisaalla toisen sitä lytätessä. Ei synny kohtaamista. Kuin laivat yössä, mutta ilman majakkaa ja myrskykelloa. Kuva

Olen jo jonkun aikaa kuunnellut töissä vallan Radio Rockia. Kaupallisessa kanavassa mainokset voivat ärsyttää. Rockilla on kyllä joitain astetta hilpeämpiä kanavan omien ohjelmien puffauksia. Jussi69:n levyiltaman puffit on aivan hysteerisiä. Ne kulkevat samalla kaavalla ja niitä on monta, mutta aina repeän. Kanavaääni soittaa niissä Jussi69:lle joka vastaa pirteästi "Jussi" jonka jälkeen kanavaääni esittelee itsensä möreästi kanavaääneksi. Sitten se yrittää houkutella Jussi69:n vihkivesisotaan Siuntion metsään, Peilitaloon tai kysyy haluaako Jussi palsusta jääneen valkosipulileivän. Mahtavuutta!
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja tahris » To 12 Kesä 2008 08:59

No voi pihaus, en uskonut, että ketjun aloitus muodostuukin keskustelun estämiseksi.
Mutta pikkuruuvejahan voi ottaa ihan mistä tahansa. Mun puolesta tän ketjun voi kyllä lakkauttaakin.
Jos joku sitten seuraavaksi (vaikka Gali, kun otti asian esillekin) aloittaa ihan uuden ketjun:
"Mainokset medioissa", niin päästään sen oikeanlaisen keskustelun juurille.
Joskus voin mennä vuorille vain katsomaan
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
- PMMP: San Francisco
tahris

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 12 Kesä 2008 10:03

Mahdollista kirveen heilautusta odotellessa...

Ulkomailtakin löytyy kivoja mainoksia, esim. DirecTV:n lyhyet ja ytimekkäät. Saman firman mainoksissa esiintyvät myös Sigourney Weaver Ripleyn roolissa ja William Shatner kapteeni Kirkin.
Fantsu

Paluu Huuhaa