Idols 2012

Re: Idols 2012

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 20 Helmi 2012 15:33

En ole katsonut yhtään jaksoa koko Idolsia, mutta Facebookissa ei voinut jäädä huomaamatta massiivista negatiivisten kommenttien määrää kilpailun tasoon liittyen. Ilmeisesti ei ole kovinkaan kummoisia laulajia? Voice of Finland taisi kerätä kaikki osaavimmat.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ma 20 Helmi 2012 16:06

Kyllä siellä muutama ihan hyväkin on joukossa. Diandra on oikeasti todella hyvä. Niina on hyvä, samoin kuin Heikki. Ihan ok-osastoon menivät Arttu, Petri, Artur, Johanna ja Susanna. Kyllä siellä jokunen floppikin oli joukossa, mutta en nyt muista suoralta kädeltä. Aika hätäisesti tuli katsottua..
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 20 Helmi 2012 17:26

tgr kirjoitti:Tänäkin vuonna Idols taidetaan vetää pikavauhtia läpi, vähän sutasten stailauksissa.
Viimeksikin Idols loppu niin äkkiä että ei meinannu ees tajuta sitä.
Siis näitähän venytetään aivan liikaa nykyään. Viime vuonnakin se kesti niin kauan, että luulin, ettei lopu koskaan ja tämän kauden finaalikin taitaa olla toukokuussa, että ei ihan pikavauhtia ole menossa.

Diandra ja Torsten ovat hyviä, loput aika mitäänsanomattomia. On tässä silti huomattavasti kovempi taso kuin viime vuonna.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 20 Helmi 2012 17:35

Diandraa uskaltaudun minäkin kehumaan, vaikken olekaan nähnyt häneltä kuin koelaulun. Sen lyhyen pätkän perusteella kyseessä taitaa olla taitavin laulaja, mitä olen Suomen Idolsissa nähnyt.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja tgr » Ti 21 Helmi 2012 10:11

Jorssi kirjoitti:
tgr kirjoitti:Tänäkin vuonna Idols taidetaan vetää pikavauhtia läpi, vähän sutasten stailauksissa.
Viimeksikin Idols loppu niin äkkiä että ei meinannu ees tajuta sitä.

Siis näitähän venytetään aivan liikaa nykyään. Viime vuonnakin se kesti niin kauan, että luulin, ettei lopu koskaan ja tämän kauden finaalikin taitaa olla toukokuussa, että ei ihan pikavauhtia ole menossa.

Diandra ja Torsten ovat hyviä, loput aika mitäänsanomattomia. On tässä silti huomattavasti kovempi taso kuin viime vuonna.

No ainakin jonku vuoden Idols ainakin oli supernopea, ne ekat Idolssit oli niin viimisen päälle venytettyjä.
Nythän kaikki ehti laulaa yhdessä lähetyksessä eikä ollu juuri yhtään turhia lätinöitä. Silloin alussahan
käytiin suunnilleen jokaisen elämäntarina läpi lähetyksessä ja sitä ehti moneen kertaan tuskastua.
tgr

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 22 Helmi 2012 01:04

^Tarkistin asian. Viime kausi kesti hieman yli kolme kuukautta ekasta jaksosta finaaliin. Myös neloskausi ja kolmoskausi kestivät hieman yli kolme kuukautta. Tämä nyt meneillään oleva kuudes kausi kestää siis hieman yli neljä kuukautta. Eka kausihan taitaa olla tähän mennessä se kaikkein pisin ollen n. 4,5 kuukautta pitkä. Kakkoskausi oli kait lyhin (tai sitten tuon n. kolme kuukautta), mutta siitä en löydä muita tietoja kuin että se alkoi syksyllä ja finaali oli 18.12. Ei noissa siis hirveän suuria eroja ole, mitä nyt tuo eka kausi oli ilmeisen pitkä, mitä en kyllä itse muistanut.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja tgr » Ke 22 Helmi 2012 09:24

Okei, ehkäpä sitten systeemit on sen verran erilaisia, että se vaan tuntuu siltä että
nyt mennään pikavauhtia eteenpäin? Ehkäpä nyt on enemmän porukkaa kuin aikaisemmin,
niin täytyy nopeemmin käydä ne lulitukset läpi? Eniveis, tämmösiä tuntumia mulla on
ollu.

Voittaakohan tänä vuonna ihan oikeasti hyvä laulaja? Ja kenestä tulee tähti?
tgr

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ke 22 Helmi 2012 11:31

tgr kirjoitti:Voittaakohan tänä vuonna ihan oikeasti hyvä laulaja? Ja kenestä tulee tähti?

Se Diandra on ihan huikea laulaja, joten jos hän voittaa, niin ainakin menee oikeaan osoitteeseen. Toki kierroksia on vielä lukuisia ja romahduksia voi sattua. Tuleeko hänestäkään sitten tähti? Ehkäpä ei, mutta uskoisin jokusen levyn kuitenkin tekevän skaban jälkeen.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 22 Helmi 2012 19:33

Mun mielestä Diandra on liian hengästyttävä tapaus. Laulussa ei ole yhtään tyhjää väliä ja hirveä kiire on koko ajan. Tekniikka voi olla hyvä, mutta ainakaan minä en hänen esityksestään erityisesti nauti. Ehkä lauletut biisitkin ovat alueelta, josta saan irti varsin vähän.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Eowyn » To 23 Helmi 2012 10:42

Pascal Lemoix kirjoitti:Mun mielestä Diandra on liian hengästyttävä tapaus. Laulussa ei ole yhtään tyhjää väliä ja hirveä kiire on koko ajan. Tekniikka voi olla hyvä, mutta ainakaan minä en hänen esityksestään erityisesti nauti. Ehkä lauletut biisitkin ovat alueelta, josta saan irti varsin vähän.

Hyvä pointti Pascali. Diandra laulaa kuin kiireessä. Laulamisesta en mittään tiedä, mutta voisiko johtua siitä kun hän oikein yrittää kikkailla äänellään. Olisi kiva jos Diandra vetäisi jonkun tosi rauhallisen kipaleen.

Niina Kähönen on tämän hetken suosikkini, hänessä on sellaista herkkyyttä josta pidän. Sen virolaisen nimeä en muista, mutta tykkään hänen äänestä. On niin mukavan käheä. Alek on ihku myös. :nolo: Vaikka Alekin esitys viimeksi meni vähän penkin alle, mutta sillä oli vaan huono biisi. :virne:
Eowyn

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 26 Helmi 2012 23:31

Olenks se vaan minä, vai pitikö Martin hieman pinnistää, että sai hevin itsestään ulos? :keijo: Ilpo ja Stina olivat parempia.

Toi stailauslinja edelleen :ei: Kaivaako ne oikeesti jotkut kirpparilla myymättä jääneet pellevaatteet tohon. Esim. Heikki Paasonen tänään. Kuva

Jatkoon meni kai aika odotetut tyypit, mitä sali- ja sohvayleisöltä ymmärsin. Arttua vähän ihmeteltiin meillä.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ma 27 Helmi 2012 10:43

Minä olin myös vähän suu auki Artun jatkoonpääsystä. :o: Siis millä avuilla se on jatkossa??

Harmi kun Alek ei päässyt jatkoon. :hullu:
Eowyn

ViestiKirjoittaja theia » Ma 27 Helmi 2012 13:18

Arttua ihmeteltiin meilläkin. Mä itse olin tyytyväinen kun Alek ei päässyt, mun mielestä se vaikutti aika limaselta :p
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 27 Helmi 2012 14:07

Mä ihmettelin Inaa myös :epäilevä:
Mä tykkää yhtään niistä nais"esiintyjistä", jotka kykkii kuin olisivat riukupissalla.
Ina seisoi kokoajan niin huonossa ryhdissä, etä nauroin itsekseni ilmaisulle joka meillä on kovin tuttu.

Ja se tummaa likkaa, joka pääsi ekana :jaaha:

Nina (vai Niina :raaps: ) on mun suosikkilistalla.
Meni kylmät väreet kun tieto jatkoonpääsystä selvisi :hullu:

Aika paljon mua ihmetytti se, että taso on noin kamala. Muutama "ihan ok" ja loput kuraa :epäilevä:
Tosin, kun katsoi Martin, Stinan ja Ilpon esiintymistä niin näköjään mikää ei muutu. Myötähäpeä oikein leijui.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Eowyn » To 01 Maalis 2012 09:46

Minusta tyhmää kun saa odotella viikkokausia että päästään edes asiaan. Sunnuntaina tulee joku aivan turha jakso, missä näytetään kun muuttavat samaan taloon asumaan sekä muuta läpinää. Ei kiinnosta! Vasta seuraavana sunnuntaina päästään itse asiaan.
Eowyn

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 01 Maalis 2012 10:52

Musta siinä ei oo mitään tyhmää, koska kaikki tää aika kun me odotellaan, niin finalistit pääsee mediahärdellin ohella treenamaan.
Toivon ainakin niin, koska siellä on niin moni sen tarpeessa. Jotta meillä on mitään järkeä alkaa pitämään finaaleja, niin ihan hyvä ettei mitään umpiraakoja ja treenaamattomia pullamössökakaroita lyödä sinne lavalle ja sanota "anna palaa".
Toivottavasti vaan saavat treenata ja treenata ja treenata.
Koska jos se hengitys- ja äänentuottotekniikka on pahasti pielessä, niin sillä saa vain vammoja aikaan.
Hyvänä esimerkkinä Adele, jolla äänentuotto on ihan päin helkkaria ja mitä kävi? Äänihuulet jouduttiin leikkaamaan, koska niitä oli rasitettu vuosikausia väärällä tekniikalla.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja tgr » To 01 Maalis 2012 12:38

Olen samaa mieltä, toivottavasti finalistit pääsee harjoittelemaan ammattilaisten
kanssa, ettei tarvi hävetä finaaleissa. Mä unohin kattoo sen edellisen jakson telkkarista,
että ei ole väliä vaikka yksi jakso on jotain diipadaapaa. :D Mut johan se viivyttely alko,
kaksi turhaa jaksoa peräkkäin!! Kyllä maikkari osaa!

Mua kans häiritsi Iinan ihme kasassa laulaminen. Toivottavasti saavat senkin kitkettyä
pois.

Se Heikki on söpö, oikeaa Coldplay ainesta!

Diandra on ehkä mun suosikki.

Mut ehkä eniten ärsytti Stina Girs ja sen keekoilu lavalla. Mut sillä on ihan ihana se biisi
mikä on tullu, Anna mun mennä.
tgr

ViestiKirjoittaja Eowyn » To 01 Maalis 2012 15:30

Kibaya kirjoitti:Musta siinä ei oo mitään tyhmää, koska kaikki tää aika kun me odotellaan, niin finalistit pääsee mediahärdellin ohella treenamaan.
Toivon ainakin niin, koska siellä on niin moni sen tarpeessa. Jotta meillä on mitään järkeä alkaa pitämään finaaleja, niin ihan hyvä ettei mitään umpiraakoja ja treenaamattomia pullamössökakaroita lyödä sinne lavalle ja sanota "anna palaa".
Toivottavasti vaan saavat treenata ja treenata ja treenata.
Koska jos se hengitys- ja äänentuottotekniikka on pahasti pielessä, niin sillä saa vain vammoja aikaan.
Hyvänä esimerkkinä Adele, jolla äänentuotto on ihan päin helkkaria ja mitä kävi? Äänihuulet jouduttiin leikkaamaan, koska niitä oli rasitettu vuosikausia väärällä tekniikalla.

No okei, jos sä sen noin sanot. :virne:

Ei vaan jaksais odottaa. :o:

(on mulla silti muutakin elämää :nirppa: )
Eowyn

ViestiKirjoittaja tgr » Ma 12 Maalis 2012 11:54

Nooh, oli ne parempia, mutta juuri ennen Idolssia katsottu Voice of Finland oli
parempi. Vaatteet ei ollu ihan hirveitä, vaan enimmäkseen hyviä! Ja laulohan
ne ja sillee. Diandra on kyllä hyvä.
tgr

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 12 Maalis 2012 18:09

Diandran voitto pitäis olla jo taputeltu, mutta tämähän ei tunnetusti ole laulukilpailu, vaan äänestyskilpailu. Artusta voi hyvinkin tulla tämän kauden Ilkka Jääskeläinen, kun tuntuu saavan ääniä, vaikka esitykset ovat silkkaa paskaa viikosta toiseen.

Ina lauloi vaihteeksi taas ihan hyvin. Tiina ja Sini saisvat mennä pitkälle kisassa, mutta muilla ei ole oikeastaan mitään väliä. Aika huono taso tänä vuonna on, varsinkin poikien puolella. Torsten osoittautui täydeksi flopiksi.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 12 Maalis 2012 20:32

Torsten oli varmaan illan pahin pettymys, pälyili sinne tänne ja taisi unohtaa sanatkin. Aika vähän oli penkiltä pudottavia esityksiä. Tommin kommentit varsinkin Petrille naurattivat.

Diandran ongelma voi olla se, että hän oli hyvä jo lähdössä (vaikka minä en tykännytkään) ja siitä ei välttämättä tule ihmetarinaa. Tosin reaalimaailmassa nämä tarinat puhkeavat heti, kun ohjelman veto loppuu (Koop). Toinen vaihtoehto on sitten Martti Saarisen tyyli vetää tasaista seiskaa koko ajan, kun muut välillä epäonnistuvat pahasti ja putoavat.

Kukaan näistä ei ole kyllä sinänsä säväyttänyt. Tämä on vain viihdeohjelmana toimiva juttu ollut toistaiseksi.

--

Ja missä ihmeessä digataan Hanna-Riikka Siitosta, kun vaatimattomasti kolmessa ohjelmassa viikoittain on nytkin mukana. :epäilevä: Jotenkin tuntuu, että tietynlaiseksi keskinkertaisuudeksi jäänyt laulaja ei edes osaa opettaa tähden elkeitä. Plus että se on hemmetin ärsyttävä ihminen.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Laaksonen » To 15 Maalis 2012 17:42

Tulipa itsekin vihdoin vilkuiltua noi ensimmäiset finaalivedot ja oli kyllä Petrin putoaminen todella suuri vääryys. Esiintyminen oli kyllä heikkoa, kun mies haahuili sinne tänne, mutta laulusuoritus oli tuossa sakissa aivan riittävä.

Torsten oli kyllä melko huono. Itsekin tuota biisiä laulavana voin sanoa, että oli kyllä todella vaisua menoa.

Arttu veti mun mielestä ihan fine Stairwayn, mutta sovituksesta oli jätetty pois se biisin huippukohta. Tosin enpä usko, että olisi Artun falsetti aivan pystynyt tuohon biisiin.

Diandra on todella hyvä, mutta miesten osastolta Heikki nousi kyllä selkeäksi rinnakkaissuosikiksi. Todella hyvä veto oli hänen Feeling Good. Olihan se kuin yks yhteen Matt Bellamyn suoritus, mutta jo se on kovan luokan suoritus. Selkeää parhaimmistoa!

Muut aika keskitasoa. Niina toki aivan hyvä.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 19 Maalis 2012 21:08

Mielestäni joukossa ei ole enää erityisen huonoja laulajia. :läps: -hetket ovat harvinaisia, vaikkeivät kaikki nyt ihan täydellisiä olisikaan. Diandra teki mun mielestä oman parhaansa ja osasi olla selkeän viihdyttävä.

Inan ei olisi mielestäni kuulunut pudota tässä kohtaa. Epäonnistunein oli Sini ja hän oli ilmeisesti itsekin jo hyväksymässä tappionsa.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ti 27 Maalis 2012 15:36

+
Diandra - Omaa selkeästi eniten potentiaalia laulajista, mutta se on tällä hetkellä myös pieni kompastuskivi, kun hän tuntuu valitsevan laulullisesti erittäin haastavia biisejä. Kelly Clarksonin Strongerissakin meinasi rajat tulla vastaan ja siten laulu oli paikoitellen siinä rajoilla, mutta kuivin jaloin kuitenkin selvisi.
Heikki - Yksi karismaattisimmista esiintyjistä, joka vaikuttaa ihan muutenkin mukavalta kaverilta. Sovitus oli todella epäonnistunut ja loppuhuipennus jäi ottamatta. Soundi on yksi parhaista.
Tiina - Big Girls Don't Cryssa on erittäin haastava rytmiikka, mutta Tiina selvisi siitä erinomaisesti. Missään vaiheessa ei tullut sellaista oloa, että hän ei selviä tästä, eli biisi oli erittäin hyvin hallussa kokoajan. Laulusoundi on myös erinomainen ja Tiina näyttää erittäin söpöltä.

+/-
Arttu - Artusta on ilmeisesti tullut suunnalla jos toisellakin suuri inhokki, mutta kyllähän se ihan ok-vetoja koko ajan vetää. Mitään huikeaa hän ei ole esittänyt, mutta tasaisen varmasti vetää eteenpän.
Niina - Ei ole vieläkään ihan täysin löytänyt itseään ja jotenkin jarruttelee koko ajan. Potentiaalia tuossa äänessä on.
Susanna - Hyvä verrokki perjantaiseen Voice of Finlandiin, jossa Amanda Löfman veti saman biisin. Vaikka Susannan biisin sovitus meni jo hieman yli, niin laulullisesti Idols-mimmi peittosi Voice-kumppaninsa selkeästi.

-
Sini - Eihän tuo laulu nyt niin hirveää ollut, mutta esiintyjänä Sini oli täysin hukassa. Hänellä oli esiintymisessä vain yksi koukku (käsi lanteille uhmakkaasti) ja se meni vanhaksi ensimmäisen kymmenen sekunnin aikana.
Torsten - Leirinuotiopoika on niin leirinuotiopoika kuin vain voi olla. Varmasti ihan kivan kuuloista, kun hän lurittelee Landolan säestyksellä, mutta kun äänirekisteri on ohuempi kuin joku hirveän ohut asia, niin eihän sillä kovin pitkälle pötkitä tämmöisessä kisassa.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 30 Maalis 2012 10:22

Mä tykkään Torstenista, Diandrasta, Susannasta ja Tiinasta. Kähönen on paskin. Heikissä ei ole karismaa sitten yhtään, laulaakin kuin random heebo karaokesta. Vaikka en Artusta kauheasti välitä, niin mun mielestä tuo yleinen ylikritisointi on jo menny todella pahasti yli. Miten vitussa aina suomalaisilta vaaditaan täydellistä englanninlausumista LAULAESSA, mutta sitten kun esim britti laulaa samalla tavalla, se on ok, sehän on vaan sen tyyli raiskata kieltään.

Laura Voutilainen lienee paskin Idols-tuomari koskaan. Edes Jarkko Valtee ei ollut noin huono.

Sinillä meni nää livevedot penkin alle, joten ehkä ihan oikein että putosi. Sini on silti ihana.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv