Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja shaana » La 28 Tammi 2012 22:16

Kävin hot joogassa ja hurahdin :keijo: Ostin oman maton ja joku pikkupoika luuli mua liikkaopeksi kotimatkallani läpi naapurikoulun pihamaan - selväsi kannattava ostos! :virne:

Olen ollut flunssassa, eikä pohjoisessa oikein ehdi töiden lisäksi mitään liikkumaan. Nyt päk on träk, jooga täytyy kyllä ottaa viikko-ohjelmaan pysyvästi.
Ensi viikolla meinaan kyllä kokeilla pilatesta samalla hot-etuliitteellä, katsotaan saisiko siitäkin toisen, vähän uudemman ryhmäliikuntamuodon omiin liikuntoihin.
Aamuliikunnoista sen verran, että mä oon melko aikaansaava kunhan päivärytmi on oikea ja siis hereillä aamulla. Tänäänkin kävin pumpissa repimässä aamulla. :tilt:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 28 Tammi 2012 23:02

Lyyra kirjoitti:Ei ne ole kuin kahden kilon tyttöpainot, mutta onpahan jotain muutakin nostettavaa kuin oma käsi.

Mulla on 1 kilon tyttöpainot. :tyttö:

Nimen omaan 1-2 kilon painoja YTHS:n fysioterapeutti mulle suositteli silloin, kun hänen vastaanotollaan kävin. Ja tohon niska-hartiaseudun vetreyttämiseen noi kilon painot on just hyvät. Jopa minä jaksan tehdä niillä jumppasarjan läpi ilman tuskastumista. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 28 Tammi 2012 23:18

Juu. Sillä mäkin päädyin kahden kilon painoihin, kun YTHS:n pamfletissa suositeltiin 1-2 kg painoja. Kaupassa kantelin ensin 1,5 kg painoja, mutta ne tuntui liian kevyiltä. Päädyin siis näihin painavampiin, vaikka kevyemmät oli kivemmat väriset. Nää taas on keskenään ihan eri paria (värin puolesta siis). Ilmankos oilvatkin niin halvat. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Su 29 Tammi 2012 19:27

Hävettää oikeen, että musta on tullut näin laiska paska. :huoh:
En oo hetkeen taas käynyt lenkillä tai pyöräillyt kuntopyörällä. Tuossa pari viikkoa sitten kävin tiuhaan lenkillä muutaman kerran, mutta sitä ennen olin laiska myös.. pitäis jaksaa käydä säännöllisesti, edes semisäännöllisesti pari kertaa viikossa. Kotonakin pitäis jaksaa venytellä ja tehdä jotain, mutta mieluummin vaan laiskottelen ja torkun sohvalla. Mistä sais taas puhtia liikuntaan?
Eihän mulla kunto tuntuvasti näillä liikkumisilla nousis, mutta kyllä jotain pitäis kuitenkin tehdä jo ihan mielialankin takia. :keijo:
Luulen, että olisin pirteämpi, kun vähän jaksaisi ulkoilla.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Ma 30 Tammi 2012 13:50

Viikonlopun liikuntakiintiöön tuli sitten kaksi salibandyottelua sekä pulkan vetoa 14kg lisäpainolla n. 2km juoksuvauhdilla. Tänään sitten tietenkin 18km arkiliikuntaa pyöräillen töihin lempeässä kesäsäässä. Joskohan pääsisi painotavoitteeseen tuossa loppuvuodesta, matkaa vielä about 15kg.
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Emperor Pälpätipää

ViestiKirjoittaja shaana » Su 05 Helmi 2012 12:41

Pilateksessa en ole ehtinyt käydä, mutta kävin vaihtoehtoisesti kokeilemassa Hot fitness studiossa body balancea, ihan kivaa tuokin oli.

Les Millsin uusi "laji", CXWorx, on ihan jees. Tuubikumppareilla tehdään puolisen tuntia keskikroppaa pääosin, muutaman kerran oon käynyt.
Helppo lisä jonkun muun tunnin tai salireenin perään on tuo. Salilla on myös tanssii tähtien kanssa-Anskun ja mein salin yhteisprojektina
kehittelemä BEhot-ohjelma, jossa parikyt minuuttia tanssitaan hot fitness studiossa ja parikyt minsaa tehdään lihaskuntoa keskikropalle.
Olin vähän pettynyt tanssiosaan, toisaalta ohjaaja oli sama, jonka Zumbaankin olin pettynyt. :epäilevä: Ideana nimittäin ihan jeba kuitenkin.

Tällä viikolla kovimmat kiksit sain kyllä Pumpista, Combat ei jostain syystä maistunut. :raps: HotJoogassa tehtiin mm. tulihengitystä. :virne:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 05 Helmi 2012 12:45

Miten Zumbaan voi pettyä? Eikös se pitäisi olla kaikilla ja aina samanlainen, tai tulee sanktioita?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja shaana » Su 05 Helmi 2012 12:58

Kyllä Zumbassa on ohjaajalla mahdollisuus tehdä ohjelmasta oman itsensä näkönen - toiset opastaa askeleita, toiset kiljuu ja hyppii :virne: ja
jotkut eivät opastele vaan vetävät askelsarjoja suoraan olettaen että kaikki osaavat. :epäilevä: Noi Les Millsin tunnit on aina standardit,
tietty ohjelma on joka paikassa sama, esim nää Pumpit ja Combatit ynnä muut LM:n ohjelmat. Siltikin ohjaajissa on eroja, ja ohjaajaan mä
mainitsemassani tapauksessa olinkin pettynyt. :)

Mä tykkään siitä, että tanssillisella tunnilla yleensäkin käydään askeleet läpi edes kerran, jotta kaikille on ainakin annettu mahdollisuus
päästä mukaan ja saada onnistumisen fiiliksiä :epäilevä: Toinen asia, joka tanssitunnilla olisi kiva, olisi se, että ohjaaja on selin porukkaan,
niin hänestä voisi oikeasti kaltaisenikin taulapää ottaa helpommin mallia.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja annastindeli » Su 05 Helmi 2012 21:24

Miäkin oon nyt uuden vuoden kunniaksi aloittanut kuntoilun. Liityin tuohon viereiselle forever-klubille,
ja oon nyt abaut kolme kertaa viikossa koittanu käyä ryhmätunneilla, vähän kokeillen erilaisia juttuja.
Näin sunnuntaisin oon käyny zumbassa, jossa vaihtuu aina ohjaaja viikoittain. Ohjaajissa on todellakin
eroja, tämän viikkoinen sentään näyttää alkuun vaikeimmat liikkeet, toiset vaan tosiaan hyppii ja kiljuu
ja olettaa että kaikki pysyy mukana.

Body balancessa oon käyny kans, se on kans kivaa ja yllättävän rankkaa. Ens viikonloppuna oon menossa
pilateksen perusteisiin, tunti on tosin klo.9 lauantaiaamuna, että voi vaatia erityistä viitseliäisyyttä mennä sinne. :P
Miulle on myös tehty kuntosaliohjelma, kun siellä oli jotain opiskelijoita jotka teki sen ilmaseks. En oo vielä saanu
käytyä salilla kertaakaan, pitäis joku kerta uskaltautua sinnekin.

Tarkoituksena tällä liikunnalla olis saada vararengas pois, kiinteytyä siis ja muutama kilokin saisi lähteä. Vielä ei ole
juurikaan tullut näkyviä muutoksia, mutta jos ne vaikka tässä kevään mittaan alkais vaikuttaa.
annastindeli

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 08 Helmi 2012 09:55

Kävin uimassa eilen, yllättävän hyvä aika iltapäivä kahden-kolmen aikaan, ei ollut niin paljon väkeä
kuin kuvittelin. Yleensä olen arkena käynyt puolen päivän hujakoilla, mutta ei tämäkään paha ollut. :tilt:
Perjantaina meinaan käydä aamulla, katsotaan onko silloin eläkeläisiä vai himouimareita altaat täynnä.
Yleensä olen ottanut tavoitteeksi uida tunnin, pari kilometriä siinä ajassa saa ainakin uitua kun kroolailee.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja damn » Ma 13 Helmi 2012 21:45

Pitäisi jaksaa kuntoilla ja saada pari kiloa pois. Pitää lähitulevaisuudessa sulloutua juhlamekkoon ja tällä hetkellä ei edes huvittaisi mennä kauppaan sovittelemaan mekkoja, kun on se pari kiloa ylimääräistä ja just väärissä paikoissa. Lihaskuntoa olen tässä kotosalla jonkin verran tehnyt, mutta lenkkeily on ollut kovin vähäistä, kun töiden jälkeen olen ollut niin väsynyt tai lukkiutunut kotiin tekemään opparia. Ehkä se tästä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 15 Helmi 2012 14:12

Tsemppaan jatkamaan kotijumpan kanssa!
Mä haluaisin kotijumpparutiinin. Nyt se on jaksottaista. Innostuksia tulee ja menee. Olisi huippua, jos osaisi varata päivästä hetken itselleen.

No, ensi viikosta lähtien tulee uusi tilaisuus liikkumiselle, kun saatiin projektille oma vuoro.
Töitä teettää se, mutta kivoja töitä!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja shaana » La 18 Helmi 2012 02:00

Pvi kirjoitti:Mä haluaisin kotijumpparutiinin. Nyt se on jaksottaista. Innostuksia tulee ja menee. Olisi huippua, jos osaisi varata päivästä hetken itselleen.

Jos löyät ni lähetä se piipahtaan täälläki :friikki: mulla on vaikka ja mitä kotijumppaan hankittuja vempaimiakin, mutta en oo kyllä montaa
kertaa niitä käyttänyt. Pari erilaista tuubikumpparia on ja käsipainot, hyppynaru ja jumppapallo.

Heh, on meillä salilla näköjään vielä yks kiva zumbaohjaaja. Eilen kävin ja tunnilla kyllä hymyilytti ohjaajan meininki.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja shaana » Su 19 Helmi 2012 17:57

Kävin BodyAttack -tunnilla :pepsodent:

Ihan kreisi tunti! Halusin käydä kokeilemassa, koska yritän pitää treenin monipuolisena. Olispa vaan ollut
mittari matkassa, sykkeet eivät kyllä laskeneet kertaakaan. Ens kerralla täytyy ottaa ihan mielenkiinnosta.
Pitkästä aikaa kävin spinningissäkin, ei se ollutkaan niin kauheeta kuin muistin. :virne:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 20 Helmi 2012 20:41

Ostin jooga-/jumppamaton! :superhymy:
Kaupassa olisi ollut myös suht kohtuuhintainen pilates-nauha. Se jäi vielä harkintaan. :raps:

Sit vielä kun sais sen maton rullattua auki joskus. :keijo:
Ja sit kun vielä sais tehtyä sen maton päällä muutakin kuin tuijotettua telkkaria. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 20 Helmi 2012 22:39

Kuntosalilla käynti on ollut valitettavan harvinaista viime aikoina. Ehkä muutaman kerran olen vuodenvaihteen jälkeen käynyt. :epäilevä: Jotenkin olen kai kyllästynyt tekemään niitä samoja liikkeitä, enkä osaa keksiä uusiakaan, ja jumppamusiikkiinikin olen kyllästynyt, vaikka latasin sentään Lady Gagaakin ihan sitä varten. :keijo:

Sentään olen saanut aikaiseksi tehdä omassa huoneessa jotain juttuja. Jumppakuminauhaa olen vähän riuhtonut, ja nyt kun netti-tv-palvelusta löytyy 20 minuutin joogaohjelmia, niin niitä on melko vaivaton tehdä. Ei tule mahdoton hiki, eikä vaadi paljon vaivaa, mutta tulee kuitenkin jotain tehtyä. Muutaman kerran olen tehnyt noita jopa aamulla melkein ensimmäiseksi, mikä on multa melko saavutus. :keijo: Jooga on musta tavallaan vähän ärsyttävää, mutta jotenkin se kuitenkin toimii, jo se pelkkä hengittely tuo paremman olon. Muutoin olen kuitenkin pahasti jumissa, yläselkä juilii vähän väliä, kun tää ergonomia on taas niin tätä.

Kaipaan tanssijumppatunteja, mutta ei täällä oikein ole järkevällä etäisyydellä tarjolla mitään ja huonoihin aikoihin ne mitä on (lähinnä zumbaa). Vaikka mielestäni tykkään liikkumisesta, jotenkin mulla on ikuisesti jäänyt päälle joku perusvastenmielisyys. :epäilevä: Että pitää vähintäänkin olla hirveän helppo mennä sinne liikkumaan, muuten ei tule mistään mitään. Erikseen ei jaksaisi lähteä jne. Kiitos koululiikunta 1989-2000! (?) :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja L-S » La 17 Maalis 2012 02:00

Kävin kevään ensimmäisellä lenkillä. Ja todennäköisesti viimeisellä, koska ei tää lähiympäristö nyt mitään ihanteellista lenkkeilymaastoa ole. Kävelin tuonne toiseen suuntaan, minne en yleensä mene. Siinä on ensin jonkin matkaa kävelytietä, mutta sitten joutuu tasapainoilemaan pientareella ja autot hurahtavat kymmenen sentin etäisyydeltä ohi. MIetin, että olisipa kiva jos horjahtaisi. :keijo: (Olen sen verran tasapainoton, että saattaisin hyvinkin kuvitella niin käyvän.)

Mutta tuli nyt kuitenkin käytyä. Päälle vielä vähän vatsalihasliikkeitä sun muuta. Pitäisi kyllä saada liikunnasta säännöllisempää, aina välillä tulee olo että nyt on pakko tehdä jotain ja sitten innostun, mutta se olo tulee valitettavan harvoin. :keijo:

(Näköjään kukaan muu ei kirjoita tähän ketjuun enää... mutta kannustanpa sitten itseäni tähän kirjoittamalla. :tilt: )
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » La 17 Maalis 2012 09:58

Pitäis kyllä liikkua enemmän, aina sanon noin. :huoh:
En vaan saa itseäni liikkeelle tarpeeksi usein tai säännöllisesti. Enkä enää tiiä mitä tekisin. Toivonkin tässä, että jonkunlainen remppaa tehdessä tapahtuva liikkuminen ja voimailu vaikuttais jotenkin. Nyt vaan odotan, että päästään sinne talolle tekemään jotain. :keijo:

Työkaverin kanssa oon pyrkiny käymään lenkillä aina välillä, mutta usein ollaan eri vuoroissa töissä, niin saa aina hakemalla hakea aikaa.. ehkä kerran viikossa kerkee jos hyvin käy. Yleensä keskiviikkosin. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » To 22 Maalis 2012 22:45

Polkupyöräilykausi avattu!
Kaivoin fillarin kellarista ja kävin laittamassa huoltoasemalla ilmaa renkaisiin, kun oma pumppu falskaa.
Sitten polkaisin uimahallille suunnittelemaan illan vesijumppaa. Ohessa vesijuoksin pikkasen ilman vyötä. Oli oikein mukavaa! Toivottavasti iho antaa kesää kohden periksi viikottaisen uiskentelun. Olisi kiva!

Mä sain kutsun valtakunnalliseen terveystutkimukseen ja pääsin vielä mukaan ravinto ja kuntoryhmään.
Ensi viikolla on kuntotesti ja koko viikon kuljen liikkumismittari lanteilla.
Verta lahjoitin myös joku kahdeksan putelia, että saavat mitata rasvahapot ja tutkia dna:ta ja rna:ta.

Pituutta mulla oli keskiviikkona 180,4 verenpainetta vähäisenlaisesti, rasvaprosentti noussut viitisen prosenttiyksikköä viiden vuoden takaisiin mittauksiin. Tosin laitteet vaihtelevat, mutta kyllä sen ihan silmällä ja rintaliiviä katsomalla huomaa, että on enempi rasvaa.

Ehkä huomenna pitää polkaista ajoissa töihin, niin ehtii kuntosalille ennen ja voi töistä lähteä kavereiden kanssa keikalle.
Joo.

Viikonloppuna on taas istuntakurssia. Siinä ei juuri tule liikuttua, mutta vähän kuitenkin.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja skray » Pe 23 Maalis 2012 08:39

Kutsu valtakunnalliseen tutkimukseen. :O:
Mäkin voisin osallistua johonkin tollaseen, se olis varmaan kivaa. :)
Mut kutsuttiin tänä vuonna mukaan johonkin työ- ja asumistutkimukseen, mutta se ei liity urheiluun mitenkään.

Tähän ketjuun tullessa tajusin, ettei oo taas pitkään aikaan tullut liikuttua ylimääräistä. Ei oo keretty lenkillekään naapurin/työkaverin kanssa, niinku yleensä on pyritty edes kerran viikossa käymään.
Tuntuu vaan olevan niin kiire kaiken kanssa tällä hetkellä, että ei oikeen jaksa sitte sitä vapaa-aikaa käyttää liikuntaan, kun pitää siivota, pyykätä ja laittaa ruokaa sekä tietenkin löhötä hieman sohvallakin. :sori:
Harmittaa.
skray

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 23 Maalis 2012 14:23

Mä en juuri tänne kirjoittele, koska ottaa pannuun oma saamattomuus. Ärsyttävää. Näköjään marraskuussa olen yrittänyt tsempata itseäni liikkumaan, paskanmarjat. No joo, syksyllä todettiin se anemia, eikä voimia riittänyt mihinkään. Sitten joulukuussa tuli pitkään kestänyt flunssa, sen jälkeen vielä vähemmän voimia. Nyt TAAS sairastan, kohta 4 viikkoa pää räkää täynnä ja takki tyhjä. !"$"#{£$ :raivo:

Hemoglobiini oli viime viikolla huippulukemissa, 107. Ihme jos vähän väsyttää. Kumma kun ei jaksa sohvalta nousta tehdäkseen edes jotain. Silti tuntuu, että kaikki on selittelyä, veruketta ja laiskan olmin väistelyä.

:huoh:

Sain sentään uikkarit ostettua. Nyt tarvisi enää jostain voimia vääntäytyä hallille.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 26 Maalis 2012 13:16

Pääasiat onkin just vaikeinpia liikumisessa. Että kuinka saa aikaseksi ja voiko tehdä ihan pikkusen kun on kipeä. Kyllä mun pitää tää osata tai jaksaa. Mä en näytä samalta kun muut...
Näitä riittää suuntaan ja toiseen. Pitäis, olis, en haluu, sitku, aina ennenki.
Toivottavasti Aukun veri ryhtyy piahkoin yhteistyöhön ja jakautuvat sopivaan määräänsä. Ennen sitä pään pitää yrittää päästää irti ajatuksesta mitä on ollut ja koittaa riemuita pienistä liikkumisen hetkistä. Sitä voi vaikka treenailla pieniä jalkapohjan lihaksia ja venytellä, jos hapenkuljetus ei pelaa täydellä teholla. Kipeänä jo se että välillä nousee istumaan ja mahdollisesti seisomaan, tekee hyvää kunnolle. Silloin kun olo on sellainen että sohva on imenyt lopullisesti kropan uumeniinsa, niin jo siitä irroittautuminen hetkeksi on hyvä saavutus.
...
Tänään oli mulla hyvä aamu ja sain ihan kolmen vartin aamujoogan tehtyä. Ihan kevyellä otteella jumppasin, kun on taas ollut taukoa lajista. Mutta kyllä vaan aamuinen venyily ja oleilu teki hyvää!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 26 Maalis 2012 19:03

Aurora B. kirjoitti:
Sain sentään uikkarit ostettua. Nyt tarvisi enää jostain voimia vääntäytyä hallille.

Hei, samis. :hehei:

Mullakin on huono omatunto/ ärsyttää oma saamattomuus. Pomppis on sentään saanut mua
lähtemään joskus vähän uloskin kävelyille mutta tuntuu, ettei se ole ollenkaan tarpeeksi.
Ei mulla ole mitään syytä olla liikkumatta, en vaan jaksa.. :(
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Pvi » To 29 Maalis 2012 20:59

Olin eilen lyhyessä kuntotestissä tutkimuksen puitteissa. Tehtiin tasapainoilua yhdellä jalalla, vatsiksia, muunneltua punnerrusta,hyppytesti ja kuntopyörällä ajelua.
Ihan kelvosti meni vaikka en varmaan ihan täysiä pisteitä saanutkaan.
Tulokset tulee myöhemmin sähköpostiin. Vähän jännittää.

Testauksessa olin yllättynyt, ettei testi ollut hurjan rankka. Olin kuvitellut, että polkupyöräergometrillä testattu hapenottokyky olisi jotenkin piiputtanut enemmän, mutta ei siinä haettukan kuin se taso, jossa alkaa vähän hengästyttää ja hiki puskee pintaan. Paljon raisummin yritän kuntosalin vemputtimilla mennä semmoiset 15-30 min.
Tänään huomasin vesijumppia vedellessä, että vatsalihakset vähitellen huomaavat, että eilen tuli tehtyä jotain erilaista. Hyvä heille!

Voisin mennä toistekin pyräyttämään kuntotestit tämän perusteella. Ah, pääsen vähitellen eroo koulun liikuntatuntien traumoista!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 05 Huhti 2012 10:19

Sain vääntäydyttyä vesijumppaan tällä viikolla, hyvä minä! :hymyhali:

Meni se vähän kuviokellumisen puolelle, koska olen vieläkin puolikuntoinen, mutta silti! Tein sen! Ja se oli ihanampaa kuin muistinkaan :pilvi: Vesi :sydän:

Nyt tsemppaan itseäni jokaviikkoiseen kelluntaan. Haluaisin tsempata myös työmatkapyöräilyyn, mutta en uskalla vielä, koska innostus on niin orastavaa ja latistuu helposti emmäjaksaksi.

Uudet uikkarit oli nekin kivemmat kuin muistin. Suorastaan mairitteleva malli mulle :gay:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu