Ja sitten lauantaiaamuna raportoimaan huimasta "Matka itseen" -kokeilusta fordelle.

Tämä ei ole ehkä täysin toteuttamiskelvoton ajatus.

) tarvi mennä töihin lauantaina. Mulla on siis koko pääsiäinen vapaata. Miehekeki on kalastamassa Norjassa, joten mä saan tehä mitä huvittaa. 

Puhun nyt siis omasta puolestani, kaikkea muuta tekemistä olisi ihan kiitettävät määrät, mutta jostain syystä koneella kököttäminen tuntuu paljon järkevämmältä, varsinkin kun mitään kovin viisasta tai tarpeellista ei yleensä tule tehtyä. Saa nähdä, miten käy, jos ei pääse viiden minuutin välein vilkaisemaan naamakirjaa, vaikkei siellä mitään huomionarvoista ikinä olekaan.
En ole valmistanut kunnon ateriaa aikoihin, kun ei sitä kämäisessä keittiössä vähäisillä välineillä jaksa. 

Ellen sitten saa kutsua johonkin. 
). Töllö ja tietokone on kyllä usein kiinni, mutta puuhaa riittää kyllä.
Kaikkihan toki tietää (
), että täällä ollaan erilaisia ja trullitellaan vasta nyt tulevana lauantaina. Pääsiäiskokkoja voisi käydä katsomassa, kun tuolla pöndellä käydään varmaan muutenkin.
Mämmiä en syö, lammasta en osaa laittaa ja rairuohoakin on viimeksi lapsena kasvateltu. Kirkkoonkaan en ole jalallani astunut moneen vuoteen. Mitä muita pääsiäisperinteitä on olemassa?

Ja viime vuosina myös äidin tekemää pashaa.
Muistelen edelleen kaiholla sitä aikaa, kun nuorempi pikkuveljeni kävi vielä trullittelemassa. Oli ihan parasta maalata pikkuveljelle kasvomaaleilla kunnon noitanaama: ryppyjä otsaan ja silmäkulmiin, syyliä, pisamoita...
Lyyra kirjoitti:Ajattelin, että voisin mennä luovuttamaan verta lauantaina.

Vaikka tämäkin vapaa on mennyt torpassa puuhastellessa ja suunitellessa, niin nyt olen sentään jaksanut kokkailla vähän parempia ruokia niiden ainastin arkipaniikkiruokien sijaan. Eilen täyteläistä risottoa ja tänään karistanpaistia ja parsaa.
Haluun oman kokin joka tekee mulle aina näin hyvää ruokaa, kun en ite muuten jaksa. 
Älyttömiä keltaisia tipuja ja muuta.
Lisäksi siinä on tietysti perinneaspekti.)
) ja perjantaina käytiin ravintolassa (siellä ruoka oli pahaa). Punaviini jäi tosin juomatta tänään, mutta parsaa ja pihviä söin. Parsan ja pihvin valmistuksessa tuli käytettyä ehkä jopa hitusen liikaa voita, mutta muuten hyvää. Eiliseltä kyläilyltä sain mukaan pari palaa juustokakkua, jota söin jälkkäriksi nyt. Syötävää on liikaa, joten en edelleenkään ole saanut syötyä vaahtokarkkitäytteistä pääsiäisjänistäni. 
Heh. Pääsiäistivut ovat rivissä pääsiäispuvun vieressä.L-S kirjoitti:Tänä vuonna en koristellut pääsiäiseksi, mutta yleensä panostan siihen kyllä rairuohoin ja kaivamalla tivut esiin.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa