Ehkä siksi, että se on riittävän yleistä, riittävän tavanomaista, hajutonta, sellaista joka kuitenkin määrittää aikaa, jota nämä kaikki siitä nyt innostuvat ovat eläneet.
Suurimmaksi osaksihan tää kaikki johtuu siitä, että en viitsi alkaa tutustua erilaisiin ominaisuuksiin mitä uusimmista vempaimista löytyy. Ei mua kiinnosta tarpeeksi. Esim. munkin kännykässä, vaikka aika perusmalli onkin, vois varmasti tehdä paljon enemmän kuin soittaa, lähettää viestejä ja ottaa satunnaisia kuvia, mutta en vaan tunne tarvitsevani muuta, joten kaikki "hienoudet" jää sitten käyttämättä. 

Virallisissa asioissa mieluummin soitan tai käyn itse paikan päällä kuin hoitaisin asiat netissä. Tällasia asioita vois olla esim. verojutut ja kelaan liittyvä asiointi. Jotenkin se tuntuu luontevammalta. 
Tänä aamuna totesin, että puhelimesta on akku vähissä, joten jouduin bussimatkan ajan katselemaan ikkunasta ulos, jotta akkua riittäisi iltaan saakka. Outoa. 
L-S kirjoitti: Tänä aamuna totesin, että puhelimesta on akku vähissä, joten jouduin bussimatkan ajan katselemaan ikkunasta ulos, jotta akkua riittäisi iltaan saakka. Outoa.

Lyyra kirjoitti:Mulla on ollut vähän hankaluuksia tämän aiheen kanssa. En oikein ymmärtänyt, mitä ToyWiz otsikollaan ja avauksellaan haki.
).
(tosin onneksi on kaveripiiriä joka voi stalkata minun puolesta, jos iskee ihan hirveät himot kuulla juorut
)
Lyyra kirjoitti:Toiset taas ovat päättäneet tehdä tietoisen irtioton kaikesta mediahyminästä. Itseänikin kiehtoo ajatus kuukausittain toistuvasta mediavapaasta viikosta. Toistaiseksi en vain ole siinä onnistunut. Ei sillä, että olisin varsinaisesti yrittänytkään.
ToyWiz kirjoitti:Onko henkilö jota ei löydy facebookista tai ei ole lukenut/nähnyt ainuttakaan Harry Potteria nyky-yhteiskunnan hylkiö?
'Mutta toisaalta, kuinka paljon syrjäytymistä netti aiheuttaa? Monilla nuorilla se ainut
elämä on netissä. Onhan se hyvä että edes siellä on jotain, mutta monet se tuntuu
imaisevan kokonaan mukanaan, ettei jouda edes kouluun, saatikka töihin lähtemään.
Tr*ina kirjoitti:Yksi mikä on varmaa on se, että netti on muuttanut ihmisten ajankäsityksen. Ennen mentiin nukkumaan, kun televisiosta oli viimeinen ohjelma loppunut. Viimeistään. Nykyään ei kerta kaikkiaan pääse nukkumaan, on niin paljon tekemistä netissä.

Mr. Smith kirjoitti:Tr*ina kirjoitti:Yksi mikä on varmaa on se, että netti on muuttanut ihmisten ajankäsityksen. Ennen mentiin nukkumaan, kun televisiosta oli viimeinen ohjelma loppunut. Viimeistään. Nykyään ei kerta kaikkiaan pääse nukkumaan, on niin paljon tekemistä netissä.
Hyvä pointti.
Ja nykyäänhän tuntuu ohjelmaa tulevan 24/7 ihan tv:n ilmaiskanavillakin. Ja sitten on dvd:t ja blu-rayt...itse muistan sen ajan kun tv-tarjonta loppui suunnilleen 23.30 kaikilla kanavilla ja jopa videonauhuri oli vielä sci-fiä
Ainoa, mihin netissä saisin kulumaan enemmän aikaa on työpaikkojen etsiminen, koska kaikkia avoimia paikkoja ei ilmoiteta työpaikkailmoitteluun keskittyneillä sivustoilla vaan niitä joutuu kaivelemaan firmojen omilta sivuilta. Kaverin lähettämä youtubelinkki on parissa minuutissa katsottu, ei siinä koko yötä tarvita. Uutiset päivittyy lopulta suhteellisen harvakseltaan, aamulla ehtii hyvin lukea edellisen illan ja yön aikana kertyneet. Facebookissa tilanteen tasalla pysytteleminen vie korkeintaan viisi minuuttia päivässä ja senkin pois jättäminen ei varsinaisesti vaikuta negatiivisesti elämänlaatuun.
Kotonani näkyy jopa joku maksukanavapaketti, mutta kertaakaan en ole törmännyt tilanteeseen, jossa telkkarista olisi tullut jotain, mikä olisi ehdottomasti katsottava. Nauhoitusmahdollisuus oli kotonani ensimmäisen kerran VHS-aikana. Alkuun nauhoitettiin äidin kanssa kaikenlaista, mitä ei sitten koskaan katsottu. Teknologian kehittyessä en ole tähän historiaan perustuen tuntenut mitään tarvetta hankkia uudempaa tallennuskapasiteettia.

Yabba kirjoitti:Mihin muuten on kadonnut pitkään vallalla ollut käytäntö että kaupat hoitavat takuut laitevaihtona? Nyt pitää ootella että huoltomiehet hakevat töllöttimen huomenna Joensuuhun, tilaavat ja vaihtavat emolevyn sekä lopuksi toimittavat takaisin, eli tuskin tällä viikolla saa tuota... Ei muuten mutta lauantaina on Euroviisut, mutta ehkä sitä keksii jotain

Jotain sekavaa ainakin. Oli jotenkin hankala jäsentää näitä ajatuksia.
Silti multa on mennyt ohi, toki tarkoituksella, Twitterit ja Potterit ja sen sellaiset. No nälkäpelistä en ole koskaan edes kuullut, mutta ei kiinnosta sen vertaa, että jaksaisin selvittää, mikä se on
Facebookissa olen, mutta mulla on myös ystäviä, jotka eivät ole mitenkään päin kiinnostuneet sinne rekisteröitymiseen. Yksi kaveri ei vapaaehtoisesti edes avaa tietokonetta. Niihin pidetään yhteyttä pääosin puhelimella. Se, että jonkun teinin mielestä on hankalaa, kun yksi ystävä ei fb:iin kuulu, ja että moinen uhkaa jopa ystävyyssuhdetta, on lähinnä ko. teinin oma häpeä. Ehkä se kertoo jotain nykyajan sukupolvien välisestä kuilusta, jollainen erottaa jokaisen sukupolven toisistaan jotenkin. Kiinnostavaksi tämänhetkisen tilanteen toki tekee se, että muutos on tapahtunut niin nopeassa tahdissa, että myös samaan ikäryhmään kuuluvissa on paljon toisistaan poikkeavia tapoja toimia nykyisessä tietoyhteiskunnassa. Elämme yhteiskunnallisessa murroksessa, ja oikeastaan vain aika kertoo, kuinka siitä selvittiin.Aurora B. kirjoitti:Mulle suurin ongelma tietoyhteiskunnassa ei niinkään ole valtavirran vouhotuksista paitsi jääminen. Henkilökohtaisesti ainakin koen suurimmaksi haasteeksi oleellisen/kiinnostavan tiedon poimimisen järkyttävän suuresta informaatiotulvasta niin, etten huku siihen ylimääräiseen tauhkaan. Joskus myös lisätiedon saaminen nykyajan pinnallisesta pikainformaatiosta on vaikeaa.
Ylläoleva varsinkin pitää paikkansa, informaatiota on niin paljon, että helposti sitä myös harhautuu kaikenlaisille turhanpäiväisille sivureiteille sen sijaan, että ottaisi tarkemmin selvää vaikka jonkin uutisen taustoista. Kuten vaikka seuraamaan hassunkurisia Facebookista bongattuja linkkejä sen sijaan, että lueskelisi tarkemmin Kreikan tilanteesta.
Tää menee kyllä nyt ohi aiheen, mutta koen tarvetta todeta tämän jossain.)

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa