Lyyra kirjoitti:ketään ei saa "asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella."
Tästä syystä onkin yleensä helpompi vain tyytyä olemaan kertomatta tuota mielipidettä.
Voi olla, ettei kukaan jaksa vaivaitua 

Triple H kirjoitti:Tuleeko mieleen muita "tabuja" joista saa olla kuin yhtä mieltä? Ilmastonmuutos ainakin.
Lyyra kirjoitti:Suomen väestöstä 4% on maahanmuuttajia. Ruotsissa vastaava luku on pitkästi toisella kymmenellä. Mun on hyvin hankala kuvitella, että Suomi lyhistyisi kasaan, vaikka tänne tulisikin lisää väkeä ulkomailta. Ruotsikin tuntuu olevan vielä pystyssä. Saksassa maahanmuuttajaluvut ovat jo sitä luokkaa, ettei koko asiaa jakseta enää edes erityisemmin problematisoida. Kanada ottaa maahanmuuttajat avosylin vastaan. Ihmiset ovat kautta aikojen liikkuneet maasta toiseen ja kulttuurista toiseen - ei tämä ole mikään uusi ilmiö. Eikä ihmiskunta ole siihen kuollut.
Pascal Lemoix kirjoitti:Koska vaikka jokainen ei-Suomessa syntynyt poistuisi Suomesta nyt, ongelmat säilyisivät.
)
). Tämän vuoksi myönnän arvostavani Hirviniemeä siitä että pisti hanttiin, jonka vuoksi pilkka osui puoluetta omaan nilkkaan (kansanedustajan erotus tuli, vaikka tuokin oikeastaan vaikuttaa vain pitkältä kesälomalta, kothtahan se alkaisi muutenkin). Edelleenkin kuitenkin puuttuu Perussuomalaisilta selkeä kannanotto rasismiin ja maahanmuuttoon, asia jota on odotettu jo ties kuinka pitkään (siis muutakin kuin vain ympäripyöreeä sanan kääntelyä).

Mikäpä sen tehokkaammin sulkee suut eriäviltä mielipiteiltä demokratiassa, missä mielipiteen takia ei oikein voi muuten rangaista. Joka tapauksessa tuo tuntuu olevan lähimpänä sitä, mitä mä käsitän sillä, että johonkin ei saa olla eriävää mielipidettä.Aurora B. kirjoitti:
Mä en ole kauhean suurella mielenkiinnolla tuota aseistakieltäytyjäjuttua koskaan seurannut, mutta olen aina ihmetellyt sitä, että miten lakia rikkova henkilö voi olla _mielipide_vanki? Lakeja voi ja saa ja pitääkin kritisoida, mutta lain noudattamatta jättämisestä tulee liki poikkeuksetta seuraamuksia. Joskus se on häkkiä.

Pascal Lemoix kirjoitti:Aurora B. kirjoitti:
Mä en ole kauhean suurella mielenkiinnolla tuota aseistakieltäytyjäjuttua koskaan seurannut, mutta olen aina ihmetellyt sitä, että miten lakia rikkova henkilö voi olla _mielipide_vanki? Lakeja voi ja saa ja pitääkin kritisoida, mutta lain noudattamatta jättämisestä tulee liki poikkeuksetta seuraamuksia. Joskus se on häkkiä.
Mä en ole ikinä käsittänyt, minkä rikoksen ihminen tekee tehdessään "siviilipalvelusrikoksen". Ei suostu menemään siviilipalvelukseen eli kieltäytyy ja tuomiona on ehdotonta vankeutta.
Samalla logiikalla esimerkiksi työpaikasta kieltäytyvät työttömät pitäisi passittaa vankilaan.
Itse sodassa mahdollisuudet ovat jopa huimat, kun saa valita ampuuko sinut omat vai viholliset vai ammutko suosiolla itsesi.

L-S kirjoitti:Ei kai se lain noudattaminen sinänsä olekaan mielipidekysymys, mutta käsittääkseni Amnesty määrittelee aseistakieltäytyjät vankilaan laitettavat mielipidevangeiksi lähinnä siksi, että siviilipalvelus on pidempi kuin lyhin mahdollinen asepalvelus. (selvitys täällä)
Dnd kirjoitti:Ruotsissa palkka-armeijalla meinaa näköjään alan palstan mukaan olla ongelmia saada sinne porukkaa. Joissain maissa vankilakundit saa vaihtoehdoksi armeijan ja menevät sitten sinne, joten se siitä ei toivotun aineksen karsimisesta.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa