Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 16 Maalis 2012 13:17

Nyt on kuulkaas outo olo. Ei kuumetta, ei nuhaa, ei yskää, ei kurkkukipua. Mutta kurkku on silti kuin
olisin pahassakin flunssassa ja pahan makuisen liman eritys on potenssiin tuhat. Ja puheääneni kuulostaa
kuin olisin polttanut eilen askin tupakkaa ja vetänyt viskiä päälle. :O:
Joku flunssan muoto kenties? Toivottavasti ei ainakaan pahene, nyt ei jaksaisi ja ehtisi sairastaa. :friikki:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 16 Maalis 2012 13:46

Hei, tiedättehän että ensimmäiset siitepöllyt on ilmassa?
Meidän äidillä oli oirehtiminen helpottanut heti kun oli ottanut vähän antihistamiinia.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 16 Maalis 2012 13:54

Kibaya kirjoitti:Hei, tiedättehän että ensimmäiset siitepöllyt on ilmassa?
Meidän äidillä oli oirehtiminen helpottanut heti kun oli ottanut vähän antihistamiinia.

Tiedän, ja lääkitys on päällänsä. Eli ainakaan mun kurkkuoireet ei johdu pölystä. Tai mistäs sitä tietää, tota
katupölyäkin on ja se on melkein pahempi kuin siitepölyt. :epäilevä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja skray » Pe 16 Maalis 2012 22:16

Keuhkoista kumpuava yskä tekee tuloaan. On tehnyt jo tiistai-illasta asti.
Silloin yskin ekaa kertaa ja keskiviikkoaamuna yskäisyn mukana tuli myös päähän sattuminen.
Tilanne ei oo pahentunu, eikä parantunu sen jälkeen yskän kannalta, mutta tänään meinas töissä lähtee ääni.
Huomenna on 8h työpäivä, enkä usko, että mun äänestä on paljoa jäljellä enää kuudelta. :keijo:
Pitääkin muistaa käydä aamulla ostamassa jotain pastilleja, jos niistä sais ees henkistä tai hetkellistä apua.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Su 18 Maalis 2012 10:31

Pastilleista oli hetkellistä ja henkistä apua, koska ääntä oli jopa hieman jäljellä kuuden jälkeen.
Mutta nyt on sitten yskä saanut ihan uusia ulottuvuuksia. Limaa. Irtoavaa limaa. Hyh.
skray

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 26 Maalis 2012 09:05

4 viikkoa puhdasta piinaa. Ei helpota tämä helvetillinen flunssa millään. Alkaa mennä jo elämänhalukin. Mitään ei jaksa tehdä, eikä mikään määrä nukkumista helpota väsymystä tai oloa muutenkaan. Mä en jaksa enää sairastaa :pillitys:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 06 Huhti 2012 20:37

Toivottavasti Aukun ja muidenkin flunssa on jo mennyt pois. :paijaus:

Mulla on nyt ihan lievää flunssankaltaista olotilaa. Lähinnä kurkkukipua ja epämääräistä väsymystä. Mutta paikalliset flunssalääkkeet on tehokkaita, yhden kun ottaa (yksikin riittää, ohjeistetun kahden kapselin sijaan), niin ei tunnu missään. :keijo: Jonkun peruspanadolaineen lisäksi näissä on jotain yskänhillitsijää ja tukkoisuutta vähentävää ainetta. Mitä lie. :tilt:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Ma 09 Huhti 2012 16:06

Onkos täällä erikseen sairauksista jotain ketjua, vai onko vain tämä valitus paikka? :keijo:
Yritin kyllä etsiä, mutten löytänyt.
Dictum, factum.
Niina-Maria

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 09 Huhti 2012 16:10

Tänne vaan. Valituksissa saa myös kysyä, jos on epäilyttävää sairaudellista.
Keijot tietää kaiken :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Ma 09 Huhti 2012 16:13

Ei kun lähinnä kaipaan paikkaa jonne voin vuodattaa lapseni sairausjuttuja, mutta antaa olla. Kiviäkin kiinnostais lukea
niitä. :hullu:
Dictum, factum.
Niina-Maria

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 09 Huhti 2012 16:15

Moon kivi.
Kiinnostaa!
Kakkavaippa-ketju on ehkä lapsien jutuille se ominaisin :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Ma 09 Huhti 2012 16:41

Joo, valitsin kakkavaippa-ketjun. Kivet voi käydä siellä lukemassa valituksiani. :virne:
Dictum, factum.
Niina-Maria

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 09 Huhti 2012 16:54

Toisaalta, sama kai sen väli mihin sen rustaa.

Unohdin.

Mun siskontyttö löi mua yläselkään, selkärangan kohdalle pienellä nyrkillään perjantaina. :isosilmä:
Meni käsistä voimat hetkeksi.
Mutta samalla tuli selvyys siihen, että mistä mua puristaa kun ton oikean käden kaksi sormea on puuduksissa jo toista kuukautta :virne:
Jotain hyötyä siitäkin iskusta, vaikka hetki menikin keräillessä itseään kokoon. Nyrkin heiluttaja säikähti ihan yhtä varmasti saman verran mitä itsekin. Pyysi vielä seuraavana päivänä anteeksi .
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 10 Huhti 2012 21:04

Taas kipeenä, kolmatta kertaa tän talven aikana. Ei oo todellista, en oo tähän malliin sairastellu vuosikausiin. Onneks nyt ei ole kuin nuhaa, en kaipaa kuumetta tai isompaa hontelopäisyyttä.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 11 Huhti 2012 05:53

Lievänä alkanut flunssa paheni. :bubbles:

Nyt on kuumettakin, vaikka en muista että olisi moista ollut... pariin vuoteen. Olin monesti epäillyt kuumemittarini olevan rikki, kun ei koskaan flunssassa noussut kuume. En tiedä pitäisikö sitten huolestua, jos nyt nousee. :o: Ärsyttävää, kun töitä olisi runsaasti. Iltapäivällä tein vähän, mutta sen jälkeen olen vain maannut.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 11 Huhti 2012 09:30

L-S:lle vastapaijaus :paijaus: Ja kiitos kysymästä. Flunssa kesti kaikkiaan 5 viikkoa, sitten viikon verran oli 85% kunnossa ja luulin elämän voittavan, kunnes eilen tämä iski taas päälle.

:pillitys:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja heartless » Ma 16 Huhti 2012 16:37

Selkäjumi. Oltiin eilen pelaamassa 1½ tuntia sulkista ja viimeisen vartin aikana alaselkääni alkoi sattua. Tyhmä kun olen, jatkoin pelaamista ja nyt selkä on aivan jumissa loppuvenyttelyistä huolimatta. Tuolista nouseminen on hankalaa ja kävelytyylini on jokseenkin erikoinen kun vaapun eteenpäin. Tässä ärsyttää vielä se, että tää on ihan omaa tyhmyyttäni hankittu vaiva. :läps:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 16 Huhti 2012 20:56

Pahin flunssan vaihe meni ohi, mutta nyt on sitten niskat ja yläselkä jumissa. Niin pahasti taas, että suurin piirtein päässä heittää. :p Ja tuntuu omituisia särkyjä pään eri kohdissa. Tällaista on aina silloin tällöin, mutta en koskaan saa aikaiseksi tehdä sille mitään erityistä, satunnaisia venyttelyjä kummempaa, mitä nyt saatan jonkun kerran käydä kuntosalilla, mikä helpottaa, mutta nyt ei voi sitäkään, kun edelleen nenä vuotaa ja yskittää. Kaivoin kipukoukun esiin sentään, mutta ei se paljoa auta. Pitäisi varmaan mennä johonkin fysioterapiaan. (ja tätäkin sanaa sain pitkään miettiä, että onko se nyt fysikaalinen terapia (kun mieleen tuli vain psychical therapy)).
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 17 Huhti 2012 11:02

Flunssa. :kieli: Eilen aamulla oli jo kurkkukipua ja pientä nuhaa. Eilisen aikana oireet vain yltyivät ja illalla olivat korvatkin jo kipeät. :huoh: Kuumetta ei ole kai ollut.

Muoks. Ehkä mulla on sittenkin ollut eilen kuumetta. (En missään vaiheessa sitä eilen mitannut, vaikka oli kuumeinen olo. Nyt on jo nimittäin pientä lämpöä (0,6 astetta yli normaalin). Saa nähdä, kuinka paljon on illalla. :epäilevä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 18 Huhti 2012 17:11

Niinhän se kuume kivasti iltaa kohti nousi. Onneksi kuumetta oli vain 38 astetta. Alkuyö meni tuskaisen hitaasti sängyssä pyöriessä, kun kokoajan oli liian kuuma ja kun peittoa piti vain puolittain päällä, tuli kylmä. Lisäksi tukkoisuus vaivasi.

Tänään on ollut jo paljon parempi olo. Kurkku oli aamulla käsittämättömän kipeä, mutta sekin on helpottanut päivän aikana. Kuumetta ei ole (ainakaan vielä) ollut. Toivottavasti huomenna pääsen taas yliopistolle.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 19 Huhti 2012 10:17

Ette jumaliste usko. Kun tuo toinen flunssa alkoi näyttää paranemisen merkkejä vajaan viikon sairastamisen jälkeen, niin koko perheelle räjähtää vatsatauti :friikki: Sitä ei ikinä uskoisi, kuinka järkyttävän kamalaa on vaihtaa vaippaikäisen vetistä vaippaa kun itse tekisi mieli vaan istua pytyllä pää sangossa :friikki: :friikki:

No, siitäkin selvittiin hengissä, pääosin koska soffis oli paremmassa kuosissa ja on muutenkin hoitanut kakaraa, kotia ja raihnaista vaimoaan viimeiset 2 kuukautta. Vielä tekee heikkoa, mutta en kestänyt enää maata himassa, niin oli pakko tulla töihin. Tokko mä koko päivää jaksan olla, on vetänyt aika täydellisesti kaikki voimat nuo sairastelut, viimeisimpänä tuo, ettei ole kohta viikkoon voinut syödä kunnolla. Tiistaina ei pysynyt edes vesi sisällä.

Jos mä vielä sairastun johonkin, niin... en tiedä, mitä teen :pillitys: Paitsi sairastan.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja skray » La 21 Huhti 2012 08:59

Mistä on lauantaiaamuyö klo 4.40 eteenpäin tehty?
Ripulista, oksennuksesta, ripulista, oksennuksesta, ripulista, oksennuksesta.. voisin jatkaa loputtomiin.

Viimeks ala-asteella joskus ollut tämmönen tauti.
:pillitys:
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 21 Huhti 2012 13:27

Skray :paijaus:
Toivottavasti saat nesteitä kuitenkin menemään jollain tasolla. Edes vähän!

Mä kävin viime viikolla lääkärissä.
Luulisi, että mun historialla koulun ja tän sairastelun merkeissä olisi jo oppinut muistamaan tiettyjä asioita, mutta silti taas tulla pätkähti juttuja jotka olin ihan autuaasti tässä unohtanut. Olin siis fysiatrilla, jonka kanssa tehtiin liikkumisen testejä. Hän myös tutki mun selän lihaksistoa ja tökki koko rangan läpi. Kivasti se on niskasta asti aivan jumissa. Ei siis ihme, että särkee sinne ja tänne sen "normi"säryn lisäksi.

Sitten hän mun kaiveli mun laboratoriojuttuja koneelta ja teki mielenkiintoisia löytöjä.
Olenkin niiden piirissä pyöriskellyt tänään ja yrittänyt saada itse selkoa mitä niille voi tehdä. Koska jotenkin en yhtään usko, että lääkärit puuttuvat tähän mitenkään. Tokihan niistä täytyy itse muistaa kysyä, kun tämä fysiatri ei ole se, joka vastaa tapahtumista.

Sain ainakin nyt fysioterapia-lähetteen.
Ehkä sillä pääsee vähän eteenpäin noiden lihasten kanssa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » La 21 Huhti 2012 14:58

Joo, onneks kaveri toi mulle jaffaa ja sitä voi vähän huikkasta välillä, ettei ihan ilman mitään tarvi olla. Kaveri toi myös mehujäitä muutaman ja sellasen syömistä tässä ajattelin. Se olis ainakin kylmää. Tekee mieli jotain kylmää nimittäin.
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Su 22 Huhti 2012 20:03

Kuulin mainion yskänlääkevinkin. Lämmintä maitoa, hunajaa ja mustapippuria. :keijo: Kuulostaa kamalalta, mutta jos hunajaa laittaa riittävästi, maistuu ihan siedettävältä. Pippurikin lähinnä tuoksui, ei maistunut, vaikka sitä oli runsaasti. Yskiminen väheni pitkäksi aikaa. :tilt:
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa