Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 22 Huhti 2012 20:07

Mulla maito kyllä vaan lisää yskimistä. :friikki:
Mutta ehkä tuota voisi kokeilla veteenkin. Pelkkä hunajakin kyllä auttaa mulla.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Su 22 Huhti 2012 21:31

Niin, en tiedä mikä maidon osuus tuossa sekoituksessa on. Pelkästä hunajasta en ole kyllä itse kokenut hyötyä. Itsekään en taida toiste kokeilla maitoon, kun siitä tuli melko paha olo noin muuten. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Ti 24 Huhti 2012 09:43

Nyt sit mieheke sai taudin. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Su 29 Huhti 2012 20:27

Taas yrittää joku tauti puskea päälle. Kurkku kipeä ja tänään oli vähän lämpöäkin. Vatsakin ollut tosi kipeä, mutta
siitä syytän stressiä. Onneksi maitohappobakteerit auttoi vähän. Minähän menen huomenna töihin, vaikka pää kainalossa.
Muutenkin tynkä viikko tulossa, kun olen töissä vaan ma ja pe, ei kehtaisi olla huomenna pois.

:gaah:
Dictum, factum.
Niina-Maria

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 30 Huhti 2012 13:58

Kävin eilen ensimmäistä kertaa tälle vuodelle lenkkeilemässä.
Nyt työkaverit varmaan luulevat että minulla on joko todella kova kahvinhino/pieni rakko/muuten vaan haluan sluibata.

Totuus on että on pakko yrittää liikkua ja toivoa, että jos lihakset tai niihin rinnastettavat asiat rinnan alapuolella lämpiävät tarpeeksi, pystyn ehkä vielä jonain päivänä kävelemään muutoinkin kuin liikuttamalla toista jalkaa, tuomalla toisen jalaan viereen ja toistamalla tätä ad infinitum.

Täytynee yhä uskoa älyn voittoon :huoh:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja L-S » To 03 Touko 2012 05:59

Smith :paijaus: Kyllä se siitä, liikunnan aiheuttamat kärsimykset menevät yleensä nopeasti ohi ja sitten voi kokeilla uudestaan.

Mä olen tässä ketjussa jatkuvasti, koska olen vanha ja vaivainen. :pönde:
Yläselkä vihoittelee tosi pahasti. Ei siihen oikeastaan satu jatkuvasti, mutta tuntuu kuitenkin jäykältä ja oudolta. Välillä tulee jopa muuhun ylävartaloon kummallisia, suorastaan pelottavia olotiloja. :friikki: Päättelen, että sen on pakko johtua selästä, kun heti tuntuu paremmalta, jos hieroo niitä kummallisia solmukohtia tuossa lapaluiden tienoilla, ja hieroessa kyllä sattuukin melkoisesti.

Lapset, älkää kokeilko vuosikausien korkeakoulutusta kotona. :keijo: Tai kirjastossa, jos ei siellä ole kunnon ergonomiaa. On mulla välillä ollut työhuonekin, ja kotonakin kunnon tuoli, mutta täällä ei
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 03 Touko 2012 09:50

L-S kirjoitti:Mä olen tässä ketjussa jatkuvasti, koska olen vanha ja vaivainen. :pönde:
Yläselkä vihoittelee tosi pahasti. Ei siihen oikeastaan satu jatkuvasti, mutta tuntuu kuitenkin jäykältä ja oudolta. Välillä tulee jopa muuhun ylävartaloon kummallisia, suorastaan pelottavia olotiloja. :friikki: Päättelen, että sen on pakko johtua selästä, kun heti tuntuu paremmalta, jos hieroo niitä kummallisia solmukohtia tuossa lapaluiden tienoilla, ja hieroessa kyllä sattuukin melkoisesti.

Sama juttu täällä. Just lapaluiden kohdalla, niiden alla ja selkärangan ympärillä on sellaisia kohtia, mitä möyhentäessä tuntuu "makealle". Välillä niistä jumikohdista sädehtii outoja tuntemuksia aina sormenpäitä myöten. Vasen puoli on mulla pahempi.

Mä luulen, että mulla jäi burnoutista sellainen kyyry asento päälle. Muistan kun mun hieroja sanoi aikoinaan, että olen jopa seistessäni niin sikiöasennossa kuin vain voin. No se lievittyi siitä, kun pahin meni ohi, mutta kokonaan en näköjään ole saanut asentoa korjattua. Vaikeaahan tuo onkin, kun ei ole kukaan sanomassa, että tämä on nyt hyvä asento, pidä se...

Mun pahin ongelma on tällä hetkellä se, että vedän edelleen olkapäitä eteen ja sisään. En saa edes lattialla maatessa olkapäitä lattiaan. Neurologi mainitsi tuosta, kun kävin hermoratatutkimuksessa, muuten en olisi edes ymmärtänyt ihmetellä. Pitäisi saada rinta rottingille, mutta kun olkapäiden taakse veto kinnaa rintalihaksia. Lapaluiden tietämillä lihakset taas on tosi löysät, ts. antavat olkapäiden valua eteenpäin. Tähän kun lisätään näyttöpäätetyötä 8 h/5 pv, niin :p

Nyt kun vihdoin olen taas terve (sairastin siis vielä toisen, kaikille jumalille kiitos vähemmän ärhäkän vatsataudin tässä välissä tai saman, mutta uudestaan...), alan tehdä aurinkotervehdystä joka päivä. Mä sitä jo jossain vaiheessa teinkin päivittäin, ja selkäjumi helpotti. Jostain oudosta syystä sitä kuvittelee, että kroppa on vielä parikymppisen, ja homma voi jatkua vanhaan tapaan kunhan jumit saa auki :huoh: Nuo harjoitteet jää yleensä sitten siinä vaiheessa, kun on hyvä olo. Sitten aloitetaan alusta... Koskahan oppisi?
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja heartless » To 03 Touko 2012 20:21

Mä oon mahataudissa. En ees muista, koska olisin viimeks ollut ja oli päässyt ihan unohtumaan miten ankee tauti tää on.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 03 Touko 2012 20:23

heartless kirjoitti:Mä oon mahataudissa. En ees muista, koska olisin viimeks ollut ja oli päässyt ihan unohtumaan miten ankee tauti tää on.

:paijaus: Eihän se kivaa ainakaan ole. En oo ollut varsinaisessa mahataudissa kyllä aikoihin, mutta oon kyllä oksentanut muista syistä. Ei oo kivaa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 23 Touko 2012 02:25

Selkäjumi :kiroilu:
Suuri osa mun ajasta menee tällä hetkellä yläselkä- ja hartiajumin kanssa tappelemiseen. :epäilevä:
Asiaan vaikuttavat toki suuresti huonot olosuhteet, kuten liian matalat ja kehnot tuolit, huono patja ja tyyny ja se että olen kanniskellut tietokonetta ja ties mitä viikon kauppaostoksia hartioillani. Tälle ei ole tällä hetkellä oikein mitään tehtävissä, pitäisi vaan kestää vielä muutama viikko.

Uiminen ja poreallas auttavat hieman, sellaiset mahdollisuudet ovat näissä olosuhteissa positiivista. :D

Löysin sentään fysioterapeuttien niska-hartiaseudun venyttely- ja jumppaohjeet (alkaen sivulta 44, huomioi myös että sivut eivät ole tuossa oikeassa järjestyksessä).
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 23 Touko 2012 09:03

Tiedoston sivulla 44 oleva Rintalihaksen venytys kuuluu mun joka-aamuisiin juttuihin. Tosin mulle on opetettu, että sitä ei tulisi tehdä suorilla jaloilla niin kuin tuossa kuvassa vaan eteenpäin astuva jalka tulisi olla jonkin verran koukussa. Myös tuota "kaksoisleukaliikettä" teen usein. :D Lähes kaikki muutkin liikket näyttävät siltä, että olen niitä joskus vähintäänkin kokeillut.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 23 Touko 2012 10:27

L-S kirjoitti:Selkäjumi :kiroilu:
Suuri osa mun ajasta menee tällä hetkellä yläselkä- ja hartiajumin kanssa tappelemiseen. :epäilevä:

Jumppahaasteen "selän rentoutus" -liike auttoi ainakin mulla selkäjumiin aika hyvin, kun tappelin sellaisen kanssa viime viikon lopulla. Kannattaa kokeilla. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 23 Touko 2012 18:52

Olen mä tota selän rentoutustakin tehnyt, mutta se taas tuntuu tekevän pahaa niskassa (ehkä teen väärin, en tiedä). Ja toisaalta hartiajumi on tällä hetkellä pahempi. Onhan sitä kaikenlaisia liikkeitä mitä voi tehdä, mutta ongelmaksi muodostuu nyt, että tuntuu että pitäisi käyttää kaiken aikaa enemmän aikaa erilaisten harjoitteiden tekemiseen, että pystyisi sitten lopun aikaan olemaan. :epäilevä:

Eilen riittävällä kipulääkityksellä totesin vihdoin hetkeksi rentoutuvani, jolloin sitä vasta huomasi, millaisessa jännitystilassa koko kroppa yleensä nykyään on näiden jumien kanssa. :epäilevä:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja damn » Su 03 Kesä 2012 19:42

Koko viikon ollut kauhea flunssa ja allergia. Tämän seurauksena hengittäminen sattuu perkeleesti, yskin jatkuvasti, nenä vuotaa tauotta ja silmiä kutittaa. Pelottaa jo ensi viikko, kun on luvattu sadetta melkein joka päivälle ja olen siis ulkotöissä ja en taatusti parane palelemalla joka päivä pihalla sateessa. Tällä hetkellä ei ole yhtään kivaa olla minä :( .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 04 Kesä 2012 23:32

Voi kuulkaa rakkaat :keijo:t!
Pakko täältä leiripaikan punkasta vielä teille jakaa uutisia.

Oli tänään se TuomioLääkäri. Olin tosi hermostunut mennessäni.
Aiemmat kokemukset suurrimmalta osalta näistä lääkäreistä on ollut vähän mitä sattuu. En ole tullut kuulluksi ja tulos on ollut laiha lohtu ja lämmintä kättä.

Kävin hermoratahelvetissä kuukausi sitten ja se kaljupää oli sitä mieltä, että mikään ei ole vialla ja jatka junppaa. Laihduta :epäilevä:
Olin vähän sen jälkeen epätoivoinen.

Mutta nyt olen leikkausjonossa! Siellä on kuin onkin hermo puristuksissa!
Kaikki tutkimukset, psykiatrit jne tuottivat tulosta ja vihdoin viimein joku kuunteli minua.

Helpotus on sanoinkuvaamattoman valtava. On kuin pilvissä menisi. Vaikka se tietää isoa kuntoutusta eikä todella ole tae millekään, mutta leikkaamalla hermolle tilaa ja tutkimalla yhden toisen hoitomuodon on mhadollisuus että siitä on edes pientä apua. Ja pienen avun kautta voin saada sitten taas muita vaihtoehtoja käyttööni.

Hieno päivä takana :hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ti 05 Kesä 2012 09:43

Kuulostaa hienolta Kiba! :hymyhali:

Mulla taas allergiat jatkuu vaan. :huoh:
Eilen unohdin ottaa allergialääkkeen, enkä aivastellut eikä silmiäkään kutittanut koko päivänä, mutta tämä aamu oli ihan hirveä sitten taas.
Sain viime viikolla lääkäriltä astmapillin, kun öisin henkeä ahdistaa niin, etten pysty nukkua. Hän käski ottaa pillistä kaksi kertaa ammuin illoin ja se on onneksi auttanut nukkumisongelmaan. Tosin apteekin täti kertoi, että suu pitää huuhdella pillistä ottamisen jälkeen, koska siitä voi tulla joku sieni pitemmän päälle. Nyt ajattelen vaan sitä aina ja tulee yökkärefleksi heti, kun oon pillistä vetässyt. Liian herkästi ajattelen tollasta. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 05 Kesä 2012 10:07

skray kirjoitti:Tosin apteekin täti kertoi, että suu pitää huuhdella pillistä ottamisen jälkeen, koska siitä voi tulla joku sieni pitemmän päälle. Nyt ajattelen vaan sitä aina ja tulee yökkärefleksi heti, kun oon pillistä vetässyt. Liian herkästi ajattelen tollasta. :huoh:

Joo tää on tuttu tarina. Ainakin mun lähipiirissä kaikki astmaatikot kyllä huuhtelee suunsa orjallisesti piipun jälkeen. :paijaus:

Jonkinlaisia allergisia oireita on kai havaittavissa täälläkin. En oo kyllä yhtään varma, mutta oon alkanut epäilemään, kun töissä aivastuttaa välillä kauheesti. Siellä on kyllä pölyäkin niin paljon, että en ihmettele.. Sen lisäksi meinaa olla tukkoisuutta noin muutenkin. On mun nenä ollut aina räkäinen, mutta nyt meinaa aamuisin silmät vuotaa. En tiedä johtuuko kissasta vai koivusta, mutta kummastakaan en aio hankkiutua eroon.

Mulla on iskenyt joku vimma päästä eroon vaivoistani. Oon alkanut jumppailemaan ja kohta varmaan joudun lähtemään sauvakävelyllekin. Pohdin jo työmatkojen kävelemistä. :friikki:
Mun liikunnoista siis puuttuu aerobinen osuus kokonaan. Lihaksia oon jumppaillut enemmänkin. Haluan vaan pömppömahasta ja jenkkakahvoista eroon, nyt kun se vielä onnistuu suht vähällä vaivalla. :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 05 Kesä 2012 12:42

Minä täällä taas hei :epäilevä:

2 kuukauden keväisen sairastelun jälkeen oli hetken hyvä olla. Sitten koivut päättivät räjähtää ja suistaa heinäallergikonkin täydelliseen epätoivoon, kun happi ei kulje. Nyt kun se alkaa vähitellen helpottaa, niin perjantaista asti on ollut kurkku kipeä ja viime yönä nukuin ehkä tunnin pari kunnolla, muuten olen horrostanut, nielaissut, herännyt järkyttävään kurkkukipuun, vaipunut uudelleen horrokseen, nielaissut...

Onneksi tuohon kurkkukipuun sentään auttaa Panadol. Muut "lääkkeet" on tasoa kurkkupastillit ja nenähuuhtelukannu. Välillä on pakko vetää nenäsuihkeita, vaikka sitä ei raskaana oleville suositellakaan. En vain kestä enää :pillitys:

Lisäys: Omaan surkeuteeni hukkuneena unohdin onnitella Kibsulia :hymyhali: Ihanaa, että jotain vihdoin edes yritetään tehdä! Ja aivan käsittämätöntä tuollainen jahkailu on kyllä ollut :friikki:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 05 Kesä 2012 14:30

Ihanaa Kiba, että homma alkaa luistaa! :hymyhali:

Jaksamista Aukulle! :halitus:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 06 Kesä 2012 00:27

Täällä ollaan kanssa iloisia että väki löytää vaivoihinsa ratkaisuja. Liikuntaa ja apua.

Kiban kohdalle toivon vielä ihmeparantumista ja tilaa sinne missä puristaa sillä minun keho-
& terveysnäkemykseni on, että leikkaus on tosissaan viimeinen vahtoehto, koska siinä yritetään parantaa yhtä paikkaa rikkomalla toisia paikkoja. Joskus elämässä on tietenkin otettava vastaan arpia ja yritettävä asioita, joista ei ole varmuutta. Valittava kahdesta pahasta se pienempi paha.
Rohkeutta sinne. Vapautta ja viisautta niin sisuksiin kuin muuallekin.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 07 Kesä 2012 10:02

Ihmeparantumista mäkin toivon. Mutta edessäolevat leikkaukset on osa sitä ja ehkä edesauttavat kehon omaa ihmeen tapahtumista. Kun ei se kuitenkaan näinkään voi jatkua. Hermoa ja puristaa ja ahdistaa ja siitä johtuvat käyttökelvottomuudet on karseita.
Enkä tietenkään ole luopumassa niistä mun "vaihtoehto"hoitopuolen apukeinoista.
Joskin leikkauksella voi saada hyviä tuloksia ja hyötyjä, mutta oma terveydenhuollon kokemus ja näkemys eivät tue kokonaisvaltaista ihmistä, vaan oireiden poistoa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 10 Kesä 2012 18:04

Oon taas niin kipeä, että usko kaikkeen loppuu :friikkipeukku:
:pillitys:
Torstaina oli akupunktio, joten kipu on ihan "normaalia"kin.
Mutta kaiken takana on siskon eilinen saunominen. Jätti saunan jälkeen oven auki, joten kaikki lämmöt tuli mun luokse keittiöön.

Missään asennossa ei saa oltua ja jopa hengittämisen kanssa on vaikeaa.

Ehkä se Senaatintorillekin kävely oli liikaa :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 11 Kesä 2012 12:22

Voi Kiba! :paijaus: Jaksamista.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja shaana » To 21 Kesä 2012 10:50

Niska meni illalla hampaita harjatessa jumiin :friikki: au.
Kurkkukin kipeytyi viime yönä ja pärskityttää. :bubbles:
Mikä ihmeen kesälentsu? Varmaan sukat kastuneet kuluneina sateisina viikkoina..
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Ma 25 Kesä 2012 09:54

Viime yönä heräsin siihen, kun selkä oli kipeä. Aamulla herätessä huomasin, että selkä on edelleen vähän kipeä ja sen lisäksi
on todella etova olo, tekisi mieli oksentaa. :ei:
Dictum, factum.
Niina-Maria

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa