Remppareiska teki eteisen lattiasta paremman kuin koskaan! Miksi en teettänyt tätä vuosia sitten!

skray kirjoitti:Ja energiatodistus tuntuu vähän turhalta, koska se luultavasti antais kuvan huonosti eristetystä talosta ja kun kuitenkin se tulis muuttumaan ihan sikana, koska me eristetään koko talo uudelleen, vaihdetaan ovet ja laitetaan ilmalämpöpumppu jne.

Lyyra kirjoitti:Ei turhille huviremonteille!![]()

skray kirjoitti:Hyvänen aika että kunta haluaakin paljon kaiken maailman lomakkeita täytettynä siitä hyvästä, että me halutaan rempata vähä laajemmin.
Me kun kuviteltiin, että riittää yks toimenpideilmotus, mutta rempan laajuuden takia tarviikin hakea ihan rakennuslupaa (kunnan rakennustarjastaja sanoi), johon tarvii ton toimenpideilmotuksen, lupahakemuksen, pohjapiirroksen, läpileikkauskuvan (tai joku sellanen), julkisivukuvan, karttoja, energiatodistuksen.. mitä vielä? Ihan sikana kaikkea. Ja kaikissa lomakkeissa kysytään vaan samoja asioita.
Ja energiatodistus tuntuu vähän turhalta, koska se luultavasti antais kuvan huonosti eristetystä talosta ja kun kuitenkin se tulis muuttumaan ihan sikana, koska me eristetään koko talo uudelleen, vaihdetaan ovet ja laitetaan ilmalämpöpumppu jne.
Halkean kaikkiin lomakkeisiin.
SirPet kirjoitti:skray kirjoitti:Hyvänen aika että kunta haluaakin paljon kaiken maailman lomakkeita täytettynä siitä hyvästä, että me halutaan rempata vähä laajemmin.
Me kun kuviteltiin, että riittää yks toimenpideilmotus, mutta rempan laajuuden takia tarviikin hakea ihan rakennuslupaa (kunnan rakennustarjastaja sanoi), johon tarvii ton toimenpideilmotuksen, lupahakemuksen, pohjapiirroksen, läpileikkauskuvan (tai joku sellanen), julkisivukuvan, karttoja, energiatodistuksen.. mitä vielä? Ihan sikana kaikkea. Ja kaikissa lomakkeissa kysytään vaan samoja asioita.
Ja energiatodistus tuntuu vähän turhalta, koska se luultavasti antais kuvan huonosti eristetystä talosta ja kun kuitenkin se tulis muuttumaan ihan sikana, koska me eristetään koko talo uudelleen, vaihdetaan ovet ja laitetaan ilmalämpöpumppu jne.
Halkean kaikkiin lomakkeisiin.
Noissa liitedokumenteissa (asema-, pohja-, julkisivu- ja leikkauspiirustuksissa ja energiatodistuksessahan) esitetään se rempalla aikaan saatava tilanne. Tuo teidän remppa kuulostaa sen verran kokonaisvaltaiselta että voipi tulla vielä vaatimuksiin LVIS-suunnitelmienkin teettäminen.

Oon määki rempannu, mutta sen etenemisestä tietää lähinnä ilmarin tyypit. Oon laiska laittamaan mitään rapsaa.
Töissäkin mua kiusattiin kun kysyivät rempan etenemisestä eikä kukaan ymmärtänyt, kun yritin änkyttää että ne perkeleen tavarat.... Roskalava ja kirppari olivat yleisimmät osoitteet, mihin kaikkea roudasin, plus että sukulaiset saivat hakea mieleisiään muistoja.
Nyt parin kuukauden aikana ollaan tultu siihen pisteeseen, että kammarissa on uusi lautalattia joka on maalattu puolukanpunaiseksi.
Tämä valmistui ja hahmottui luonnollisesti ensimmäiseksi.
Vessaa on laajannettu jotta saatiin tilaa suihkukaapille, minkäänlaista suihkua ei aikaisemmin ollut. Keittiöstä on purettu vanhat keittiötasot ja -kaapit ja vaihdettu niiden alla olevat huonot lattialaudat uusiin. Sisä-ikkunoista on vanhat maalit poistettu ja nyt odottavat kittailua ja uutta maalia. Seinät odottavat tapettia. Ja kaikki hommat yleensä odottavat sähkäriä, joka vetäisi talon kaikki sähköt uusiksi. Sitä ennen tässä odotellaan ja tehdään ikkunoita.
Tapettia ei voi laittaa ja vessaa maalata, ennen kuin on vanhat sähköjohdot reivitty pois ja uusi reitti rakennettu. Viikonlopun aikana pitäisi selvitä sähköjenlaiton aikataulu.
Tuvan yksi ikkuna on jossain vaiheessa vaihdettu uudenmalliseen, mikä on järkyttävän ruma ja outo ratkaisu, mutta nyt se korjataan. Vanhat ikkunat löytyivät vintiltä ja nyt puuseppä rakentaa niille karmeja.
Joka seinällä, paitisi yhdellä on ikkuna tai ovi. Keksi sitten siihen näppärää sisustusta ja kaappeja.
Ja putkimieheksi ja sähkäriksi ja ja ja....
skray kirjoitti:Ai Nugatilla on oma torppa? Onko sulla aina ollu se vai tuliko se nyt lähiaikoina?
Mä ehdotan, että sinne keittiöön ainakin hankit sellasen vanhan penkin, jonka sisälle saa sitten vaikka ja mitä säilöön. Ja joissakin tiloissa toimivat hyvin hyllyt, jotka laitetaan tuonne katon rajaan, niin että sinne saa säilöön paljon tavaraa, pois suoraan näkyvistä, mutta helposti saataville tarvittaessa.Voi vaikka laittaa sellasen hyllynkorkeuden, että saa kaiken kannellisiin koreihin tms. astioihin. Kannellisiin kuitenkin, ettei turhaan kerry pölyä tavaroihin.
) sinne aikoo muuttaa. Muu suku sitä ehdotti ennen kuin itse aloin asiasta vihjaamaan.
Sinne menee imuria, silityslautaa ja semmoista. Sitten kammarissa on todella korkea vanha sänky, en osaa arvioida minkä ikäinen kun en samanlaiseen ole koskaan törmännyt, niin sinne alle mahtuu hyvin ainakin kaksi isoa pärekoria joihin voi sitten laittaa vaikka mitä. Ongelma on oikeastaan vaatekaappi. Ei mulla hirveästi ole sellaisia vaatteita, joita tarvitsisi pitä henkarissa koko ajan, lipastolla pärjään jo pitkälle, mutta olishan se hyvä olla. 

Meinasin, että kyllä mä sen yhdessä päivässä saan suitsait, mutta tiettyä haastetta luo se, että kaikki on vinoa paitsi vuodan reuna.
Mutta onnistuin!
Nyt kuvittelen osaavani tapetoida samanmoisen version jos joskus on tarvis. Tai ainakin huijata juonikkaasti. 
Ja kun lattia on maalattu lähden keittökaappiostoksille. 

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa