Suuri kirpputorikeskustelu

Re: Suuri kirpputorikeskustelu

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 10 Joulu 2011 15:13

Teflonhan ei itessäänkään oo kovin hyvä juttu. Valurauta rules. :sydän:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Shay » La 10 Joulu 2011 17:50

Lyyra kirjoitti:Teflonhan ei itessäänkään oo kovin hyvä juttu. Valurauta rules. :sydän:

Mutta teflonia on niiiiiiiiiiiiiiiin paljon helpompi tiskata. :sydän: Mulla on valurautapannu, jota on käytetty ehkä kerran. Ranteet mennee, kun sitä nostelee. :norsu: (Juu ja ihan on-topicia :keijo: )
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 10 Joulu 2011 18:02

:O: Musta taas valurautapannu on niin paljon helpompi tiskata. Ei tarvi kuin huuhdella ja pyyhkäistä pahimmat roskat pois ja kuivata (ja öljytä, jos on tarvis). :O:
Tahtoisin valurautapadan ja vielä toisen, isomman pannun. :huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja heartless » Su 11 Joulu 2011 13:03

http://paskatkirppisloydot.blogspot.com/

Asiaan liittyen ihan kiinnostavan oloinen blogi, vaikka onkin vielä vähän alkutekijöissään. :)
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja skray » To 12 Tammi 2012 23:08

Varasin taas kirpparipöydän kaverin kanssa. :keijo:
Maanantaina alkaa ja kaks viikkoa pidetään varmaankin.
Tarkotus olis myydä parit takit, kirjat ja vaatteet taas.. jos tyhjäis kaapit lopullisesti. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 12 Tammi 2012 23:23

Mä oon kans raivannut kaappeja isolla kädellä ja raahannut niitä rinkkatolkulla töihin. Iso jätesäkillinen vaatetta ja pari-kolme rinkallista kankaita. Lisäksi on viety joitain satunnaisia kirjoja ja musajuttuja ja muita krääsiä. On sieltä kai tän vuoden puolella jo sellainen 150 euroa tullut, hinnat kun on olleet luokkaa "viekää pois!". Lisääkin kamaa on vielä myytäväksi, kun jaksaisi penkoa. Jos sieltä sais sen muutaman satasen, joilla saisin visa-laskuni maksettua vihdoin kokonaan pois, niin olisin tyytyväinen.

Ostelua olen yrittänyt vähentää. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » La 14 Tammi 2012 20:27

Luulin, ettei tälle kerralle olis niin paljon myytävää, mutta yhtä paljon tuota tuntuu kertyvän kuin aiemminkin.
Hinnoteltuna on jo neljä sopivan kokosta kassillista kaikenlaista.
Onneks tällä kertaa mukana on miehekkeenki kauluspaitoja, takki ja leffoja, eikä pelkästään mun kamoja.

Vielä jos jaksais keittiön yllätyskaapin kaivaa läpi, niin sieltä vois löytyä jotain astioita myytäväks. :raps:
Yllätyskaappi on se, johon on tungettu kaikenlaista tänne muutettaessa, enkä ole sen jälkeen juurikaan siihen kajonnut. Kerran etsin sieltä haarukoita ja veitsiä lisää, kun vieraita oli enemmän kuin arkisin käytössä olevia aterimia.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ke 18 Tammi 2012 11:55

Näin viime yönä unta, että meidän kirpparipöytä oli melkeen tyhjä kun menin sinne katsomaan ja siivoamaan. Ei se varmaan oikeesti oo. :huoh:
skray

ViestiKirjoittaja skray » To 19 Tammi 2012 12:09

Höh, ei se ollut tyhjä. :huoh:
Yllättävän hyvin on kuitenkin myynti mennyt, kun joka päivä on voinut viedä jotain uutta tavaraa ja vaatetta. Tänään ajattelin viedä lisää huiveja ja ehkä jonkun paidan sinne. Kaapit tyhjenee, jee!
skray

ViestiKirjoittaja skray » Su 22 Tammi 2012 21:56

Kokonaisuudessaan tähän aikaan vuodesta taitaa olla huonompi kirppariaika kuin esim. syksyllä tai keväällä. Jotenki tuntuu, että kaikki on vähän nihkeempää nyt kuin edellisillä kerroilla, kun mulla on ollut pöytä pari viikkoa.
Aluks näytti ihan positiiviselta, mutta koko ajan on vähentynyt myynti silleen pikkusen.. viikonlopulta ootin enemmän, koska edellisilläkin kerroilla viikonloppu on ollut menestyksellinen. Nyt on tullut noin 15-20e myyntiä mun osalta.. Tylsää.
Vika ei voi olla hinnoissakaan, kun en todellakaan pyydä liikaa.
:huoh:
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 25 Tammi 2012 21:22

Oisko alen loppu aika syynä. Halpojen vaatteiden etsijöillä on enemmän kierrettävää tähän aikaan.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja skray » To 26 Tammi 2012 07:27

Pvi kirjoitti:Oisko alen loppu aika syynä. Halpojen vaatteiden etsijöillä on enemmän kierrettävää tähän aikaan.

No se voi olla, oon sitä itsekin miettinyt. Nyt me aiotaan huomenna alottaa alennusmyynti meidänki pöydässä, että tulis vielä mahdollisimman paljon myyntiä viikonlopun aikana, eikä olis sitte niin isoa kuormaa kannettavana keräykseen. Sunnuntaina on viimenen vuokrapäivä...
skray

ViestiKirjoittaja skray » La 28 Tammi 2012 16:35

Mä jatkan tätä melkeinpä yksin käymääni keskustelua. :virne:

Huomenna on viimenen vuokrapäivä ja paljon olis vielä myymäti. Tosin aika hyvin on tullut myyntiä nyt, kun on kaikki -50%. :p
yli 100e kuitenkin olis tulossa mun kukkaroon maanantaina, jee! Ja vielä on huominen jäljellä...
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 28 Tammi 2012 16:44

Mulla on joulun välipäivinä aloitetun inventaarion myynnit jo n. 220 euroa. :tilt:
Ja kun myytyjen tavaroiden lukumäärä on 150:n kieppeillä, niin ei mun hintoja varmaan kalliiksi ainakaan voi sanoa. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Su 29 Tammi 2012 19:19

Jes, reilu 100e olis tän kertainen saldo sitten lopulta. :)
Oli kiva huomata, että kirpparille oli myös ilmestynyt laari, johon sai suoraan viedä ne vaatteet ja tavarat, jotka olisi menossa kierrätykseen joka tapauksessa. Kysyttiin myyjältä ja hän kertoi, että ne menevät siitä yhteen paikkaan, jossa ne lajitellaan ja ohjataan erilaisiin hyviin tarkotuksiin, esim. seurakunnalle, ensikoteihin jne. Eipä tarvinnut tuoda kotiin kuin muutama hassu vaate ja leffa, joista en vielä ollut valmis kokonaan luopumaan, kun kukaan ei niitä halunnut ostaa.
skray

ViestiKirjoittaja shaana » Su 29 Tammi 2012 23:00

En ole mikään kirppiskonkari, omaa pöytää ei ole koskaan ollut, enkä ole mitään kirppiksellä kenenkään tutun pöydältäkään myynyt. :o:
Haluttaisi käydä enemmän, nykyisin käyn silloin harvoin, kun minulla on aikaa ja tielle osuu kirppis. Isot kirppikset Helsingissä ei pitäisi
olla niin hankalat löytää. :jaaha:

Tykkään kirppiksistä, koska siellä voi nähdä kaikenlaista tavaraa menneisyydestä. Tietenkään kaikki ei ole vanhaa, mutta pidän erityisesti
vanhoista tavaroista, tai ehkä enemmän niiden katselusta ja muistelemisesta. En voi sanoa etsiväni kirppiksiltä mitään, mutta aina silloin
tällöin siellä tekee löytöjä ja jotain olen ostanutkin. Kirppistunnelma on myös kiva.

Muistan elävästi joitakin vuosia sitten, kun halusin kovasti villakangastakkia, mutta en raaskinut ostaa uutta, haluamani mallit olivat aika
hintavia. Kotimatkalla poikkesin hetken mielijohteesta itsepalvelukirppikselle, ja KAH, siellä oli juuri passeli ja paljon hienompikin takki kuin mitä
olin uskaltanut haaveilla! Hinta oli naurettava ja vein takin myhäillen kotiin. :virnu: Nyt se on jäänyt jo pieneksi ja mennyt seuraavalle omistajalle.
Eilen löysin (UFFilta kylläkin) mahtavat nahkabootsit, semmoset cowboy-tyyliset. Olen moisia hetken miettinyt, mutta taas, en uutena raaski ostaa
ja nyt kun nuo on, niin kyllä käytetty nahkakenkä vaan näyttääkin paljon paremmalta. Ihanat, odotan jo jotain sopivaa iltamaa, että saan vetää
ne jalkaan ja lähteä joraamaan.

Viimeisimmän löytöni siivittämänä tulen lienee käymään enemmän kirppiksillä ja second hand -liikkeissä täällä Hesoissa ollessani. :superhymy:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja damn » Ke 22 Helmi 2012 21:06

Varattiin taas kirppispöytä. Pääsee taas hinnoittelemaan :D . Tosin siihen on vielä kolme viikkoa, joten toivottavasti maltan vielä hetken olla levittelemättä tavaroita pitkin kämppää, muuten käy niin, että elän kolme viikkoa niitten keskellä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja damn » Ma 12 Maalis 2012 23:41

No niin, tavarat on roudattu kirpparille. Ja niinhän siinä kävi, että kaivoin ne kaapista jo kolme viikkoa sitten, hinnoittelin heti ja kolme viikkoa ne samat tavarat lojui pitkin kämppää. Kiva että vihdoinkin sai ne vietyä pois täältä. Tavoitteena on saada myyntiä ainakin satanen.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Ti 13 Maalis 2012 17:06

Mä en oo käyny kirpparilla sitten sen, kun hain pöytämme tuoton tammikuun lopussa. Hinku olis kyllä lähtee vähän kattelemaan taas, mutta päätin, etten mene kirpparille ennen kuin gradu on kirjotettu. Sekin vähä aika, mitä vapaata ja jaksamista on, pitää nyt käyttää vaan siihen, eikä kirppistelyyn.

Kirppishinku. :huoh:
skray

ViestiKirjoittaja damn » Su 18 Maalis 2012 18:59

Kävin hakemassa tänään tavarat pois kirpparilta. Sain 90 mikä on ihan ok, koska ei minulla ollut kovin paljon myytävää, viimeksi tuli myytyä parhaimmat tavarat. Nyt ei sitten varmasti tule pitkään aikoihin otettua kirppispöytää, kun ei ole enää myyntiin laitettavaa tavaraa. Olen karsinut kämpästäni pois kaiken turhan, eikä minulla ole tapana kauheasti ostella tavaraa, nuokin myymäni tavarat olivat kertyneet todella monien vuosien aikana.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Ma 19 Maalis 2012 10:25

Mun mielestä olis kivaa pitää kirpparipöytää useammin kuin oon pitäny, mutta mulla on myös vähän sama juttu kuin damnilla, eli myytävää ei ole.
Tai onhan kämppä kamaa pullollaan, mutta nyt on sellanen tilanne, ettei mitään raaski myydä. Kaikki tavarat on joko tarpeellisia tai vielä niin kivoja, etten halua niistä luopua. :hullu:
Tai sitten tavarat on niin romuja, ettei kukaan niitä haluais ostaa, enkä niitä roskiinkaan raaski heittää. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 19 Maalis 2012 22:18

400 euroa rikki!! :woohoo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Pe 04 Touko 2012 08:55

Meen huomenna kirpparikierrokselle Seinäjoelle kaverini kanssa, ihanaa. :sydän:
Katoin netistä meille valmiiksi parhailta vaikuttavat paikat ja raviradan kirppari on ehdottomasti mukana listalla.
Lisäks käydään Ilmajoen puolella jossain antiikkiliikkeessä, joka on kokonainen halli kaikenlaisia huonekaluja. Huippua!
Tuskin mitään tulen antiikkihallista ostamaan, mutta katseleminen on kivaa, varsinkin, kun kohta saa ostaa huonekaluja omaan kotiin.

Siitä on niin pitkä aika, kun viimeksi oon ollu missään kirpparilla, että oon ihan täpinöissä. :täpinä:

Pitäis taas varata itselleki pöytä täältä kirpparilta, kun sinne meidän taloon oli edellinen omistaja jättäny kaikenlaista kamaa ja voisin niitä koittaa myydä ennen kuin heitän pois. Ja kaippa sitä taas omistakin nurkista jotain myytävää löytää.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ma 07 Touko 2012 10:24

Kirrpiskierros tuotti mainion tuloksen sekä mielenkiintoisen liikkeen näkemisen.
Ehdittiin kiertää viisi kirpparia, joista kaksi Ilmajoella ja kolme Seinäjoella.

Ilmajoella oli kirppari nimeltään Pohjantori ja se oli aika pieni, mutta siisti ja ihan kiva muutenkin. Löysin sieltä kaksi säilytyspurkkia, 2e kpl, joissa on tiiviit kannet ja kivat värit. Lisäks käytiin sellasessa antiikkia myyvässä "liikkeessä". Lainausmerkit, koska se ei ollut mikään pikkuputiikki, vaan sellaiset karkeasti arvioituna 400 neliötä huonekaluja kasattuna lattiasta kattoon, sikinsokin kaikkea tuoleista penkkien kautta pöytiin, hyllyihin ja astioihin. Osa oli hyväkuntoisia, osa kunnostettuja ja osa vielä kunnostamatta. Omistaja itse kunnostaa/entisöi tavarat sitä mukaa kun ehtii. Osa tavarasta oli ihan lämpimässä tilassa, mutta osa sellaisessa isossa navetan tapaisessa paikassa, jossa ylisille meni vaan tikkaat ja siitä sitten kiipes ken tahtoo nähdä kiikkustuoleja tms. mitä siellä nyt olikaan. Osassa tiloista pystyi hädin tuskin liikkumaan, kun huonekalujen välissä meni välillä just sellanen rako, että sivuttain mahtuu ohi ja välillä piti ihan kiivetä jonkun penkin yli tai jotain, että pääsee eteenpäin. Ihan huippupaikka kuitenkin ja takaisin voisin mennä pakettiauton ja rahan kanssa.

Seinäjoella käytiin raviradan kirpparilla, joka oli mielestäni aika huono. Kävimme siellä tosin melkein heti kun se oli auennut, eikä siten joka pöydässä vielä ollut myyjiä. Sinänsä se on kiva, kun siellä on myyjä itse paikalla myymässä tavaroitaan ja siten jos löytää jotain kivaa, voi vaikka tinkiäkin. :virne:

Lisäksi käytiin sellaisissa kuin Lakeuden Shoppis ja Lempi Sej. Kummatkin oli ihan kivoja kirppareita, itse tykkäsin enemmän Shoppiksesta. Kummatkin ovat itsepalvelukirppiksiä ja ainakin tuolla Shoppiksessa riitti vilinää. Shoppiksesta ostinkin kaksi kirjaa, Anna Karenina ja Tuulen viemää, yhteensä 7e.
Lempi Sej oli vähän pienempi kuin tuo Shoppis, eikä väkeä ollut yhtä paljon, pöytiäkin oli enemmän tyhjillään. Sieltä löysin kuitenkin grillausapuvälineen, josta on hyötyä sitten kun saamme ostettua ison grillin.. Se on sellanen kaksipiikkinen iso haarukkatyyppinen ratkaisu, joka maksoi euron.

Yhteensä tuli siis 11e käytettyä ja olen tyytyväinen saldoon. :kyllä:

Kävin myös varaamassa pöydän itsellenikin täältä samalta kirpparilta, jossa aiemminkin oon pitäny pöytää. Oon jo hinnotellu jotain tavaroita, vielä olis paljon hinnoteltavaa ja paljon kaikkea mitä ne edelliset omistajat jätti sinne talolle. Toivottavasti kaikille löytyis ostaja. :huoh:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 07 Touko 2012 18:52

En ookaan näköjään rapsannut tänne, kun määkin kävin kiertämässä Seinäjoen kirppiksiä huhtikuussa. Paitsi että ei me taidettu käydä kuin kahdella kirppiksellä. Ekalta löytyi löytöjä, toka oli tosi kehno, kolmas oli kiinni. Lakeuden Shoppikselta (se eka kirppis) löytyi hyväkuntoinen Paulig 100 vuotta -kahvipurkki ja lisäksi ehkä elämäni paras kirppislöytö ikinä. Tai ainakin top 5 -kärkeen menee. Nimittäin tämä lanppu.

Ensin jätin sen muka sinne, kun se maksoi 9 euroa ja on muovia ja muut-kootut-selitykset-tähän, mutta sitten se jäi kaihertamaan, ja lähetin kaverini hakemaan sen mulle sillä lupauksella, että maksan takaisin. Tänään se saapui mulle postissa.

Oon aivan liekeissä tuosta. En edes siellä kirppiksellä tajunnut, että sehän tekee tollaset peilipallokuviot seinällekin! :pomppuhymy:
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä