Kakkua! Piirakkaa! Pullaa! Muffinssia! Keksiä!

Re: Kakkua! Piirakkaa! Pullaa! Muffinssia! Keksiä!

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 06 Syys 2011 10:12

theia kirjoitti:Mut meille ei tuu se "normi"Pirkkakaan, missä on NiksiPirkat :pillitys:

Ei mullekaan muuten. :O: Vaikka mainoksia kyllä muuten tulee. :riips:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja skray » Ti 06 Syys 2011 13:06

Aioin asiantuntijana ( :keijo: ) tulla kertomaan, että jos talon alaovi on lukossa (tai jos ovessa on mainoskielto, niin kuin tuossa aiemmin mainittiin), niin Pirkanjakaja ei pääse sisälle, eikä siten voi toimittaa lehteä perille.
Niin ja ruokapirkan voi vaikka kattoo netissäki, jos ei jaksa kaupasta asti lehteä hakea.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja theia » Ti 06 Syys 2011 13:11

Ei ole lukossa, ei ole mainoskieltoa, ja on plopplop-kortti.

Mua syrjitään :pillitys:

:pillitys: :pillitys: :pillitys:

:keijo:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 06 Syys 2011 13:12

Kaikki puunhalaajakeijothan tietty lukee Pirkkansakin sähköisessä muodossa :gay:

Usein kyllä tulee napattua RuokaPirkka kaupassa mukaan, kun ei ole valmiiksi päättänyt, mitä söisi. Aina löytyy joku hyvä, helppo ja nopea resepti. Tykkään kovastikin. Kotona suunnitellessa käytän yleensä Facebookin kautta Foodie.fm:ää (S-ryhmän palvelu), kun sitä kautta saa ostoslistankin näppärästi puhelimeen :tilt:

Ja jotta pysyttäisiin edes etäisesti aiheesta, mainitsen, että yritin tehdä omenapaistosta epämääräisillä aineksilla. Ukko toi kaupasta ruishiutaleita kaurahiutaleiden sijaan, ja halusin kuitenkin sitä kauraa paistokseen. Katsoin, että mullahan on kaura-omena -välipalapatukoita, tehdäänpä niistä rouskuva päällyskerros omenoiden päälle... Surrrur, tehosekoittimeen, vähän fariinisokeria ja rasvaa sekaan ja omppujen päälle. Uuniin, kunnes omput on pehmeitä.

En suosittele :epäilevä: Mun tekeleestä ei ainakaan tullut hääviä. Kyllähän sitä _söi_, mutta ei se mitään makuhermojen ilotulitusta ollut.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Maija » La 24 Syys 2011 22:40

Halusin vain tulla kertomaan, että minäkin kokeilin Aukun keksejä.

:kuola:

Tapojeni mukaisesti oli kuitenkin "pakko" tehdä jotain pientä muutosta. Eihän reseptejä voi koskaan noudattaa ihan täysin. :virne: En siis oikein pähkinöistä välitä, joten korvasin ne pieneksi pilkotuilla kuivatuilla mansikoilla. Olisin halunnut vadelmaa, mutta kaupassa ei ollut. Hurrrjan hyviä tuli näinkin. :kuola:
Maija

ViestiKirjoittaja skray » To 29 Syys 2011 14:06

Mäkin kokeilin aukun keksejä. On kyllä hyviä, mutta vähän liikaa taisin laittaa pähkinärouhetta sekaan. Ens kerralla vähemmän. Tai sitte eri pähkinää. Toi hasselpähkinä kun on aika vahvaa.
Ja oli kyllä todella helppo resepti. :peukku:
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ma 28 Marras 2011 18:59

Leipasin viime viikolla pitkästä aikaa omenapiirakan.
Tänään tein omenapaistoksen. Heitin vaan lohkotut omenat vuokaan, päälle fariinisokeria ja kaurahiutaleita, sekä hieman pursotin juoksevaa margariinia suoraan pullosta siihen päälle. Mieheke vielä toi vaniljakastiketta töistä tullessaan. Ai että. :kuola:

Leipomis/kokkaamishalun tuova kärpänen on taas purrut näemmä.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Su 11 Joulu 2011 16:02

Taidan olla ainut forden leipasija, kun jo kolmatta viestiä putkeen pistän tulemaan. :virne:

Perjantaina leivoin kaupan taikinast pipareita. Kolme pellillistä ja yksikään ei palanut. Koristelin piparit hienosti kaupasta viime vuonna ostamallani valkoisella sokerimähmällä. Tuli ihan hienoja vaikka itse sanonkin.
Eilen leivoin suklaakakun. :kuola: Sitten leivoin sellasia pieniä suolasia "muffinsseja". Niihin tuli täytteeksi kylmäsavustettua lohta, juustoa, sinihomejuustoa ja munamaitoa. Hyviä oli ja todella helppo tehdä. Pohdin jo tässä, että kun nyt tuota pohjaan tullutta maitorahkaa jäi vielä toisen satsin verran, niin voisin kokeilla samoja juttuja vaikkapa kinkkutäytteellä jo tänään. Sitten leipasin vielä joulutorttuja. Ja tein makaronisalaattia, mutta se nyt ei tähän ketjuun kuulu.

Suklaakakkua oli ihana tehdä pitkästä aikaa. Eilen kävi kaks kaveria kylässä ja tänään jo kolme kaveria, niin on saanut kaikille syöttää kakkua. Muuten tulisi kaikki syötyä ite, mikä taas ei tee hyvää sen kalorimäärän takia. Nimim. kakussa on 1,75 levyä suklaata, desi kermaa ja 200g voita. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ke 21 Joulu 2011 23:56

Taas mä oon täällä. :virne:

Ostin leivontalehden tässä jo parisen kuukautta sitten ja nyt kokeilin reseptiä. :kuola:

Valloittavat vuokaleivokset
tulee n.60-70 kpl jos tekee pieniin vuokiin, mutta mä tein sellasiin perusmuffinssivuokiin ja tuli 32 kpl

taikina:
200g voita
1,5dl kaurahiutaleita
1,5dl sokeria
1 muna
2,5dl jauhoja
2tl leivinjauhetta

suklaaseos:
125g voita
1,5dl sokeria
4rkl kermaa
1rkl kaakaota
3/4rkl jauhoja
75g manteleita rouhittuna

Uuni 175 astetta

1. sekoita sulatettu ja jäähtynyt voi kaurahiutaleiden kanssa
2. sekoita jauhot ja leivinjauhe
3. vatkaa sokeri ja muna vaahdoksi
4. sekoita kaikki keskenään
5. annostele seoksesta pieniin vuokiin noin teelusikallisen verran, isompiin vuokiin ruokalusikallisen verran. Taikina kohoaa paljon uunissa. Paista noin 10 minuuttia.
6. tee paiston aikana suklaaseos. Annostele kaikki ainekset kattilaan, ei manteleita. Keitä noin 7 minuuttia välillä sekoittaen (mä keitin ehkä noin 3 minuuttia täydellä teholla ja hyvä tuli). Lisää lopuksi mantelit seokseen.
7. ota leivokset uunista, annostele jokaisen päälle noin lusikallinen suklaaseosta ja paista uunissa vielä noin 2-3 minuuttia.

skray

ViestiKirjoittaja skray » Ti 31 Tammi 2012 20:37

Mä jatkan yksinpuhettani ja kerron, että leipasin mustikkapiirakan piritykseksi. :tilt:
Huomenna olis tarkotus tehdä runebergintorttuja ja aukun suklaakeksejä.

Runebergintortut. :kuola:
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ke 01 Helmi 2012 12:10

Aukun kekseihin sopii hyvin myös cashewpähkinät. :kuola:
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ke 04 Huhti 2012 20:14

Aukun suklaakeksit tulilla. :kuola:

Taas mä niitä leivon, kun edellinenki viesti koskettaa juuri samaisia keksejä. Onneks viime viestistä on n. 2kk. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 17 Huhti 2012 20:16

Ainiin! :superhymy:

Mehän leivottiin viikonloppuna. Muffeja! :kuola:
Tuli kahta sorttia: suklaata (piti olla minttusuklaa, mutta marianne-rouhetta ei mennyt tarpeeksi), ja mustikka-banaania. Ensimmäiset onnistuivat (minttua lukuunottamatta) täydellisesti. :tipahdus: Tokat onnistuivat maun puolesta täydellisesti, mutta ulkonäöllisesti ja rakenteen puolesta eivät ihan niin täydellisesti. :keijo:

Silti jälkimmäiset olivat näistä kahdesta suosikkejani, koska suklaisia on syöty niin paljon aikojen saatossa, mutta hyvää mustikkamuffinssia ei ole tullut ennen vastaan. :kuola: Mustikkaiset olivat seuraavana päivänä parempia. Kävi näet niin, että taikinaan laitettiin reilusti mustikkaa (melkein 200g) ja yksi kokonainen banaani. Tästähän taikina jäi sitten liian kosteaksi, ja muffet lässähtivät uunista päästyään. Nousivat kyllä todella kauniisti uunissa. Sitten uunituoreeltaan niitä syötiin lusikalla vuoasta. :virne: Seuraavana aamuna ne saikin sitten irti vuoasta ihan kivasti ja koostumus oli kohdallaan.

Mukaankin otin muutaman. Äsken nautiskelin suklaisesta. :kyllä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » La 28 Huhti 2012 15:45

Kaippa tämä tänne leipomuksien puolelle menee. :riips:

Mutta siis onko täällä raakasuklaan ystäviä? Minkäslaisia raakasuklaareseptejä teillä on? :kuola:
Minä innostuin taas äsken tekemään raakasuklaata, kun ostin luomu kookoshiutaleita alesta,
oli pakko päästä kokeilemaan niitä suklaan seassa. :superhymy:

Resepti:
Kaakaovoita (5 rkl raastettuna)
Kylmäpuristettua neitsytkookosöljyä (1 tl, muuten ruokalusikallinen, mutta loppu kesken :virne:)
Hunajaa (n. 2 tl)
Raakakaakaojauhetta (vajaa desi)
Kookoshiutaleita (n. ½ dl)

Määrät aika mututuntumalla, suluissa arvio. :keijo:
Sitten vaan suklaamassa esim. jääpalamuotteihin ja pakastimeen. Odotellaan n. 1 tunti.

Hyvää ja terveellistä suklaata! Njam! :superhymy:
Dictum, factum.
Niina-Maria

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 04 Touko 2012 14:20

Kun kerran usutettiin tuolla munaketjussa :keijo: Alla olisi pari hyväksi testattua munatonta ja maidotonta reseptiä. Jos jollakulla on tarvetta muihin erityisruokavalioresepteihin, niin hihkaiskaa. Tuli veljenlasten allergioiden takia tehtyä kaikennäköisiä versioita erityisesti leipomuksista. Kaamein tekele oli kyllä munaton, maidoton ja gluteeniton "kakku" :friikki: Siinä alkoi jo tädilläkin mennä sormi suuhun, kun synttärisankari halusi kakun. Joka tapauksessa, asiaan, eli hyväksi koettuihin resepteihin:

Munaton, maidoton täytekakkupohja

3 ½ dl Myllyn Paras erikoisvehnäjauho
2 dl sokeria
2 ½ tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
100 g maidotonta margariinia (juokseva / sulatettu)
1 dl hedelmäsosetta tai survosta (banaani, omena, tms., itse käytän lastenruokaosastolta löytyvää pahvitetrassa olevaa päärynäsosetta)
2 dl vichyä tai siideriä
rasvaa ja korppujauhoja leivitykseen
*Lisäämällä taikinaan 2 rkl tummaa kaakaojauhetta saat suklaisen kakkupohjan

Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää muut aineet varovasti sekoittaen. Kaasa taikina voideltuun ja jauhotettuun vuokaan (1,8 l) ja paista 175 asteessa, uunin alimmalla tasolla noin 40 minuuttia. Anna jäähtyä hetki ja kumoa.

Ihanan helppo, nopea, ja oikeasti maukas kakkupohja, jonka tekemistä olen jatkanut, vaikka munat on jo vuosia sitten päästetty pannasta. Kakusta tulee tymäkämpi (ei niin ilmava) kuin munallisesta sienikakkupohjasta, mutta se on paljon maukkaampi :kuola:

Munaton, maidoton suklaakakku "Black Bomb"

8 1/4 dl vehnäjauhoja
5 1/2 dl sokeria
1 tl suolaa
2 tl soodaa
6 rkl kaakaojauhetta
2 rkl etikkaa
2 tl vaniljasokeria
n.1,2 dl öljyä
n. 5 1/2 dl vettä

Sekoitetaan ensin jauhot, sokeri, suola, sooda ja kaakao. Sitten lisätään etikka, vaniljasokeri, öljy ja vesi ja sekoitetaan. Paistetaan 175 asteessa n. 35 min.

Helppo tämäkin, ja hyvää :kuola: Muistaakseni alkuperäinen ohje oli pellille tehtynä suklaapiirakkana, mutta tuosta tuli sellainen ihanan kostea sisukseltaan kakkuvuoassa. Ei mikään mutakakku, mutta mehevä. Peltiversiota en ole tainnut edes kokeilla. Johonkin versioon turautin myös suklaakuorrutteen päälle (maidottomaan versioon tarvitsee maidottoman kasvisrasvalevitteen ja oikeaa kaakaojauhetta):

Kuorrutus (lämpimälle pinnalle)
50 g sul. margariinia
1/2 dl kahvia
1 pkt (n.250 g) tomusokeria
3 rkl kaakaota
2 tl vaniljasokeria

Jaha, taitaa viikonloppuna olla leivontaa tiedossa :kuola:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 07 Touko 2012 14:45

Tein sitten tuon suklaakakun, joskin ilman kuorrutusta, eilen. Tein puolikkaalla annokselta, silti siitä tuli ihan kunnon kakku. Olen mahdollisesti puolittanut ohjeen aiemminkin :o: Samoin muistin vasta paistaessa, että paistoaika on ilmeisesti peltiversiolle, koska kakkua sai pitää kiertoilmauunissa lähemmäs tunnin, ennen kuin se oli sopivaa :o:

Nyt tuota reseptiä ei tietenkään enää pääse muokkaamaan, mutta ehkä tuo paistoaika tuosta pongataan... Ehkä :p
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ti 05 Kesä 2012 23:58

Tein puolukkapiirakkaa Marengin ohjeella, kun oli iso purkillinen mummin tekemää puolukkahilloa jota ei ole tullut syötyä. Aineksia oli vähän sinne päin, pohjan sokerista korvasin osan tomusokerilla kun sitäkin oli ylimääräinen paketti kaapissa ja tavallinen sokeri loppui kesken. Puolikas taikina oli aika hyvä määrä isohkoon pyöreään piirakkavuokaan. :tilt:

Varmaankin säädöistä johtuen pohjasta tuli vähän kuivakan jauhoista, mutta hyvää tuo silti on. Olen syönyt sitä koko päivän vähän väliä ja silti tekee koko ajan mieli ottaa vielä yksi pala. :keijo:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja skray » Ke 06 Kesä 2012 11:40

Mä innostuin myös puolukkapiirakan tekoon, kun Kvatti kertoi ilmarissa syövänsä koko piirakan pian ja kun yksi kaveri mainosti Facessa omasta puolukkapiirakastaan ja mulla on pakastimessa turhia puolukoita. Tein piirakkavuokaan Marengin ohjetta soveltaen. Nyt se on uunissa.
Tulee varmaan hyvää niin kuin viimeksikin, nyt laitoin vähän vähemmän puolukkaa. :kuola:

Lisäys, ettei tuu tuplaposteja..
Mä innostuin nyt myös ajatuksesta leipoa sämpylöitä ja ajattelin, että voisin lisätä taikinaan kuivattuja karpaloita. Onko kukaan testannut koskaan? Rusinoitahan käytetään paljon, mut niitä ei nyt oo. Ne on kyllä hyviä leivässä. Sopiskohan karpalotkin?
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 07 Kesä 2012 11:00

Kiva, että puolukkapiirakka on maistunut. :hymyhali:

Kvatti, ehkä siihen olisi kannattanut lisätä pikkuisen vettä. Ohjeessakin sanotaan, että vettä lisätään tarvittaessa. Mutta hyvä, että on silti hyvää.

Pitäisköhän meidänkin leipoa puolukkapiirakkaa. :raps: Emme ole sen jälkeen kyseistä piirakkaa tehneet, kun leivoimme 2 uunipellillistä viime kesänä. :keijo: Niitä piirakoita riitti vaikka kuinka pitkäksi aikaa (suuri osa pakastettiin) eikä sen jälkeen tehnyt mieli tehdä lisää.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 07 Kesä 2012 11:37

Mää kokeilin viime kesänä marengin puolukkapiirakkaa, mutta niillä sokerimäärillä siitä tuli mun makuun aivan liian makeaa. :(
Ja mielestäni jopa vähensin niitä määriä. Kyllä puolukan pitää maistua puolukalle. :kuola:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 10 Kesä 2012 19:01

Raparperipiirakka :kuola:

Saatiin eilen nippu raparperejä.
Päätettiin tehdä piirakkaa. En ole ikinä aiemmin tehnyt sitä ite. Ei ole ollut raparperejä ja meidän äiti on niistä niin omistushaluinen, että siihen piirakan tekoon ei kukaan saa osallistua. Tokihan se on aina ihan taivaallisen hyvääkin.

Nyt kun mamma paahtaa ulkomailla, niin me systerin kanssa vallattiin sen piirakkavuoat :muahaha:

Sisko teki taikinan ja mun päänvaivaksi jäi raparperit.
Hetken aikaa seisoin siellä keittiössä ja mietin, että mikä olis parasta.
Pyörittelin raparperejä käsissä ja haistelin niitä myös. Lopulta päätin vaan soveltaa jotenkin :keijo:

Lopulta kävi niin, että kuorittuani ja pilkottuani raparperit heitin ne ja pari desiä sokeria pannulle. Miedolle lämmölle ja kunnolla sekoittamalla alkoi siihen pannulle muodostumaan nesteikäs ja muhevan oloinen keitos. Lopulta lisäsin pannulle vaniljasokeria, kanelia ja ihan vähän voita. Tulos oli sellainen makeahko, mutta kirpeä löysä kiisselimäinen lopputulos. Ei valuva, mutta ei kiinteäkään. Mulla oli raparperejä ehkä litra ja vähän alle 2dl sokeria. Ruokalusikallinen voita.

Sitten vain taikina pohjalle, mössö päälle ja valmis. Paitsi että tein siihen vielä vähän muruja erikseen. Eli voita, sokeria ja jauhoja nypitään taikinamaiseksi ja ripotellaan päälle. Olihan se toki eilenkin hyvää, mutta tänään se vasta olikin.

Tänään tehtiin sitten uudet piirakat mutsille ja poltettiin yks kattila ja muovikippo ja roiskutettiin liemet päällemme. Multa paloi sormi kun putsasin sitä palanutta kattilaa ja unohdin raparperimössöstä voin. :virne:
Yhtä hyvää se oli silti.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 19 Kesä 2012 13:35

Hassu fakta, jonka joskus kuulin: kiihottavimmat tuoksut naisten mielestä ovat banaani, kurpitsa ja kurkku.

Itse asia: Leivoin töihin banaanikakun (resepti Hellapoliisilta) koska jonkunhan näitä ihmisiä on tuettava.

Resepti:
100 g margariinia
3 dl sokeria
2 munaa
3 dl vehnäjauhoja
1 tl vaniljasokeria
1 tl soodaa
0,5 dl kermaa
2 banaania

Vatkaa margariini ja sokeri vaahdoksi, lisää munat yksitellen hyvin vatkaten joukkoon. Lisää keskenään sekoitetut kuivat aineet, sitten vielä muussatut banaanit ja kerma. Paista voidellussa ja jauhotetussa kakkuvuoassa 150 asteessa n. 1 tunti.

Hassu huomio oli että tuosta puuttui mm. inkivääri. Yleensä banaanikakkuihin menee desikaupalla kaikenmaailman "pistäviä" mausteita.

Lopputulema: varsinkin naisten mielestä kyseessä oli oikeasti maailman paras banaanikakku.

Hymiö pohjautuen alun hassuun faktaan ja lopputulemaan: :pahasetä:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 19 Kesä 2012 14:01

Mr. Smith kirjoitti:Hassu fakta, jonka joskus kuulin: kiihottavimmat tuoksut naisten mielestä ovat banaani, kurpitsa ja kurkku.

Hassu fakta: en taida olla nainen.
Koska banaani - tuoksuineen - on oksettava asia. Hyi.
Kurpitsa saa myös vähän samanlaisen efektin aikaan:
:*:

:virnei:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 20 Kesä 2012 08:13

Kibaya kirjoitti:
Mr. Smith kirjoitti:Hassu fakta, jonka joskus kuulin: kiihottavimmat tuoksut naisten mielestä ovat banaani, kurpitsa ja kurkku.

Pahus, siinä meni teoriani 100% varmuudella toimivasta iskulauseesta: "hei beibe, minulla on kämpilläni kurkkuleipiä, banaanikakkua ja kurpitsalyhtyjä. Mennäänkö haistelemaan? :pahasetä: "
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 20 Kesä 2012 10:22

Mr. Smith kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:

Pahus, siinä meni teoriani 100% varmuudella toimivasta iskulauseesta: "hei beibe, minulla on kämpilläni kurkkuleipiä, banaanikakkua ja kurpitsalyhtyjä. Mennäänkö haistelemaan? :pahasetä: "

Ehkä se toimii sitten niihin naisiin. Kokeile :pepsodent:

--

Lyyran pyynnöstä:

N. 1.litra raparperejä.
vähän alle 2dl sokeria.

Sulata vähän sokeria pannulla etukäteen. Sokerin alkaessa sulaa, heitä pannulle pieneksi pilkotut raparperit.
Sekoita.

Kun sokeri ja raparperit ovat muotoutuneet pehmeäksi mössöksi laita sekaan 2tl vaniljasokeria.
Maista.
Pitäisi olla makeaa.
Lisää kanelia maun mukaan, mutta korkeintaan 3tl!
Mössön ei ole tarkoitus maistua hirveästi kanelille.
Anna vielä vähän muhia.
Ihan loppuvaiheessa kannattaa lisätä vielä ruokalusikallinen voita. Maku muuttuu vielä paremmaksi ja on oikeasti viemässä kieltä mennessään :kuola:

Pohjan ohje on ihan omasta kädestä kiinni.
Systeri osti kaupasta :virne:

Anna sössön vähän jäähtyä, kaada pohjan päälle ja uuniin.

Tehtiin ensimmäisiin piirakoihin päälle vielä murua.

1dl sokeria
voita
vehnäjauhoja.

Voita ja jauhoja tulee sen verran, että nypitty seos on kiinteä mössö, mutta pehmeä ja menee sormissa rikki. Liian tiukka muru kokkaroituu uunissa liikaa.
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina