Suuri kirpputorikeskustelu

Re: Suuri kirpputorikeskustelu

ViestiKirjoittaja skray » Ma 07 Touko 2012 22:14

Hei meillä on kotikotona joku tollanen lamppu ja siinä on toi kuori sellasta diskopalloväriä, eli tulee eri värisiä palloja seinällekin.
Jos en ihan väärin muista. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 07 Touko 2012 23:09

Lisää kuvia: Eka ja toka ja kolmas. :sydän: :pilvi: :pomppuhymy:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 08 Touko 2012 14:55

Oi, kiva lamppu. Kelpais minullekin. :)

En muista edes milloin viimeksi oon käyny missään kirpparilla, joten muu anti tähän ketjuun jäi nyt olemattomiin.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja skray » Ti 08 Touko 2012 20:33

Vein tänään kirpparille kamat ja ainut asia, jonka uskoin todella jäävän myymättä, oli mennyt ensimmäisenä. Maailman rumin lamppu nimittäin. :jami:
skray

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Ti 08 Touko 2012 21:44

Lyyra kirjoitti:Lisää kuvia: Eka ja toka ja kolmas. :sydän: :pilvi: :pomppuhymy:

Ihana lamppu! :tipahdus:

Itse käyn kirppareilla aika kausittain. Useimmiten etsin kirppareilta vaatteita, leluja ja pelejä lapsille.
Nytkin täytyisi mennä kirpparikierroksille, kun nuoremman tytön vaatekaapista lähti iso läjä pieneksi
jääneitä housuja.

Ei täällä Lahdessa kyllä kovin ihmeellisä kirppareita ole. Tuo lähin kirppari eli Lanttila on mun suosikki.
Dictum, factum.
Niina-Maria

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 08 Touko 2012 22:58

Niina-Maria kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Lisää kuvia: Eka ja toka ja kolmas. :sydän: :pilvi: :pomppuhymy:

Ihana lamppu! :tipahdus:

Niinis ymmärtää! :hymyhali: :hullu:

Lanppu on edelleen ihana. Seinille tulee ihania kuvioita. :sydän:
Ja kun lamppua kääntelee, Moukka ihmettelee liikkuvia valoilmiöitä. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » To 10 Touko 2012 21:09

Siis mitä kaikkea ihmisellä onkaan kaapeissa. :ei:
Mä luulin muistavani mitä omistetaan, mutta onpa tuolla perimmäisessä keittiön kaapissa kaikkea kamaa, jonka olemassaoloa en muistanutkaan. Harmittaa tosin, kun osa on sellasta, mitä on saatu lahjaks, mutta joista en tykkää, enkä niitä koskaan tule käyttämään. Oon sellanen ihminen, joka ottaa lahjan aina vastaan kiitoksin, enkä kehtaa heittää niitä roskiin tai kierrättää heti johonkin seuraavan käyttöön. Mieluummin piilottelen lahjaa kaapissa niin kauan, että ainoastaan minä muistan sen olemassaolon. Nyt kaivoin esille niitä tavaroita ja hinnoittelin kirpparille. Vähän sielussa pistää, kun ne kuitenkin on lahjaksi saatuja juttuja. Mutta samalla oon onnellinen, että pääsen niistä eroon, jos joku vaan huolii kirpparilta.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Pe 11 Touko 2012 13:17

Ei sais käydä kirpparilla hoitamassa pöytäänsä, kun siinä samalla sit taas tuli ostettua kaksi kirjaa ja palapeli.
Rahaa kuluu yhtä paljon kuin tuleekin, mikä ei ollut tarkoitus. :huoh:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 12 Touko 2012 18:14

Taas potentiaalinen paras-ikinä-osaston löytö. Valurautainen parilapannu 8 euroa! :superhymy:

Vasta paistokokeilut kertovat, onko siitä mihinkään, mutta eiköhän tuo ole juuri sitä, mitä olen toivonut. :juoni:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Su 20 Touko 2012 11:38

Myynti on nyt reilun satasen ja vielä olis viimeset päivät jäljellä. :jami:
Huomenna laitan -50% kaikkeen, että sais vielä vähän kamppeita pois ennen kuin on tiistai-ilta. Sillon pitää hakea omat pois ja rahat saa sitte keskiviikkona. Huippua!
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ti 31 Heinä 2012 09:36

Aattelin taas varata kirpparipöydän. :keijo:
Nyt vois alkaa myymään omaisuuttaan, että saa ostaa omaan taloon kaikkea uutta ja hienoa. Ja olis vähemmän muutettavaakin, kun olis vähemmän tavaraa.
Kun eihän meidän nykyiset tavarat sovi meidän uuteen kotiin ollenkaan. :gay:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 31 Heinä 2012 11:01

Mää oon taas kärrännyt ikeakasseittain kamaa kirppikselle. Sain onneksi toisen pöydän, niin ne mahtuukin sinne. Oli mun edellisen lomareissun aikana kertynyt joku vajaa 40 sellasista pääasiassa alle 2 euron kamoista. Toivottavasti jatkuu edes lähes samaa tahtia tän viimeisen kuukauden ajan. Lisäksi oon kaupitellut netissä kissan raapimistynnyrin ja huonekaluja. Tuleva asunto on sen verran pieni, että niistä on pakko pyrkiä eroon.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ma 06 Elo 2012 19:42

No niin, kolme kassillista olis jo hinnoteltuna huomiseks ja vielä on monen mutkan savotta edessä, kun kellarissa odottaa sellanen yllätysmäärä kaikenlaista kamaa, josta mulla ei tällä hetkellä ole edes käsitystä. En millään muista, mitä on tullut kellariin vietyä. Ja mietin tässä, että olis nasta saada kellari jo tyhjäks, kun noin kuukauden sisällä on muutto. Ei tarttis sitä sitten enää huolehtia.
Mutta rahantuloa ei onneks voi estää, tiedän sen jo nyt. :superhymy:
skray

ViestiKirjoittaja skray » Su 12 Elo 2012 10:29

Noniin, viikko kohta takana taas kirpparipöydän pitoa ja paljon on kamaa mennyt, kun hinnat mulla on siellä 0,10-5e välillä. Myynti oli ti-pe välillä jotain 80e, eli oon jo voiton puolella eli tavoitteessani. Tänään vien taas kerran lisää tavaraa. Kellarissakin kävin, mutta aika paljon siellä oli sellasta tavaraa, mitä mä haluan joko pitää tai heittää pois. Myytäväksi kelpaavaa oli yllättävän vähän. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 12 Elo 2012 17:10

Aranwe

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 12 Elo 2012 17:23

Aranwe kirjoitti:Aiheeseen liittyen http://paskatkirppisloydot.blogspot.fi

Tää on käsitelty jo monta sivua sitten. :nirppa:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 12 Elo 2012 23:54

En jaksanut selata koko ketjua läpi, eikä haulla osunut :(
Aranwe

ViestiKirjoittaja skray » Ma 13 Elo 2012 11:20

On tää hinnottelu kummallista. Tällä viikolla haluan myydä tavaroita ja vaatteita, jotka vielä viime viikolla halusin pitää. Sitä kai muuttuu löyhemmäksi mitä enemmän tavaraa myy. :raps:
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ke 22 Elo 2012 18:39

Tulihan sieltä kahdessa viikossa vähän reilu 200e. :superhymy:
Irtisanottuani pöydän tulin katumapäälle illalla ja menin seuraavana päivänä kysymään josko heillä vielä on sama pöytä vapaana viikoksi. Olisin voinut sittenkin jatkaa vuokrausta, mutta olivat kerenneet antaa pöydän heti jo jollekin muulle. Harmi, kun olis vielä ollu kaikenlaista myytävää.
skray

ViestiKirjoittaja damn » To 23 Elo 2012 12:58

Käytiin taas kaverin kanssa varaamassa kirppispöytä. Oli melkein kahden kuukauden jonot, joten mekin saatiin pöytä vasta reilun kuukauden päähän. Ei minulla ihan älyttömästi ole myytävää, kun suurimman osan olen myynyt jo edellisillä kerroilla, mutta ajattelin luopua tavaroista, joita en aikaisemmin raaskinut viedä. Minulle on tullut totaalinen kyllästyminen tavaroihin ja haluisin vaan myydä kaiken omaisuuden ja häipyä kuvioista.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja damn » Ti 04 Syys 2012 14:24

Tyhjentelin kaappeja ja mulla on aika paljon lankoja. Mietin meneekö villalangat kirpparilla kaupaksi? Jos laittaisi esim kolme lähes täyttä lankakerää samaan pussiin niin paljon kehtaisi laittaa hinnaksi? En ymmärrä miten oon noita lankoja noin paljon hamstrannut, kun enhän mä edes neulo tai virkkaa. Enkä tietääkseni koulun aikana muussakaan hommassa niitä käyttänyt.
damn

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 04 Syys 2012 22:06

Kyllä varmasti käsityöihmiset kiertää kirppareita. Minä ainakin olen ostanut lankaa ja kankaita niin kierrätyskaupoista kuin varsinaisilta kirppareiltakin.

Hintaan on vaikea sanoa mitään, kun se riippuu niin paljon langan laadusta ja siitä kuinka paljon sitä on.
Jos seassa on paljon akryyliä, en ottaisi lankoja edes ilmaiseksi. Kolmea 50 m kerää harkitsisin myös, sillä niistä ehkä juuri ja juuri saa pipon, mutta isompi työ voi jäädä vajaaksi.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 04 Syys 2012 22:22

Kyllä langat menevät kaupaksi kirppiksillä. Mulla ainakin on menneet jämäkerätkin. Langat ovat uutena niin kalliita että ainakin meidän kirppiksellä vähänkään täydemmät kerät vietiin melkein käsistä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » Ke 26 Syys 2012 16:14

Käytiin eilen viemässä tavarat kirpparille, tänään oli siis ensimmäinen myyntipäivä. Käväisin kaupungilla hoitaa asioita ja samalla katsomassa oisko viidessä tunnissa tapahtunut vielä mitään. Levyjä, kirjoja ja lankoja oli mennyt ihan mukavasti. Eniten kyllä toivoisin että vaatteet menis kaupaksi, ei jaksaisi roudata niitä sitten taas kotiin.

Sorruin samalla reissulla ostamaan itselleni tälläisen juusto/leipäkuvun. Olin jo pidemmän aikaa etsiskellyt vastaavaa.
Kuva
damn

ViestiKirjoittaja damn » Ti 02 Loka 2012 13:07

Käytiin eilen tyhjentää pöytä. Sain yli satasen, mikä on ok, mutta ois saanut pikkusen enemmänkin mennä ja ihan siksi, että en jaksaisi säilytellä tavaroita kaapissa. Vähän vituttaa kun joku oli nyysinyt yhen takin, ainakaan en mistään sitä löytänyt vaikka kiersin koko kirpparin. Olin kyseistä takkia käyttänyt pari kertaa ja ajattelin, että jos se ei mee kuapaksi niin voisin vielä harkita sen pitämistä. No ei tarvitse harkita enää. :(
damn

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä