Liikunta- ja jumppahaaste!

Re: Liikunta- ja jumppahaaste!

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 18 Touko 2012 23:21

Varpaillenousuihin oli aikaa kivasti bussipysäkillä. Yksikseni odottelin ja välillä lämmittelin varvistellen.

Katselin myös mahdollisuuksia muutamaan lisäaskeleeseen päivän aikana ja muutaman ylimääräisen portaan kävelin. Tosin käytin myös kerran hissiä.
Keikutteluita teen joka päivä, kun istun tuolilla (siis en makaa koko päivää sängyssä).
Tänään hyvältä tuntui nostaa toinen kankku irti penkistä tekemällä rangasta sivusuuntaisen kaaren ja viedä istuinluuta erisuuntiin taakse.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 19 Touko 2012 21:30

Täältä korvesta on vähän rajalliset pääsymahdollisuudet nettiin, joten pari-kolme päivää voi olla, ettei haasteita tule lainkaan. Ja silloin kun tulee, niin olen laiska ja käytän saamiani vinkkejä.

Marenki laittoi privoitse palautetta sanallisista ohjeistani ja vinkkasi SVoLi:n youtube-ohjeisiin.

Tänään siis tehdään "selän rentoutus", koska mun selkä on ihan hirveessä jumissa autoilun jäljiltä. En kyllä tiedä pitääkö tuossa olla polvet yhdessä vai tuollain kuten videossa näytetään, kun video näyttää yhtä ja selostaja sanoo toista. Kokeillaan silti.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » La 19 Touko 2012 21:43

Lyyra kirjoitti:
Tänään siis tehdään "selän rentoutus", koska mun selkä on ihan hirveessä jumissa autoilun jäljiltä. En kyllä tiedä pitääkö tuossa olla polvet yhdessä vai tuollain kuten videossa näytetään, kun video näyttää yhtä ja selostaja sanoo toista. Kokeillaan silti.

Oi, tämä on niin ihana liike! :sydän:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 20 Touko 2012 22:16

Ai niin! Jumppahaaste on olemassa. :keijo:

En tiedä onko osallistujilla käytössä käsipainoja, mutta kai vaikka maitopurkkikin käy tähän (mielellään avaamaton). Kokeillaan treenata vähän käden ojentajalihaksia. Eli painot käteen, kädet ylös. (Tai sitten molemmilla käsillä kiinni samasta painosta.) Ja sitten taivutetaan käsiä siten, että paino laskeutuu niskan/hartian taakse, ja sitten ojennetaan käsi/kädet takaisin ylös. Ja tätä sitten eestaas vaikka 15-20 kertaa molemmille puolille.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 21 Touko 2012 22:03

Lyyra kirjoitti:Ai niin! Jumppahaaste on olemassa. :keijo:

En tiedä onko osallistujilla käytössä käsipainoja, mutta kai vaikka maitopurkkikin käy tähän (mielellään avaamaton). Kokeillaan treenata vähän käden ojentajalihaksia. Eli painot käteen, kädet ylös. (Tai sitten molemmilla käsillä kiinni samasta painosta.) Ja sitten taivutetaan käsiä siten, että paino laskeutuu niskan/hartian taakse, ja sitten ojennetaan käsi/kädet takaisin ylös. Ja tätä sitten eestaas vaikka 15-20 kertaa molemmille puolille.

Tehty! Tämä olikin kiva ja tehokas liike. :superhymy: Kyllä saivat allit kyytiä. :keijo:
Hitsi, kun muistaisin tehdä tuota kumaran vastakohtaa ja lankkua useammin. Istun niin kumarassa, että alkaa jo tuntua. :riips:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 21 Touko 2012 22:34

Ai niin! Taas mulla on oma lehmä ojassa. Nuo marengin videolinkin jututhan on ihan kätsyjä juttuja. Otan sieltä taas laiskuuttani yhden.

Tänään harjoitetaan rintarankaa! Asetu konttausasentoon ja nosta toinen käsi sisäänhengityksellä ylös kohti kattoa. Uloshengityksellä laske käsi sieltä alas ja koukkaa se vastakkaisen kainalosi/mahasi/kylkesi alta niin kauas kuin yllät, ja nosta takaisin ylös kohti kattoa. Seuraa kättäsi katseellasi ja toista liikettä hengityksesi tahtiin 10-15 kertaa molemmilla käsillä.

Tässä vielä video aiheesta niille, jotka eivät äskeistä ymmärtäneet. :keijo:
(Haluan videoista huolimatta yrittää kuvailla liikkeet sanallisesti, että saan vähän aivojumppaakin. :keijo: )

Suvi kirjoitti:Hitsi, kun muistaisin tehdä tuota kumaran vastakohtaa ja lankkua useammin. Istun niin kumarassa, että alkaa jo tuntua. :riips:

Onko niistä ollut apua siihen kumaraisuuteen? :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 21 Touko 2012 22:48

Tuplat.

Oma haasteosallistumiseni on mennyt näköjään siten, etten koskaan malta jättää tekemistä vain siihen yhteen päivän liikkeeseen. Teen yleensä muutamia muitakin siihen lisäksi. Tänään tein punttijumppaa ja lankkua ja vastakumaraa. Tää haastehan oli oikeastaan ihan kiva idea. Joka päivä tulee tehtyä edes vähän jotain. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja tgr » Ke 23 Touko 2012 09:09

Joo, ihan tosi homma, mäki olen yrittäny useampaa tehdä päivän aikana. Kiitos!

Tuntuu hyvältä tuolla oikean lavan takana, yritänkin päivän aikana liikutella käsiä ja
selkää, ettei ne niin olis jumissa.
tgr

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 23 Touko 2012 10:25

:nolo: Eilen oli niin kovat Euroviisu-bileet Ilmarissa, etten saanut uutta laitettua. Tänään siis tulee kaksi.

1. Eilen punnerrettiin! Kukin voi oman tasonsa mukaan punnertaa joko seinää tai lattiaa vasten, joko polvien tai varpaiden varassa. Punnerretaan niin monta kertaa kuin jaksetaan.

2. Tänään tehdään melko raskas vatsalihasliike. Asetu selinmakuulle, kädet voivat olla rennosti lattiaa pitkin. Nosta sisäänhengityksellä pää irti lattiasta ja jalat suorana kohti kattoa, yhtä aikaa. Ja laske ne uloshengityksellä yhtä aikaa alas. Jos vain suinkin mahdollista, älä koukista polvia. Toista rauhassa muutamia kertoja. Ainakin omaa suoritustani helpottaa, jos supistat lantion pohjan lihakset ennen kuin alat nostamaan jalkoja. Siten nosto tulee tehtyä vatsalihaksilla eikä reisilihakset kramppaa. Jos vatsalihaksesi ovat jo superkunnossa, voit yrittää saada noston ja laskun kestämään yhtä aikaa kuin hengityksesi.

Kuva
Kuva
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 24 Touko 2012 20:14

Onko kaikki tippuneet kelkasta? :O:

Tänään pyöritellään hartioita! Pyörittele hitaasti molempiin suuntiin, pyörittele kädet ojennettuna ja kädet rentoina. Kiertääkö veri paremmin?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 25 Touko 2012 07:13

Hartioiden pyörittelyä olen harrastanut päivittäin jo pitkään, mutta siinä kuuluu aina pahaa rutinaa. :epäilevä: Ikävä liike, mutta helpottaa hetkellisesti, ehkä.

Muutoin tein pitkään useitakin liikkeitä päivässä minäkin, paitsi viime päivinä olen ollut taas vaihteeksi niin rikki etten osaa oikein tehdä muuta kuin hyvin varovaisia yläselkäliikkeitä. Muu pääsee unohtumaan.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 25 Touko 2012 13:38

Tämän päivän temppu on taas Pvi:ltä saatu.

Pvi kirjoitti:Liikkuvuus. Seiso suorana. Anna leuka painuu rintaan. Pään paino ottaa hitaasti yläselän mukaansa. Kannattele kevyesti vatsalla lantiota pystyssä niin kauan kunnes pään paino valuu niin pitkälle että lantio kääntyy mukaan liikkeeseen. Kun olet päässyt asentoon, jossa kurkkaat jalkojen välistä peppu kohti kattoa, pää lattiaa, anna polvien koukistua. Vatsa lepää reisien päällä ja pään paino venyttää lapaluiden väliä.
Anna istuinluiden kallistua kohti lattiaa. Vatsalihakset kannateltuina rullaa itsesi seisomaan.

Kuulostaa ainakin ihanan rentouttavalta. :pilvi:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 27 Touko 2012 13:21

L-S kirjoitti:Hartioiden pyörittelyä olen harrastanut päivittäin jo pitkään, mutta siinä kuuluu aina pahaa rutinaa. :epäilevä:

:femmat: Rutina kuuluu niin, että välillä ällöttää itseäkin. :keijo:

Mulla on jäänyt jumppailu viimeaikoina vähemmälle. En vaan ole muka ehtinyt. :epäilevä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 28 Touko 2012 10:29

Mä tuun vähän myöhässä, mutta mukana ollaan!

Ojentajat tein kuntosalilla selällään penkillä käsipainojen kanssa. Hartioita on pyöritelty ja kainalon alle kurkattu.

Vatsikset ovat vielä listalla tälle päivälle.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 29 Touko 2012 14:10

Mä olen ottanut päivärutiiniksi nyt kiertoliikkeen, olkapäiden pyörittelyn ja nyt tuon liikkuvuus-liikkeen. Välillä teen niitä useamman kerran päivässä :D Töissä on hyvä pitää välillä pieni verenkierronedistämistauko, varsinkin tässä tilassa. Siksi pitäydyn lähinnä tuollaisissa liikkeissä, mitkä voi tehdä seisten tai tuolilla istuen.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 30 Touko 2012 10:49

Haaste on ollut viisi päivää tauolla. :nolo: :läps:

Otan tähän pikana marengin videoista jotain kivoja, joita voi kukin tehdä yhden päivässä halutessaan. Tai vaikka ottaa koko haasteen kertalaakista kiinni.

Lauantaina oltaisiin voitu vahvistaa alavatsan lihaksia.

Sunnuntaina oltaisiin voitu harjoitella tasapainoa ja kehonhallintaa.

Maanantaina oltaisiin voitu hiihtää. :superhymy:
Tämän voi tehdä myös vuorotyönnöllä esim. painot käsissä, jos sellaiset on käytössä.

Eilen oltaisiin voitu jumpata ranteita ja kyynärvarsia. Tähän voi yhdistää myös ranteiden venytyksen.

Tänään tehdään tiibetiläisten riittien viimeinen eli viides riitti. En osaa selittää tätä edes alkuun, joten täältä löytyy siihen gif. Ei kannata yrittääkään tehdä tuollaisella tahdilla kuin tuo kuvan ukko tekee. Muutama toisto riittää. Mä saan tällä hien kirpoamaan jo viidellä ylös-alas-toistolla. Systeemi alkaa tuosta ala-asennosta (reidet ja sääret maata myöten) ja loppuu myös siihen.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 17 Joulu 2012 10:30

Löysin Kalevan nettisivuilta mielenkiintoiselta vaikuttavan Pystytkö tähän? -haasteen. Systeemin takana on kuntoiluohjelma Elixir sekä Fonecta. Seuraa lainaus:

"Elixir-tv-ohjelmassa ja Elixir.fi-verkkosivuilla voit seurata syksyllä 2012 Pystytkö tähän -haastetta, jossa on tavoitteena työhyvinvoinnin parantaminen.

Suuressa ja aivan uudenlaisessa hankkeessa pääyhteistyökumppanina on mukana Fonecta, jonka työntekijöistä koostetut joukkueet mittaavat suoristuskykyään erilaisissa fyysisissä haasteissa. Puolen vuoden valmennusjakson kuluttua samat testit tehdään uudelleen ja kehittyminen mitataan. Tuloksia vertaillaan keskimääräisiin, saman iän ja painoluokan tuloksiin.

Viikottain tiimit saavat haasteen, joka esitetään sekä Elixir-tv-ohjelmassa että Elixir.fi-verkkosivuilla. Verkkosivuilla jokaiseen haasteeseen julkaistaan myös lisämateriaalia, jossa tähtivalmentajat kertovat lisää vinkkejä sen viikon haasteiden suorittamiseen ja asiantuntija-videoita, joissa perehdytään juuri sen viikon haasteen merkitykseen työhyvinvoinnille."

Homma on ollut käynnissä jo koko syksyn, mutta näköjään tuolla Kalevan sivuilla on tallessa kaikki haasteet. Jospa näistä vaikka olisi päiväjumppajutuiksikin. :tilt:

Jumppahaaste pitäisi muutenkin aktivoida jälleen..
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 17 Joulu 2012 22:28

Kokeilin tuolta Pystytkö tähän? -haasteesta minuutin naruhyppelyä, tosin ilman narua. Kyllähän siinä vähän sykekin nousi. Olisi varmaan noussut enemmänkin, jos olisi ollut naru, tai jos olisin hyppinyt pidempään. Naruhyppelyyn vaan taitaisin tarvita Shock Absorberit. Sen verran lujaa piti pitää rinnoista kiinni hyppiessä. :virne: :tissit:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 27 Heinä 2014 12:17

Hei kaikki keijot. Lähtisikö joku mukaan uudestaan tähän jumppahaasteeseen? :tilt: Aloitetaan tämän ketjun liikkeet vaikka alusta. Mä vähän kaipaisin jotain motivoivaa ja muiden kanssa yhdessä tekemistä.

Osallistuin kesäkuussa facebookin vatsalihashaasteeseen ja se oli ihan kivaa, ja nyt mulla on joku käsilihasjuttu meneillään, mutta tässä ketjussa on ihan mahtavia liikkeitä, joita minä en edes muista, jos joku ei nosta tätä ketjua välillä ylös. :keijo:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 30 Heinä 2014 20:29

Mulla oli kaveripiirissä Kuukauden haaste tässä taannoin ja mietin, että teen tuosta säännöllisen aktiviteetin. Eli tavoite siis tehdä 5000 liikettä joka kuukausi sisältäen punnerruksia, dippejä, kyykkyjä, vatsalihaksia ja selkälihaksia. Tasaisesti jaettuna koko kuukaudelle jokaista liikettä pitää tehdä noin 34 kpl päivässä, mikä voi alkuun tuntua paljolta, mutta jo viikon jälkeen pystyy tekemään reilusti enemmän ja pystyy pitämään välipäiviä. Aloitin toissa viikon maanantaina 20:llä ja 2 viikon jälkeen tein jo 70 kpl jokaista noin 20-25 sarjoissa vuorotellen eri liikkeiden välillä. Tosin tuon maanantain rutistuksen seurauksena mulla on ojentajat ja vatsalihakset niin hellänä, etten eilen kyennyt tekemään yhtään vatsaa ja punnerrusta, vaan tein korvaavana 80 selkää, 80 dippiä sekä 150 kyykkyä. Olen tyytyväinen sitten, kun jokaista liikettä menee 100 kpl putkeen lepäämättä. Vatsat varmasti ne vaikeimmat, kyykyt helpoimmat.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Suvi » La 02 Elo 2014 18:26

Munkin piti jatkaa vatsalihasten tekoa sen haasteen jälkeenkin vähintään joka toinen päivä. Tein niin ehkä viikon. :läps:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Su 03 Elo 2014 15:39

Mä voisin kyllä yrittää jotain jumppahaastetta.
Kuntoilu on jäänyt melko vähälle, kun olen matkaillut ja on ollut liian kuuma käydä kuntosalilla, jonne mulla on jäsenyys vielä syyskuun alkuun saakka. (Muuten en toivo helteiden loppumista, mutta toivoisin, että viitsisin mennä sinne edes joskus vielä. :P) Mutta ehkä joku haaste olisi tosiaan hyvä. Aranwen haaste kuulostaa mulle vähän liian rankalta, mutta jotain helpompaa voisi kokeilla.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 04 Elo 2014 10:24

Mun oli tarkoitus aloittaa kolme kuuden viikon jumppahaastetta, mutta sitten tulin kipeäksi (haasteisiin liittyvistä alkutesteistä :virne: ), ja se jäi. Nyt vois ehkä alkaa kokeilemaan uudelleen. Tai viimeistään sitten, kun kesä menee ohi. Ne haasteet olivat 100 punnerruksen haaste, 200 kyykyn haaste ja 200 vatsalihasliikkeen haaste.

Kieltämättä tuo Aranwen jumppahaaste vaikuttaa myös kiinnostavalta. Voi vähän kierrättää liikkeitäkin. :raps:
Kävin jopa kerran taloyhtiön kuntosalilla joskus viime kuussa. Harmitti, kun crosstrainer oli ilmeisesti rikki.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 24 Maalis 2015 18:46

Meillä muutama ihminen kyykkää nyt porukalla. Tekevät 50-100 kyykkyä, onkohan se kerran päivässä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 12 Elo 2016 22:25

Mistähän sitä löytäisi nyt oikeasti motivaation liikkumiseen. Sain juoksu- ja salikuteet raahattua Müncheniin, jossa siis työskentelen nyt ainakin syksyn ajan, mutta mun kuntosalijäsenyyden hankinta ei mennyt ihan putkeen, kun jäsenkortti menee kotiosoitteeseen Berliinissä, jonne en ennen ensi viikonloppua ole menossa.

Ehkä pitäisi aloittaa kevyesti tekemällä vaan punnerruksia, vatsoja ja kyykkyjä kotona joka aamu.
Aranwe

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu