Viikon puheenaiheet

Re: Viikon puheenaiheet

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 05 Heinä 2012 09:24

Olenko ainoa, joka pelkää Linnunradan käsikirja liftareille-kirjasarjassa esiteltyä skenaariota nyt Higgsin bosonin löydön jälkeen?

Eli heti kun joku ymmärtää miten tämä koko homma toimii, kaikki tuhoutuu ja tilalle tulee jotain vielä vaikeammin tajuttavaa.

First world problem :hullu:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 05 Heinä 2012 09:58

:täpinä: Higgsin bosoni. Tää on jännittävää!
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pvi » To 05 Heinä 2012 17:32

Mä en pelkää maailmanloppua, enkä kyllä oikein tajua bosoniakaan.

Vielä on maailmankaikkeudesta suurinpistein yhdeksänkymmentä prosenttia selittämättä, niin jo vain homma ehtii monimutkaistua. Pimeä energia ja materia on ihan vielä ilman mittauksilla todennettua teoriaa, sanovat.
Mun pitää mennä ehkä taas vähän kuuntelemaan hiukkasfysiika for dummies you tube -pätkiä. Mä oon niin monta sataa vuotta jäljessä fysiikassa, kun en tajua edes sähköä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 06 Heinä 2012 09:08

Pvi, et ole yksin fysiikkatietämättömyytesi kanssa. Täällä kans yks dummy. :tsau:
Mut jännnä uutinen silti tuo Higgs. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » To 12 Heinä 2012 17:42

Mitäs mieltä työ ootte lapsivapaista lomakohteista, lentokoneista, ravintoloista? Puolesta vai vastaan?

Meillä on nimittäin aika tulinen "keskustelu" facebookissa meneillään, kun kävin kommentoimassa huippuprovosoivan lapsellisen ihmisen vuodatusta tyyliin "musta on kiva kun on vaihtoehtoja". Nyt siellä heilutellaan ties mitä natsikortteja...

Joten aattelin tulla kyselemään että mitä arvon fordelaiset on mieltä asiasta?

Enkä oikein tiennyt minne lykätä tän, niin laitoin tänne puheenaiheisiin :keijo:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 12 Heinä 2012 18:11

Itse olen voimakkaasti asian puolesta. ISKTR puolestaan on niitä vastaan. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 12 Heinä 2012 18:23

Mielestäni liiketoimintaa harjoittavilla on täysi oikeus päättää, minkälaisiksi he palvelujensa kohderyhmät rajaavat. Eli kyllä lapsivapaille jutuille, sillä ymmärrän hyvin, että lapsettomat (ja miksei perheellisetkin välillä) aikuiset haluavat viettää vapaa-aikaansa ympäristössä, jossa on vain aikuisia. Ihan samalla tavalla voi olla pelkästään perheille tarkoitettuja lomia, sillä toisaalta varmaan myös perheelliset haluavat pitää lapsensa erossa sellaisista ympäristöistä, joissa on niitä lapsettomien aikuisten vapaa-ajanviettopaikkoja.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja skray » To 12 Heinä 2012 18:44

Joo, kyllä lapsettomat lomakohteet ja muut lapsettomat jutut on ok. Päivänpolttaja perusteli mielestäni hyvin ja yhdyn kommenttiin.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja heartless » To 12 Heinä 2012 19:01

Iso kyllä lapsettomille lomille! Ei kai niitä myytäis, ellei niillä olisi kysyntää.

Perhelomalaisten ei tarvitse katsella aikuisporukoiden dokailua ja sikailua omalla Bamsekerho-lomallaan eikä aikuisten tarvitse kuunnella pikkulasten huutoa ja mekastusta omalla lomallaan. Win-win.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Shay » To 12 Heinä 2012 19:37

Jos mulla ois lapsia, niin olisi ihan jees, jos ryypiskelevät bileporukat ois myös omissa lomakohteissaan... :jaaha:
Ja kuten heartless sanoi, että ei niitä myytäis, jos ei olis kysyntää. Tarjonta vastaa kysyntään ja siksi
on perhekohteita ja bilekohteita jne. Aika nuivaa ruveta asiasta valittamaan...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Yabba » To 12 Heinä 2012 19:44

heartless kirjoitti:Perhelomalaisten ei tarvitse katsella aikuisporukoiden dokailua ja sikailua omalla Bamsekerho-lomallaan eikä aikuisten tarvitse kuunnella pikkulasten huutoa ja mekastusta omalla lomallaan. Win-win.

Isompi ongelma taitaa olla se, että nyt Bamsekerholomailijat eivät voi kätkeä omaa sikailua ja ryypiskelyä muiden sekaan :epäilevä:

Itse kuitenkin (vapaaehtoisesti lapsettomana juppina, kuten Lyyran linkissä minua kuvailtiin) kannatan lapsettomia lomia koko sydämeltäni :virne: Päivänpolttaja hyvin syyt perustelikin.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 12 Heinä 2012 19:48

Olipas tuossa Lyyran linkittämässä blogissa melkoisia ennakkoluuloja. Hyh. "Muutamassa vuodessa lapsikiellot ovat yhtä luonnollinen osa kulttuuriamme kuin homomarssitkin." - Kumpaakaan ei pitäisi hyväksyä, vai? " "Katukuvassa suurimmista lapsikatraista vastaavat nykyään somalit ja Aasiasta tuontivaimon orjakseen napanneet hikoilevat punaniskat. Suomalaisten matalaa syntyvyyttä käytetään poliittisena tekosyynä oikeuttamaan värillisten massamaahanmuuttoa." - Melkoista vihamielisyyttä kaikkia ei-suomalaisia kohtaan. Ei ulkomaalaisia Suomeen perheineen, vain suomalainen-suomalainen avioliitot sallittu... :ei: Feministitkin ovat näköjään mätäpaiseita. :friikki: Alas tasa-arvo. :keijo:

Mutta aiheeseen. Aika kattavasti omat perusteluni on käytykin läpi. Mielestäni on erinomaista, että lapsettomia lomiakin on saatavilla. Ei ole mielestäni lapsivihamielisyyttä, jos haluaa örveltää paikassa, jossa ei ole lapsia tai rentoutua ilman seinän takana öisin itkeviä vauvoja.

Olisi toki väärin, jos kaikki lennot ja lomat olisi laadittu lapsettomiksi, mutta eivät kai vähäiset lapsettomat lomat maailmaa kaada.

"Koska minä haluan viettää lomani lasteni kanssa, kaikkien muidenkin pitää haluta." :ei:

Mua jaksaa ihmetyttää, miten joku voi vetää herneen nenäänsä lapsettomista lomista. Pitäisikö lapsettomien vetää herne nenään perhelomista - heillä siihen ei ole mahdollisuutta, vaikka haluaisivatkin. :keijoei:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 12 Heinä 2012 20:44

Mun mielestä pitäisi olla mahdollisuus lomailla lapsettomasti, siinä missä lapsellisestikin.
Joissain paikoissa osataan lomajärjestäjien puolesta sijoittaa lapsiperheet ja lapselliset hotellialueella ns. "alueittain". Perheet toiseen päähän ja lapsettomat seurueet toiseen. Siinä kohtaa ei häiritse onko alueella lapsia vai ei. Siis puhuttaessa ulkomaanmatkoista. Ainahan se ei ole mahdollista, mutta joissain tapauksissa.

Eihän lapseton loma tarkoita sitä, ettei lapsia pitäisi olla missään koko lomakohteen alueella. Jos menee Kalajoen hiekkasärkille, niin lähistöllä ei saa olla ollenkaan lapsia. Eihän se sitä tarkoita.

Tokihan lapsiakin on erilaisia. En mä haluais mihinkään kiljuvien kakaroiden joukkoon lomailemaan vain siksi, jos seurueessa on yksi lapsi. Mutta en kyllä haluaisi pilata lapsettomalle lomalle lähteneiden ihmisten lomaa sillä yhdelläkään lapsella. Voin kuvitella miten joku lapsettomalle lomalle lähtenyt pariskunta on saanut lapsivapaan loman lahjaksi ja sitten sinne raahataan joku meidän-oma-pikku-söpö-vilperi, joka valvoo huutaen kaikki yöt viereisessä huoneessa.

Mikähän tätä tämän hetken "keskustelu"-kulttuuria vaivaa?
Ääripäät tappelee ja muut on hiljaa. (Olenko mä pohtinut tätä joskus aiemminkin? :epäilevä: )
Vai onko tämä tulenarka aihe, josta ei osata keskustella ilman tunteita.

Yabban bamssekerhoilijat-kuvaus on aika osuva. Kun niillä lomillaan pitäisi saada ördätä. Lapsilla ja ilman.

Mulle kelpais sellainen ördääjistä-vapaa loma :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pvi » To 12 Heinä 2012 21:34

Ajatuksena sanon joo. Että olisi huippua saada lomailla just sillai kun haluaa, lapsilla, ilman, koirien tai kaljapullojen kanssa. On tosi okei jos yritykset haluavat palvella erityisesti jotain ihmisryhmää ja markkinoida heille palvelujaan. Hotelli joka rakentaa matalan uima-altaan, kivat keinut ja liukumäen, pienen keittonurkkauksen huoneisiin ja kunnolla tilaa lisävuoteille hakee tietyntyyppisiä asiakkaita tietoisesti. Toivottavasti myös ihmiset, joille paikka on sopiva, löytävät tiensä sinne.

Mutta tässä vaiheessa sanon ei. Ei pitäisi olla niin, että ihmisille ei suostuta myymään lentolippua, hotellia, matkapakettia iän, sukupuolen tai rodun perusteella. Jos jollakulla on niin mahdotonta olla muiden ihmisten kanssa, hän joko valittakoon tuskaansa, niinkuin me muutkin, kun olemme kohdanneet epämukavuuksia, tai vuokratkoon oman kulkupelin ja oman talon/huoneiston asumuksekseen.
Ihminen on ihminen lomallakin, ja jokainen meistä osaa olla ärsyttävä, sitä ei pääse karkuun paitsi erakoitumalla.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 12 Heinä 2012 22:03

Pvi kirjoitti:Mutta tässä vaiheessa sanon ei. Ei pitäisi olla niin, että ihmisille ei suostuta myymään lentolippua, hotellia, matkapakettia iän, sukupuolen tai rodun perusteella. Jos jollakulla on niin mahdotonta olla muiden ihmisten kanssa, hän joko valittakoon tuskaansa, niinkuin me muutkin, kun olemme kohdanneet epämukavuuksia, tai vuokratkoon oman kulkupelin ja oman talon/huoneiston asumuksekseen.
Ihminen on ihminen lomallakin, ja jokainen meistä osaa olla ärsyttävä, sitä ei pääse karkuun paitsi erakoitumalla.

Ei pitäisikään olla niin, että ihmisille ei suostuta myymään jotain edellisten seikkojen vuoksi, mutta joustoa ja ymmärrystä toisia ihmisiä kohtaan pitäisi olla. Siihen kohtaan mielestäni on tulleet nämä lapsivapaat lomat. Kysyntä ja tarjonta ovat kohdanneet. Allekirjoitan kuitenkin myös sen, että olisi väärin, jos kaikki lennot ja loma-alueet olisi laadittu lapsettomiksi/lapsivapaiksi. Mielestäni lapsettomat lomat tarkoittavat lapsivapaata hotellia ja hotellin ravintolaa. Siinä missä on vastapainoksi valittavana perhehotelli ja perheravintolakin. Siihen vedän rajan. En siihen, että joku alue rannasta/muusta alueesta rajataan "lapsivapaaksi" tai taataan täysin lapseton loma kaupungissa/kylässä/loma-alueella. Kyllä lapsillekin tulee opettaa käytöstapoja ja ihmisten kohtaamista siinä missä se tekee hyvää jokaiselle aikuisellekin.

Puhutaanko vain valmismatkoista, koska omatoimimatkailijalla on varmasti enemmän vaihtoehtoja juuri sellaiseen alueeseen ja oleiluun mitä haluaakin. Kuitenkin on niin paljon ihmisiä, joille omatoimimatkailu ei ole vaihtoehto. Osalle ihan ajatuksellisesti on vaikea päästää irti totutuista kaavoista ja se all inclusive-loma on ainoa ja oikea.

Mielensäpahoittaja on mielensäpahoittaja lomallakin. Ulkomailla se saattaa vielä pahentuakin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pvi » To 12 Heinä 2012 22:35

Musta on väärin, jos on hotelleja ja ravintoloita joihin ei lapsia otettaisi asiakkaiksi. Tietysti vanhammilla pitää olla pelisilmää, että osaako oma mukula käyttäytyä riittävän siivosti paikan koodistoon nähden ja muiden asiakkaiden pitää hieman ymmärtää, että lapsi ei ehkä kaikkia hienouksia tajua ja häntä tulee ohjata haluttuun käytökseen.
Jos vanhemmat haluavat kasvattaa lapsensa, niin että pikku liisa ja petteri saavat tehdä mitä haluavat, pitäisi vanhempien viedä lapsensa sellaiseen ympäristöön, jossa itsensä kaikenpuolinen toteuttuaminen on mahdollista.

Lapsia voi opettaa leikkimää myös muut huomioon ottaen paikallaan istuen ja jos se ei onnistu, niin voi miettiä, onko lentokone tai ravintola oikea paikka harjoitella.

Jos jotakuta aikuista haittaa vauvan itku, kannattaa opetella pitämään mukana korvatulppia ja pyytämään hiljaista huonetta hotellista.
Jos ei tavansuomalaisten kanssa pärjää tavallisilla pakettimatkoilla, niin voi pyytää matkatoimiston neitiä tekemään ihan oman matkapaketin. Kalliimmaksihan se tulee, mutta pakettimatkan hinta pidetään alhaisena volyymilla, jolloin ei voi satavarmasti tietää, kenen kanssan matkustaa.

Minä en haluaisi luoda suomalaisille enää yhtäkään rakennetta, jolla voimme mukavasti eristäytyä toisiltamme. Se opettaa että minun ei tarvitse sietää epämukavuutta aiheuttavia ihmisiä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 13 Heinä 2012 05:21

theia kirjoitti:Mitäs mieltä työ ootte lapsivapaista lomakohteista, lentokoneista, ravintoloista? Puolesta vai vastaan?

Joten aattelin tulla kyselemään että mitä arvon fordelaiset on mieltä asiasta?

Hyvä idea mieletäni. Lapsista lomaa haluavat saavat lomailla/matkustaa aikuisporukassa, ilman että toistenkaan lapset rikkovat heidän lepohetkeään. (Useinhan koneessakin on aina se huutava aivan pieni lapsi mukana, jonka joku on raahannut mukaan lomareissulleen. Tollaisella lennolla tietää ettei sellaisia ole, jos joku haluaa vaikka pitää lomaa juuri niistä, mutta haluaa mennä paikkaan vuokraamatta esim yksityiskonetta.)
Alkoholittomia hotelleja/lentoja/lomia tullaan varmaan tarjoamaan kohtapuoliin. :arvaus:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja skray » Pe 13 Heinä 2012 07:14

Mäkin mietin eilen noita alkoholittomia matkoja, kun täällä oli puhetta örveltäjistä. Mutta en tiedä olisiko sellaisille kysyntää loppujen lopuksi niin paljon, että erikseen matkat pitäis järkätä? Kuka vaan ja missä vaan voi olla juomatta alkoholia, eniten siinä ehkä vaikuttaisi se, ettei kanssamatkustajatkaan juo tai örvellä. Mutta voihan sitä olla sitten omassa seurassaan ja hakeutua paikkoihin, joissa ei ole alkoholitarjoilua. Onkohan lapsia vaikeampi välttää kuin alkoholia, kun erikseen on järkätty lapsettomia matkoja? Tai sietääkö ihmiset mieluummin örveltäjiä kuin lapsia? Niinkuin että "lapsi on lapsi, eikä sille voi mitään että hän on häiriöksi, mutta alkoholi on muuttanut tuon ihmisen tuollaiseksi, se hänelle suotakoon"? :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 13 Heinä 2012 09:58

heartless kirjoitti:Iso kyllä lapsettomille lomille! Ei kai niitä myytäis, ellei niillä olisi kysyntää.

Perhelomalaisten ei tarvitse katsella aikuisporukoiden dokailua ja sikailua omalla Bamsekerho-lomallaan eikä aikuisten tarvitse kuunnella pikkulasten huutoa ja mekastusta omalla lomallaan. Win-win.

:femmat:

Tästä ei mielestäni tarvitse alkaa vetää suurempia johtopäätöksiä joiden perusteella kohta ollaan kaduilla kylttien kanssa huutamassa pyhää murhaa kaikille niille jotka eivät ole samaa mieltä itsen kanssa.
Tämä on kapitalismia: joku haluaa maksaa siitä että ei ole pikkupentuja näkyvillä/kuuluvilla, niin joku varmasti tarjoaa sellaista palvelua.
Se ei ole kannanotto W.C. Fieldsiin sanomisiin (joka totesi lapsista "grillaa ne hyvin".)
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 13 Heinä 2012 10:15

Kibaya kirjoitti:Mulle kelpais sellainen ördääjistä-vapaa loma :keijo:

Joo. :femmat:

En oo koskaan ollut pakettimatkalla, joten mulla ei tullut mieleenkään, että tässä voisi olla kyse jostain ördäys/lapsiperheet-vastakkainasettelusta. Ehkä elän vain jossain omassa kuplassani, kun ajattelin, että aikuiskohteet ovat vain sivistyneille aikuisille, jotka osaavat alkoholinkäytön. :keijo:

Mutta lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että a) mulla tulee olla halutessani mahdollisuus viettää lomani paikassa, jossa ei tule lapsia vastaan, jos minusta siltä tuntuu, ja b) palveluntarjoajilla on oikeus valita asiakkaansa. Toisaalta ymmärrän kyllä Pvi:nkin kommentit varsin hyvin: erottelu luo erottelua, eikä se ole kovin mukava asia.

Silti: Ehkä ördääjistä pääsisi eroon heittämällä ne ulos oman onnensa nojaan. Hotelliin kirjauduttaessa annetaan luettavaksi ja allekirjoitettavaksi lappu, jossa lukee, että jos juot itsesi sellaiseen kuntoon, että muut asiakkaat häiriintyvät, henkilökunnalla on oikeus heittää sinut ulos etsimään uusi majapaikka. Se ei tarkoita, etteikö alkoholia tarjottaisi, mutta että vastuu määristä on sinulla, ja vastuuttomuudesta tulee seurauksia.

Haaveilen myös kännykkä-, rapistelu- ja supinakielloista elokuvateattereissa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 13 Heinä 2012 14:00

Miten muuteen olisi, jos nuo lomat myytäisiinkin "vain lapsiperheille" muodossa? Eli jos lomia myytäisiinki ördäysvapaina, lapsiystävällisinä ja samanhenkisellä seuralla varustettuna, ilman loman pilaavia nillittäjiä ja asioista mitään tietämättömiä yökyöpeleitä. Minä väittäisin että nämä otettaisiin riemulla vastaan, eikä suinkaan itkulla ja valituksella. Tosin pakettimatkamarkkinathan ovat muutenkin olleet (lapsi)perhelomamatkojen dominoimia niin pitkään kun niitä on ollut, joten sinällään nuo lapsettomat vaihtoehdot ovat vain yksi tuoteryhmä lisää.

Boonuksena tässä on se, että lapsettomat lomat antavat matkan järjestäjälle myös mahdollisuuden suunnitella sellaisia matkakokonaisuuksia, joissa ei tarvi huomioida lapsia. Esim. Kaupunkiloma johon sisältyy oopperaa/teatteria, museoita, shoppailua, ravintoloita ja taidegalleriaa, mutta ei välttämättä huvi/teemapuistoa, vesipuistoa, eläintarhaa...., eli iskevät siihen saumaan mikä nyt on tähän asti ollut suomessa omatoimimatkailua tai RTG:n vastuulla.

Keksin muuten tässä kirjoittaessa yhden ryhmän jolle nuo lomat ovat varmaan luojan lykky, nimittäin vaikeasti lapsettomat. Voisin nimittäin kuvitella että se lapsellisten perheiden elon seuraaminen sivusta voi olla heille oikeasti tuskallista ja pilata koko loman.

Ördääjä-vapaa loma (tai ainakin ördäyksen minimointi) onnistunee varmaan, jos välttää lomakohteina sunny beachia, thaimaata ja kanariaa (mitkä tuntuvat olevan ördäyskohteet top 3). Itse voin suositella Portugalia, halpa maa (nyt eritoten), loistavaa (kala)ruokaa ja paljon kateltavaa, kanssaturisteina pääasiassa brittejä eikä juurikaan ördääjiä (tosin en tiedä sitten pakettimatkapuolelta tarjonnasta).
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 13 Heinä 2012 14:58

Ehkä lapsiperheen vanhempi loukkaantuu jo siitä ajatuksesta, että HEIDÄN LAPSENSA voisivat olla jollekin häiriöksi. Ne itkut ja hammastenkiristyksethän ovat aina niitä kuuluisia "elämän ääniä" heti, kun ne jotakuta toista häiritsevät.

Oli esimerkiksi Töölön Chico'sissa (josta saa onneksi ruokaa) sellainen meno ja mekkala tässä taannoin, ettei olisi paljon haitannut, jos muutama lapsi ei siellä olisi ollut. Siinä ei kuullut omia ajatuksiaan. Jos lapset osaisivat huutaa vähän hiljempaa...
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 17 Heinä 2012 21:07

Hieman aiempaa keskustelua sivuten: YLEn mukaan sinkut kokevat syrjintää.

Itse ymmärrän, että taloudellisesti yksin eläminen on kalliimpaa, mutta kokeeko yksinelävä mielestänne muka Suomessa jotain varsinaista syrjintää? Tuo keskustelu, joka tähän aiheeseen liittyy, menee tuolla YLEn sivulla aika ala-arvoiseksi vastakkainasetteluksi. Tarvitseeko edes ajatella, että maailma yleensä jakaantuu niin, että on ensinnäkin sinkkuja ja toisekseen perheellisiä tai kahdestaan eläviä, kun nykyään niitä perheitä ja suhteitakin on niin monenlaisia?
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 17 Heinä 2012 21:43

Tuo on kysymys, mitä itsekin olen miettinyt. Kuulun Facebookissa Suomen Yksinelävät ry:n ryhmään, ja olen seurannut siellä silloin tällöin nousevia keskusteluja. Välillä ihmisillä tuntuu olevan melkoinen uhrimentaliteetti. Tyyliin, että uimahallista pitäisi saada alennusta, kun viiden lapsen perhe pääsee halvemmalla. :riips:

En mää varsinaista syrjintää kyllä ole kokenut missään vaiheessa. Lähinnä sukulaisten puolelta on ihmettelyä, kun ei ole parisuhdetta tai lapsia tai muutakaan vakiintumisjuttuja. Aivan sama mulle. Tulevat sitten jos ovat tullakseen.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 17 Heinä 2012 23:56

Lyyra kirjoitti: Välillä ihmisillä tuntuu olevan melkoinen uhrimentaliteetti.

Tämä pätee aika moneenkin keskusteluun. Tosiaan monesti ihminen haluaa nähdä itsensä jonakin, jota on aina riistetty ja huijattu ja ryöstetty. Tämä pätee jo uutisten tulkintaan, viimeksi nyt tähän eurokriisiin, että "taas meiltä köyhiltä otetaan".

Koitin maksaa TV-maksunikin mahdollisimman suurta kunnollisuutta tuntien, koska esim. yksi kaverini, joka hyvinkin äänekkäästi haukkuu velkaantuneita maita, ei maksa. Ja on mullekin satasen velkaa, by the way.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä