Lyyra kirjoitti:Niin eikös tuo ole ihan tavallinen piimäkakku?
Kaverini äiti ainakin teki tuon tapaista.
)Mr. Smith kirjoitti:Lyyra kirjoitti:Niin eikös tuo ole ihan tavallinen piimäkakku?
Kyllä, mutta jännemmällä nimellä. En tiedä mistä röhökäinen on lähtöisin, mutta ymmärtääkseni se on tunnettu termi (= googletin ja sain yhden osuman)
Paitsi että ihan oikeaan piimäkakkuun tulee enemmän mausteita ja se tietenkin tehdään kakkumuottiin.

Lyyra kirjoitti:Mr. Smith kirjoitti:Lyyra kirjoitti:Niin eikös tuo ole ihan tavallinen piimäkakku?
Kyllä, mutta jännemmällä nimellä. En tiedä mistä röhökäinen on lähtöisin, mutta ymmärtääkseni se on tunnettu termi (= googletin ja sain yhden osuman)
Paitsi että ihan oikeaan piimäkakkuun tulee enemmän mausteita ja se tietenkin tehdään kakkumuottiin.
Ai tehdään? Mun kaverini äiti teki kyllä ihan rehellisesti uunipannuun.
Eikä siinä kyllä muistaakseni mitään sen kummempia mausteitakaan ollut.

Ei voi muuta kuin kokeilla tehdä pannaria tuolla löytämälläni ohjeella.
Tein sitä tällä ohjeella. Sokeria laitoin "vain" 1 dl, osan margariinista korvasin rypsiöljyllä (lopullisesta määrästä ei ole varmuutta. Mittaukset olivat vähän sinne päin...) ja munia laitoin 2,5.
(Yksi munista meni rikki, mutta sain pelastettua puolet siitä...)

Mr. Smith kirjoitti:Kaikki pannarit menevät alas![]()
Olen ollut huomaavinani että rasvattomalla maidolla tehty pannari kuplii vähemmän, mutta en menisi laittamaan päätäni pantiksi.
Lyyra kirjoitti: Netin syövereiden mukaan salaisuus piilee munassa -> mitä vähemmän munaa, sitä vähemmän kuplia.
olen kyllä kokeillut erilaisia reseptejä, eli se voisi selittää juu...

Lapsuuden hoitotäti taisi olla muna-allergikko. Ehkä hän ei laittanut ollenkaan munia taikinaan. Ilmankos hänen pannarinsa olivat niin tasaisia. 
marenkienkeli kirjoitti:Äiti teki aina kuplapannaria ja minä olisin aina halunnut kuplatonta.![]()
Nykyään kyllä kelpaisi melkein mikä tahansa pannari, kun ei oo tullut itse tehtyä.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa