Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 26 Kesä 2012 17:30

Edellä mainitut vaivat jäivät vähäisiksi.

Sunnuntaina kaaduin fillarilla, nyt on nilkka kuin ranskanleipä. Kyyditsin kaveria
joka tietämättäni päätti nousta seisomaan tarakalla :lanppu: Kaaduttiin katuojaan, nilkka vääntyi.
Kävin kuvattavana jne, ei näkynyt ainakaan murtumia, seurataan nyt. Otin tänään hetkeksi
siteen pois, kauniin sinertävä kinttu ja tosiaan turvoksissa jalkapöytään asti :(
Vielä taitaa olla nivelsiderikon mahdollisuus jos ei lähde toipumaan, mutta toivottavasti ei,
menis varmaan koko lähitulevaisuuden suunnitelmat uusiksi siinä tapauksessa..
En osaa olla sairaslomalla, karmeeta olla kotona tekemättä mitään. Siivosin ja ripustin uudet verhot.
Suklaa tuntuu tehoavan murheiseen mieleen parhaiten :hullu:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 26 Kesä 2012 20:05

Voi shaana. :paijaus: Parane pian!
-----------

Mulla on niska-/hartiajumi. :huoh: Pitäisi jaksaa tehdä selkäjumppaa, mutta kun ei jaksa/muista/ehdi. :epäilevä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 03 Heinä 2012 22:30

Nilkka on parempi mutta ruma ja kipuilee silloin tällöin. Sinisyys oli mahtava viikon loppupuolella, nyt se on jo haihtunut.
Parilla kaverilla on vastaava tilanne ja kestänyt kauan, nivelsiteissä heillä häikkä. Kai tätä nyt täytyy vielä tuumailla.
Toisaalta taisin selvitä säikähdyksellä, mutta kyllä tästä voi jotain harmia jäädä, rasituksen jälkeinen turvotus ja kipuilut.
Tuskassa minulla oli hieno neonvihreä tukiside :tilt:
Nyt on flunssa. Ja minä vain valitan. :jaaha:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 11 Heinä 2012 16:02

Toivottavasti shaana alkaa jo parantua, eikä tule mitään pitkäaikaista.

Mä en enää meinaa muistaa millaista on kun niska ja hartiat eivät ole totaalisen jumissa. Niin että joka pään ja hartioiden liikahduksella naksuu ja tuntuu koko ajan jumiutuneelta. :epäilevä: Pitää venytellä varovasti, mitään käsipainojen kanssa pelaamista ei uskalla enää lainkaan, ettei mene pahemmaksi. Kaikenlaisen kunnon liikunnan on voinut unohtaa, kun olen milloin mistäkin kipeä. Korvalehtien hierominen auttaa niin, että hetken aikaa veri tuntuu kiertävän paremmin. Kumma kyllä, noinkin yksinkertaista. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja damn » To 19 Heinä 2012 19:30

Kauhea hartiajumi. Olen tehnyt opparia ihme mutkalla lattialla istuen ja se kyllä tuntuu. Koitin venytellä ja verrytellä, mutta ainoa mitä tapahtui, oli kauhean kova ääninen poksahdus niskasta ja vielä kovempi kipu. Jee.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 20 Heinä 2012 10:47

Kävin eilen fytsiterapiassa :epäilevä:
Junpattiin vähän käsiä ja sitten se venytti mun jalkoja.
Au.
Jo se painon nostaminen suoraan ylös sai kauhean vapinan aikaan. Hei, kilon paino! Miten niin lihasvoima häviää, kun hirveästi pysty tekemään niitä omia harjoitteitaan.
Sitten niitä painoja vaan heiluteltiin ees ja taas ja sinne ja tänne. Lopputulos oli spagettikädet ja särkevä jalka.
Jalkojen venytyksessä kokeiltiin ensin miten mä saisin itse nostettua noita mötkäleitä. No en mitenkään. Fytsiterroristi nosti niitä ja sitten kokeiltiin, että jos se jättää sen jalan siihen ilmaan. Ei helvetti! Hirveä kipuaalto koko kropan läpi. Että voikin olla ihan todella, todella tyhmää.

Joo, ens viikolla se venyttää niitä taas.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 20 Heinä 2012 12:03

Selkä jumi taas pahemman kerran. Piti pitää siivouspäivä, mutta miten siivoat kun et pysty nostamaan mitään lattialta? :epäilevä:
No, buranaa naamaan että pääsen edes ruokakauppaan. Ja lapset ovat taatusti huomanneet että äiti on tänään rampa. :ei:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 20 Heinä 2012 12:33

Kiba :paijaus:

Mäkin kävin alkuviikosta fysioterapiassa niska-hartiajumin takia. Jotain lukkoja se availi ja totesi, että tosi paha jumi onkin. Ei varmastikaan ollut yhtä kivulias käsittely kuin Kiballa, mutta vähän sattui ja jälkikäteen vähän ehkä helpotti, vaikka on tää jumi olemassa edelleen. Meen vielä toistekin myöhemmin. Olen myös todennut, että alaselässä ja keskellä selkääkin on kipeitä kohtia, vaikka ne eivät juurikaan satu ellei niitä itse vähän hiero. Mutta todennäköisesti niistä kohdista sitten säteilee kipua jalkoihinkin ja ties mihin. :epäilevä:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 20 Heinä 2012 12:40

Wildchild kirjoitti: Piti pitää siivouspäivä, mutta miten siivoat kun et pysty nostamaan mitään lattialta? :epäilevä:

:paijaus:
:halitus:
Kyllä se siittä.

Welcome to my life. Toivottavasti se menee helvetin nopeesti ohi!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 22 Heinä 2012 22:42

Oon lähes kaikki illat viime viikosta palellut teatterilla. Siellä on tullut jotenkin oudon kosteaa ja kylmää illasta.
Eilenkin palelin illalla. Tänään jo päivällä auringossa.
Yskä alkoi keskiviikkona.
Nyt särkee niveliä ja päätä :pillitys:
Kesäflunssa :ei:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 31 Heinä 2012 12:26

Nyt oli eri fysioterapeutin käsittely ja ihan erilainen myös. Aika jännää. :keijo: Kovasti tekivät tietyt venytyssysteemit kipeää. Purennastakin se löysi vikaa, vaikka en ole moista lainkaan huomannut, mutta kyllä nekin kohdat oli kipeät. Laitettiin lisäksi teippiä olkapäähän, mikä pitää oikean asennon jonkin aikaa. Jännää sekin. :keijo: Ja nyt sattuu aika ilkeästi kun teippi vetää olkapäätä taaksepäin.

On se hienoa. Vanhuus tulee ihan just ja vanhuushan ei tule yksin.

Jotenkin huvittavaa sinänsä, että fyssarit tarjoilevat ongelmanratkaisuksi työn tekemistä valmiiksi, niin ettei tarvitsisi istua enää tietokoneen ääressä. No eipä se työn valmistumisella parane, sitten pitäisi kuitenkin tehdä uusi projekti, ellei vaihda alaa yhdistelmäajoneuvonkuljettajaksi. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja shaana » La 04 Elo 2012 12:09

shaanan nilkkatiedote vol.2.

Lähti jo kohtalaisen lupaavasti toipumaan, nivelsiteissä joku rikko, vaivat ja kun niin pitkään kesti.
No, kolmattako päivää ilman tukisidettä töissä ja rusahti ja taittui uudestaan :keijo:
Ääni oli kamala, rutina, rasahdus, pamahdus - mitä nimitystä sitten haluaakaan asiayhteydessä
käyttää. Nyt on taas paketissa, mutta jo aika hyvä taas. Näinköhän tästä saa vaivan lopuksi ikää,
varovaisesti pitää elellä. Jee! :keijo:

Harmi, joutunen jättämään hyvästit huippu-urheilijan uralleni. :jaaha:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 04 Elo 2012 19:52

Jouduin tänään syömään perunaa.
Nyt on ihan hemmetin huono olo :pillitys:
Mahaa särkee ja oksettaa.
Samalla olis sillain vähän nälkä, koska en uskaltanut syödä sitä perunaa kauhean paljoakaan.
:friikkipeukku:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ti 07 Elo 2012 09:52

Se olis sitten silmätulehdus tällä saralla. Lauantaina mun silmä punertu silleen sopivasti koko ajan lisää, sunnuntaina se oli niin paha, että varasin ajan terkkarille. Eilen kävin siellä töiden jälkeen ja sain mukaani reseptin silmätippoihin ja silmävoiteeseen, jota laitetaan yöksi. Silmätippoja pitää laittaa 5 kertaa päivässä ja tähän mennessä on ollut hankalaa. Silmävoiteen käyttö on myös inhottavaa, kun en uskalla kunnolla laittaa sitä, eikä mun silmän alaluomi edes veny niin paljon, että saisin sen hyvin laitettua. Puolet meni eilenkin ripsiin. Tai siltä se ainakin tuntu. Lisäks se voide sumentaa näön toisesta silmästä, joten sitä pitää laittaa sitten, kun just on menossa nukkumaan. :huoh:
Olispa tää pian ohi. Inhoan silmien sorkkimista.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 07 Elo 2012 21:47

shaana kirjoitti:shaanan nilkkatiedote vol.2.

Lähti jo kohtalaisen lupaavasti toipumaan, nivelsiteissä joku rikko, vaivat ja kun niin pitkään kesti.
No, kolmattako päivää ilman tukisidettä töissä ja rusahti ja taittui uudestaan :keijo:
Ääni oli kamala, rutina, rasahdus, pamahdus - mitä nimitystä sitten haluaakaan asiayhteydessä
käyttää. Nyt on taas paketissa, mutta jo aika hyvä taas. Näinköhän tästä saa vaivan lopuksi ikää,
varovaisesti pitää elellä. Jee! :keijo:

Harmi, joutunen jättämään hyvästit huippu-urheilijan uralleni. :jaaha:

Otahan iisisti mulljahtaneen jalan kanssa. Jänteiden ja nivelsiteiden paraneminen on hidasta, koska niissä ei ole verenkiertoa. Keskimäärin lihasvammat paranee kuudessa viikossa. Luut ottaa aikaa kuudesta kahteentoista viikkoon ja jänteillä tuo kolme kuukautta on tavallinen aika parantua.
Muistutukseksi vielä vamman hoidosta: pari päivää kylmä-koho-kompressiota ja välttää erityisesti vammakohdan rasitusta.
Kolmen päivän jälkeen kuukaudesta kahteen voi vähitellen ja varoen alkaa liikkua niin ettei satu.

Toivottavasti nilkka paranee hyvin!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 07 Elo 2012 22:00

Mulla on taas samanlaista käsikipua kuin siivotessani työkseni. :ahistus:
Tiedän myös mistä se johtuu, mutta myin juuri kirppiksellä siihen auttavan apuvälineen. :läps:

Pitää ehkä keksiä jotain muuta.

:huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 08 Elo 2012 05:05

Millanen peli se oli?
Toivottavasti joku korvaava peli löytyy.

Mulle on tullut vaiva. Niska jumii, niin että sattuu ja rutina käy. Voi minua, kun en ole huolehtinut itsestä. Joko viimein olisin valmis pistämään rahaa, että joku tekee mulle ja mun kanssa tarpeellista.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 08 Elo 2012 10:00

Pvi kirjoitti:Millanen peli se oli?

Ihan perinteinen, tällainen.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » Ke 08 Elo 2012 10:40

Jo perinteeksi muodostunut kesäflunssa on täällä taas. Aivastelua ja yskimistä koko ajan. :bubbles:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja theia » Pe 10 Elo 2012 13:54

Synttärien juhlinta oli sit liikaa, nyt ollaan kunnon megaflunssassa. Eilen oli kurkussa kaktus, tänään se on muuttunut hirveen kipeäksi yskäksi. Sohva + Finrexin + Strepsils + paljon juomaa, siihen kulminoituu mun lomanaloitus. Pylly, sanoisin. :huoh:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 14 Elo 2012 13:25

Neurologi.
Sairaslomaa ens kevääseen :töktök:
Mutta ihan onnistunut käynti. Että kaiken paskan keskellä se on kiva kuulla kun lääkärikin sanoo ettei valoa tunnelin päässä paljoa näy :keijo: ja sitten sille nauretaan yhdessä. Toista maata mitä edellinen, joka sanoi vaan valevammaseksi. Tämän kanssa voi viljellä sarkasmia ja itkeä ihan rauhassa jos sattuu. Puhua siitä, miten lääkärin mielestä on ristiriitaista, että särkee paljon ja on samalla tunnotonta. Tai kun ei ite saa jalkaa nostettua ei se vaan tuijota sitä ja hoputa, vaan ottaa siitä raajasta kiinni ja nostaa sen sinne minne pitää. Tökki se mun hartioita ja totesi, että ne lihakset taitaa toimia sitten kaikkien muidenkin puolesta :virne:

Eikä ton "oman" neurologin kanssa tehnyt yhtään tiukkaa keskustella masennuksesta tai mielialoista.

Joskus se julkinenkin terveydenhuolto toimii :hymyhali:

Operaatiota odotellessa...
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 26 Elo 2012 19:04

Tuntuu vähän tyhmältä kertoa tuon jalat alta tekstin perässä, että multa nyrjähti nilkka pari päivää sitten.
Vähän on norsujalkana ja pikkasen sitä pakottaakin, mutta kyllä se kestää painoa, jos vaan varovasti asettaa jalan maahan.
Haukkari-kaveri haki mulle jäitä, kun huomasi, että pitelin jalkaani. Nyt pitää yrittää ottaa sen (jalan) kanssa varovasti että viikon päästä
pääsee oikeisiin töihin.
Ehkä tämä oli jonkunlainen muistutus ja ehkä myös pelastus... Tähän mennessä olen hyötynyt vammasta niin, että pilatesohjaustunnilla oli
hyvä syy tehdä itse vähän enemmän, vaikka kyllä lenkkasin korjaamassa asiakkaitakin. Samalla opetan myös heille, että pienen vamman kanssa voi liikkua, jos vaan ottaa rauhallisesti. Tänään suunnittelin vammajalan kanssa vähän mummuin jumppia. Siinäkin huomasin edun. Osaa paremmin samaistua asakkaaseen, jolla ei kaikki nivelet toimi ihan täydellä laajuudella.

Vaikka tästä on ollut iloa ja yhötyä, niin voin silti ottaa ihan terveen nilkan parin viikon päästä, jookosta joo.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 27 Elo 2012 22:25

Ei kuule yhtään tyhmää!

Mäpä olin viime viikon torstaina semmoisessa hoidossa, jossa mun äiti käy säännöllisesti. Olen yrittänyt vuosien aikana puhua noille mua hoitaville lääkäreille, että laittais mulle edes kerran maksusitoumuksen sinne. Mutta ei. Ei voi ja ei pysty ja ei sitä ja ei tätä. En enää ole edes jaksanut taistella siitä, kun se on aina vaan ei, ei, ei.
Nyt pääsin käymään äidin ajalla, kun se itse ei päässyt.
Ihan taivaallista :tipahdus:

Kyse on lymfahoidosta, jossa terapeutti aktivoi kosketuksella lymfapisteitä eli yksinkertaistettuna nestekiertoa. Pistää aineenvaihdunnan liikkeelle ja vaikka mitä muuta. Terapeutti käsitteli mun pään aluetta ja selän aluetta. Tunnin.
:pilvi:

Ihan taivaallista. Ensin tuntui kun sen kipualueen ympärille olisi muodostunut muuri. Että se pistää hanttiin, eikä suostu siihen hoitoon. Olin aivan jäykkä ja jännitin toista jalkaa. Kädet alkoivat ensimmäisenä kihelmöimään ja lämpöaalto iski päälle. Ekana. Sitten kun vaihdoin asentoa ja terapeutti käsitteli kylkeä, tuli kylmä. Välistä tuntui että koko kroppa on täynnä koppakuoriaisia ja matoja ja sitten taas pehmeyttä ja valoa. Kipeämpi jalka sätkähti pari kertaa ja kipu laantui.
Ihan oikeasti; kipu laantui!!
Kyllä se väsyttikin, mutta sitä unohti hetkeksi sen oman paskan liikuntakyvyn tai kyvyttömyyden.
Koko kroppa oli ihan rento!
Myöhemmin päivällä oli fysioterapia, jossa terapeutti hämmästeli rentoutta ja kerroin mistä on kyse. Se oli ihan hämmennyksissään ja outo.
Venytti mun jalkoja, joka helpotti vielä vähän sitä kipua.

Eilen oli illasta selkä vähän normaalisti kipeä. Painoi ja kalvoi ja särki jalkaa. Eilen oli sunnuntai. Hoito oli torstaina.
Tänään olen nostanut paljon ja tehnyt päivän mittaan lukemisen ohella noita treenijuttuja.
Nyt on vähän painoa ja särkyä. Kädessä.

Ensi viikolla on toinen hoitoaika :sydän:
Ihan käsittämätön kokemus. Vielä toistaiseksi.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 01 Syys 2012 13:55

Joku ehkä vielä muistaa sen tässäkin ketjussa esillä olleen nilkan ja jalkaterän nyrjähdyksen, joka minulle sattui kesällä 2010. No, minulla on edelleen se kummallinen pullistuma toisessa jalkapohjassa sen jäljiltä, ja viime aikoina se on alkanut olla kipeä. Täytyy nyt katsoa, meneekö tuo ohi, vai pitäisikö käydä näyttämässä. En oikein tiedä, mikä se kohonnut pitkänmallinen kipeytyvä kohta on, olen arvellut, että voisi olla jonkinlainen paikaltaan liikahtanut jänne kyseessä. Ei se tässä välillä parin vuoden aikana mielestäni ole ainakaan kovin usein kipeä ollut. Jostain syystä ruvennut nyt sitten oirehtimaan.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja skray » La 01 Syys 2012 18:39

Liikeellä oleva flunssa on iskenyt muhunkin.
Nenä vuotaa ku hana, kuumeinen olo, muttei kuumetta ja niska/pää jumittaa.
Miksi juuri nyt? Ärsyttävää. Olis ollu muutakin tekemistä kuin maata sairaana.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa