Naapurustossa suhisee.

Re: Naapurustossa suhisee.

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 02 Kesä 2009 09:40

Kenestähän tulee satavarmasti vähän iäkkäämpänä se tuimakatseinen, kissoilta haiseva ja verhojen rakosista kyttäävä vanhapiika? :virne:

Pihalla mökäävät lapset eivät häiritse elämääni piirun vertaa, mutta jos pihamaalla mökäävät jotkut täysi-ikäiset, kansallisuudesta tai sosiaalisesta asemasta yhteiskunnassa riippumatta, nämä henkilöt ärsyttävät minua. Lämpimillä keleillä ei oikein viitsi laittaa ikkunoitakaan kiinni. Täytynee alkaa harkita muuttoa - nykyinen naapurusto ei ole koskaan erityisesti miellyttänyt minua, pihamaa ja rappukäytävät ovat epäsiistit asukkaista johtuen, eikä talojen kunnosta kyllä tunnu SATOkaan välittävän. :epäilevä:

Duunikaveri muuttaa rivarin pätkään johonkin Karkkilaan.. Hmm. :raps:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 02 Kesä 2009 09:52

shaana kirjoitti:Pihalla mökäävät lapset eivät häiritse elämääni piirun vertaa, mutta jos pihamaalla mökäävät jotkut täysi-ikäiset, kansallisuudesta tai sosiaalisesta asemasta yhteiskunnassa riippumatta, nämä henkilöt ärsyttävät minua. Lämpimillä keleillä ei oikein viitsi laittaa ikkunoitakaan kiinni.

Samis :kättely:

Noin 20 metrin päästä meidän makkarista (ja sen tuuletusikkunasta) on sellainen
vanha, käytöstä poistunut bussipysäkki jota paikallinen nuoriso pitää kohtaamis-
paikkanaan. Varsinkin näin koulujen kesälomien alkamisen jälkeen teinien ja bus-
sipysäkin olemassaolon huomaa, siinä vähän ennen kymmentä yleensä alkaa ko-
koontumisajot jotka kestävät illasta riippuen joitain kymmeniä minuutteja tai
tunteja.

Sellainen tasainen puheensorina ei haittaa, mutta näillä naispuolisilla henkilöillä
on tapana räjähtää kimakkaan nauruun yhtäkkiä ja se kiipii ikävästi uniin/estää
nukahtamisen. Viime kesänä kävin kerran ystävällisesti pyytämässä matalampaa
volyymiä, kun heräsin naurunremakkaan puoli kahdelta yöllä :friikki: Nuoret kyllä siir-
tyivät muualle pahoitellen meteliä, ei siinä mitään, eikä me sen jälkeen(kään)
saatu mitään roskia tai muita mielenilmauksia etupihalle :virne: Jotain tapoja sentään
näillä meidän nuorilla.

Mutta mun puolesta silti tuon pysäkin voisi purkaa pois, ei tulis ikävä :toinen kissamummo:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja dena » Ti 02 Kesä 2009 09:59

Vähän samaa onkelmaa. Ite asun ekassa kerroksessa ja talon kaikissa asunnoissa ei ole parveketta joten ulkona rampataan röökillä ja viikonloppusin ördätään noin yleensäkkin. Vielä kun on vuorotyössä niin on kiva kuunnella lauantai yönä mökää kun on itse menossa aamuun. Ja kun mun hurttakin on vähän vahtivan puoleista sorttia ni sehän siel on ihan hermona. Onneks se on kyllä viimeaikoina hiipunut. Liekö koulujen loppuminen syynä.
Piece my häpiness Squirrels.
dena

ViestiKirjoittaja urakka » Ti 02 Kesä 2009 22:04

Olipa mielenkiintoinen kohtaaminen naapurin kans tässä äskettäin. :virne:

Mulla oli tänään pyykkitupa varattuna klo 20 saakka, ja vilkaisin siinä vikan koneellisen jälkeen ettei muita varauksia näytä olevan, että jätänpä pyykit kuivumaan yöksi enkä laita puhallinta päälle. Tää on siis ihan normaali tapa täällä, pyykkitupaa aika harvat käyttää, kuivaushuone on isohko, puhallin tehoton ja ilmanvaihtokaan ei päätä huimaa, niin monet jättää yöksi pyykit narulle. Puolisen tuntia sitte yläkerran naapuri soitti ovikelloa ja tuuppas mun puoliksi märät pyykit syliin, että miten mie kuvittelen et voin jättää ne tuonne muiden haitoksi roikkumaan. Keskusteltiin siinä aika pitkään ja hartaasti, oli aikamoinen tekeminen saada täti ymmärtämään, että haen pyykit joka tapauksessa ennen klo 8 pois, ja että mulla ei ole mitään mahdollisuutta kuivattaa lakanoita kotona. Kiikutin rätit takaisin ja nyt jännityksellä odotellaan, että mihin aikaan ovikello soi uudelleen. :p

Noin muuten uudet naapurit on ihan mukavia. Täällä ei harrasteta koiraterrorismia, eikä myöskään soiteta täysillä amispoppia arkiöinä. Ite taidan olla eläväisin olio tässä rapussa, eikä tässä kadun varressakaan ole mitään teinien hengailupaikkaa, eli saa ainakin olla rauhassa. Parit jatkot olen tässä pitäny, mutta eipä niistäkään mitään jälkikommenttia ole kuulunu.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja shaana » La 29 Elo 2009 08:56

Äh, kun mitta tulee täyteen niin se myös tulee täyteen. :epäilevä:

Edellisessä viestissänikin mainitsemani mökääjät ovat saaneet hengenheimolaisia, jotka asustavat vieläpä alakerrassani. On erittäin mieltä ylentävää herätä keskellä työviikkoa neljän aikaan aamuyöllä siihen, että joku huudattaa musiikkia niin kovalla volyymillä. Helpotti vähän, kun telkesin ikkunat ja parvekkeen ovet, mutta kyllä se jumputus kuuluu silti, mikä meinaa sitä, että kovalla ne ämyrit huutavat, koska aikaisemmin asuntoon ei ole kuulunut mitään, vaikka kotiin tullessa rappukäytävään onkin musiikki joistakin asunnoista kuulunut.

En ole viitsinyt mennä oven taakse, en uskalla, häijyn näköisiä etelänaapureita taitavat olla. Jos meteli jatkuu, ilmoitan isännöitsijälle, ellei joku muu ehdi ennen, musta tuntuu, että tää kolmoskerroksen väki on ainoat täyspäiset talossa asuvat. No, laitoin kuitenkin asuntohakemuksen toisaalle, vaikkakaan en tiedä kuinka helppoa näinä päivinä on jo asunnon omaavan saada vuokra-asunto haluamaltaan alueelta. No, josko se tärppäisi kuitenkin. Voisin kertoa mielipiteeni SATOsta vaikka jonkun lehden mielipidepalstalla ja tietenkin SATOlle itselleenkin mukavan lämminhenkisen kirjelmän muodossa, kun saisi itsestä puristettua moisen ponnistuksen. :tilt:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 29 Elo 2009 11:31

Satosta oon kuullu kyllä ennenkin huonoja kokemuksia. Mutta siis juu isännöitsijälle vaan terveiset tommosessa tilanteessa. Eihän ne naapurit sitä kautta saa (tai ainakaan pitäis saada) tietää, että kuka on valituksen tehnyt.

Meillä on ihan kivaa naapurustoa. Tosi hiljaisia suomalaisia, ja kivoja maahanmuuttajia. Lapset temmeltää välillä, mutta nykyään en häiriinny enää siitäkään. Eivät ne sentään porraskäytävässä huuda ja riehu niin kuin tekivät edellisessä asuinpaikassani. Lisäksi viereisen talon naapureilla on kissa ja koira, joitten parveketouhuja on kiva seurailla, kun ei omia lemmikkejä oo.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja shaana » La 29 Elo 2009 11:38

Joo, tekisi mieli kysäistä näiltä muilta mun kerroksen asukeilta, että häiritseekö heitä tuo elämöinti. Äsh.

On kyllä uskomatonta, kuinka heitteille voi talot jättää, nää ränsistyy munsta silmissä. Hassua kun pienellä maalisutasulla sais koko pihapiirin näyttään paremmalta (parvekkeiden rumat hajanaiset laudoitukset, pihapiirisin rakennukset), mutta ei sitä viitsitä tehdä. Olen vuoden odotellut noita uusia tiivisteitäkin ikkunoihin. Olisi myös mielenkiintoista tietää, mitä porrassiivoukseen kuuluu, onko se vain lattioiden pyyhkäisy vai esmeks epämääräiset tahrat seinissä myös, jotka nekin ovat reilun vuoden päivät odottaneet siivousta. :friikki: Jep, kerran keittää niin yli keittää. Sato :hymyhali:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja cowbell » To 10 Syys 2009 20:14

Shaana, onko siellä tapahtunut minkäänlaista muutosta?

Mulla on samanlainen ikävä tilanne täällä. Alakerran naapuri huudattaa musiikkia päivät pitkät ja oikein innostuu sitten yöaikaan. Asun ns. opiskelijakylässä, eli ihan ymmärrettävää on viikonloppuisin kuuluva meteli sieltä sun täältä. Tämä alakerran tyyppi nyt vain jatkaa sitä pauhaamistaan arkenakin. Huonot eristyksethän näissä kerrostaloissa on, mutta kuitenkaan kämppiksilläni ja muilla täällä asuvilla kavereillani ei ole tällaista ongelmaa, eli sen musiikin on oltava todella kovalla. Itsekin välillä mietin oman volyymitasoni sopivuutta, mutta ei se musiikki sitten edes kuulu tuonne käytävään, kun väliovi on kiinni.

Ihmettelen, eivätkö tuon alakerran tyypin seinänaapurit/kämppikset häiriinny tuollaisesta käytöksestä vai kulkeeko ääni todellakin niin paljon kovemmin ylä- ja alasuuntiin?

Olen itse asiassa jo muutamaan otteeseen tiputtanut tyypin postiluukkuun lapun, jossa pyydän ottamaan muutkin asukkaat huomioon ja madaltamaan volyymiä. Lisäksi otin keväällä yhteyttä vuokranantajatahoon, joka on myöskin lähettänyt kirjeen sille mölyapinalle. En tiedä sen tarkemmin tuon kirjeen sisällöstä tai sävystä, mutta eipä se ainakaan ole tehonnut. Tai ehkä pari viikkoa sen jälkeen oli hiljaista, mutta sitten se taas alkoi. Nukkuminen on mahdotonta ilman korvatulppia ja niiden takia taas korvat ovat kipeät joka aamu. Päiväsaikaan sitten taas opiskelu on vaikeaa. Ja itsekin on ikävää kuunnella musiikkia, kun alakerran möly sekoittaa sitä. Jotenkin tuntuu, että kyseessä olevalta henkilöltä puuttuu täysin kunnioitus toisia kohtaan eikä asia todennäköisesti selviäisi edes kasvotusten puhumalla. En vain ole vielä tarpeeksi rohkea siihen. Ehkä on taas aika ilmoittaa asiasta vuokranantajalle, jos se vaikka tällä kertaa tarttuisi järeämpiin toimiin. Nuo opiskelijoiden asuntojärjestelyjä hoitavat yhtiöt eivät vain tunnu hetkauttavan korviaan opiskelijoiden tekemille valituksille, varsinkaan jos valituksen aiheena on toinen opiskelija.

Ei muuta valittamista tällä erää. :tilt:
cowbell

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 11 Syys 2009 23:34

cowbell kirjoitti:Shaana, onko siellä tapahtunut minkäänlaista muutosta?

Ooh, olen lomaillut tässä tämän viikon ja tyhmät naapurit metelöinteineen ovat jo unohtuneet - kohtahan sinne pääsee toki takaisin. :tilt: Uudesta asunnosta ei ole kuulunut mitään. Mökänaapurit eivät ole rauhoittuneet, mitä nyt olen pystynyt tarkentamaan metelin siirtyneen ensin naapurustoon, tarkemmin naapuritaloon muuttaneiden porukoiden kämpille. Lähinnä metelöinti on tainnut sijoittua viikonlopuille viimeisen viestini jälkeen, mutta eivät silti ymmärrä hiljaisuuden merkitystä. Viestiä isännöitsijälle en ole saanut aikaan, jep olen laiska joskus. Täytyy se lappu kuitenkin rustata, koska ne tiivisteet pitää vaihtaa ennen pakkasia. :friikki: Kerrossiivous on lukenut Fordea - seinät on pesty lattioiden vahauksen yhteydessä. :tilt:

Jotenkin sitä kuitenkin uskoo tai ehkä lähemmin haluaa uskoa parempaan ja haluaa laittaa tota luukkua enemmän kotoisaksi, kodiksi. Saatana jos naapurustoon yksi valittaja ja räpätäti tarvitaan että asiat muuttuu, niin voin mie ryhtyä siihen virkaan sitten.

Kiva kun olet cowbell liittynyt joukkoon tummaan, tervetuloa munkin puolesta. :tilt:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Emilia » La 12 Syys 2009 11:01

Vanhempien rappuun oli tuotu oikein isännöitsijätoimiston toimesta lappu, jossa pyydettiin ottamaan huomioon muut ihmiset hiljaisuusaikaan ja kävelemään rapussa hiljaa. Äiti sanoi, et pari naista käyttää korkokenkiä, mutta muuten eivät ole kuulleet rappumeteliä. Tai oikeastaan muutakaan meteliä.

Eilen joku oli vienyt alakertaan lapun, että koiranhaukunta häiritsee unta ja suluissa oli mainittu pari arkiaamun aikaa, jolloin lapunkirjoittaja oli koiraääniin herännyt.

Ymmärrän että vituttaa, jos herää harva se aamu pikkukoiran kimittävään haukkuun, mut tota isännöitsijän lappua en kyllä tajunnu. Jos joku sinne asti on jaksanut valittaa jossain rappukäytävässä kävelystä, niin olisko oikeasti aika harkita poismuuttoa..?

Noloja tommoset laput muutenkin.. Voi ne viedä ihan sinne asianomaisen postiluukkuunkin. Teki mieli ottaa irti seinästä se koiravalituslappu. Enkä edes asu täällä ite! Ärsytti silti.. Omassa talossa ketään ei häiritse jos kulkee yöllä rapussa. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Su 13 Syys 2009 10:34

Emilia kirjoitti:Noloja tommoset laput muutenkin.. Voi ne viedä ihan sinne asianomaisen postiluukkuunkin.

Ja nimen kanssa kiitos. Tai sitten voi sanoa suoraan sille häiritsevälle naapurille, kun sattuu näkemään. Musta kaikkein ärsyttävintä on sellaiset lappuset, joissa valitetaan jostain melusta eikä sitten edes kehdata sanoa, että ketä häiritsee. Jos joku melu on oikeasti häiritsevää, miksei sitten voi kertoa sitä, että ketä häiritsee? Nimettömistä lapuista tulee sellainen tunne, ettei sitä kyseistä tyyppiä oikeasti niin hirveästi melu haittaakaan, kunhan vaan haluaa nillittää.

Onneksi en enää asu kerrostalossa!
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja cowbell » To 17 Syys 2009 20:27

shaana kirjoitti:Kiva kun olet cowbell liittynyt joukkoon tummaan, tervetuloa munkin puolesta. :tilt:

Kiitos. :tilt:

Itse ketjuun olisi lisättävänä pieni tilitys.

Palasin iltapäivällä kivalta ostosreissulta iloisesti hyräillen ja nauttien hyvästä ilmasta. Tuossa kotirapun edessä näin jonkun pojan astumassa tähän samaan rappuun ja yritin kiiruhtaa sisään niin, ettei tarvitsisi laskea ostoskasseja maahan avatakseni oven itse. Mutta kappas, ovi läimähti kiinni nenäni edessä, vaikka tyyppi selvästikin näki aikeeni. Sillä hetkellä kiehahti hermoissa ja kun tämä heppu alkoi kaivella avaimiaan tuolla alemman kerroksen rappukäytävässä, uskaltauduin avaamaan suuni ja kysyin, kuka asuu alapuolellani (ilmaisin tuon tietysti hieman tarkemmin niin, että huoneeni sijainti tuli ilmi). No eikös vain kyseessä ollut tämä samainen Herra Kohteliaisuus! Kysyin, onko hän saanut kirjeeni ja kyllä vain, mutta "ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun pikku diivan kauneusunet". Lisäksi hän teki selväksi, ettei todellakaan aio muuttaa tapojaan miellyttääksen tällaisia minun kaltaisiani kermaperseitä, jotka ovat tottuneet asioiden menevän oman tahtonsa mukaan. Ja ovi kiinni, pam!

Siinä muuttui sitten päivän ilot itkuksi ja juoksin järkyttyneenä yläkertaan ja suoraan omaan huoneeseeni. Aivan käsittämätöntä, sitä kun itse yrittää aina olla mukava tai vähintäänkin kohtelias kaikille kanssaeläjilleen ja sitten joku urpo tulee ja räkäisee törkyyden klimpin suoraan kaikkien hyväntahtoisten eleiden päälle. Arvostaako kukaan enää toisten kunnioittamista, onko kiittäminen ja tervehtiminen lopulta ihan turhaa? Olisiko helpompaa vain ruveta itsekin kylmäksi idiootiksi, joka ei ikinä katso toisia silmiin, ilmaise haluaan olla avuksi tai pyydä anteeksi rynniessään toisten päälle jonossa?

No nyt kyllä luiskahti hieman sivuraiteille tämä vuodatus, mutta jotenkin tuo alakerran naapuri - nyt kun vielä näin sen itse lihana ja verenä - on kaiken tuollaisen itsekkään välinpitämättömyyden ruumiillistuma. Tuntuu nyt kovin toivottomalta tämä tilanne ja ei kai tähän ole muuta ratkaisua kuin se, että alan etsiä itselleni uutta kämppää. Yöllisestä mötäkästä voisi varmaankin ilmoittaa jopa poliisille, mutta tuskin naapurisovun säröjen paikkaaminen on virkavallan intressilistan ykkössijalla. Mitä poliisi yleensä tekee tämänkaltaisissa tilanteissa? Saapuu paikalle ja kehottaa häiriköitä lopettamaan möykkäämisen?

Ja sitten taas ketjun aiheeseen liittyvää: Minulla on maailman kultaisimmat kämppikset. :hymyhali: Tai ainakin ne kolme, joita näen useammin kuin kerran kahdessa kuukaudessa. :epäilevä:
cowbell

ViestiKirjoittaja Dnd » To 17 Syys 2009 21:01

Cowbell: Jos tyyppi on tuollainen itsekeskeinen paska, niin uutta ilmiantoa kehiin jos se jatkaa samaa edelleen. Naapurisopu on rikottu hänen aloitteestaan. Eiköhän siinä ole jokin sääntö monestako varoituksesta lentää pellolle. Saisikohan alakerran naapurinkin ilmoittamaan, vai ovatkohan kenties keskenään tuttuja?
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja kaneli » To 29 Loka 2009 18:38

Ää, mä oon pitäny tätä taloa jokseenkin "luotettavana". Naapureista olen saanut mukavan kuvan; etenkin naapurin papan kanssa tulee juteltua aina silloin tällöin. Nyt pyykinkuivaushuonesta on kuitenkin pariin otteeseen hävinnyt kanssa-asukkaiden pyykkejä, mikä risoo. Miten mä uskallan kuivattaa siellä mun lakanoita ja pyyhkeitä, jos koko ajan pitää pelätä, että ne häviää? Yksiö muuttuu tropiikiksi, jos täällä kuivattaa sukkapyykkiä isompia pyykkejä, ja mulla on semmone tunne, että kuivausrumpu rasittaa vaatteita. Mitä joku idiootti tekee toisen boksereilla tai lakanoilla?
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 10 Helmi 2010 21:21

Yläkerta hankki sitten pianon. Osaa se sentään soittaa, mutta toivottavasti tajuaa myös etten todellakaan aio kuunnella sitä yötäpäivää. No, katellaan. Epätavallisen tarkasti kuuluu muutenkin kaikki äänet mun kämppään tuolta ylhäältä. Etenkin musiikki ja kävely. Jos niillä joskus on isommat etkot, niin tuntuu kuin oisivat mun kämpässä niitä viettämässä. Ei kiva.

Viime yönä heräsin epämääräiseen möykkään, joka tuli rappukäytävästä. Ilmeisesti jostain alemmista kerroksista, mutta melkonen älämölö oli. Ovet paukkui ja joku taisi potkia tms oveen ja huusi täysiä. Onneksi kantautui vain sen verran vaimeasti tänne ylös, että pystyin kääntämään kylkeä ja nukahtamaan uudestaan.

Enpä mitään superrauhallista taloa tästä odottanutkaan, mutta jotain rotia toivoisi välillä.
Emilia

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 22 Helmi 2010 20:59

Se olikin alakerta, joka hankki pianon.
Ihan perusihmisen näkönen mimmi tuli kysymään, häiritseekö soittelu. Sanoin ihan rehellisesti, ettei oo häirinnyt,
kun selvästi on löytänyt jotain vaimentimia soittimeensä. Sitä en enää kehdannut kysyä, että sekö kaiken muunkin
meuhkan on järjestänyt.

En tiiä, pitäiskö olla vähän nolona... Anteeksi vain yläkerta. :D
Emilia

ViestiKirjoittaja Annis » Su 05 Elo 2012 14:14

Useampi vuosi kärsittiin seinänaapureista, jotka tappeli aika lujaan ääneen ja usein, niin että kissat ja mäkin pelkäsin. Pari kertaa melkein soitin poliisin, mut se ehti aina hiljetä ensin. Sitten se meno rauhoittuikin melkein kokonaan ja nyt ne ei asu enää siinä.

Ja alakerrassa asui sellainen nuori heppu, joka oli musta tosi mukava ja kaikkea, jos siinä ei olis ollut niin paljon haittaa. Se tykkäs räpätä keskellä yötä (eikä kyllä ollut edes mikään kovin taitava siinä, joku biisi kertoi ilmeisesti siitä, että kaverit on kuin lottovoitto..), yritä siinä nyt nukkua, sen lisäks siellä oli aika paljon bileitä tai ainakin jotain teinityttöjä parvekkeella huutamassa. Ja jos siinä ei olis ollut tarpeeksi, sillä oli kissa, jolle ei tuntunut olevan selvää, että missä on vessa ja rappukäytävässä ois saanut käyttää kaasunaamaria, niin ihana se halvan ilmanraikastimen ja kissankusen katku oli. Aina kun siitä valitettiin, haju hävis pariks viikoks, mutta palas sitten. Onneks sekin muutti kuukaus sitten pois.

Mä ehdin tässä tanssia jo pientä voitontanssia, että meidän talo on viimein ihana ja rauhallinen.

Ja nyt sitten. Mä tiiän, että täällä talossa on tosi huono kuuluvuus puhelimessa, mutta silti, miten ihmisellä voi olla niin paljon asiaa, että siihen puhelimeen pitää puhua parvekkeella kovaan ääneen parhaimmillaan aamu kahdeksasta alkaen myöhään iltaan. Ei hirveesti hyuvita pitää ikkunoita auki, kun en mä jaksa kuunnella naapurin loputtomia työjuttuja ja laiturinrakennus asioita.. Ei haittais varmaan yhtään niin paljon, jos se ei olis melkein koko aikainen haitta. No, ehkä siltä loppuu loma kohta ja meteli vähenee.

No mä aattelin alkaa soittaa haitaria, heti kun saan raahattua sen ukin luota tänne, että siinähän on sitten muiden vuoro kärsiä :virne:
Annis

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 05 Elo 2012 20:35

Meiän naapurustossa on sota nimeltä vesiputki. :keijo: Uusi naapuri rakentaa tuohon viereen, mutta vanha naapuri ei hyväksynyt, että ne ottaa samasta putkesta kuin me ja ja ja... En ymmärrä yhtään mistä on kyse, mutta vanhat naapurit ei enää paljoa morjestele kellekkään. :keijo: :keijo: Eläköön vielä tulevat kokoukset. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 08 Elo 2012 05:01

Nugat kirjoitti:Meiän naapurustossa on sota nimeltä vesiputki. :keijo: Uusi naapuri rakentaa tuohon viereen, mutta vanha naapuri ei hyväksynyt, että ne ottaa samasta putkesta kuin me ja ja ja... En ymmärrä yhtään mistä on kyse

Arvaan, että raha. Tai sitten vanha tyyppi ei tykkää, että maisema muuttuu tai tulee rakennusmelua ja -rumuutta ja vesiputkiasialla hän voi aiheuttaa vaivaa niille, jotka ovat hänelle harmia aiheuttaneet.

Mun talossa on yleensä rauhaisaa. Alakerrassa pikku yksiön tädit on joko rauhoittuneet tai ovat siirtyneet päiväkaljakaraoikeilemaan jonnekin muualle.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 03 Syys 2012 18:28

Meillä yläkerran naapurit siirtelee huonekaluja joka päivä. En tiedä, onko ne noi samat, jotka remppaa tekevät. Silloin saattaisi ymmärtää, et joutuu vähän väliä siirtämään huonekaluja. Mut sen lisäksi, että ne remppaa (jos on ees samat), ne myös tappelee. Kyllähän huutoriitoja on kuullut joka kämpässä, jossa oon asunut ja joskus tullut ehkä itsekin sellaisessa oltua osallisena mutta toi on nyt jatkunut koko viikonlopun ja huudon lisäksi paukkuu ovet kämpän sisällä ja rappukäytävään tai parvekkeelle. Sitten on tietenkin huudettava kurkku suorana myös rapussa ja parvekkeella.

Itse kun on vihdoin oppinut riitelemään ilman itkupotkuraivareita, ei vaan jaksaisi enää kuunnella tuollaista. No, toivottavasti nuokin oppivat riitelyn jalon taidon. Tai sopisivat edes. :p
Emilia

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 03 Syys 2012 19:48

Mun naapurustossa siirretään joskus huonekaluja keskellä yötä, mutta normaalisti siellä asuu vain kanta-astuja, joka nukkuu kaiket päivät ja herää illalla noin 23:00 ja jatkaa tömistelyään 1-2 tuntia.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Maija » To 06 Syys 2012 11:19

Aloin miettiä, että meillä ei tuollaisia ongelmia naapureista taida olla. Sitten tajusin, että asun itse ylimmässä kerroksessa. :virne:

Onneksi tämä talo on tosi rauhallinen muutenkin, mitä nyt kerran kahdessa kuukaudessa seinänaapuri harrastaa äänekkäämpiä lemmenleikkejä. Suurin haitta taitaa olla alakerran mummo, jonka laittama ruoka haisee biojätteiltä.
Maija

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 09 Syys 2012 18:16

Maija kirjoitti: Suurin haitta taitaa olla alakerran mummo, jonka laittama ruoka haisee biojätteiltä.

:kuola:
Säästöähän se on pienikin säästö. :virne:

Mun naapureista ei ole kyllä kuulunut oikeastaan pihaustakaan, mikä on eri kiva juttu. Kuulemma muissa rapuissa on jotain kuulunutkin, tai jotain sellaista äiti oli kaiketi tupakkapaikalla kuullut. Pääasia, että minä saan nukkua rauhassa. Edellisten naapureiden kanssa en kyllä olisi enää kauaa jaksanutkaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ke 14 Marras 2012 19:02

Hain tänään pitkästä aikaa postin ja siellä oli myös naapurilta kutsu "byafest"-juhliin, eli siis jonkin sortin kyläläisten keskeisiin pippaloihin nyyttärimeiningillä niiden luokse tässä parin viikon päästä. Pitäisköhän mennä? :raps:
Ja siinä kutsussa oli sen nimi ja puhelinnumero. Pitäiskö mun soittaa sille ja ilmottautua mukaan? Vai mennäänkö sinne vaan eväiden kanssa? :keijo:
Olishan se kiva päästä kattomaan vähän naapureita, kun ei noita vielä oikeen tiedä ja tunne.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Dnd » To 15 Marras 2012 04:47

Yhen sortin kajahtaneita tuola yhellä todella pienellä kylällä. Eräät sielä kyttää toisia ihmisiä ihan asiakseen ja ovat levittäneet ympärilleen juttua, että joitain pitää kytätä ja seurata ja ilmottaa mitä ne tekee. Vaikka asiassa ulkopuolinen oonkin, niin todella sairasta touhua tommonen. :(

Oma kylä :hymyhali:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä