Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 20 Elo 2012 19:12

Nyt on sitten tapahtunut nopeasti paljon. Parissa viikossa on lähtenyt nelisen kiloa :o: :D

Se on vaatinut liikuntaa, alkoholittomuutta, neuroottisuutta hipovaa järkevyyttä ja jonkin verran paskoja iltoja. Mutta jee sinänsä.

Lauantaina tein kävelylenkkiä ja vähän eksyin ja huomasin, että eksyminen on oiva kikka pidentää lenkkiä :peukku: (Ei ehkä sovi suuntavaistottomille.) Tosin sähkölinjan näin mennessä ja kun näin sen uudestaan, tiesin suunnilleen, mihin päin olen menossa. Täällä alueella menee noita lenkkipolkuja vaikka kuinka, enkä tunne niitä vielä kaikkia.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Su 26 Elo 2012 23:16

Hyvä Pascal :D

Itsekin melkein eksyin lenkillä, kun etsin uusia reittejä. Tosin oikeaa eksymisen vaaraa ei ole, kun voi aina kaivaa puhelimesta kartan... Joka tapauksessa tänään on pitkästä aikaa liikunnan jälkeinen hyvä olo, huomasin juuri että ei ole hetkeen ollut. Olen kai liikkunut niin varovaisesti tai vähän, lähinnä hyötyliikuntaa ja lenkit ovat olleet satunnaisia. Tänään tuli sentään vähän vilkkaampaa liikuntaakin, kun lenkin päätteksi tanssahtelin vielä erään keijon biisin tahdissa. :keijo: Se oli luultavasti just se sopiva niitti tuohon.

Josko vähän yli viikon päästä pääsisi jo tanssijumppaan. :D
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 27 Elo 2012 00:01

Mää oon koittanut lisätä liikuntaa arkeen. Olen pyrkinyt kävelemään kaupungille asioille mennessäni ainakin yhteen suuntaan. Tosin tänään se jäi, kun oli kantamuksia. Takaisin olisin kyllä voinut kävelläkin. Aion pyrkiä jatkamaan tätä myös muuton jälkeen, kun työmatkani on n. 3 km. Lisäksi uuden asuntoni vuokraan sisältyy "kuntosali", jota ajattelin käydä ainakin vilkaisemassa. Toivottavasti se on sellainen, että sitä tulee sitten myös käytettyä. Edes kerran viikossa tai kaksi. En tainnut ilmoittautua työväenopiston astangajoogaryhmään, vaikka asiaa tutkailinkin. Harmi, koska se on lempilajini.
Talvella pitää tutkailla hiihtomahdollisuudet. Viime talven hiihtointo lässähti suksettomuuteen ja suksien saamisen jälkeen sairasteluun. :(
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » Ma 27 Elo 2012 12:00

Höh, en mä aloitakaan sitä kuntonyrkkeilyä. Kaikista viikonpäivistä sen pitää olla just perjantai-iltana ja minun viikonloput on kyllä sen verran tekemistä täynnä, että harvassa on ne perjantait kun tuonne tulis lähdettyä. Pikkuisen ottaa päähän.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja ToyWiz » Ti 28 Elo 2012 00:28

Forden urheilevilta tiedustelisin: Milloin kannattaa lähteä puolimaratonin haastetta selättämään?

Itsellä on lenkkimatkoina 15km hyvinkin voitettu kanta, mutta jotenkin ei vaan uskalla kisaan itseään ilmoittaa. Jos tavoitteena on kahden tunnin alitus, niin mitä ennusmerkkejä kannattaisi ennen osallistumista tarkkailla?
ToyWiz

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 28 Elo 2012 18:22

damn kirjoitti:Höh, en mä aloitakaan sitä kuntonyrkkeilyä. Kaikista viikonpäivistä sen pitää olla just perjantai-iltana ja minun viikonloput on kyllä sen verran tekemistä täynnä, että harvassa on ne perjantait kun tuonne tulis lähdettyä. Pikkuisen ottaa päähän.

Taisin katella samaa kuntonyrkkeilyä itsekin. Muuten ois kiinnostanu, mutta perjantai ei sovi päivänä sitten yhtään.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 29 Elo 2012 01:42

Nyt alkoikin sitten selkäongelmat. Nyt on taas luovutusmielialat päällä, tekis mieli vaan ostaa sipsiä, limpparia ja vatkata taco dippiä kyytipojaksi. No jospa nää menis ohi, sitten kun säät vakiintuu.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 29 Elo 2012 23:58

:paijaus: Triple.

Liikuntahaasteessa oli hyviä neuvoja selkäjumppaankin. Niitä kun jaksaisi tehdä niin selkä pysyisi paremmassa kunnossa. Mutta mulla on kyllä laiskuus iskenyt kaiken muun paitsi hyötyliikunnan (pyöräily) suhteen. :huoh: Selkä ei tykkää. :huoh:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 03 Syys 2012 18:59

Syksyn jumpat alkaa :täpinä:

Nyt innostaa, kun en ole reippaasti yli vuoteen käynyt ohjatussa liikunnassa. Mun vakipaikassa on aina piitkät kesätauot, ja viime kautena en tietenkään käynyt siellä. Nyt aloitin kevyesti niska-hartia-selkäjumpalla. :keijo: Joskus aiemmin muistan ajatelleeni, että eipä ole tonne sentään tarvetta mennä. Olisi pitänyt koputtaa puuta silloin muinoin, sillä nyt se tuli tarpeeseen. Melkoisen tylsää kyllä, kuten arvata saattaa, vaikka varmasti ihan toimivaa ja ohjaaja osasi asiansa. Musiikki oli sentään reipasta, tuntemattomia latinohittejä ja joukosta poikkeavana GG Caravania, vaikka ne huonosti tuohon sopivatkin, mutta varmaan rauhallisen musiikin kanssa olisi tullut vielä tylsempää.

No mutta jos huomenna jaksaisi mennä sinne tanssijumppaan. Ja toivottavasti innostus säilyisi eikä lopahtaisi heti ensi viikolla. :jaaha:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 03 Syys 2012 22:16

Painon putoaminen jatkuu, vaikka olin kipeänä jonkin aikaa ja liikunnasta oli taukoa. En edes ollut supertarkka ruuasta ja viinaakin join. Nesteitä oli kyllä pudonnut enimmäkseen.

Aloituksesta nyt noin -8 kg ja uusi kymmenluku paukahti :pomppu:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Triple H » To 20 Syys 2012 21:09

Grattis på Pascal hyvin alkaneesta ja edenneestä painonhallinnasta (pudotus).

Itse löysin salaisen aseen. 500mg panadolia ja 400g buranaa 30min ennen suoritteita ja selkävaivat on selätetty.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 21 Syys 2012 13:14

Onneksi nykyään zumba ei ole niin suosittua kuin pari vuotta sitten. :p Tai ainakaan niitä tunteja ei yhtä paljon näy. En koskaan oikein innostunut siitä, se oli vähän liian rentoa. Tykkään sittenkin enemmän sellaisista tunneista, joilla tehdään jotain tanssillista aerobic-sarjaa eikä vaan huidota miten sattuu ja että "ei haittaa miten se käsi menee kunhan sul on kivaa ja tulee hiki!" :superhymy:

Eksyin kuitenkin tämäntyyppiselle tunnille eilen. Se ei ollut zumban nimellä, ja musiikki oli vähemmän zumba-tyyppistä, mutta konsepti oli sama, eli joka biisiin tehtiin erilaista hyppimistä, pomppimista ja heiluntaa. Taas sai todeta, että ei vaan oikein toimi. Vaikka mä olen periaatteessa huono sarjoissa, ainakin niitä yleensä harjoitellaan sen verran monta kertaa, että lopputunnista voi jo osatakin. Noissa biisikohtaisissa jutuissa tuntuu, että tulee mentyä siitä mistä aita on matalin, kun heiluu vaan vähän sinnepäin. Ja sitten jos musiikki ei ole omaan mieleen, niin tulee äkkiä tylsää. Samalla vaivalla voisin kotona heilua jonkun keijolistan tahdissa, niin olisi ehkä kivempaakin, paitsi ei sitä tuntia jaksaisi. Mutta täytyy kai tuolla toistekin käydä, kun se on sarjatunnin lisäksi ainoa, jolle voisin kuvitella viitsiväni mennä, ja sarjatunti osuu tänä syksynä monta kertaa samaan aikaan jonkun muun menon kanssa, joten jää välistä.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » La 22 Syys 2012 14:16

Mä oon tosi huono koreografeissa ja siksi Zumba ja muu semmonen epämääräinen heiluminen sopii mulle paremmin. Ei tarvii yhtään stressata. :D
Jotta saisin Pilateksen lisäksi muutakin liikuntaa ja käytettyä kohta vanhaksi menevät liikuntasetelit pois, ilmottauduin Hulabaloo Dance -kurssille. Lajia kuvattiin suunnilleen "tärkeintä on hauskuus, energisyys ja hikisyys". Kuulostaa sellaselta, mitä tarvitsen.

Jos tästä taas pikkuhiljaa luopuisi sohvaperunastatuksestaan.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Shay » Su 30 Syys 2012 20:55

Mää en osaa heilua zumbassa. Teen koreografiat tasan niinkuin ohjaaja näyttää. Vähä ärsyttää, kun nyt oli
yks uus biisi, jossa oli jotain vapaata heilumista, eikä ohjaajakaan vetänyt minkään tietyn koreografian mukaan. :norsu:
Oon varmaan ainoa koko tunnilla, joka hiljaa hokee 'vttu' aina, ku vedän liikkeet väärin... :jaaha:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 03 Loka 2012 19:10

Kävin uimahallin jumpassa ja samaan hintaan kun sai niin myös uimassa. Uimahallissa! :O: En ole sellaista tehnyt kuin viimeeksi kahdeksannella luokalla, sen jälkeen alkoi ikuiset kuukautiset ettei olisi tarvinnut mennä. :pepsodent: En yhtään tykkää uimahallin vedestä enkä ole ihan innoissani koskaan uimisesta ollutkaan. Mutta kyllä se teki hyvää jumpan jälkeen! Sen verran kävin, että kävin vesihieronnassa (vai mitkä ne vesisuihkut on), että hartiat ja reidet sain rennoksi ja sitten höyrysaunaan. :pilvi:

Tosta vois ehkä innostua. :raps: Ja olipa siellä uimahallissa paljon silmäruokaa. :tipahdus: :pahasetä: Harmi vaan, että ne oriit olivat uittamassa lapsiaan lastenaltaassa... :pepsodent: :huoh: :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 06 Marras 2012 23:30

Kävin pyöräilemässä klo 19 alkavalla tunnilla... Vetäjä oli eri kuin se, josta tykkään eniten. Se oli sama ja silti eri. Sama tulos teknisesti, paitsi vähän helpompi harjoitus. Mutta ei niin kokonaisvaltainen silti.

Paino on pudonnut edelleen, mikä on hyvä juttu.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 07 Marras 2012 09:38

Jee jee jee!
Hyvä Pascal!

Hienoa, että joku muutos ajattelussa, arjessa tai elämässä on tapahtunut, kun paino edelleen tippuu ja kuntokeskuksen ovi käy.
Pikaiset painonputoamiset ovat tietysti ihmisten toiveissa, mutta biologia on sellainen, että muutoksiin sopeudutaan hissukseen. Ihmeellisiä ja sopeutuvia olentoja ollaan, mutta muutokset vaativat jonkin verran aikaa ja uuden ympäristön pysyvyyttä.

Eilen katselin pohjettani. Se näytti hassun lihaksikkaalta. Kymmenisen viikkoa säännöllistä, lähes jokapäiväistä, liikuntaa on muokannut minua johonkin suuntaan.
Pitää ehkä vähän tutustua itseensä uudelleen.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja damn » Ti 13 Marras 2012 22:04

Mulla ei oo ollenkaan vatsalihaksia :epäilevä:. Raivostuttavaa koittaa vahvistaa jotain, mitä ei ole olemassa. :kieli:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 13 Marras 2012 22:20

damn kirjoitti:Mulla ei oo ollenkaan vatsalihaksia :epäilevä:. Raivostuttavaa koittaa vahvistaa jotain, mitä ei ole olemassa. :kieli:

:femmat:
Raivostuttavaa myös yrittää tehdä niille jotain, kun tuntuu että sitä vaan huitoo menemään ja mitään ei tapahtu paitsi kipu.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 14 Marras 2012 09:49

Mikä pitäisi tapahtua kun huitoo vatsiksilla?
Luulen että siinä on mahdollisuus tulla paremmaksi huitojaksi.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 15 Marras 2012 20:09

Paino pitkästä aikaa nousussa. :(

On ollut kyllä todella stressaava aikakin, eikä painonpudotus ole tuntunut mitenkään erityisen tärkeältä. Alkoholin suhteen olisi ainakin voinut fiksumminkin toimia.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 15 Marras 2012 20:36

Minulla taas on toisin päin, että stressin aikana hieman laihtuu. Ei tosin suuria muutoksia painossani ole enää pariin-kolmeen vuoteen tapahtunut, mutta maksimissaan pari kiloa on voinut heittää suuntaan tai toiseen vähän elämäntilanteesta riippuen. Yleensä stressaantuneena unohdan syödä niin paljoa kuin pitäisi.

Liikunta on kyllä hyvä lääke paitsi painonnousuun myös itse stressiin, koska sehän pilkkoo stressihormoneja. Tiet kun pysyisivät sulina, niin lenkkeily ainakin onnistuisi.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 15 Marras 2012 21:10

Pasc, kyllä se paino taas lähtee toiseen suuntaan. :halitus:

Mä huomaan stressin siitä, että suklaapatukka on tullut ostettua viime päivinä jälkkäriksi aina, kun olen syönyt yliopistolla. Hirmuinen tarve syödä kaikkia herkkuja ja epäterveellistä ruokaa. Ja alkoholia on tässä muutamana iltana tehnyt mieli, mutta sille mieliteolle en ole (vielä) antanut valtaa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 18 Marras 2012 03:12

Jumpaaa, jumppaaa, jumppaaa.
Ja pikkasen fuskaaa.

Maratoni tuli vedettyä. Ekaa kertaa tsumpaa ja steppiä ikinä, pikku maistiaiset airobikkiä ja hiphoppia. Jokunen hetki lihaskuntohöykyytystä, josta täytyi vähän lintsata, että jaksaa vielä illalla tanssia pari tuntia.
Huomenna jos nukkuisi pitkään ja tekisi ruokaa, että on evästä ensiviikolle.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja L-S » To 29 Marras 2012 15:08

Olen tullut siihen tulokseen, että tarvitsisin auton, että viitsisin harrastaa liikuntaa. :keijo:
Mun vakijumppapaikka on työpaikan lähellä, mutta kuitenkin sellaisessa paikassa, että sieltä kävelee kotiin sitten 35-40 minuuttia. Se tuntuu ihan liialliselta siinä vaiheessa, kun on vetänyt rankan jumpan ja kello on yli seitsemän tai jotain ja väsyttää ja on nälkä. Eikä tuolta bussillakaan oikein pääse kävelemättä jotain varttia vähintään, kun ei siinä lähellä ole pysäkkiä. Bussireittiopaskin ehdottaa nopeimmaksi reitiksi kävelyä. :keijo:

Sitten taas jos menisi johonkin lähempänä olevaan jumppapaikkaan, ne ovat niitä, joissa kuukausimaksu on vähintään joku 60 euroa. Siellä pitäisi oikeasti jaksaa käydä monta kertaa viikossa että se tuntuisi kannattavalta.

Joten nyt olen sitten vain kävellyt työmatkat ja tehnyt iltaisin joogaa. Vähän jotain reippaampaakin liikuntaa kai pitäisi olla. Edes lenkkeilyä ei viitsi, kun kuitenkin kävelee muutenkin noin tunnin päivässä niillä työmatkoilla.
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu