Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja skray » Ma 03 Syys 2012 09:13

Ja lisää pukkaa. Nyt on nenän vuotaminen onneksi loppunut, mutta tilalle on tullut ihanaakin ihanampi yskä. :epäilevä:
Sairaslomaa antoivat tämän päivän ja meinaan kyllä niin ottaa levon kannalta.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Pe 28 Syys 2012 16:53

Otin eilen vähän osumaa asfalttiin. Vedin ihan kirjaimellisesti turvalleni. Eikä siinä mitään, mutta tein sen pari minuuttia sen jälkeen vielä uudestaan ja kovemmalla vauhdilla. Ei onneksi ollut tyhmä olo sen jälkeen... Nyt onkin kädet verillä ja parissa kohtaa lähti iho ihan kunnolla. Sattuu pitää kättä tässä näppiksellä. Leuassa on kanssa haava. En uskalla lähtee tänään enää ulos, kun pelkään telovani itseäni lisää.

Ai niin, voin vielä kertoa mikä johti kaatumiseen. Olin baarissa ja vuonna -93 syntynyt poika yritti iskeä minua. Se oli kauhean sinnikäs eikä jättänyt rauhaan edes baarin ulkopuolella vaikka yritin kertoa että se on aika lapsi ja tykkään ennemmin kolmikymppisistä kuin just 18 vuotta täyttäneistä. Niin en päässyt siitä eroon muuten kuin lähtemällä karkuun kun se sattui kattomaan muualle. Kaaduin juostessani. Että sellasta.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 30 Syys 2012 16:48

Toi on jo aika hyvä :virne:

Miulla tais ehkä olla vähän liian rankka viikko. Tänään ollu kurkku kipee ja nyt rupes päätä särkemään. Lisäksi on voimaton olo, mut se voi olla ihan väsymystäkin.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 01 Loka 2012 21:55

Flunssan poikasta taas liikkeellä. Kurkkua kaihertaa, nenä vuotaa ja nenänpää kutisee ulkopuolelta vietävästi. Eiliseen verrattuna vointi on kuitenkin parempi, kun ei enää palella ja lihaksiin satu.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 04 Loka 2012 16:34

Muljautin tänään nilkkani portaikossa. :huoh: KKK-sääntö on muistissa ja soitin vielä päivystykseen neuvoa kysyäkseni. Huomenna sitten terveyskeskukseen, jos ei jalka mene niin pahaan kuntoon, että tänään pitäisi käydä sitä näyttämässä.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Nugat » To 04 Loka 2012 17:18

Nilkan nyrjähdykset. :paijaus: Olen niin monta nyrjähdystä ton mun paskanilkan kanssa kokenut, että pelkkä ajatuskin saa hampaa vihlomaan. On se niin ilkeää.

Voi...jumpe! Mikä ihmeen pöpö mussa taas jyllää! Ihan on veto veks, pää painaa ja voisin nukkua koko ajan jos sais unta. :friikki: Mutta koska lepääminen on tylsää enkä ole huomannut sen kohentavan tätä oloa niin olen mennyt niin kuin tavallisestikin. :keijo: Tosin rajoittaa tämä sen verran, että en uskalla kiinnittää keittiökaappien oviin vetimiä, kun se vaatii kuitenkin sitä tarkkuutta jota tässä tilassa ei ole. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 07 Loka 2012 22:32

ai pitääkö muljahtanutta nilkkaa käydä näyttämässä jossain?
En mä vaan mee, jos sillä pystyy astua ja vammapaikka on ihan perintenen nilkan ulkosyrjä.
Reilu kuukausi sitten sattui pieni vahinko ja nilkka otti vähän venytystä. Vieläkin siinä tuntuu aristusta jos koukistaa nilkan ihan ääriasentoonsa, mutta parempaan päin ollaan menossa. Toivon.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 08 Loka 2012 13:30

Ei varmaan, jos ei ole pahasti mennyt. Mulla vaan ollut koskaan aikaisemmin nyrjähtänyt nilkka, joten oli vähän vaikea arvioida tilanteen vakavuutta. Ja kyllä sinne kannatti lähteä jo oman mielenrauhan takia.

Klenkkaaminen oli aika vaikeaa alussa. En pystynyt juurikaan painoa jalalle varata, kun nilkka oli niin turvoksissa, että en saanut sitä taivutettua normaaliin astunta-asentoon (edes kädellä kevyesti auttaen). Helpottaa elämää kummasti, kun sain terveyskeskuksesta kyynärsauvat.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 11 Loka 2012 00:01

Kepakko-Enkeli :keijo:

Mulla on huomenna lääkäri.
Ihan rutiinimainen tsekki tohon astmaan liittyen. Itse pyysin, kun on heinäkuusta asti ollut semmoinen ihan outo yskä.
Eikä noi PEF-arvot nyt kovin hyviltä näytä.
Ihan jo kun on se operaatiokin tulossa, niin on ihan kiva tietää ettei keuhkot pyöri normaalilla volyymillä. Nähnyt kerran kun leikkauksen komplikaatio olikin keuhkokuume liian voimakkaan hapetuksen vuoksi.

Tarpeeksi kauan kun on selän ja vatsan tietyt lihakset poikkeuksellisella käytöllä kivun vuoksi, myös hengitys muuttaa muotoaan :tilt:
No, lopullinen arvio tulee huomenna. Siltä ammatti-ihmiseltä. Tää on vaan mun mutua.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 11 Loka 2012 09:22

Muhun iski joku mahatauti ihan n. tunti sitten :bubblesfriikki:
Aivan tuhottoman kipeä maha, jota onneksi vessassa käynti vähän helpotti.
Toivottavasti menee ohi yhtä nopeasti kuin tulikin.

:friikki:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja heartless » To 11 Loka 2012 09:47

Argh. Mun toinen korva on tosi kipee. :pillitys: Eilen illalla oli vähän lämpöö ja soitin tänään töihin et nyt en pysty töihin. Kävin sit arvauskeskuksessa, missä hoitaja katsoi korviin ja kuulemma terveiltä näytti, kirjoitti saikkua ja käski syödä särkylääkettä. Korvaan sattuu edelleen.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 11 Loka 2012 10:44

Tää flunssa vaan jatkuu ja jatkuu. On ollut huonosti nukuttuja öitä hengitysvaikeuksien vuoksi, kovaa yskää, ääni on kadonnut ja kaikkee muuta pientä kivaa. En kovin montaa viikkoa jaksais, menisitkö pöpö pois.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 25 Loka 2012 17:55

Ihan välistä vaan meinaa mennä hermo tän maan julkiseen terveydenhuoltoon.
Tai siis tuohon byrokraattiseen paskantärkeilyyn ja älyttömään isotteluun.
"Minä tiedän paremmin, mullon pidempi ura. Lällällää. " :epäilevä:

Hermo meinasi katketa, kun "ylilääkäri" kertoi että mulle viimeeksi puhunut lääkäri onkin puhunut läpiä päähän. Ja oli perumassa leikkausta ja tekemässä lisää tutkimuksia. Hetki tivattiin siinä, että kuka ne tutkimukset tekee ja mitä ne on ihan konkreettisesti. Siis että röntgen vai taas joku hermoratahelvettikiusausoperaatio vai mitä? Väitin sille aika kovaankin vastaan ja kysyin, että nauttiiko se siitä että mä kärsin? Tai että tuottaako sille jotenkin mielihyvää tulla ja vesittää ne edellisen lääkärin sanomiset, kun kerrankin oli lääkäri joka otti mut sen vartin ajan vakavissaan. Eikä suinkaan leimannut mua vaan masentuneeksi ja lihavaksi, kuten tämä "ylilääkäri" tässä. Kerroin myös, ettei laihtuminen tai lihominen ollut tehnyt kivulle mitään muutoksia, vaan se helmikuinen liukastuminen. Etten ole neljää vuotta vaan istunut ja vääntelehtinyt kipuineni, vaan ihan oikeasti satuttanut ja kunnolla. Kuin myös, etten suostu enää siihen kuukausien jonottamiseen yhdelle ja toisellekin polille. Että mitä tutkimuksia herralle tulee mieleen, sanoo ne tässä ja nyt, mutta yhtään lähetettä mä en enää lähde jonottamaan. Nyt riittää se pingispalloilu. Heitin vielä hermostuksisani, että jokainen saa tennistä harrastaa palloilla, mutta nyt loppu tän tennisihmispallon heittely. Sairaanhoitaja poistui paikalta :virne:

Että semmosta.
Leikkauspäivä kahden viikon päästä.
Sitten pitäisi testata sitä tsysteemiä, joka nyt muhun asennetaan ja rasittaa itseään viikon aikana paljon :pahis:
Toivottavasti ei olis ihan kauheesti lunta. Tai liukasta.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 25 Loka 2012 18:52

Mää olin lentsussa... viikolla 38. Yskin edelleen. Nyt on viikko 43. Eli köhin viidettä viikkoa. Kävin lääkärillä toissa viikolla. Sain siltä lääkkeeksi jotain todella karun makuista litkua. Ei auttanut. Soitin maanantaina ja kysyin saisinko lääkärille aikaa. Sanoivat, että soita torstaina uudelleen. Soitin tänään uudelleen. Sain päivän ainoan ajan, kun soitin ennen ajanvarauksen avautumista. Lääkäri sanoi, että kaikki näyttää ja kuulostaa ihan samalta kuin edelliselläkin kerralla. Kauheen tehokas lääke siis. No sain uuden. Nyt hengitellään sitten kortisonia suoraan keuhkoihin seuraavat neljä viikkoa. Toivottavasti tää menee tällä ohi. Jos ei mene, seuraava askel on keuhkokuvat ja astmaseuranta ja todennäköisesti pysyvä lääkitys. En halua sellaista.

Että semmosta.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 05 Marras 2012 16:31

Graduflunssa. :bubbles: Se on sellainen flunssa, joka tulee juuri silloin, kun on pahin ahdistus gradun kanssa, kun on myöhässä omasta aikataulustaan. :epäilevä:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 15 Marras 2012 11:53

Ensimmäinen yö noin 1,5 viikkoon, jolloin ei tarvitse herätä keskellä yötä yskimään, niistämään tai kakomaan limaa kurkusta. :jami: Ehkä tää flunssa tästä menee ohi.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 15 Marras 2012 11:59

Mulla on maha kipeä. Tai ainahan mulla on enemmän ja vähemmän maha kipeä, mutta viime viikolla tämä yltyi ja kävin päivystyksessä. Mitään ei löytynyt ja lääkäri passitti kotiin Litalgin-reseptin kanssa. Kaikki meni hyvin kunnes kipu tuli takaisin viime yönä eikä Litalgin auttanut ollenkaan. :friikkipeukku:
Viime viikosta asti en ole uskaltanut syödä oikein mitään, tosi varovaisesti silleen että nälkä pysyy ees vähän pois. Nyt en uskalla syödä mitään, koska heti menee kipeäksi. Ahdistaa, ahdistaa ja ahdistaa. Soitin äsken useampaan numeroon ennen kuin sain puhuttua itelleni lääkäriajan parin tunnin päähän, koska enhän mä voi olla koko päivää syömättä. Katotaan ny mitä tää lääkäri sanoo. :epäilevä:

Ja kun olisi edes pieni kipu, mutta paskat. Melkein vetää vertoja synnytyskipuihin ja se on oikeasti silloin paha kipu. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 16 Marras 2012 11:10

Toivottavasti löytyy apua Wildiksen vatsakipuihin. Inhottavia semmoiset. :(

Mulla on nuhakuume mutta ilman nuhaa ja kuumetta. :hullu:
Niveliä ja lihaksia särkee aivan tajuttomasti, kurkku on kipee. Öisin herään hikoiluun, et kai sitä lämpöäkin jossain kohden on ollut.

Duunin pikkujoulut jää väliin tänään ja todennäköisesti huominen Beaujolais Nouveau -iltakin. :huoh: Tylsää.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 16 Marras 2012 11:29

Wilds, löytykö mittään vikkaa?

Emilia :paijaus: Nythän on myös liikkeellä kuumeetonta keuhkokuumetta, kuten joka syksy. Samoin hoitajat puhuivat tuolla sairaalan tiloissa sellaisesta vaikeasta influenssasta, joka ei välttämättä nosta kuumetta. Toivottavasti sulla ei ole kumpikaan.

Mä olen kotiutunut.
Vähän on toi yksi kohta kyljessä kippeenä, mutta se on aika pientä. :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 16 Marras 2012 11:40

Kibaya kirjoitti:Wilds, löytykö mittään vikkaa?

Ei, ainakaan vielä. Lisää verikokeita ja vatsan ultrausta on tiedossa, mutta tuo ultrakin on jonojen takia vasta kuukauden päästä. No, lääkäri sentään ymmärsi että tilanne alkaa olemaan tukala kun maha on koko kipeä ja tosiaan syömisestä ei tule mitään. Antoi sitten reseptin lääkkeeseen joka tasoittaa vatsan happotasapainoa. Se pitää ottaa joka aamu, eli tänään sain ottaa ensimmäisen tabun. Ja voi kuulkaa, mä sain syötyä aamupalan ilman kipua! :superhymy: Edelleenkään en uskalla syödä normaalisti, mutta jo tuo aamupalan syöminen tuntui hyvältä. :hullu:
Ehkä mä pärjään sen kuukauden sinne ultraan asti jos toi lääke nyt oikeasti auttaa. :hullu:

Ja toki, jos kivut yltyy taas pahoiksi, menen päivystykseen ja käsken ultrata samantien. Sen verran kumminkin vihaan kipua etten rupea ns. kitumaan. :pahis:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 16 Marras 2012 11:44

Eikä se kituuttaminen auta mitään!

Toivottavasti kipu menee pois.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 19 Marras 2012 23:53

Mulla särkee nilkat :keijo:
Paljon!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ti 20 Marras 2012 15:54

Olen krapulavätys, jolla on ihan kauhean paha olo. Piti herätä aikaisin ja mennä koululle, mutta nukuin puoleenpäivään ja nyt vasta alan olla siinä kunnossa, että kouluun voin lähteä. Jalatkin on rikkipoikki, kun pidin mun uusia kenkiä ensimmäistä kertaa koko illan jalassa ja en ole vielä tottunut niihin. Haluaisin vain sulkea silmät ja olla koomassa tämän päivän. Valivali. En tiedä miten sain tämän olon aikaan, kun lähdin tosi myöhään viihteelle ja olin kotona jo kahdelta. Olis kai pitänyt juoda enemmän ja lähteä vielä jatkoillekin, silloin ei ole ikinä tälläistä oloa aamulla.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Pe 30 Marras 2012 09:14

Omituinen silmäkohtaus tuli eilen.
Yhtäkkiä alkoi toista silmää kutittaa ja tuntui siltä kuin siellä olisi joku roska. Aikani kopeloitua ja peilin kanssa tutkailtua totesin, ettei siellä mitään roskaa ainakaan näy.
Myös toista silmää alkoi jossain vaiheessa kutittamaan ja aivastuttikin sikana. Kaikki samaan aikaan, mikä oli todella ärsyttävää.
Koko illan vasen silmä oli ihan punainen ja luomikin näytti jotenkin tuvonneelta ja omituiselta, oikea silmä oli vain vähän punainen.
Onneksi tänään herätessä on edes suht normaali olo tuossa vasemmassa silmässä, että kehtaa mennä töihin.
En edelleenkään tajua, mistä homma olis voinut johtua. Kummallista ja toivon, ettei sama toistu enää ikinä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 30 Marras 2012 11:38

Usein kai se, että silmässä tuntuisi olevan roska vaikka ei olekaan ja kutittaa ja punoittaa voi johtua ihan silmien kuivuudesta. Se roskan tunne tulee siis siitä, että siinä silmän pinnalla on joku kuiva kohta. Siihen taas voi olla useita syitä. Mutta talvisää ja sisäilman kuivuuskin saattavat vaikuttaa. Ja kai nenäkin jotenkin on silmiin yhteydessä, mulla on usein nenä tukossa silloin kun silmät on pahasti kuivat. (Tosin flunssan hyvä puoli on nykyään, että kun on oikeasti räkäinen olo, silmät ei tunnu kuivilta :pahis: ).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa