Toisinaan mä pidän mun nimestä ja toisinaan taas inhoon sitä. Nykyään paljon vähemmän kuin aikaisemmin.
Mun nimi on tosiaan yhdysnimi ja ilman viivaa. Porukat ei olleet osanneet päättää kumpi musta tulee, niinpä sain molemmat nimet.
Ja äiti oli kans aatellut, että onhan se helpompi ilman sitä viivaa. No ei oo. Joka ikinen kerta saa sanoa, että ei tule viivaa eikä mitään siihen väliin.
Ja tosi usein kaikkialta kaikki tulee takaisin niin, että nimessä on viiva. Ja rippikoulussa pappi huusi mulle, että mun nimi on laiton ja se ei vaan sais olla niin, ihan niinkuin se ois mun vika, ettei siinä ole sitä viivaa
Ja molemmat osat mun yhdysnimessä on tosi tavallisia naisten nimiä, molempien osien kaimoja löytyy kavereista vaikka kuinka monta.
Harvemmin kukaan tosin kutsuu mua mun oikeella nimellä, koska se on kuitenkin aika pitkä. Mä oon tottunut olemaan yli puolet elämästäni Annis (en tosin yhtään enää muista, että mistä se oikein tuli, on se melkein loogisesti johdettu mun oikeesta nimestä, mut ei ihan) ja perhe ja kaverit kutsuu mua niin. Töissä kutsutaan ärsyttävästi tällä hetkellä molempien nimien alkukirjaimilla, mutta aika äkkiä mä siihenkin oon tottunut, vaikkei kukaan oo ennen niin kutsunut. Äiti kutsuu aina välillä sillä jälkimmäisellä nimellä ja siihenkin mä osaan reagoida.
Jossain vaiheessa mietin, että oisin vaihtanut nimeni ihan virallisesti Annikseksi, mutta jotenkin se jäi ja nykyään en oikeestaan koe enää tarvetta siihen, kun ei se oikee nimi nyt niin kauhee kuitenkaan ole, paitsi se viivasta jankkaaminen.
Toinen nimi on sama kuin mummon toinen nimi ja se on ihan kiva, vaikka aika turhahan tuo toinen nimi on.
Sukunimestä tykkään, koska se on aika erikoinen. Kaikki samannimiset ei ole sukua, mutta aika moni. Ja sit kun se on vielä normikäytössä oleva sana, niin se on aika hauskaa aina välillä, kun sitä näkee mm grilliruokalistoilla aika usein
Harmi et miehekkeen nimi on aika tylsä -nen loppuinen nimi, mutta kaipa mä sen otan sit joskus kun päästään naimisiin asti, kun muksullakin on se. Ja yhdysnimi kuulostais tösi törpöltä, että sitä ei oikein voi eees harkita.