Hiukset oi hiukset

Re: Hiukset oi hiukset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 26 Syys 2012 23:52

Nugat kirjoitti:Mulla on pari pakettia Jamilaa (myyn pois jos joku haluaa :tilt: ),

Mitä se on :täpinä:
Saako sillä punaisuutta tuggaan? :täpinä:
(multa on oma kasvimömmö lopussa ja uutta pitäis hakea, enkä mä jak-sa :huoh: )
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » To 27 Syys 2012 10:10

Kesä teki minusta lähes blondin. Minulla ei ole ollut näin vaalea tukka lapsuuden jälkeen. Latvoissa on vielä värjättyä hiusta, mutta se ei oikeastaan erotu. Kampaajakaveri katsoi tukkaani ja sanoi, että muuten se väittäisi jonkun vaalentaneen mun tukan, mutta jos joku muka osaa tehdä niin luonnollisen näköisiä aurinkoraitoja, niin kerro kuka se on, niin se haluaa oppia siltä. Tavallaan tykkään tästä tukasta. Helppohoitoinen, kiiltävä, sileä, ei tarvitse värjätä... Ja väri on hetkittäin mielestäni ok. Mutta en tosiaan ole tottunut näin vaaleaan. Olen sitäpaitsi meidän perheen blondein, siskoillakin on nykyään tukka omaa väriä ja ne on kyllä ruskeahiuksisia. Mikä meni pieleen minun kohdalla?? Ehkä viimeinen niitti oli viime viikolla, kun minulle alettiin kertoa blondivitsejä. Olin jo marssimassa kauppaan sen jälkeen ostamaan hiusväriä. Mutta jos nyt kuitenkin malttaisi olla värjäämättä. Talvella tää toivottavasti tummuu kun aurinko ei paahda.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Nugat » To 27 Syys 2012 13:33

Kibaya kirjoitti:
Nugat kirjoitti:Mulla on pari pakettia Jamilaa (myyn pois jos joku haluaa :tilt: ),

Mitä se on :täpinä:
Saako sillä punaisuutta tuggaan? :täpinä:
(multa on oma kasvimömmö lopussa ja uutta pitäis hakea, enkä mä jak-sa :huoh: )

Se on ihan hennaa, eli punaista tulee. :tilt: Tämmöinen pakkaus. Mulla on kaks pakettia. Sun tukkaas riittä yhdestä paketista kahteen värjäyskertaan. Mun täytyy tsekkaa mikä noiden hinta olikaan. :raps:

Mulla on indigoakin pari pussia. Ken ostais? :kailotus:

Lyyra kirjoitti:
Nugat kirjoitti:
urakka kirjoitti:Etsin edelleen sitä sennaa. :epäilevä:

Tuu hakemaan. :juoni:

:juoni:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 08 Loka 2012 14:26

Kampaamokoulu, jossa olen yleensä käynyt leikkauttamassa hiukseni, on lopettanut toimintansa. :pillitys: Missä mä nyt käyn leikkauttamassa hiukseni? :hämillään:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 08 Loka 2012 14:32

Eikö sillä samalla firmalla ole muuallakin liikkeitä, siis koululiikkeitä.
Helsingin palvelualojen oppilaitos?
:keijo:

Mun avokäpykkö leikkas torstaina multa hiukset. Nyt ne on toiselta puolelta tooosi lyhyet ja toiselta ei.
Toi lyhyt puoli on ihanan poikamaisen lyhyt :ahihi:
Kaveri sanoi, että tää on ehdottomasti Fierce! ja vähän pelottavakin tugga.
Mä tykkään kuitenkin tästä lyhyydestä ja keveydestä. Edellinen oli vähän hankala ja reuhkainen. Siinä ei ollut mallia, eikä muotoa. Oli vaan.

Nyt pitää vaan enää keksiä miten vaalentaa tätä vähän ilman kemikaalioita ja sen jälkeen värjätä punaiseksi :juoni:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 08 Loka 2012 14:51

Kibaya kirjoitti:Nyt pitää vaan enää keksiä miten vaalentaa tätä vähän ilman kemikaalioita ja sen jälkeen värjätä punaiseksi :juoni:

Eikun kusta hiuksiin ja katolle odottamaan auringon paahdetta. :pepsodent: :roomaleidi:

Josta tuli aasinsillan kautta mieleen, että minkälaista olisi kylpeä aasinmaidossa. :raps: :keijo: Tai viinissä!

Radiossa kuulin, että Geishat hoitavat hipiäänsä satakielen ulosteella tai jotain. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 08 Loka 2012 15:09

Mihin katolle sä luulet että mä pääsen?

Vaaleniskohan tugga, jos liottais valkoviiniä siinä? :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 08 Loka 2012 15:18

Kibaya kirjoitti:Mihin katolle sä luulet että mä pääsen?

Vaaleniskohan tugga, jos liottais valkoviiniä siinä? :keijo:

Mä en tiedä, enkä tiedä miksi, mutta ainakin tarinoissa se katolla makoilu kuuluu oleellisesti asiaan. :pepsodent:

Ehkä nykyään voi käyttää lämpölanppua tai uunia? :keijo:

Sitruuna vaalentaa, mutta ei varmaan hirveesti. :riips: Valkoviiniä tarttee ainakin runsaasti, että voi ees kuvitella hiusten vaalenneen. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 08 Loka 2012 15:35

Sisäisesti se valkkari ei ainakaan auta :pahis:

Sitruunaa päähän ja pää uuniin :keijopeukku:
Ei tässä ehkä tarttis paljoakaan vaalentaa, mutta sen verran että puna olisi punakka, eikä tummahko.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 08 Loka 2012 19:30

Kibaya kirjoitti:Eikö sillä samalla firmalla ole muuallakin liikkeitä, siis koululiikkeitä.
Helsingin palvelualojen oppilaitos?

Mä käsitin puhelinvastaaajan pälätyksestä, että opetustoiminta olisi kokonaan lopetettu. Voi toki olla, että käsitin väärin.

Joo, selailin nettiä ja ajattelin tuonne Helpaan soitella. :D Ja harkitsen vakavasti laittavani hiusmallihakemuksen toiseen paikkaan. Se hyvä näissä lyhyissä hiuksissa on, että jos hiusmallihommissa tulee kauhea kampaus, saa ne aika nopeasti leikattua taas hyvännäköisiksi. :virne:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 10 Loka 2012 13:09

:jami: Sain varattua ajan hiusten leikkuuseen. Soitin tuonne Helpaan ja sain aika helposti ajan (sitten kun sain sieltä ketään kiinni), kun tarvitsen hiustenleikkuuta vasta vajaan kuukauden kuluttua. Nyt kyllä vähän jännittää. :hullu: Millainenkohan tyyppi mun hiukset tulee leikkaamaan? Parempi olisi tulla hyvät hiukset, kun pitäisi mennä hyvin pian tuon hiustenleikkuun jälkeen häävieraaksi...
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 06 Marras 2012 16:32

No, nyt on sitten hiukset leikatuttuna. Malli on sama kuin minkä itselleni leikkasin. Ihan hyvältä näyttää. Tosin "irokeesiosio" on liian paksun oloinen. Sitä olisi saanut keventää, mutta enhän mä sitä tietenkään kampaamokoululla huomannut. :läps: Ja muu osa olisi alkuperäisen ohjeistuksen mukaan ollut huomattavasti lyhyempi, mutta totesin leikkausjäljen nähtyäni, että ehkä näin on parempi. Eivät Miehekkeen sukulaiset sitten niin pahasti järkyty hiuksistani Miehekkeen veljen häissä. :keijo:

Tuskaisen kauanhan se kesti - 2 tuntia. Syykin selvisi juuri ennen maksua. Olin kyseisen tyypin ensimmäinen maksava asiakas. :O: Olisi voinut etukäteen kertoa niin en olisi niin kovin tuskastunut. Mietityttää vain, kauankohan ne muut asiakkaat siellä istuivat. Olin nimittäin ensimmäinen, joka pääsi ulos. (Kaikilla siis leikkaus aloitettiin samaan aikaan.)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 06 Marras 2012 18:41

Tiedän erään henkilön, joka oli istunut kuusi tuntia(!) paikallisen amiskan kampaamossa ja kyseessä oli ollut ihan vaan leikkaus ja väri. Elä siis valita. :keijo:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 07 Marras 2012 09:25

puolikarkea kirjoitti:Tiedän erään henkilön, joka oli istunut kuusi tuntia(!) paikallisen amiskan kampaamossa ja kyseessä oli ollut ihan vaan leikkaus ja väri.

:isosilmä:

Kyllä mun mielestä 2 tuntia lyhyiden hiusten leikkaamisesta on aika paljon. (Olisin ollut huomattavasti ymmärtäväisempi, jos olisin tiennyt, että olen ensimmäinen maksava asiakas. En olisi odottanut kovinkaan nopeaa leikkaamista. Menihän mullakin 2 tuntia näiden leikkaamiseen, kun viimeksi omat hiukseni leikkasin. (Eniten aikaa meni takahiuksiin, kun 2 peilin systeemillä on lievästi tuskaista yrittää hiuksia leikata. :keijo: Aivot eivät meinaa vielä käsittää, mihin suuntaan kättä pitäisi liikuttaa. keijoei: ) Miehekkeen hiuksissa mulla menee noin tunti.

Mutta lähellä istunut nainen lienee joutunut istumaan ainakin tunnin pidempään tai jopa kaksi. Ja hänellä siis vain leikattiin hiukset.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Ma 03 Joulu 2012 20:17

Värjäsin eilen hiukset. Voi että kun voikin tuntua kotoisalta taas. :sydän:
Tekis tosin mieli varata kampaajalle aika, mutta taidan jättää ensi vuodelle.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 07 Tammi 2013 13:42

Sanoin omalle värille hei hei ja värjäsin hennalla, tuli ihana ketunpunainen. :sydän:
Näin jälkikäteen tuntuu naurettavalta kuinka korkea kynnys miulla oli hennalla värjäämiseen, kun marketin kestovärejä tuli aiemmin lätkittyä päähän ihan huolettomasti. Punaisen sävy on juu yllätys, mutta eipä sitä loreaaleista tai svartkoopfeistakaan aina tiedä mikä väri mössön alta paljastuu. Eikä haissu ammoniakki tai kuumottanu päänahkaa. Eka kerta oli hyvä kokemus ( :pahasetä: ) ja ulkomaisesta nettikaupasta on tulossa lisää puhdasta hennaa jatkovärjäilyjä varten. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 07 Tammi 2013 13:59

Multa kysyttiin suostuisinko kevään aikana hiusmalliksi Elumen-väreille. Kyseessä on suoraväri, mutta ilman ammoniakkia tai "pahoja myrkkyjä". Elumen kiinnittyy hiukseen sähkömagneettisen varauksen avulla, eikä siis lähde pois. Netistä jonkin verran lueskelin aiheesta ja ihan mielenkiintoinen systeemi. Suostuin alustavasti :keijo:

Mä haikailen pinkkisestä tukasta :ahihi: Hennalla sitä ei ihan saa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 07 Tammi 2013 14:48

Määkin hennailin (tai oikeammin sennailin) eilen. Ärsyttää vaan, kun tuohon mun suosimaan sennaan laitetaan nykyään myös hennaa, joka sitten tekee tän punertavan sävyn. Sinänsä ei haittaa, kun tykkään punaisesta, mutta kun haluaisin elellä omalla värilläni vaan.
Todennäköisestihän tuo on lisätty peittämään sennan semisti vihertävää sävyä. :virne:

Haluaisin silti mieluummin ihan vaan 100 % sennaa. :huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 07 Tammi 2013 15:16

Meinasin jo kysyä mitä ihmeen sennaa, mutta cassiasta on siis ilmeisesti kyse. Pienessä tuoksukaupassa on myynnissä cassiajauhetta, johon ei ilmeisesti ole sotkettu muuta.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 07 Tammi 2013 15:36

puolikarkea kirjoitti:Meinasin jo kysyä mitä ihmeen sennaa, mutta cassiasta on siis ilmeisesti kyse. Pienessä tuoksukaupassa on myynnissä cassiajauhetta, johon ei ilmeisesti ole sotkettu muuta.

Just sitä. Kiitos linkistä! :D
Edit. Paitsi tuo on eri cassiaa, kuin mun. :riips:
Edit 2. Ja tuolla näköjään lukee, että vastaa ominaisuuksiltaan mun cassiaa. Eli kiitos sittenkin. :D
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 07 Tammi 2013 16:41

Lyyra kirjoitti:
puolikarkea kirjoitti:Meinasin jo kysyä mitä ihmeen sennaa, mutta cassiasta on siis ilmeisesti kyse. Pienessä tuoksukaupassa on myynnissä cassiajauhetta, johon ei ilmeisesti ole sotkettu muuta.

Edit 2. Ja tuolla näköjään lukee, että vastaa ominaisuuksiltaan mun cassiaa. Eli kiitos sittenkin. :D

Eli se on cassiaa! :lanppu: Ja mä oon metsästänyt jotain sennaa enkä löydä. :huoh:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 07 Tammi 2013 16:49

Nugat kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

Eli se on cassiaa! :lanppu: Ja mä oon metsästänyt jotain sennaa enkä löydä. :huoh:

Sortonki. :sori: :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 17 Tammi 2013 20:29

Olen kärsinyt koko talven kauheasta päänahan kutinasta. :bubbles:

Tänään ostin apteekista Decubal-merkkistä kutiavan ja ärtyneen päänahan hoitoon tarkoitettua ainetta. Ja ajattelin alkaa pesemään palashampoolla. Väittävät sellaisen ainakin olevan parempi. Tiedä sitten, onko, kun minusta tuntuu, että on kutissut ihan samalla tavalla. No muutaman kokeilun jälkeen kai tämä selviää. Ensin pesu palashampoolla, sitten muutaman minuutin hiusnaamio tuosta apteekkitökötistä.

Toivottavasti saan apua ongelmaani. Päänahkaa on tosi paskamaista raapia, kun kynnetkin on ihan nysänä. Kuka neuvoisi, miten kynsien pureskelu loppuu?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » To 17 Tammi 2013 21:01

Sisko sanoi, että inkiväärishampoo auttaa kutisevaan päänahkaan ja hilseeseen.

Mä haluan kampaajalle, mutta nyt ei olis varaa. Liikaa laskuja ja kaikkea menoa, mutta olis kiva kun olis juhlissa siistit hiukset. Saisin sitten uuden värinkin sen leikkauksen jälkeen laittaa.. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 18 Tammi 2013 17:04

Lyyra kirjoitti:Olen kärsinyt koko talven kauheasta päänahan kutinasta. :bubbles:

Tänään ostin apteekista Decubal-merkkistä kutiavan ja ärtyneen päänahan hoitoon tarkoitettua ainetta. Ja ajattelin alkaa pesemään palashampoolla. Väittävät sellaisen ainakin olevan parempi. Tiedä sitten, onko, kun minusta tuntuu, että on kutissut ihan samalla tavalla. No muutaman kokeilun jälkeen kai tämä selviää. Ensin pesu palashampoolla, sitten muutaman minuutin hiusnaamio tuosta apteekkitökötistä.

Mä olen käyttänyt kutiavaan päänahkaan system 4 -sarjan tuotteita. Mulla on auttanut tosi hyvin, se on jopa hillinnyt mun niskassa olevan atooppisen ihottuman aiheuttamaa kutinaa. Kun kutinatilanne on hallinnassa, koko ihottumaläiskäkin pääsee parantumaan helpommin. Pahimmillaan kutina on ollut sitä, että en ole öisin saanut nukuttua tai jos olen nukkunut, olen kuulemma unissani raapinut niskaa. Voi luoja sitä kirvelyä sitten aamulla!

Tuo System 4 -sarja on ollut mulle pelastus ja kampaajakin kehui, että mun päänahkani on vuodenaikaan nähden ihmeen hyvässä kunnossa verrattuna moneen muuhun asiakkaaseen. :tilt:
Maija

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä