Emilia kirjoitti:11 päivää ilman tupakkaa
Hienoa!

Emilia kirjoitti:11 päivää ilman tupakkaa
L-S kirjoitti:J
Tänään kohtasin kaupassa vaikean matemaattisen dilemman:
Tarkoitus on ostaa kaksi pakettia nenäliinoja. Kaupan oman merkin nenäliinapaketeissa on 100 kpl nenäliinoja, ja paketti maksaa 1,40 . Tunnetun nenäliinavalmistajan brändipaketissa on 75 kpl liinoja. Brändinenäliinat ovat tarjouksessa, kaksi pakettia 2,00 . Kumpi tulee halvemmaksi siten, että yksittäisen nenäliinan kappalehinta on vähäisin?
Tässä teillekin pohdittavaa.![]()
Niissähän on ne yksittäis-hinnatkin. 
theia kirjoitti:L-S kirjoitti:J
Tänään kohtasin kaupassa vaikean matemaattisen dilemman:
Tarkoitus on ostaa kaksi pakettia nenäliinoja. Kaupan oman merkin nenäliinapaketeissa on 100 kpl nenäliinoja, ja paketti maksaa 1,40 . Tunnetun nenäliinavalmistajan brändipaketissa on 75 kpl liinoja. Brändinenäliinat ovat tarjouksessa, kaksi pakettia 2,00 . Kumpi tulee halvemmaksi siten, että yksittäisen nenäliinan kappalehinta on vähäisin?
Tässä teillekin pohdittavaa.![]()
Mä katson siitä hintalapun alakulmasta sitä numeroa, missä lukee paljonko yksi nenäliina maksaaNiissähän on ne yksittäis-hinnatkin.

Ei mun pieni pää tollasta pysty tajuamaan. Ei mullakaan siis oo matematiikka vahvimmillaan 

Yksi 1,40 olikin 140.
Lohdullista kuitenkin tietää, etten ehkä ole ainoa, joka ei heti osaa laskea tuota päässä. 

Triple H kirjoitti:Emilia kirjoitti:11 päivää ilman tupakkaa
Grattis! Siitä se elämä (uudelleen) alkaa. Jos vaan tupakoimattomuus pysyy, niin et arvaakkaan kuinka onnellinen mä oon sun puolesta.
Nyt jo 19 päivää! 

Loppuiltapäivä meni koneen edessä nuokkuessa - gradu ei edennyt sitäkään vähää kuin aamupäivällä. Uimaan mennessä myöhästyin neljästä bussista, kun menin sellaiselle pysäkille, joka ei ollutkaan enää toiminnassa. Uimahallin pukuhuoneessa huomasin, että uikkarit ovat kotona.
(Tässä vaiheessa alkoi olla jo niin surkuhupaisaa, että alkoi jo huvittaa itseäkin.) Kävin sitten vuokraamassa uikkarit kassalta. Uinti meni ihan mukavasti. Mitä nyt jotkut ulkomaankieltä puhuvat naiset uivat vierekkäin.
Kotiin lähtiessä meinasin ottaa vahingossa lainauikkarit mukaani. Kun ne ovat niin saman tapaiset kuin omani.
(Vielä uimaan mennessä v*tutti ankarasti.) Kyllä se uinti vaan tekee ihmeitä.marenkienkeli kirjoitti:Uinti meni ihan mukavasti. Mitä nyt jotkut ulkomaankieltä puhuvat naiset uivat vierekkäin.![]()

Lyyra kirjoitti:marenkienkeli kirjoitti:Uinti meni ihan mukavasti. Mitä nyt jotkut ulkomaankieltä puhuvat naiset uivat vierekkäin.![]()
Eikö vierekkäin saisi uida?
Kokoajan oli vaarana, että potkaisee vahingossa jotain vastaan tulevaa uimaria ohituksen aikana. 
lle. 

/
/
/
/ 

Kait sä kävit meidän lähikaupassa?Kibaya kirjoitti:Tämä on varoitus, älkää menko tänään kauppaan ellei ole ihan välttämättömin pakko. Silloinkin johonkin pikkuisempaan, missä saa tarvikkeet huomiselle. Menkää sunnuntaina, säästätte paljon hermoja ja itseänne.
mummoansoja siellä ja mummoansoja täällä, ohi et pääse ja kauppareissu kestää ikuisuuden. :pPyhäinpäivä vaan nykyiselläänLumikki75 kirjoitti:Mä en pidä pyhäinmiestenpäivää minään erikoisempana juhlapyhänä

theia kirjoitti:Kait sä kävit meidän lähikaupassa?Kibaya kirjoitti:Tämä on varoitus, älkää menko tänään kauppaan ellei ole ihan välttämättömin pakko. Silloinkin johonkin pikkuisempaan, missä saa tarvikkeet huomiselle. Menkää sunnuntaina, säästätte paljon hermoja ja itseänne.
Siellä on aina välillä ihan sairas meininkimummoansoja siellä ja mummoansoja täällä, ohi et pääse ja kauppareissu kestää ikuisuuden. :p

Ei oo mikään tylsä kauppias.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa